Tekeekö joku vielä jäädykkeitä? Siis mulla olis puolukoita ja mustaherukoita siihen, mutta mietin onko vielä
ok tarjota vieraille? Itse olen nuoresta asti tykästynyt jäädykkeisiin.
Kommentit (15)
Pettyisin, mutta omatpa ovat piperryksesi.
Mitä se haittaa sinua, mitä muut tekevät? Jos kerran tykkäät itse jäädykkeistä, totta kai teet sellaista. Tuo on yksi maailman hölmöimmistä muotiajatteluista, että syömiset ja vierastarjottavatkin täytyisi tehdä vain ja ainoastaan muodin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Tee marjapiirakka 👍🏻
Minäkin annan ääneni marjapiirakalle. Toki jos ap haluat ehdottomasti tehdä jäädykkeen, niin sitten sinä teet sen! Miksi sen pitäisi sinua liikuttaa, mitä mieltä muut jäädykkeistä ovat?
Vierailija kirjoitti:
Pettyisin, mutta omatpa ovat piperryksesi.
Jos olisit minun tuttaviani, tietäisin ainakin nyt, että et tule enää ikinä saamaan kutsua meille mihinkään ruoka- tai kahvitilaisuuteen. En tarvitse noin norsunveellä olevia kestittäviä.
Puolukkajäädykkeeseen voi laittaa keksimuruja ja tarjoilla kinuskikastikkeen kera.
Mustaherukkajäädyke on juhlava tarjottava. Kermaruusuke koristeeksi annokseen.
Olen jäädykkeiden ystävä.
Jäädykehän on kuin itse tehtyä jäätelöä. Tykkään. Enää ei melkein missään saa. Marjapiirakoita saa vaikka missä. Mieluummin jäädyke.
Vierailija kirjoitti:
Jäädykehän on kuin itse tehtyä jäätelöä. Tykkään. Enää ei melkein missään saa. Marjapiirakoita saa vaikka missä. Mieluummin jäädyke.
Eipä nimenomaan puolukoista ja mustaherukoista tehtyjä marjapiirakoitakaan hirveästi saatavilla ole. Kuitenkin puolukkapiirakka on aivan erilaista esim. mustikkapiirakkaan verrattuna, joita todellakin saa vaikka mistä.
Jäädykkeet kunniaan! Hyviä ovat ja kukaan ei niitä enää oikein viitsi tehdä. Jotain kollonkorjoja piirakoita sensijaan väännetään, yleensä kuivikkaita nekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä nimenomaan puolukoista ja mustaherukoista tehtyjä marjapiirakoitakaan hirveästi saatavilla ole. Kuitenkin puolukkapiirakka on aivan erilaista esim. mustikkapiirakkaan verrattuna, joita todellakin saa vaikka mistä.
Saatavilla? Saatavilla on vaikka mitä kun tekee itse, tulee parempaa.
Rupesi tekemään mieli kermaista kirpeää mustaherukkajäädykettä. Vaikka en edes niin paljon herukoista pidä.
Minä teen puolukkajäädykkeen pääsiäisvieraille, sopii loistavasti lampaanpaistin jälkeen.
Mun alkoi myös tekemään mieli marjajäädykettä, sellaista ihanan kermaista mutta vähän kirpeää ja hieman sulanutta. En ole vuosiin syönyt.
Minä tein jälkiruuaksi jouluna mustikkajäädykettä. Oli kyllä hyvää. Siitäkin kiva, että voi tehdä hyvissä ajoin etukäteen.
Ei. Tee marjapiirakka 👍🏻