Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri, kätilö ja hoitaja kertovat MIKSI OTTIVAT ROKOTTEEN. Ovat sairastaneet taudin ja kokemus on ollut NÄIN kova. :( Rokotekieltäytyjät h...

Vierailija
17.05.2021 |

"Sikainfluenssaepidemian aikaan sairastuin itsekin. Tauti oli kokemus, jota en toivoisi pahimmalle vihamiehellekään. "
- sairaanhoitaja, TAYS -

"Sairastin itse opiskeluaikoina kausi-influenssan. Vaikka olin nuori ja terve, tauti oli todella kova paikka. Minulla meni monta viikkoa, kunnes olin taas täysin tolpillani. Voin vain kuvitella, miten kova tauti influenssa on vastasyntyneelle, ikäihmiselle, lapselle tai muille riskiryhmille."
- kätilö, TAYS -

”Olen kaksi kertaa sairastanut influenssan. Jälkimmäinen kerta oli aikuisiällä, ja sen jälkeen kesti kaksi kuukautta, että keuhkoni olivat täysin toipuneet."
- syöpätautien erikoislääkäri, TAYS -

https://www.tays.fi/fi-FI/Sairaanhoitopiiri/Tarinoita_Taysista/Sisalto/…

Rokote vai edellä mainittu kokemus ensin?

Kommentit (110)

Vierailija
1/110 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä saavat systeemistä palkkansa

Voivat saada rahaa myös lääkemainostajilta

Vierailija
2/110 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienellä paikkakunnalla on nyt terveyskeskus kokonaan suljettu, koska hoitajat eivät ole halunneet ottaa rokotteita ja eräs heistä oli töissä muutaman päivän koronasairaana. Hienoa toimintaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/110 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herää ite. Se ei oo mikään maaginen taikavirus että heti kun astun ovesta ulos, mut tartutetaan. Toisinkuin te, mä osaan pitää huolta mun hygieniasta, osaan tarkkailla mun ympäristöä ja osaan käyttää tarvittavia suojavarusteita. Kuljen muutenkin yleensä aina hanskat kädessä ja ainoa uhka on nämä ilmassa leijuvat partikkelit joiden tartuntapotentiaali on loppupeleissä häviävän pieni. Etenkin kun FFP3 tason filtterit antaa 99% tarvittavan suojan. Niin ja eipä oo kukaan tullut vieläkään mua päin yskimään. Ei tahallaan eikä vahingossa. Siltäkin pystyy suojautumaan, kääntymällä poispäin. Näppärää eikö? Miksi mun pitäis ottaa joku hätiköiden tehty rokote joka on yksinkertaisesti p*rseestä.

Vierailija
4/110 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh älä ap jaksa. 😖

Vierailija
5/110 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, voi olla paha tai sitten ei. Suurimmalla osalla edelleenkään ei. Influenssarokotetta en ole koskaan ottanut..

Vierailija
6/110 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä myönnän että influenssaan sairastuminen käänsi mun pään rokoteasiassa. mut olikin paha sairastuminen joka kätti jälkensä. oli kauhea kokemus.

Vierailija
7/110 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herää ite. Se ei oo mikään maaginen taikavirus että heti kun astun ovesta ulos, mut tartutetaan. Toisinkuin te, mä osaan pitää huolta mun hygieniasta, osaan tarkkailla mun ympäristöä ja osaan käyttää tarvittavia suojavarusteita. Kuljen muutenkin yleensä aina hanskat kädessä ja ainoa uhka on nämä ilmassa leijuvat partikkelit joiden tartuntapotentiaali on loppupeleissä häviävän pieni. Etenkin kun FFP3 tason filtterit antaa 99% tarvittavan suojan. Niin ja eipä oo kukaan tullut vieläkään mua päin yskimään. Ei tahallaan eikä vahingossa. Siltäkin pystyy suojautumaan, kääntymällä poispäin. Näppärää eikö? Miksi mun pitäis ottaa joku hätiköiden tehty rokote joka on yksinkertaisesti p*rseestä.

Sinä sentään käytät maskia, hyvä ! (yleensä meihin rokotemyönteisiin "lampaisiin" luokitellaan myös maskia käyttävät)

Vierailija
8/110 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikapiikin jälkeen en tervettä päivää ole nähnyt.

Jokaisen oma valinta.

Vierailija
9/110 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastanut sikainfluenssan- ja muutaman kerran myös influenssan. Sika oli vähän raskaampi kuin toiset. Kaikissa näissä kovaa kuumetta kesti 4-5 vrk ja lisäksi oli nivel- ja päänsärkyä. Sikainflunessassa tuntui, että keuhkoilta meni kaksi viikkoa toipumiseen vielä kuumeen laskettua, mutta influenssassa meni vain viikko.

