Onko "itsestään huolehtiva nainen" synonyymi laihalle?
Tässä Tinderissä ja deittipalstoilla liikkuvana huomaa, että monella miehellä on kriteerinä "olethan itsestäsi huolta pitävä" ja "haussa itsestään huolta pitävä.." nainen.
Tarkoittaako tuo oikeasti laihaa?
Kun eikös me nyt suurin osa ihmisistä käydä suihkussa, pestä vaatteemme ja kammata hiuksemme päivittäin?
Vai tarkoittaako tuo sitä, että ylipainoinen = ei pidä itsestään huolta, vaikka olisi fitti fätti? Eli olisi sporttinen, mutta silti vaikkapa runsasmuotoinen.
Ja juu, itse olen normaalipainoinen, joten ei kalikka kalahtanut siltä osin :D
Kommentit (191)
No mites kun mä olen hoikka ja kivan näköinen, mutta en sporttinen lainkaan. Sairaudet rajoittaa liikkumista. Enkö mä silloin pidä itsestäni huolta? Ihan typeriä kiertoilmaisuja. Laittaisivat suoraan, että kelpuuttavat vain sporttisen timmit naiset. Tai jos muuten vain hoikka kelpaa. Eiköhän suurin osa ihmisistä pidä itsestään melko hyvin huolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä turhaa laittaa tuollainen kriteeri, koska kuvastahan sen aika pitkälle näkee, miltä ihminen näyttää, ja voi itse swaipata vasemmalle kaikki, jotka eivät sovi omiin toiveisiin.
Yhdellä naisella sadasta on totuutta vastaava kuva Tinderissä, ja siihen vielä meikit päälle
Jos joku huijaa valokuvissa, niin miksi hän olisi rehellinen siinä, onko riittävästi "itsestään huolta pitävä"? Ja aika usein se "itsestään huolta pitävä" tulkitaan tarkoittavan myös meikkaamista ja hiusten laittamista, joten mikäli sillä haetaan meikkaamatonta ja laittautumatonta, niin onhan sitä täysin mahdoton tulkita ja arvata. Mutta jos kerran meikit on se ongelma, niin eikö voi vaan swaipata meikatut naiset vasemmalle, etenkin jos mukana ei ole yhtään meikitöntä kuvaa? Vai mikä ongelma tämä sitten olisi - ettekö tunnista kuvista, kenellä on meikkiä?
En edes ymmärrä mitä koitat kommentillasi sanoa.
Naiset kusettavat kuvissaan, se oli ainoa toteamukseni, loppu on ihan omaa horinaasi
Ei se ole mitään kusetusta. Ihmiset vaan vilpittömästi haluavat laittaa ”onnistuneen” kuvan.
Vilpittömästi? Siitä on vilpittömyys kaukana, että sinne laitetaan se työpaikkaa varten otettu kuva 10 vuotta sitten, jossa oli ammattimeikkaaja ja kuvaaja paikalla, tai sitten tarkkaan harkitusta kuvakulmasta ja vahvasti filtteröitynä ja laiteltuna ja oikeasti ei näytetä enää koskaan sinne päinkään samalta.
Aina valitetaan että miehillä on paskoja kuvia, se johtuu siitä että olemme rehellisiä. Saatte sen mitä näettekin.
Tehkää tekin samoin. Kukaan ei estä käyttämästä oikeata valokuvaajaa.
Emme halua, koska haluamme kelvata sellaisina kuin todellisuudessa olemme. Voin kertoa, että se on aika kiusallinen tunne kun paikalle lyllertää ihan erinäköinen nainen kuin kuvissa. Mutta ilmeisesti sitä naista ei hävetä ollenkaan? Käyttäkää todellista pärstäänne, niin näette että minkälaisiin miehiin teillä oikeasti on mahdollisuus.
ei tietenkään, koska silloin on kyseessä pinnallinen mies jonka menetys ei haittaa. Tosin, jos mies tekee samaa, on hän valehteleva kusipää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, itsestään huolehtiva nainen = hoikka, isorintainen, sporttinen ja mielellään meikkaava nainen.
Pidän ns. "itsestäni huolta", meikkaan ja pukeudun naisellisesti, mutta ei mun "huolenpito itsestäni" pikkuriikkisiä rintojani kasvata.
Jep en kans ymmärrä miten tuo isorintaisuus liittyy itsestään huolehtimiseen. Silikonit? Joo se vasta onkin itsestään huolehtimista.
