Onko "itsestään huolehtiva nainen" synonyymi laihalle?
Tässä Tinderissä ja deittipalstoilla liikkuvana huomaa, että monella miehellä on kriteerinä "olethan itsestäsi huolta pitävä" ja "haussa itsestään huolta pitävä.." nainen.
Tarkoittaako tuo oikeasti laihaa?
Kun eikös me nyt suurin osa ihmisistä käydä suihkussa, pestä vaatteemme ja kammata hiuksemme päivittäin?
Vai tarkoittaako tuo sitä, että ylipainoinen = ei pidä itsestään huolta, vaikka olisi fitti fätti? Eli olisi sporttinen, mutta silti vaikkapa runsasmuotoinen.
Ja juu, itse olen normaalipainoinen, joten ei kalikka kalahtanut siltä osin :D
Kommentit (191)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä sitten vaikka tarkoittaisikin?
Puhutaanko naisten miehille asettamista pituusvaatimuksista kun kerran aiheeseen päästiin?
Ei kyllä liity aiheeseen mitenkään?
Eli naisilla saa olla sata vaatimusta, mutta miehillä ei?
Ei liity ketjun aiheeseen mitenkään. Lue otsikko ja aloitus uudestaan. Jos osaat.
Liittyyhän. Miehillä saa olla vaatimuksensa, kuten teillä naisillakin on.
Mutta leiki sinä ymmärtämätöntä ja koita haastaa riitaa. Muuhunhan sinusta raukasta ei ole.
Paitsi siihen lihomiseen
Tottakai miehillä saa olla vaatimuksia ja pitääkin olla. Mutta jos itse olet lyhyt, kalju, risupartainen ja 40kg ylipainoinen niin sinua vastaava nainen on lyhyt, lihava, sotkutukkainen, markettiväreillä hiuksensa värjäävä ja persjaljainen tunika täti. Ja enempään et ole oikeutettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on myös korvikset, tatuointeja ei ole eikä tule eikä lävistyksiä.
Jos korvis menee korvalehden läpi, se on lävistys.
No, ei kuitenkaan samanlainen mitä nenäkorut ja kielikorut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhutaanko naisten miehille asettamista pituusvaatimuksista kun kerran aiheeseen päästiin?
Ei liity ketjun aiheeseen mitenkään. Lue otsikko ja aloitus uudestaan. Jos osaat.
Mutta leiki sinä ymmärtämätöntä ja koita haastaa riitaa. Muuhunhan sinusta raukasta ei ole.
Paitsi siihen lihomiseen
Tottakai miehillä saa olla vaatimuksia ja pitääkin olla. Mutta jos itse olet lyhyt, kalju, risupartainen ja 40kg ylipainoinen niin sinua vastaava nainen on lyhyt, lihava, sotkutukkainen, markettiväreillä hiuksensa värjäävä ja persjaljainen tunika täti. Ja enempään et ole oikeutettu.
kerroitko juuri itsestäsi naisena?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset tarkoittavat itsestään huolehtivalla yleensä sitä, että käy paljon kosmeettisissa hoidoissa, laitattaa teko- ja irtojuttuja, ehkä täytettä huuliin jne. sekä meikkaa paljon. En tiedä, mitä miehet tarkoittavat sillä.
Itseasiassa miehet tarkoittavat juuri tuota. Nainen tarkoittaa, että kumppaniehdokas käy töissä (tai etsii töitä), uskaltaa käydä tarpeen tullen lääkärissä, uskaltaa tarpeen tullen soittaa ystävällensä, syö edes osin terveyssuositusten mukaan, ei kittaa järjettömiä määriä viinaa ja eikä pidä deodorantin käyttämistä neiteilynä.
Missä helvetin maailmassa sinä elät? kysyn ihan tosissani.
normaalille ihmiselle tuollaiset asiat ei edes tule mieleenkään, normaalia ihmistä etsittäessä.
millaisia miehiä olet itse tapaillut?
Kyllähän niitä viinankittaajia, roskaruoalla eläjiä, hammaslääkärissä käymättömiä, hieltä haisevia miehiä on vaikka kuinka.
Missä oikein asut?
Ihme kysymyksiä. Ihan samanlaisia miehiä minäkin olen kohdannut. Ei tuollaiset mitään harvinaisuuksia ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi siihen lihomiseen
kerroitko juuri itsestäsi naisena?
En puhunut itsestäni. Minä olen kaunis, mutta sinä olet tuollainen ruma paskamaha.