En ole ottanut influenssarokotuksia ja en aivan heti ole ottamassa. Koronarokote on vakavassa harkinnassa, jos se suojaa vakavilta tapauksilta. Ongelmana on se, kun rokottaminen ei ole minulle helppo juttu. Olen saanut rokotteista ennenkin voimakkaita haittavaikutuksia. 

5 v sairasti sikainfluenssan lievempänä. Vauva ei vaikuttanut ollenkaan sairaalta, jatkoin imetystä ja se oli raskasta 39-40 C (lääkittynä 38-39 C) kuumeessa. En aivan ymmärrä sairaanhoitajan ajatusta, että sikainfluenssa tai  influenssa olisi lapsille vaikea tauti.  Väitän, että moni muu lastentauti on vaikeampi.

Vierailija
10/110 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sairastanut sikainfluenssan- ja muutaman kerran myös influenssan. Sika oli vähän raskaampi kuin toiset. Kaikissa näissä kovaa kuumetta kesti 4-5 vrk ja lisäksi oli nivel- ja päänsärkyä. Sikainflunessassa tuntui, että keuhkoilta meni kaksi viikkoa toipumiseen vielä kuumeen laskettua, mutta influenssassa meni vain viikko.

En ole ottanut influenssarokotuksia ja en aivan heti ole ottamassa. Koronarokote on vakavassa harkinnassa, jos se suojaa vakavilta tapauksilta. Ongelmana on se, kun rokottaminen ei ole minulle helppo juttu. Olen saanut rokotteista ennenkin voimakkaita haittavaikutuksia. 

5 v sairasti sikainfluenssan lievempänä. Vauva ei vaikuttanut ollenkaan sairaalta, jatkoin imetystä ja se oli raskasta 39-40 C (lääkittynä 38-39 C) kuumeessa. En aivan ymmärrä sairaanhoitajan ajatusta, että sikainfluenssa tai  influenssa olisi lapsille vaikea tauti.  Väitän, että moni muu lastentauti on vaikeampi.

sairaanhoitaja on nähnyt paljon oikeasti influenssaa sairastavia. siksi. meillä lapsella influenssan tosi kova kuume kesti kolme viikkoa.

Vierailija
11/110 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä esimerkki muille paitsi toi influenssaan sairastuminen ei ole.

Vierailija
12/110 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnnä pääs vessanpönttöön, ja vetäse kunnolla ..

Jos vaikka toi 💩 korvies välistä sujahtais sinne, minne se kuuluukin ..

Vaikka kuinka pakkosyötät sinäkin tätä rokotetta, ja yrität epätoivoisesti saada ihmiset ottamaan sen, se ei muuta sitä tosiasiaa, että ihmiset itse päättävät, kaikessa rauhassa, omalla ajallaan, ottavatko, vai eivät, mitkä heille hyödyt, mitkä haitat jne.

Vastenmielistä tyrkyttämistä 🤮🤮🤮

Vierailija
13/110 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin sikainfluenssaan rokotteesta huolimatta ja tauti kesti jälkitauteineen puoli vuotta. En aio ottaa korona-rokotetta, ellei se tule matkustamisessa pakolliseksi.

Vierailija
14/110 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastuin sikainfluenssaan rokotteesta huolimatta ja tauti kesti jälkitauteineen puoli vuotta. En aio ottaa korona-rokotetta, ellei se tule matkustamisessa pakolliseksi.

onneksi oli rokotus. muuten olisit voinut liittyä niiden n. 2 000 suomalaisen joukoon jotka kuolevat vuosittain influenssan takia.

Vierailija
15/110 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä rokotteesta kieltäydytään? Sitä pitää itse aktiivisesti mennä hakemaan. Ei sitä kukaan tarjoa joten kukaan ei voi kieltäytyä.

Vierailija
16/110 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lääkärin, hoitajan ja kätilön mielipiteellä tulisi olla jotain merkitystä omaan päätöksen tekoon yhtään enempää kuin muidenkaan mielipiteellä?

Vierailija
17/110 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

joitakin vuosia sitten ylen urheilutoimittaja sairastui influenssaan arvokisoissa ja joutui siellä sairaalahoitoon. pikkujuttu silloin kun se oli vielä normaalia.

Vierailija
18/110 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssa on todellakin sellainen tauti että todellakin otan rokotteen.

Vierailija
19/110 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta koronarokotetta ei kaikki tuntemani hoitajat tule ottamaan.

Vierailija
20/110 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lääkärin, hoitajan ja kätilön mielipiteellä tulisi olla jotain merkitystä omaan päätöksen tekoon yhtään enempää kuin muidenkaan mielipiteellä?

Taidat olla maailman johtavin virustutkija. Congrats!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi