Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko "itsestään huolehtiva nainen" synonyymi laihalle?

Vierailija
17.05.2021 |

Tässä Tinderissä ja deittipalstoilla liikkuvana huomaa, että monella miehellä on kriteerinä "olethan itsestäsi huolta pitävä" ja "haussa itsestään huolta pitävä.." nainen.

Tarkoittaako tuo oikeasti laihaa?

Kun eikös me nyt suurin osa ihmisistä käydä suihkussa, pestä vaatteemme ja kammata hiuksemme päivittäin?
Vai tarkoittaako tuo sitä, että ylipainoinen = ei pidä itsestään huolta, vaikka olisi fitti fätti? Eli olisi sporttinen, mutta silti vaikkapa runsasmuotoinen.

Ja juu, itse olen normaalipainoinen, joten ei kalikka kalahtanut siltä osin :D

Kommentit (191)

Vierailija
141/191 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsestään huolehtiva nainen ei ole laiha, ei ole lihava vaan hänen painoindeksi on 20-25.  Laiha voi olla sairas, lihavuus on takuulla omaa syytä.  Se ulkomuodosta.

Itsestään huolehtiva nainen on sisältä kaunis.  Siihenkin voi opetella.

Itsestään huolehtiva nainen on tyylikäs, muodikas ja huoliteltu.  Koskee vaatteiden ja kenkien lisäksi hiuksia, meikkausta, käsiä ja varpaita.  Ei haise halvalle hajuvedelle vaan juuri ja juuri tuoksuu raikkaalle laatuparfyymille.

Itsestään huolehtiva nainen on sivistynyt ja empaattinen.

Itsestään huolehtiva nainen on tietoinen terveistä elämäntavoista ja myös noudattaa niitä.

Satuolentoko ?  Ei, minulla on sellainen.  Ja itse olen itsestäni huolehtiva mies.

Lihavuus takuulla omaa syytä? Voi lapsiparka.

Toivottavasti saat vaikka kilpirauhasen vajaatoiminnan tai joudut käyttämään masennuslääkkeitä. Siinä kun tulee 10 kiloa kuukaudessa päälle vaikka syöt kevyesti ja liikut niin katsotaan vaihtuuko ääni kellossa.

Vierailija
142/191 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsestään huolehtiva nainen ei ole laiha, ei ole lihava vaan hänen painoindeksi on 20-25.  Laiha voi olla sairas, lihavuus on takuulla omaa syytä.  Se ulkomuodosta.

Itsestään huolehtiva nainen on tyylikäs, muodikas ja huoliteltu.  Koskee vaatteiden ja kenkien lisäksi hiuksia, meikkausta, käsiä ja varpaita.  Ei haise halvalle hajuvedelle vaan juuri ja juuri tuoksuu raikkaalle laatuparfyymille.

Itsestään huolehtiva nainen on tietoinen terveistä elämäntavoista ja myös noudattaa niitä.

Satuolentoko ?  Ei, minulla on sellainen.  Ja itse olen itsestäni huolehtiva mies.

Toivottavasti saat vaikka kilpirauhasen vajaatoiminnan tai joudut käyttämään masennuslääkkeitä. Siinä kun tulee 10 kiloa kuukaudessa päälle vaikka syöt kevyesti ja liikut niin katsotaan vaihtuuko ääni kellossa.

Niinhän se on. Yksi tuttu (mies) lihoi, tai oikeastaan turposi, kun joutui syömään kortisonilääkettä suolistosairauteen. Ja oli alunperin hoikka ja urheilullinen. Lääkityksen seurauksena tuli pyöreät kuukasvot ja muuta. Hänen "onnekseen" lääkitys ei tahonnut ja hän joutui luopumaan siitä, jolloin sai oman ulkonäkönsä takaisin, mutta tosiaan - ei auttanut sisäisen kortisonikuurin aikana hoikkuus eikä liikunnallisuus, ihan tahtomattaan alkoi turvota ja paisua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/191 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarkoiteta laihuutta vaan hoikkuutta yhdistettynä urheilullisuuteen. Eli haetaan timmiä naista, jolta löytyy mm. pyöreä takapuoli.

Tämän muuten tosi surullista. Minäpä olen hoikka, urheilullinen, jne ja peppu on treenatun pyöreä, jos rehellisiä ollaan. Mutta haluaisinko, että minut löytää mies, joka hakee ” timmiä naista jolla on pyöreä takapuoli”. Voi surkeus. Entä jos nainen hakisi ”miestä jolla on pullea lompakko”? Toki kukin voi hakea mitä haluaa. Alkoi nyt minua masentaa taas koko meininki. Leikkikööt peput ja lompakot keskenään.

