Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tosi surullista, kun vanhemmat naiset eivät eroa pettävästä

Vierailija
17.05.2021 |

miehestään. Mikä tuossa vaiheessa estää eroamasta?

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipäätänsä on surullista, että naiset eivät ymmärrä erota epätyydyttävästä suhteesta, missä voivat huonosti.

Taitaa oma elämäsi olla aika surullista. Toisten parisuhteiden tilaa ei ulkopuoliset näe.

Anna muiden hoitaa oma elämänsä, hoida sinä omasi. Siinä kuulostaa ollakin kuntoonlaitettavaa.

Vierailija
22/80 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on 20v samaa munaa katsonut ja saanut, ei se enää ole kovin kiinnostava. Jos joku nainen haluaa sitä kokeilla, niin kokeilkoon. Ei se multa ole mitään pois, koska itseäni harvoin haluttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, kun ei se vanheneva nainen saa uutta miestä, kun mies haluaa nuoremman naisen. Siksi sietävät vaikka mitä. Ajatus siitä, että joutuu loppuelämänsä viettämään todennäköisesti yksin, on aika lamauttava useimmiten.

Jos mun miehelle nyt jotakin sattuis, kuolema tai erottaisiin niin olisin ihan mielelläni yksin. Ei tulis mieleenkään hankkia uutta miestä nurkkiin vaikka nykyiseen olen ihan tyytyväinen. Jos se nyt tuosta lähtis niin en tosin estelisi myöskään. Hankkisin itselleni kaksion läheltä aikuisia lapsiani kaupungin keskustasta ja keskittyisin itseeni ja lapsiini. Ei lainkaan hassun kuuloista elämää. 

Kuule, ei ne lapset sua kaipaa sotkemaan omaa elämäänsä. Niillä on omat rientonsa, eikä niihin todellakaan kuulu äidin yksinäisyyden torjuminen. Ei ole nimittäin herkkua se yksin eläminen vanhana oli mies tai nainen.

Ei mun niiden lasten elämää tarvitse sotkea. Ihan samoin toimisin heidän kanssaan kuin nytkin. Mun anoppi on sinkku ollut pitkään ja nauttii elämästään, jo 20 vuotta, samoin mun äiti, leski:) Onnellisia naisia. He ovat aika kiireisiä omien elämiensä kanssa, paljon harrastuksia ja sellaista, eivät hekään sekoittaneet meidän elämää mutta ovat olleet lähellä ja tukena. Me vieraillaan melko usein toistemme luona, hoidetaan joitakin käytännön asioita heidän puolestaan nykyään. Eivät he yksin ole ja nauttivat lastenlapsistaan ja nythän se vasta jännää on kun on valmistujaisia ja kaikkea muuta kivaa mitä aikuistuvien lastenlasten kautta elämään tulee. Kumpikin sanoneet etteivät enää ala kenenkään kalsareita pesemään ja jakamaan sänkyä. 

Appiukko tekaisi kakkoskersat kun mies oli yli kakskymppinen ja on eronnut jo siitä kakkosnaisestakin. Apen kanssa ei olla tekemisissä kun on niin ongelmainen hänen elämänsä. On aina kuin persiiseen ammuttu karhu. Ei sellaista jaksa katsella. 

Vierailija
24/80 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla onnekas, kun 16 vuoden ja perhe-elämän jälkeen ollaan edelleen hulluina toisiimme. Myös sängyssä. Rakasta on helppo haluta.

Vierailija
25/80 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on 20v samaa munaa katsonut ja saanut, ei se enää ole kovin kiinnostava. Jos joku nainen haluaa sitä kokeilla, niin kokeilkoon. Ei se multa ole mitään pois, koska itseäni harvoin haluttaa.

tuossa ylhäällä on se syy miksi miehiä ei vanheneva nainen kiinnosta

Vierailija
26/80 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, kun ei se vanheneva nainen saa uutta miestä, kun mies haluaa nuoremman naisen. Siksi sietävät vaikka mitä. Ajatus siitä, että joutuu loppuelämänsä viettämään todennäköisesti yksin, on aika lamauttava useimmiten.

Ai, mistä tiedät?

Oon vierestä katellut 15 vuotta anoppia, joka kärvistelee tuossa tilanteessa. Appiukko on täysi k..pää mutta anoppi pelkää yksinoloa tosi paljon. Enkä ihmettele. Siitäkin on kokemusta, kun oma äitini eli leskenä elämänsä 45-vuotiaasta 65-vuotiaaksi, ihan yksin ja todella kärsi siitä. Ei minusta ollut äidin tukijaksi, vaikka kuinka yritin.