Onko joku ikinä historian aikana nähnyt jossakin ylipainoisen naisen yhteydessä luonnehdintaa "itsestään huolehtiva nainen"? Siitä tulee silloin ihan muita mielikuvia kuin terveysasiat.
Vierailija kirjoitti:
Se on kiertoilmaus lauseelle "ylipainoiset tai lihavat naiset eivät kiinnosta minua". Sitä ei kannata suoraan kirjoittaa, koska hoikat nykyään ilmeisesti puolestaloukkaantuvat.
Jos olisin vaikka 190 cm mies ja minua kiinnostavan naisen profiilissa lukisi: " pidän pitkistä miehistä, mielellään yli 188 cm," Olisin JESSSS , suuri prosentti kilpailijoista jo lähdössä raakattu. Alkaisinko inisemään lyhyiden miesten puolesta? En todellakaan. Tai sivuuttaisin ko. naisen tämän toiveen vuoksi. En todellekaan.
Jos miehen profiilissa lukee tämä ”haen itsestään huolehtivaa naista” tai ”kyykkääthän muutenkin kuin alkon viinihyllyllä” (jälkimmäinen lause nähty tänä vuonna tinderissä jonkun miehen profiilissa), niin pyyhkäisen vasemmalle vaikka vastaankin sitä, mitä he hakevat. Tämä johtuu siitä, että haluan ihmisen joka näkee pintaa syvemmälle.
Varmaan vaihtelee eri ihmisillä, mitä tuolla tarkoitetaan. Itse en mieltäisi merkittävästi ylipainoista ihmistä "itsestään huolta pitäväksi".
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisia toivova mies haaveilee treffeistä missityyppisen naisen kanssa. Laiha ja timmi, hiukset laitettu naisellisesti ja perusteellinen meikki, naisellisuutta korostavat vaatteet, korkokengät jne, koruja sopivasti. Keskittyy pedikyyreihin, eikä puhu politiikasta. Arvokas esine näytettäväksi miehen kavereille. Iloinen kikatteleva ja harmiton luonne, joka ei uhkaa miehen haurasta itsetuntoa. Antaa seksiä, kun mies haluaa, muttei vaadi mitään itselleen koskaan. Tekee kotityöt luonnostaan.
Tällainen toivelista lienee naisille miehellä, joka puhuu itseään hoitavista naisista ja joka asettaa ylipäänsä sovinistisia ennakkokriteerejä jossain tinderissä.
Kuulostaa aika ihannenaiselta, tuota vastaan tietenkin mies pitää sitten huolta naisestaan kaikin puolin. Myös siinä seksissä, naisen ei tarvitse pyytää mitään mutta toki saa sanoa jos kaipaa jotain erityistä.
Iloinen, kikatteleva ja harmiton luonne ovat ilahduttavia piirteitä ihan itsessään, se ei liity mitenkään miehen itsetuntoon. Oikeata miestä ei nainen uhkaa millään tavalla, ei teistä ole sellaiseen vaikka mitä teette. Suominaisille on ilmeisesti kerrassaan mahdoton ajatus olla mukava ihan muuten vain, ei saa odottaa iloista luonnetta vaan pitäisi ottaa joku norsunvittunaama nurkkaan tuhisemaan.
Jos miehen toiveet ovat sovinismia, mitä naisen toiveet ovat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarkoiteta laihuutta vaan hoikkuutta yhdistettynä urheilullisuuteen. Eli haetaan timmiä naista, jolta löytyy mm. pyöreä takapuoli.
Tämän muuten tosi surullista. Minäpä olen hoikka, urheilullinen, jne ja peppu on treenatun pyöreä, jos rehellisiä ollaan. Mutta haluaisinko, että minut löytää mies, joka hakee ” timmiä naista jolla on pyöreä takapuoli”. Voi surkeus. Entä jos nainen hakisi ”miestä jolla on pullea lompakko”? Toki kukin voi hakea mitä haluaa. Alkoi nyt minua masentaa taas koko meininki. Leikkikööt peput ja lompakot keskenään.
Naisen logiikkaako taas nähtävillä? Minulla on se mitä mies haluaa, mutta en halua sellaista miestä joka haluaa sitä mitä minulla on, koska mies ei saisi haluta sitä. Öööh..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kiertoilmaus lauseelle "ylipainoiset tai lihavat naiset eivät kiinnosta minua". Sitä ei kannata suoraan kirjoittaa, koska hoikat nykyään ilmeisesti puolestaloukkaantuvat.
Jos olisin vaikka 190 cm mies ja minua kiinnostavan naisen profiilissa lukisi: " pidän pitkistä miehistä, mielellään yli 188 cm," Olisin JESSSS , suuri prosentti kilpailijoista jo lähdössä raakattu. Alkaisinko inisemään lyhyiden miesten puolesta? En todellakaan. Tai sivuuttaisin ko. naisen tämän toiveen vuoksi. En todellekaan.
Jos miehen profiilissa lukee tämä ”haen itsestään huolehtivaa naista” tai ”kyykkääthän muutenkin kuin alkon viinihyllyllä” (jälkimmäinen lause nähty tänä vuonna tinderissä jonkun miehen profiilissa), niin pyyhkäisen vasemmalle vaikka vastaankin sitä, mitä he hakevat. Tämä johtuu siitä, että haluan ihmisen joka näkee pintaa syvemmälle.
Tämä selvä. Täällä alkaa muodostua konsensus, että miehen ei kannata välittää naisen mistään ominaisuuksia, vaan että "kaikki käy".
Jos naisella sattuisi olemaan jotain yleisesti kiinnostavina ja puoleensavetävinä pidettyjä ominaisuuksia, on paha virhe mennä sanomaan, että ne herättivät kiinnostuksen.
"Aistin mahdollista kemiaa välillämme" Oisko se hyvä lähestymistapa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä turhaa laittaa tuollainen kriteeri, koska kuvastahan sen aika pitkälle näkee, miltä ihminen näyttää, ja voi itse swaipata vasemmalle kaikki, jotka eivät sovi omiin toiveisiin.
Yhdellä naisella sadasta on totuutta vastaava kuva Tinderissä, ja siihen vielä meikit päälle
Jos joku huijaa valokuvissa, niin miksi hän olisi rehellinen siinä, onko riittävästi "itsestään huolta pitävä"? Ja aika usein se "itsestään huolta pitävä" tulkitaan tarkoittavan myös meikkaamista ja hiusten laittamista, joten mikäli sillä haetaan meikkaamatonta ja laittautumatonta, niin onhan sitä täysin mahdoton tulkita ja arvata. Mutta jos kerran meikit on se ongelma, niin eikö voi vaan swaipata meikatut naiset vasemmalle, etenkin jos mukana ei ole yhtään meikitöntä kuvaa? Vai mikä ongelma tämä sitten olisi - ettekö tunnista kuvista, kenellä on meikkiä?
En edes ymmärrä mitä koitat kommentillasi sanoa.
Naiset kusettavat kuvissaan, se oli ainoa toteamukseni, loppu on ihan omaa horinaasi
Ei se ole mitään kusetusta. Ihmiset vaan vilpittömästi haluavat laittaa ”onnistuneen” kuvan.
Vilpittömästi? Siitä on vilpittömyys kaukana, että sinne laitetaan se työpaikkaa varten otettu kuva 10 vuotta sitten, jossa oli ammattimeikkaaja ja kuvaaja paikalla, tai sitten tarkkaan harkitusta kuvakulmasta ja vahvasti filtteröitynä ja laiteltuna ja oikeasti ei näytetä enää koskaan sinne päinkään samalta.
Aina valitetaan että miehillä on paskoja kuvia, se johtuu siitä että olemme rehellisiä. Saatte sen mitä näettekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, koska ihminen ei ole monitasoinen psykofyysissosiaalinen kononaisuus, vaan tykkää joko vain sisimmästä tai sitten vain ulkonäöstä.
Mä taas koen, että se tarkoittaa huoliteltua:
- tukassa ei ole juurikasvua kämmenen leveyden verran
- meikki on nätti, ei suttuinen - mutta sitä myös ON eli naama ei loista kuin kiillotettu penninraha ilman peitevoidetta ja puuteria, silmät meikkaamatta jne.
- Vaatteet ovat maulla valittuja eikä mitä tahansa rytkyjä
- kynnet lakattu, kengät plankissa/siistit
Lihavakin voi olla itsestään huolehtivan näköinen ja laiha epämääräisen... mutta joo, hyvässä fyysisessä kunnossa oleminenkin kuuluu tuohon.
Ja JOPA myös henkinen tasapaino kuuluu itsestään huolehtimisen alle. Vaisu peräseinällä lymyileminen ei ole itsestään huolta pitävän naisen piirre.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, koska ihminen ei ole monitasoinen psykofyysissosiaalinen kononaisuus, vaan tykkää joko vain sisimmästä tai sitten vain ulkonäöstä.
Kiitos tästä. Mietin täällä juuri, että miten muotoilisin tämän saman asian. Miksi tässä nyt ollaan taas niin mustavalkoisia? Jos mies kiinnostuu minusta mm. siksi että olen urheilullinen ja hyväkroppainen, hän ei sitten mitenkään voi ihastua minuun ihmisenä jopa, hui, rakastua sisimpääni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä turhaa laittaa tuollainen kriteeri, koska kuvastahan sen aika pitkälle näkee, miltä ihminen näyttää, ja voi itse swaipata vasemmalle kaikki, jotka eivät sovi omiin toiveisiin.
Yhdellä naisella sadasta on totuutta vastaava kuva Tinderissä, ja siihen vielä meikit päälle
Jos joku huijaa valokuvissa, niin miksi hän olisi rehellinen siinä, onko riittävästi "itsestään huolta pitävä"? Ja aika usein se "itsestään huolta pitävä" tulkitaan tarkoittavan myös meikkaamista ja hiusten laittamista, joten mikäli sillä haetaan meikkaamatonta ja laittautumatonta, niin onhan sitä täysin mahdoton tulkita ja arvata. Mutta jos kerran meikit on se ongelma, niin eikö voi vaan swaipata meikatut naiset vasemmalle, etenkin jos mukana ei ole yhtään meikitöntä kuvaa? Vai mikä ongelma tämä sitten olisi - ettekö tunnista kuvista, kenellä on meikkiä?
Naiset kusettavat kuvissaan, se oli ainoa toteamukseni, loppu on ihan omaa horinaasi
Ei se ole mitään kusetusta. Ihmiset vaan vilpittömästi haluavat laittaa ”onnistuneen” kuvan.
Vilpittömästi? Siitä on vilpittömyys kaukana, että sinne laitetaan se työpaikkaa varten otettu kuva 10 vuotta sitten, jossa oli ammattimeikkaaja ja kuvaaja paikalla, tai sitten tarkkaan harkitusta kuvakulmasta ja vahvasti filtteröitynä ja laiteltuna ja oikeasti ei näytetä enää koskaan sinne päinkään samalta.
Aina valitetaan että miehillä on paskoja kuvia, se johtuu siitä että olemme rehellisiä. Saatte sen mitä näettekin.
Tehkää tekin samoin. Kukaan ei estä käyttämästä oikeata valokuvaajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohiksena: älä ole sovinisti. On miehilläkin USEIN ihan epärealistisia kuvia Tinderissä.
Sitä paitsi vanhentuneiden kuvien ja mahdollisimman ruman kuvan itsestään julkaisemisen välillä kumminkin ON välimuotoja.
Jos ei yhtään piittaa siitä, millaisen kuvan itsestään antaa seuranhakupalvelussa, viestittää, että oikeastaan ei edes HALUA seuraa. Kyllä jonkinlainen motivaatio pitää olla ja se saa myös näkyä, muutenhan tuolla on ihan turha ollakaan tyrkyllä.
Itsestään huolehtiva nainen ei ole laiha, ei ole lihava vaan hänen painoindeksi on 20-25. Laiha voi olla sairas, lihavuus on takuulla omaa syytä. Se ulkomuodosta.
Itsestään huolehtiva nainen on sisältä kaunis. Siihenkin voi opetella.
Itsestään huolehtiva nainen on tyylikäs, muodikas ja huoliteltu. Koskee vaatteiden ja kenkien lisäksi hiuksia, meikkausta, käsiä ja varpaita. Ei haise halvalle hajuvedelle vaan juuri ja juuri tuoksuu raikkaalle laatuparfyymille.
Itsestään huolehtiva nainen on sivistynyt ja empaattinen.
Itsestään huolehtiva nainen on tietoinen terveistä elämäntavoista ja myös noudattaa niitä.
Satuolentoko ? Ei, minulla on sellainen. Ja itse olen itsestäni huolehtiva mies.
Tarkoittaa pelkkää alipainoa lähentelevää hoikkuutta. Ei suinkaan sporttisuutta, oikeasti liikuntaa harrastava nainen on suurelle osalle miehistä turn off. Kropan pitää olla kunnossa itsestään, lenkkipolulla ja salilla luuhaava nainen ärsyttää. Nähty on ja niiiin monta kertaa.
Onhan täälki ollut ketjuja tyytymisestä. Kaiken kaikkiaan koko nykyaikainen deittailukulttuuri näyttäytyy hyvin ikävänä. En halua muuttua kauniiksi patsaaksi minkä voi tunkea kaappiin ja ottaa tarvittaessa ulos kuin minkäkin imurin.
Onneksi olen vela, joten voin jättäytyä hyvillä mielin pois.