Tosi surullista, kun vanhemmat naiset eivät eroa pettävästä
miehestään. Mikä tuossa vaiheessa estää eroamasta?
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Jos on 40+ vuotta saman ukon kanssa, niin siinä ehtii sattua ja tapahtua. Jollain pettämiselle ei oo mitään merkitystä, jos parisuhde on muuten hyvä.
Itse en koskaan antaisi anteeksi moista mutta meillä painaa jokaisella vaakakupissa eri asiat, toisilla ne voivat olla status ja omaisuus, toisilla tunteet, aitous, rakkaus ja kunnioitus. Jokainen tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on 20v samaa munaa katsonut ja saanut, ei se enää ole kovin kiinnostava. Jos joku nainen haluaa sitä kokeilla, niin kokeilkoon. Ei se multa ole mitään pois, koska itseäni harvoin haluttaa.
Jospa se sun miehes ramppaa vieraissa juuri siksi, kun sinua ei seksi kiinnosta? Oletko ajatellut sitä?
Miksi pitäisi? Meillä on aina ollut avoin suhde. Jotenkin kypsymätöntä puuhaa tuo kontrollintarpeesi.
Avoin suhde pettämiskeskustelussa on aina outo ilmestys. Jos suhde olisi aidosti avoin, siitä tietää myös kolmas osapuoli. Pettäminen tarkoittaa valehtelua eikä sellaista voi missään nimessä kunnioittaa.
Ehkä on parempi olla huonossakin suhteessa kuin yksin?
Vierailija kirjoitti:
Jos on 40+ vuotta saman ukon kanssa, niin siinä ehtii sattua ja tapahtua. Jollain pettämiselle ei oo mitään merkitystä, jos parisuhde on muuten hyvä.
Useamman vuoden salasuhde ja olkiasi kohautat. Johan se on muuta kuin yksi ”erehdys”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mieheni pettäisi, niin sehän antaisi minullekin oikeuden hyvällä omalla tunnolla pettää jonkun sexyn miehen kanssa.
Kun ap tulee vanhemmaksi, hän tajuaa, ettei kukaan jaksa kyllästymättä panna vuosikymmeniä yhden ja saman ihmisen kanssa.
N51ei ole kovin sexyjä miehiä enää noin vanhalle tarjolla
Hahhah, etpä uskokaan, miten on. Tasokas miestarjonta on jopa lisääntynyt minulle iän lisääntyessä.
N50sit sä heräsit sen möhömahaisen ukkos vierestä taas ja jatkoit arkea
Mut ap:n mielestä se öhömahainen ukko on kultakimpale josta nuoret naiset tappelee kun se on surullisessa liitossa:D
Jos mies pettäisi, niin en luultavasti eroaisi, mm. koska
-hän on hyvä hieromaan hartioita
-hän tekee pikkuremppaa ja likaiset työt ja leikkaa nurmikon
-hän vie koiran ulos aamuisin, minä olen niin aamu-uninen, etten pystyisi heräämään niin aikaisin.
T. Keski-ikäinen nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en koskaan antaisi anteeksi moista mutta meillä painaa jokaisella vaakakupissa eri asiat, toisilla ne voivat olla status ja omaisuus, toisilla tunteet, aitous, rakkaus ja kunnioitus. Jokainen tyylillään.
Meinaatko, että jos ei pettäminen haittaa niin rakkaus ei ole aitoa, eikä parisuhteessa ole kunnioitusta?
Mun mielestä aikuisten ihmisten pitää lopettaa määrittelemästä toisten ihmisten parisuhteita. Rakkautta voi olla monenlaista, mutta sä et ole mikään sanomaan, että sun rakkaus ja parisuhde on jotenki parempaa ja aidompaa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä on parempi olla huonossakin suhteessa kuin yksin?
Suhde ei ole välttämättä huono, jos toinen pettää. Minä olen itse asiassa pettänyt ekana ja mies antanut sen anteeksi, joten voin minäkin saman hänelle antaa anteeksi.
Ihmisiä on erilaisia. Nuorella kakkosnaisella voi käydä huono mähnä ja toimiikin vain miehen panopatjana vaimon siunauksella:D Mies saa seksiä esittämällä että on kaltoinkohdeltu, vaimo ei anna ja suhde lopussa muttei halua erota. Miksi ne miehet eivät sitten halua erota siitä HUONOSTA LIITOSTA? Eikö se AP:ta ihmetytä ollenkaan. Saattaahan se olla ettei sillä vaimolla ole mitään tietoa mistään pettämisistä ja elää onnellisen tietämättömänä omasta mielestään onnellisessa liitossa.
Eikös sen onnettoman miehen joka sitä seksiä onnettomuuteensa hakee suhteen ulkopuolelta pitäis ymmärtää erota siitä mielestään surkeasta liitosta?
Vierailija kirjoitti:
No, kun ei se vanheneva nainen saa uutta miestä, kun mies haluaa nuoremman naisen. Siksi sietävät vaikka mitä. Ajatus siitä, että joutuu loppuelämänsä viettämään todennäköisesti yksin, on aika lamauttava useimmiten.
Voi veikkoseni, ei suinkaan. Lähtisin jos uskaltaisin, vaan tiedän että puolisoni vainoisi minut loppuelämäni jos jätän, tai polttaisi rakkana taloni murusiksi. Et voi edes kuvitella kuinka hartaasti toivon että hän löytäisi jonkun toisen ja ymmärtäisi lähteä tästä talosta. Pidän jopa todennäköisenä etten toista miestä jaksaisi nurkkiini ottaa, enkä halua.
Olisin aivan varmasti onnellisempi yksin.
n44
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useamman vuoden salasuhde ja olkiasi kohautat. Johan se on muuta kuin yksi ”erehdys”.
Parisuhde ei ole hyvä, jos se sisältää pettämistä. Ei ole olemassa mitään parisuhde muuten eli ilman seksiä, ei se ole silloin parisuhde.
On teillä omituisia käsityksiä rehellisyydestä parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko niin, että he viis veisaavat pettämisestä. Heillä on omakin elämä elettävä. Myös yhteinen omaisuus saattaa pitää vanhemmat parit yhdessä. Moni saattaa olla tyytyväinen, jos ukko on löytänyt rakastajattaren ja ei tarvitse enää niitä palveluita kotoa.
Kauheaa jos seksi on palvelujen antamista.
Missä naisten omat halut.
Ei se maailma johonkin hairahdukseen kaadu, jos muuten hyvä, huomioiva ja rakastava mies.
Nuorena sitä oli niin mustavalkoinen, että ajatteli sen olevan automaattisesti suhteen loppu.
Vierailija kirjoitti:
Vanheneva mies on sillä tavalla fiksu, että tajuaa vaihtaa rupsahtavan vaimon nuorempaan, joka jaksaa passata miehen hautaan asti. Vanhuuden palvelut turvattu. Samanikäisen tai vanhemman vaimon kanssa se ei onnistu, kun se vaimokin on yhtä raihnainen ja voi käydä niinkin, että mies joutuu itse omaishoitajaksi vanhalle vaimolle. Siksi kätevintä vaihtaa nuorempaan.
Noinkin ja vanha nainen on jo liian fiksukin, miehet on jälkijättöisiä näissä asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde ei ole hyvä, jos se sisältää pettämistä. Ei ole olemassa mitään parisuhde muuten eli ilman seksiä, ei se ole silloin parisuhde.
Kyllä voi olla hyvä silti. Eikä kaikkien elämä ole samanlaista. Parisuhde voi olla intohimoinen, tasapainoinen, rakastava ja tiivis, vaikka toinen päätyisikin pettämään luottamuksen. Ja luottamuksen voi tosiaan pettää niin monella tapaa ja uskon, että lähes jokainen sitä jollain tapaa koettelee jossain vaiheessa, kun kyse on pitkästä suhteesta. Ei asiat ole niin mustavalkoisia.
Miksi erota, jos tuntee itse olevansa samanlainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, kun ei se vanheneva nainen saa uutta miestä, kun mies haluaa nuoremman naisen. Siksi sietävät vaikka mitä. Ajatus siitä, että joutuu loppuelämänsä viettämään todennäköisesti yksin, on aika lamauttava useimmiten.
No kun se mies ei halua parisuhteeseen sen nuoremman naisen kanssa, panna vaan. Joku idiootti unohtaa hoitaa ehkäisyn ja joutuu ehkä takaisin siihen pikkulapsipainajaiseen siinä vaiheessa kun ansaittu vapaus lasten hoidosta olisi vihdoin koittanut:) Vanhemmat miehet eivät halua erota vaimostaan, haluavat vaan vähän säpinää ja kokeilla kelpaako vielä ennen kuin vehje lakkaa toimimasta kokonaan.
Ei lasten saanti rakkaan kanssa ole mikään painajainen. Useimmille miehille se on iso ilo about viisikymppisenä. Osaavat silloin paremmin olla läsnä lapsilleenkin ja ymmärtävät perheen arvon ihan toisella tavalla kuin ekalla kierroksella.
Useimmille? Epäilen vahvasti.
Pitkässä liitossa on harvoin hyviä vaihtoehtoja tarjolla, jos arki sujuu mutkattomasti, mutta läheisyys ei enää kiinnosta. Etenkin, jos toisella vielä on seksihaluja. Väitän, että mustasukkaisuus nousee, vaikka kuinka reteästi annetaan miehelle lupa tyydyttää tarpeitaan toisaalla.
Minulla oli suhde vanhempaan mieheen, jolla oli vaimon lupa käydä luonani. Se vain sattui hyvään saumaan. Olin tuore yksinyrittäjä, ei aikaa seurusteluun, ei tukiverkostoa uudessa kaupungissa eikä kyllä perhehaaveitakaan. Mies jo uransa luonut, hyvä keskustelija ja fyysisesti hyvässä kunnossa. Ei mikään suuren luokan rakastaja, mutta luotettava.
Viikotapaamisten oheen tuli liikuntaharrastuksia ja enemmän intiimikertoja, enemmän kokeiluja. Kolmen vuoden jälkeen tavattiin kolmesti viikossa. Mies halusi myös lisää viestittelyä, mutta siihen en lähtenyt. Vaimo tuli mustasukkaiseksi ja lopulta vaati seksin rajaamista tuntiin ja miehen omassa makuuhuoneessa. Sellaiseen en voinut suostua. Hän uhkasi kertoa suhteesta parin lapsille (jotka siis jo aikuisia ja toisaalla), vaikka heidän sopimukseensa kuului lasten jättäminen järjestelyn ulkopuolelle.
Tein oman päätökseni astua tässä vaiheessa takavasemmalle. Muutin pois ilmoittamatta eikä mies ole ottanut yhteyttä. Ehkä hivelisi hetken itsetuntoa, jos mieheltä tulisi viestiä. Toisaalta näinkin on hyvä. Lämmöllä muistelen.
sit sä heräsit sen möhömahaisen ukkos vierestä taas ja jatkoit arkea