No jokainen on omanlaisensa. Jos sun perheessä naiset ovat marttyyreitä niin ei se tarkoita että kaikki naiset ovat. 

Vierailija
27/80 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kohta viiskymppinen. En ole koskaan ymmärtänyt pettämistä. Nyt kuitenkin viime vuosina kun lapset ovat kasvaneet melkein aikuisiksi ja mun ja miehen suhde on syventynyt sellaiseksi että on vaikea edes kuvitella elää erillään kun tunnetaan toisemme vikoineen ja hyvine puolineen ja ymmärretään ilman puhettakin mitä toinen haluaa niin sellainen hikinen, intohimoinen sähellys ei kiinnosta. Seksiä on ja se on hyvää silloin kun sitä on mutten useinkaan halua intoutua mihinkään intohimojen räiskymiseen. Mieskään ei ole sellaiseen innokas enää, sellainen lämmin, läheinen seksi silloin kun asiat etenee siihen niin riittää.

Itsevarmuus suhteessa on noussut sellaiseksi että soisin miehelleni sellaiset keski-ikäisen miehen hikiset intohimopläjäykset jonkun muun kanssa jos hän sellaiseen intoutuu. Mies on selkeästi tyytyväinen elämäänsä ja kaavoihin onnellisena kangistunut. Niin minäkin. Joten ei minua haittaisi. Jos joku nainen on tyytyväinen hetkittäisiim lepertelyyn ja seksiin ja siihen että mies palaa vaimonsa luo sen jälkeen nauttimaan elämästään muuten, tehden piha -ja kotihommia, tuoden palkkansa kotiin ja viettäen kaikki juhlapäivät sun muut perheen kera siitä nauttien niin se on hänen ongelmansa. Mä en viitsisi alkaa sellaiseen. 

Olen samoilla linjoilla, paitsi, että olemme jo vanhempia.

Mutta siinä mielin kai olen outo lintu, etten ole koskaan pettämistä pitänyt minään erikoisena asiana. Itse en ole pettänyt, enkä tiedä miehenikään. Mutta en ole kysellytkään. Olen kyllä jo alkuaikoina sanonut, että jos olet mennäkseen, menet, mutta pettämisen takia en ala kaikkea yhteisesti rakentamaamme purkamaan. 

Asuin nuorena avosuhteessa kroonisen pettäjän kanssa ja silloin jouduin miettimään tämän asian ihan läpikotaisin, mitä se merkitsee ja miltä se tuntuu. Joten ajattelen, että jos toinen on mennäkseen, menee se, vaikka kuinka pidättelisin. Ja jos on käynyt 35 vuotta kestäneet avioliittomme aikana panemassa jotain, niin omapa on asiansa.

Jos nyt joku välttämättä haluaisi kuusikymppisen mieheni kanssa sänkyyn, niin ihan vapaasti minun puolesta. Meillä on kivaa keskenämme ja olemme hyviä ystäviä. Seksi on pikkuhiljaa hiipunut aika vähiin erinäisten sairauksien vuoksi. Joten jos mieheni vielä jostain tempaisisi intohimon kipinät johonkin naiseen, niin mikäs siinä.

Vierailija
28/80 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa se sun miehes ramppaa vieraissa juuri siksi, kun sinua ei seksi kiinnosta? Oletko ajatellut sitä?

Vierailija
29/80 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on sinun lamauttava pelkosi, jonka projisoit. Sinä olisit valmis sietämään vaikka mitä, vaan silti olet yksin.

Vierailija
30/80 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa se sun miehes ramppaa vieraissa juuri siksi, kun sinua ei seksi kiinnosta? Oletko ajatellut sitä?

Mitä asia sinulle kuuluu? Vaikka olisikin noin. Hanki nyt ensin se parisuhde edes, jos pystyt.

Vierailija
31/80 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olettaa että kaikki naimisissa olevat naiset elävät vain miehen kautta. Elämässä on paljon muutakin kuin mies. Ei siihen kannata kaikkia ajatuksiaan keskittää. Kyllähän noita juttuja on lehdissäkin miten nuoret vanhemman miehen kanssa yhteen menneet kertovat miten jossain vaiheessa mies alkoi olla ällöttävä, haisi vanhalta eikä jaksanut kiinnostua samoista asioista enää. Aika harva nuorempi nainen hakee omaishoitajan paikkaa parhaaksi ajaksi elämäänsä. 