"olethan itsestäsi huolta pitävä" ja "haussa itsestään huolta pitävä.."
Ei vitty miten cringee. Vastaakohan noille yksikään yli 25v nainen?
Vierailija kirjoitti:
Hoikkaa tarkoittaa. Ei miehiä kiinnosta onko kulmakarvat nypitty tms. Eikä myöskään mistään muusta huolehtiminen riitä kompensoimaan tuota hoikkuutta. Eli vaikka olis muuten viimeisen päälle laitettu, puunattu ja tyylikäs niin ylipaino romuttaa tämän ja miesten mielestä ei silloin huolehdi itsestään.
Miehenä pidän itsestään huolehtivista naisista. Tämä tarkoittaa sitä, että on siisti, hyväntuoksuinen, pitää elämänsä ja taloutensa tasapainossa, ei käytä ylettömästi päihteita (en nyt tarvitse olla absolutisti), ja myös huolehtii terveydestään, eli syö melko terveellisesti ja harrastaa liikuntaa. Ei tarkoita sitä, että olisi aina korkkarit jalassa ja muotivaatteet päällä. Päinvastoin, itsestään huolehtiva nainen osaa pukeutua ja olla myös rennosti. Usein itsestään huolehtivat naiset ovat myös hoikkia, mutta itsestään huolehtiva nainen voi silti olla myös jonkin verran tukeva. En usko, että kukaan sairaalloisen ylipainoinen on itsestään hyvää huolta pitävä. Kuin ei myöskään anorektisen laihakaan..
Vierailija kirjoitti:
Naiset tarkoittavat itsestään huolehtivalla yleensä sitä, että käy paljon kosmeettisissa hoidoissa, laitattaa teko- ja irtojuttuja, ehkä täytettä huuliin jne. sekä meikkaa paljon. En tiedä, mitä miehet tarkoittavat sillä.
Itsestään huolta pitävät naiset eivät ravaa "paljon kosmeettisissa hoidoissa. Puhumattakaan teko-ja irtojuttuja, täytteitä. Kauhean näköistä naisella on umpeen meikattu naama. Olen nainen, meikkaan kauniin hienovaraisesti enkä ikinä harrasta tekojuttuja. Puhumattakaan implanteista, hyi.
No miksi ei voi laihduttaa jos asia niin menee hermoille ?
10 viikkoa ja 10kg on pois jos haluaa.
Äärimmäisen harvalla on joku sellainen lääke tai geeni tai kilpirauhanen ettei paino tippuis oikealla ruokavaliolla.
Mutta hyvin monella on iso kasa tekosyitä.
Elämä ei liene vain suoraviivaista!
Voi tulla mutkia matkaan ja vaikka kuinka laihduttaisi, niin joskus se jää sivuseikaksi, jos vaikka tapahtuu tapaturma, oma- tai läheisen sairastuminen, läheisen kuolema, lapsen sairaus, työttömyys, parisuhde kriisi, korona jne....
Hyväkin laihis voi jäädä siihen, koska motivaatio ei sillä hetkellä riitä ja lopputuloksena saattaa tulla rutkasti lisäkiloja.
Olkaamme armollisia itsellemme ja toisille😊
T. Elämä on (ja kokemustakin on -20kg (onnistuneesti)
Vierailija kirjoitti:
No miksi ei voi laihduttaa jos asia niin menee hermoille ?
10 viikkoa ja 10kg on pois jos haluaa.
Äärimmäisen harvalla on joku sellainen lääke tai geeni tai kilpirauhanen ettei paino tippuis oikealla ruokavaliolla.
Mutta hyvin monella on iso kasa tekosyitä.
Halua löytyy, muttei itsekuria! Monta vuotta yrittänyt laihduttaa. Ylipainoa 35kg ja aina repsahdan, viimeistään illalla :(
Ikisinkku 32v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vaatii muutakin, siistit vaatteet, säännöllisen päättymisen, ehkä meikkaamista ja korujen käyttöä. Laihakin voi olla ihan rupuinen.
Äh, säännöllisen päättymisen.
Ja on varmaan tulkinnanvaraista mitä tuo kellekin tarkoittaa, ei välttämättä laihuutta kaikille mutta muuta siisteyttä. Hoidettuja hampaita ja mielenterveyttä.
Höpö höpö, miehet mitään hampaita ja mielenterveyttä kato. Eikä terveyttä, vaikka niin väittää.
Laiha isotissinen nainen voi elää pirillä ja pullalla ja olla mielisairaalakamaa ja se on noitten incelien unelmanainen.
Valitettavasti luulen että osaa miehistä oikein kiihottaa tuollainen tärähtänyt rappiotapaus. Sitten tietysti hetken päästä kauhistellaan millaisia nykynaiset ovat, ettei mitään rajaa 😁
Kaksinaismoralismihan tuossa yököttää. Kautta aikojen sekopää-ämmät ovat vetäneet miehiä puoleensa kuin hunaja kärpäsiä.
En ymmärrä miten täällä on niin mustavalkoinen näkemys kyseisestä lauseesta. Itse ajattelin juurikin jotain samantapaista laittaa omaan profiiliini deittisivuille, koska en halua miestä joka ei pidä kropastaan huolta. Tinderissä tietenkin voi olla tykkäämättä jos ulkonäkö ei miellytä, mutta mitäs jos se ei selviä kuvista? Miten voi yksi lause noin paljon häiritä.
Enkä mitenkään näe miten tämä pinnallisuus tarkoittaisi etten ole kykenevä rakastumaan ihmisen sisimpään, on ihan eria asia jos itsestään riippumattomista syistä ulkonäkö rupsahtaa, kuin se ettei alunperinkään ole kiinnostunut terveistä elämäntavoista. Eikä se tosiaan ole edes pelkkää pinnallisuutta, parisuhde toimii paremmin kun elämäntavat ovat vastaavat.
Voi olla. Olen lihonnut. En jaksa huolehtia itsestäni, kun teen normaalin työviikon, opiskelen yliopistossa ja hoidan syöpäsairasta vanhempaani. Ehkä en täytä hyvän naisen kriteereitä nyt ja olen miesten mielestä epäkelpo.
No kaverini on tosi laiha koska ei syö, polttaa vaan tupakkaa ja juo energiajuomia. Henki haisee ja tskii tupakan takia koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaa. Rehellisimmät jatkavat lausetta, onpa tullut Tinderissä vastaan mm. "Pidäthän itsestäsi huolta muutenkin kuin mässyttämällä munkkipossua". Ylipainoinen mies oli vieläpä kuvissa...
Tällaiset kieltämättä ihmetyttävät näin miehenä. Itsekritiikki selvästi puuttuu monilta, niin miehiltä kuin naisilta. Esim. eräs vuosikausia kaljuuntunut (ja tätä peittelevä) tuttu on kovin kärkäs haukkumaan muita miehiä kaljuiksi... en ensinnäkään ymmärrä miksi pitää haukkua. Tässä ilmiössä on varmaan jostain defenssimekanismista kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla. Olen lihonnut. En jaksa huolehtia itsestäni, kun teen normaalin työviikon, opiskelen yliopistossa ja hoidan syöpäsairasta vanhempaani. Ehkä en täytä hyvän naisen kriteereitä nyt ja olen miesten mielestä epäkelpo.
Marttyyri-palkinto tulossa
Vierailija kirjoitti:
Jaksat kuitenkin herkutella ja syödä yli kulutuksen.Siihen on aikaa aina.
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä sinulle. Toivotaan että vielä helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaksat kuitenkin herkutella ja syödä yli kulutuksen.Siihen on aikaa aina.
Itsellä oli vaikeaa jo silloin kun tein normityöpää raksalla vaikka sinkku olinkin ja ilman velvollisuuksia. Töiden jälkeen oli aina tosi väsynyt.
Musta tuntu että kaikki aika meni palautumiseen ja ruuan laittoon. Seuraavan päivän eväät täytyi tehdä edellisenä päivänä valmiiksi ja nousta aamu kuudelta että ehtii käydä lenkillä ja suihkussa että ehti kahdeksaksi töihin.
Mä en ainakaan ihmettele yhtään jos ei vaan jaksa ja ehdi kun käy töissä, opiskelee ja siihen päälle vielä mahdolliset lapset ja muut velvollisuudet.
Mua ainakin otti päähän.
Hyvä ja helppo näin työttömänä pitää itsestään huolta kun saa nukuttua hyvin, urheiltua levänneenä ja on aikaa valmistella terveellistä ruokaa.
Sinä et voi toisten rakastumisista tietää, tykkäsivät he hyvistä peuista tai eivät.