Naisen logiikkaako taas nähtävillä? Minulla on se mitä mies haluaa, mutta en halua sellaista miestä joka haluaa sitä mitä minulla on, koska mies ei saisi haluta sitä. Öööh..

Veikkaan, ettei hän halua suhdetta, joka perustuu siihen timmiin peppuun, vaan mieluummin suhteen, joka perustuu syvällisemmille asioille, mutta jossa timmiä peppua silti arvostetaan muiden asioiden ohessa. Ei se hyväpeppuinen nainenkaan halua, että kumppanin motiivi olla hänen kanssaan on vain se peppu. Joten jos ilmoituksessa korostuu tuollainen yksittäinen ulkonäkötoive, on se vähän turn off kyllä.

Mieshän voisi helposti swaipata vasemmalle kaikki ne, joiden ruumiinrakenne ja ulkonäkö ei miellytä, ja menee sitten treffeille tutustumaan niihin kiinnostaviin. Karsii sitten tarvittaessa vielä huonopeppuiset pois. Vähän outoa, että tuollainen toive pitäisi kirjoittaa ilmoitukseen, etenkin kun se voi antaa vähän juntin ja jopa vääränlaisen kuvan itsestä - voihan sekin mies toivoa oikeaa ihmissuhdetta, mutta korostaessaamn pepun merkitystä, kuulostaa että haluaa vain sen ulkonäön.

Kyllä minullekin on kumppanin ulkonäkö tosi tärkeä, mutta en kirjoita niitä toiveita ilmoitukseeni. Koitan sitten vaan löytää sopivan ihmisen.

Vierailija
144/191 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen myös vahvaa kuuria kortikosteroideilla. Jatkuva huono olo ja huimaaminen teki syömisestä lähes mahdotonta, söin useimpina päivinä jogurtin ja siivun paahtoleipää. Tästä huolimatta lihoin 12 kiloa kuukaudessa ja läski tuli mm. käsivarsiin ja yläselkään, missä ei minulla koskaan ylimääräistä ole ollut (lihon alavartalosta normaalitilanteessa).

Lääke ei sopinut minulle, ja kun se lopetettiin, jouduin oikein laihduttamalla laihduttamaan kilot pois. Kiva siinä joutua pilkan kohteeksi läskiydestä. Olen taas hoikka, mutta projektiin meni vuosi ja jotain tuo muutti pysyvästi, sillä nyt jos vähääkään herkuttelen, nuo yläselkämakkarat alkavat heti tehdä tuloaan. Ja liikun kuitenkin 6-7 päivää viikossa eli ei pitäisi siitä olla kiinni...

Vierailija
145/191 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kiertoilmaus lauseelle "ylipainoiset tai lihavat naiset eivät kiinnosta minua". Sitä ei kannata suoraan kirjoittaa, koska hoikat nykyään ilmeisesti puolestaloukkaantuvat.

Jos olisin vaikka 190 cm mies ja minua kiinnostavan naisen profiilissa lukisi: " pidän pitkistä miehistä, mielellään yli 188 cm," Olisin JESSSS , suuri prosentti kilpailijoista jo lähdössä raakattu. Alkaisinko inisemään lyhyiden miesten puolesta? En todellakaan. Tai sivuuttaisin ko. naisen tämän toiveen vuoksi. En todellekaan.

Jos miehen profiilissa lukee tämä ”haen itsestään huolehtivaa naista” tai ”kyykkääthän muutenkin kuin alkon viinihyllyllä” (jälkimmäinen lause nähty tänä vuonna tinderissä jonkun miehen profiilissa), niin pyyhkäisen vasemmalle vaikka vastaankin sitä, mitä he hakevat. Tämä johtuu siitä, että haluan ihmisen joka näkee pintaa syvemmälle.

Sinä vaikutat siltä että et näe yhtä lauseenpätkään syvemmälle :-)

Jos haluat ihmisen joka näkee pintaa syvemmälle niin tuon lauseenpätkän perusteella raakkaaminen ei ole juuri kolikon heittoa tehokkaampi tapa, mutta jokainen tietysti tyylillään.

Vierailija
146/191 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailin juuri tässä erästä miestä joka aivan taatusti oli ihastunut eniten siihen että olen hoikka. Ja ehkä siihen lisäksi vähän että minulla on pitkä tukka ja olen sellainen naisellinen nainen.

Mistä sitten sain koko ajan ihmettelyjä tai mies koki ettei sovi hänen “elämäntapaan” niin

- syön aika vähän

- alkoholia käytän mitättömän vähän

- herkkuja kohtuudella

- ajoissa nukkumaan ja kunnon unet

- käyn monta kertaa viikossa lenkillä/ vaeltamassa tms, ei mitään kauhean aerobista edes mutta askelia tulee

Mies itse oli vatsakas, tykkäsi herkutella ja syödä esim. ulkona pitsaa yms viikottain, meni myöhään nukkumaan/ biletti aamuun asti, käytti aika runsaasti alkoholia (olut etunenässä), kävelylenkit ei oikeen inspannu häntä eikä muukaan aktiviteetti. Hän sitten jätti minut.

Todellakin toivon että hänelle konkretisoitui jollain tasolla se ettei naisen hoikkuus, nuorekkuus ja terveys voi ylläpysyä jos noudattaisi hänen elämäntyyliään. Mut tuskin. Varmaan edelleen metsästää sitä yksisarvista joka näyttää Sara Siepiltä mutta omaa Vesa-Matti Loirin elämäntavat 🤦🏼‍♀️

Vierailija
147/191 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kiertoilmaus lauseelle "ylipainoiset tai lihavat naiset eivät kiinnosta minua". Sitä ei kannata suoraan kirjoittaa, koska hoikat nykyään ilmeisesti puolestaloukkaantuvat.

Jos olisin vaikka 190 cm mies ja minua kiinnostavan naisen profiilissa lukisi: " pidän pitkistä miehistä, mielellään yli 188 cm," Olisin JESSSS , suuri prosentti kilpailijoista jo lähdössä raakattu. Alkaisinko inisemään lyhyiden miesten puolesta? En todellakaan. Tai sivuuttaisin ko. naisen tämän toiveen vuoksi. En todellekaan.

Jos miehen profiilissa lukee tämä ”haen itsestään huolehtivaa naista” tai ”kyykkääthän muutenkin kuin alkon viinihyllyllä” (jälkimmäinen lause nähty tänä vuonna tinderissä jonkun miehen profiilissa), niin pyyhkäisen vasemmalle vaikka vastaankin sitä, mitä he hakevat. Tämä johtuu siitä, että haluan ihmisen joka näkee pintaa syvemmälle.

Jos haluat ihmisen joka näkee pintaa syvemmälle niin tuon lauseenpätkän perusteella raakkaaminen ei ole juuri kolikon heittoa tehokkaampi tapa, mutta jokainen tietysti tyylillään.

Sivusta. Olen aikanaan seurustellut ulkonäkökeskeisen miehen kanssa.

Menisinkö enää uudestaan yhteen statusta hakevan kaa? En. Koin etten ollut koskaan riittävä ja meidän suhde päättyikin lopulta äijän kahden salarakkaan takia.

Vierailija
148/191 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos tuollaisen lauseen viitsii kirjoittaa profiiliinsa, niin on aika selvää, että ulkonäkö on hyvin tärkeä asia tälle ihmiselle. Pinnalliselta se minusta vaikuttaa. Minä en usko, että ulkonäölle kriteerejä asettava ihminen voi rakastua syvemmin ihmiseen ihmisenä. Kiinnostus loppuu heti, kun ulkomuodossa tapahtuu muutoksia.

Vierailija
149/191 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä sitten? Eihän ole tarkoituskaan vastata kaikille, joiden toiveisiin itse sopii, vaan myös niille, joiden profiili miellyttää itseä. Sinulle tuo oli ok, tai jopa positiivista, joku muu taas kokisi tuollaisen profiilitekstin toisin. Eihän siinä sen kummempaa. Nainen, joka jättää vastaamatta miehelle, jolla lukee vaikka "olethan hyväpeppuinen", ei selvästi hae miestä, joka kirjoittaa profiiliinsa noin, vaikka itse olisikin miehen toiveen mukainen. Hän hakee jotain muuta. Vähän sama juttu, että joillekin miehille on emojirivi ilmoituksessa turn off, koska se ärsyttää tai luo ei-toivotun mielikuvan. Silloin mies ei vastaa ilmoitukseen, vaikka huomaisi olevansa juuri sitä, mitä emojinainen etsii.

Vierailija
150/191 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos tuollaisen lauseen viitsii kirjoittaa profiiliinsa, niin on aika selvää, että ulkonäkö on hyvin tärkeä asia tälle ihmiselle. Pinnalliselta se minusta vaikuttaa. Minä en usko, että ulkonäölle kriteerejä asettava ihminen voi rakastua syvemmin ihmiseen ihmisenä. Kiinnostus loppuu heti, kun ulkomuodossa tapahtuu muutoksia.

Aika monelle se "itsestään huolehtiva" tarkoittaa ihan/paljon muuta kuin ulkonäköä.

Esimerkiksi jos itse käyttäisin tuollaista termiä niin siihen sisältyisi ensisijaisesti terveet elämäntavat, kohtuullinen alkoholinkäyttö, tupakoimattomuus ym.

Siksi pidän vähän yksinkertaisena ihmistä joka vetää tuosta automaattisesti sen tulkinnan että tässä nyt etsitään vain pyöreää takapuolta.

Vierailija
151/191 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos nainen ilmoittaa etsivänsä itsestä huolehtivaa miestä? 

Vierailija
152/191 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monelle se "itsestään huolehtiva" tarkoittaa ihan/paljon muuta kuin ulkonäköä.

Esimerkiksi jos itse käyttäisin tuollaista termiä niin siihen sisältyisi ensisijaisesti terveet elämäntavat, kohtuullinen alkoholinkäyttö, tupakoimattomuus ym.

Siksi pidän vähän yksinkertaisena ihmistä joka vetää tuosta automaattisesti sen tulkinnan että tässä nyt etsitään vain pyöreää takapuolta.

Normaalikeskustelussa ehkä. Deittisovelluksissa tuo on 95% ällöttävä kiertoilmaus. Tuttu jo citydeitistä 20 v sitten.

Vierailija
153/191 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikkaahan se tarkoittaa.

Mies

Vierailija
154/191 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalikeskustelussa ehkä. Deittisovelluksissa tuo on 95% ällöttävä kiertoilmaus. Tuttu jo citydeitistä 20 v sitten.

Kuinka ison otannan näistä "itsestään huolehtivista" kokeilit että päädyit tuohon 95%:iin?

Vierailija
155/191 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos nainen ilmoittaa etsivänsä itsestä huolehtivaa miestä? 

Käy töissä, luottotiedot ok ja pitää huolta yleisestä kunnostaan. Hammaslääkärikin saisi olla kaveri eikä vihollinen ;)

Vierailija
156/191 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, koska ihminen ei ole monitasoinen psykofyysissosiaalinen kononaisuus, vaan tykkää joko vain sisimmästä tai sitten vain ulkonäöstä.

Kiitos tästä. Mietin täällä juuri, että miten muotoilisin tämän saman asian. Miksi tässä nyt ollaan taas niin mustavalkoisia? Jos mies kiinnostuu minusta mm. siksi että olen urheilullinen ja hyväkroppainen, hän ei sitten mitenkään voi ihastua minuun ihmisenä jopa, hui, rakastua sisimpääni.

Rumia ihmisiä helpottaa ajtella, että vain heillä on sisäisesti jotain oikeaa annettavaa.

Vierailija
157/191 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinänsä turhaa laittaa tuollainen kriteeri, koska kuvastahan sen aika pitkälle näkee, miltä ihminen näyttää, ja voi itse swaipata vasemmalle kaikki, jotka eivät sovi omiin toiveisiin.

Yhdellä naisella sadasta on totuutta vastaava kuva Tinderissä, ja siihen vielä meikit päälle 

Jos joku huijaa valokuvissa, niin miksi hän olisi rehellinen siinä, onko riittävästi "itsestään huolta pitävä"? Ja aika usein se "itsestään huolta pitävä" tulkitaan tarkoittavan myös meikkaamista ja hiusten laittamista, joten mikäli sillä haetaan meikkaamatonta ja laittautumatonta, niin onhan sitä täysin mahdoton tulkita ja arvata. Mutta jos kerran meikit on se ongelma, niin eikö voi vaan swaipata meikatut naiset vasemmalle, etenkin jos mukana ei ole yhtään meikitöntä kuvaa? Vai mikä ongelma tämä sitten olisi - ettekö tunnista kuvista, kenellä on meikkiä?

En edes ymmärrä mitä  koitat kommentillasi sanoa.

Naiset  kusettavat kuvissaan, se oli ainoa toteamukseni, loppu on ihan omaa horinaasi 

Ei se ole mitään kusetusta. Ihmiset vaan vilpittömästi haluavat laittaa ”onnistuneen” kuvan.

