Olisiko sinulle turn-off, jos tapailukumppani tallaisi tahallaan perhosentoukan kuoliaaksi?
Mitään syytä ei olisi, ja toukka mönkisi itsekseen polun sivussa olematta mitenkään tiellä.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
läimäytätkö itse hyttystä?
Eri asia koska hyttynen pistää eli vahingoittaa sinua ellet tapa sitä ensin. Perhosen toukasta tai perhosesta ei ole kellekään mitään haittaa tai vaivaa, siksi sellaisen tahallinen tappaminen tuntuisi oudolta.
ei hyttysen pisto ihmistä tapa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri asia koska hyttynen pistää eli vahingoittaa sinua ellet tapa sitä ensin. Perhosen toukasta tai perhosesta ei ole kellekään mitään haittaa tai vaivaa, siksi sellaisen tahallinen tappaminen tuntuisi oudolta.
Olet varmasti itse yhtä tekopyhä kuin mistä muita syyttelet ja tapat itsekin häiritseviä ötököitä. Jos vaikka asuntoosi ilmaantuisi muurahaisongelma, hankkiutuisit niistä eroon ja tuskin siten, että veisit jokaisen yksitellen pihalle...
Vierailija kirjoitti:
Deittailu loppuisi heti siihen paikkaan. Samaten jos mies heittäisi roskia maahaan tai ei kierrättäisi roskiaan.
Että pitäs olla biojäte?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä läimäytän. Hyttyset ovat maailman tehokkaimpia levittämään tauteja. Suomessa ei vielä ole vakavia tapauksia, mutta nämä perkeleet muuntautuvat koko ajan ja alalajeja on lukemattomia.
perhosentoukat taas syövät lehtiä mikä voi tappaa pienen kasvin.
Tällä logiikalla olisi ihan ok poistaa sinut keskuudestamme, tapathan sinäkin kasveja ja luultavasti myös eläimiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen joka ei kunnioita luontoa ja elämää ei olisi pelkästään turn off, vaan dealbreaker.
Nykyinen mieheni pelasti ensitreffeillämme etanan keskeltä tietä, ja siitä hetkestä tiesin että tuon miehen minä haluan.kunnioitatko itse hyttystä?
Eri, mutta kunnioitan, en minä niitäkään huvikseni tapa. Eri asia tappaa huvin vuoksi joku ötökkä joka ei häiritse mitenkään, ihan kuin se olisi hauskaa, kuin tappaa sellainen, joka häiritsee eikä välttämättä keksi muuta keinoa päästä eroon. Haloo!
olethan varmasti myös vegaani?
Sinä taidat nyt olla sellainen palstalla asuva autisti, joka alkaa jankkaamaan ja jankkaamaan ja jankkkkkkkkaamaaaaaaaaaaaaaan asian vierestä.
-eri
eli toukan tappaminen on väärin, mutta teuraaksi kasvatettujen eläimien syöminen oikein, vaikka nämä eläimet ihan oikeasti älykkäitä ja tuntevia olentoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet varmasti itse yhtä tekopyhä kuin mistä muita syyttelet ja tapat itsekin häiritseviä ötököitä. Jos vaikka asuntoosi ilmaantuisi muurahaisongelma, hankkiutuisit niistä eroon ja tuskin siten, että veisit jokaisen yksitellen pihalle...
Aika outoa jos tien vieressä mönkivä perhostoukka häiritsee yhtä paljon kuin keittiössä vipeltävä muurahaisarmeija. Mutta ehkä jankkaajan trolliaivoilla ei tosiaan näe eroa myöskään sen välillä ampuuko vaikka järvellä uivan joutsenen tai reiteen pureutuneen punkin. Koska jankkaus on pääasia, eikä maailmassa ole mitään sävyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet ääliöjankkaaja. On eri asia talloa tien vieressä liikkuva viaton toukka ihan huvikseen kuin häätää kotoaan tuholaisongelma.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen joka ei kunnioita luontoa ja elämää ei olisi pelkästään turn off, vaan dealbreaker.
Nykyinen mieheni pelasti ensitreffeillämme etanan keskeltä tietä, ja siitä hetkestä tiesin että tuon miehen minä haluan.
Täällä voi hyvällä tuurilla nähdä satoja lehtokotiloita asfaltilla yhden kävelylenkin aikana, haluaisin nähdä ne treffit miehesi kanssa.
Mikä saa ihmisen tuottamaan kipua ja tappamaan luontokappaleen, joka ei tuota hänelle mitään harmia? Ei kyllä vaikuta järin tasapainoiselta ihmiseltä ja taatusti on moniongelmainen ihminen muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen mieheni pelasti ensitreffeillämme etanan keskeltä tietä, ja siitä hetkestä tiesin että tuon miehen minä haluan.kunnioitatko itse hyttystä?
Eri, mutta kunnioitan, en minä niitäkään huvikseni tapa. Eri asia tappaa huvin vuoksi joku ötökkä joka ei häiritse mitenkään, ihan kuin se olisi hauskaa, kuin tappaa sellainen, joka häiritsee eikä välttämättä keksi muuta keinoa päästä eroon. Haloo!
Sinä taidat nyt olla sellainen palstalla asuva autisti, joka alkaa jankkaamaan ja jankkaamaan ja jankkkkkkkkaamaaaaaaaaaaaaaan asian vierestä.
-eri
eli toukan tappaminen on väärin, mutta teuraaksi kasvatettujen eläimien syöminen oikein, vaikka nämä eläimet ihan oikeasti älykkäitä ja tuntevia olentoja?
Kyllä. Sinun on parasta olla syömättä sekä lihaa että kasvikuntaa, kyllä niillä varmasti kaikilla on tunteet. Baby porkkanallakin. Parasta on sinun elää pyhästä hengestä vain.
Ihmiset ihan yleisesti vetävät rajoja ja eläimiä kohdellaan eri tavalla sen mukaan onko
-lemmikki
-kotieläin
-riistaeläin
-tuholainen
-taudi aiheuttaja
-neutraali ihmisen kannalta
Ihan samalla tavalla kohdellaan ystäviä, perheenjäseniä, kollegoita ja häiriköitä eri tavalla.
Todellakin olisi turn off! Ei jatkoon. Juuri eilen iltalenkilläni kannoin itse etanan kahdella kepillä tien syrjään :)
Se joka täällä vegaaniudesta ja hyttysten tappamisesta jankuttaa, niin ehkä sinä et sitten näe siinä eroa, mutta minusta on todellakin eri asia oikein tieten tahtoen tappaa pieni ja harmiton luonnon elävä ihan vain huvin vuoksi, ilman mitään järkevää hyötyä. Liha on ihmiselle luonnollista ravintoa ja hyttynen on loinen joka tulee itse häiriköimään ja pistelemään, mutta perhosentoukka ei ole näistä kumpaakaan. Millainen aikuinen mies kokee tarvetta oikein poiketa reitiltään tappamaan sellaisen? Jotainhan hän siitä saa, eikä minua ainakaan kiinnostaisi tuollaisen jälkeen jäädä selvittelemään, mitä.
Riippuu siitä onko päiväperhonen toukka vai tuholainen esim. Kaalipethonen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Kyllä. Sinun on parasta olla syömättä sekä lihaa että kasvikuntaa, kyllä niillä varmasti kaikilla on tunteet. Baby porkkanallakin. Parasta on sinun elää pyhästä hengestä vain.
Apua kun nauroin tälle.
-eri