Vierailija
32/80 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi harmittavaa kun vaimoni ei ymmärrä erota minusta vaikka en edes petä! En halua olla se joka häiriköi, pettää tai lähtee ovet paukkuene, mutta haluaisin vain vähän enemmän vapautta.

Vierailija
33/80 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä asia sinulle kuuluu? Vaikka olisikin noin. Hanki nyt ensin se parisuhde edes, jos pystyt.

Miksi hermostuit? Tais osua ja upota....

Vierailija
34/80 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi harmittavaa kun vaimoni ei ymmärrä erota minusta vaikka en edes petä! En halua olla se joka häiriköi, pettää tai lähtee ovet paukkuene, mutta haluaisin vain vähän enemmän vapautta.

Ressukka. Ootko varma että vaimosi on huomannut että pyörit vielä nurkissa?

Vierailija
35/80 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset on naisvauvoja. Ne ei pärjää taloudellisesti ilman miestä. Eikä ilman miehen palveluita. Siksi on pakko alistua moiseen. Sit on nää äiti hahmot, jotka kokkaa, pyykkää, siivoo, hoitaa ukon lapsetkin. Jotku jopa maksaa miehen asumisen ja ruuat.

Sinäpä sen sanoit. Toki ensin erehdyit väittämään että naiset ei pärjää taloudellisesti ilman miestä mutta muistit miten asia oikeasti on.

Kaikkihan tietää sen että eron vuoksi miehellä menee rahat, autot, talot, työpaikka ja terveys ja sittenkin vielä se pahapahapaha ex-vaimo vaatii maksamaan 150e per kk lapsen elatusmaksua miesraasulta, raasulta jolla ei ole enää mitään. Ihmetyttää aina että kuinka ihmeen pieniä palkkoja miehillä on.

Vierailija
36/80 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylipäätänsä on surullista, että naiset eivät ymmärrä erota epätyydyttävästä suhteesta, missä voivat huonosti.

Taitaa oma elämäsi olla aika surullista. Toisten parisuhteiden tilaa ei ulkopuoliset näe.

Anna muiden hoitaa oma elämänsä, hoida sinä omasi. Siinä kuulostaa ollakin kuntoonlaitettavaa.

Kiitos huolenpidosta ja mutuilustasi. Mulla on elämä nyt mallillaan, koska ymmärsin lähteä huonosta parisuhteesta. Miksi en saisi olla surullinen muiden puolesta, jotka eivät sitä älyä tehdä? Lähipiirissä tapauksia on yllin kyllin nähtäviksi ja kuultavaksi asti, moni on minulle avautunut parisuhteensa huonosta tilasta.

Vierailija
37/80 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hermostuit? Tais osua ja upota....

Tuo sun kommentti oli vaan niin typerä.

eri

Vierailija
38/80 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs suremista sinulla on muiden ihmisten valinnoissa?

Joku kakkonen taas luullut saavansa kuun ja tähdet taivaalta.

Vierailija
39/80 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykypäivänä vanhemmaksi luokiteltavat naiset kuten esim minä itse, viidenkympin ylitttäneet, ei enää ole sitä sukupolvea joka on riippuvainen miehestä. Jokainen omassa tuttavapiirissäni pärjää myös yksin sekä taloudellisesti että muuten. Oli mun äitini sukupolvi joka tarttee miehen vaihtamaan sulakkeen tai laittamaan taulukoukun seinään

Näin ollen itselleni ainakin on aika yhdentekevää onko mies paikalla vai ei tai ketä höylää. On siitä hyötyä ja iloa mutta ei mies mikään itseisarvo tai elämän tarkoitus ole

Vierailija
40/80 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos huolenpidosta ja mutuilustasi. Mulla on elämä nyt mallillaan, koska ymmärsin lähteä huonosta parisuhteesta. Miksi en saisi olla surullinen muiden puolesta, jotka eivät sitä älyä tehdä? Lähipiirissä tapauksia on yllin kyllin nähtäviksi ja kuultavaksi asti, moni on minulle avautunut parisuhteensa huonosta tilasta.

Olet siis sitä mieltä että mies joka paneskelee avioliiton ulkopuolella muita naisia on onneton? sanoisin että mies jolla on munaa paneskella muita naisia avioliiton ulkopuolella tuntee olevansa etuoikeutettu alfauros kaikin puolin ja nauttii avioliitosta mutta haluaa kokeilla viehätysvoimaansa myös muihin naisiin. Kaltoinkohdeltu ja onneton mies ei sellaiseen pysty kun itsetunto on täysin nollilla. 

Säästä surusi niille jotka sen ansaitsevat.