Vilpittömästi? Siitä on vilpittömyys kaukana, että sinne laitetaan se työpaikkaa varten otettu kuva 10 vuotta sitten, jossa oli ammattimeikkaaja ja kuvaaja paikalla, tai sitten tarkkaan harkitusta kuvakulmasta ja vahvasti filtteröitynä ja laiteltuna ja oikeasti ei näytetä enää koskaan sinne päinkään samalta.

Aina valitetaan että miehillä on paskoja kuvia, se johtuu siitä että olemme rehellisiä. Saatte sen mitä näettekin.

Tehkää tekin samoin. Kukaan ei estä käyttämästä oikeata valokuvaajaa.

Emme halua, koska haluamme kelvata sellaisina kuin todellisuudessa olemme. Voin kertoa, että se on aika kiusallinen tunne kun paikalle lyllertää ihan erinäköinen nainen kuin kuvissa. Mutta ilmeisesti sitä naista ei hävetä ollenkaan? Käyttäkää todellista pärstäänne, niin näette että minkälaisiin miehiin teillä oikeasti on mahdollisuus.

Vierailija
158/191 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään sanat sporttinen/aktiivinen/energinen vastaa sanaa hoikka.

Vierailija
159/191 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinänsä turhaa laittaa tuollainen kriteeri, koska kuvastahan sen aika pitkälle näkee, miltä ihminen näyttää, ja voi itse swaipata vasemmalle kaikki, jotka eivät sovi omiin toiveisiin.

Yhdellä naisella sadasta on totuutta vastaava kuva Tinderissä, ja siihen vielä meikit päälle 

Jos joku huijaa valokuvissa, niin miksi hän olisi rehellinen siinä, onko riittävästi "itsestään huolta pitävä"? Ja aika usein se "itsestään huolta pitävä" tulkitaan tarkoittavan myös meikkaamista ja hiusten laittamista, joten mikäli sillä haetaan meikkaamatonta ja laittautumatonta, niin onhan sitä täysin mahdoton tulkita ja arvata. Mutta jos kerran meikit on se ongelma, niin eikö voi vaan swaipata meikatut naiset vasemmalle, etenkin jos mukana ei ole yhtään meikitöntä kuvaa? Vai mikä ongelma tämä sitten olisi - ettekö tunnista kuvista, kenellä on meikkiä?

En edes ymmärrä mitä  koitat kommentillasi sanoa.

Naiset  kusettavat kuvissaan, se oli ainoa toteamukseni, loppu on ihan omaa horinaasi 

Ei se ole mitään kusetusta. Ihmiset vaan vilpittömästi haluavat laittaa ”onnistuneen” kuvan.

Vilpittömästi? Siitä on vilpittömyys kaukana, että sinne laitetaan se työpaikkaa varten otettu kuva 10 vuotta sitten, jossa oli ammattimeikkaaja ja kuvaaja paikalla, tai sitten tarkkaan harkitusta kuvakulmasta ja vahvasti filtteröitynä ja laiteltuna ja oikeasti ei näytetä enää koskaan sinne päinkään samalta.

Aina valitetaan että miehillä on paskoja kuvia, se johtuu siitä että olemme rehellisiä. Saatte sen mitä näettekin.

Ohiksena: älä ole sovinisti. On miehilläkin USEIN ihan epärealistisia kuvia Tinderissä.

Sitä paitsi vanhentuneiden kuvien ja mahdollisimman ruman kuvan itsestään julkaisemisen välillä kumminkin ON välimuotoja.

Jos ei yhtään piittaa siitä, millaisen kuvan itsestään antaa seuranhakupalvelussa, viestittää, että oikeastaan ei edes HALUA seuraa. Kyllä jonkinlainen motivaatio pitää olla ja se saa myös näkyä, muutenhan tuolla on ihan turha ollakaan tyrkyllä.

En ole sovinisti, miehenä vain en näe miesten profiileja. Varmasti jotkut miehetkin huijaavat, mutta en ymmärrä sitä kummaltakaan sukupuolelta koska tavattaessa se totuus sitten paljastuu kuitenkin ja toinen pettyy.

Toki kuvan pitää olla selkeä ja edustava, mutta myös todenmukainen. Tunnistaisinko sinut vaikka kaupassa kuvasi perusteella?

Vierailija
160/191 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jollakin on kilpirauhasen vajaatoiminta tai masennuslääkitys, se ei poista sitä faktaa että suuri enemmistö lihavista ovat lihavia ihan omaa syytään. Mitä hyötyä tänne on aina jankuttaa noista erityistapauksista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi