Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri, kätilö ja hoitaja kertovat MIKSI OTTIVAT ROKOTTEEN. Ovat sairastaneet taudin ja kokemus on ollut NÄIN kova. :( Rokotekieltäytyjät h...

Vierailija
17.05.2021 |

"Sikainfluenssaepidemian aikaan sairastuin itsekin. Tauti oli kokemus, jota en toivoisi pahimmalle vihamiehellekään. "
- sairaanhoitaja, TAYS -

"Sairastin itse opiskeluaikoina kausi-influenssan. Vaikka olin nuori ja terve, tauti oli todella kova paikka. Minulla meni monta viikkoa, kunnes olin taas täysin tolpillani. Voin vain kuvitella, miten kova tauti influenssa on vastasyntyneelle, ikäihmiselle, lapselle tai muille riskiryhmille."
- kätilö, TAYS -

”Olen kaksi kertaa sairastanut influenssan. Jälkimmäinen kerta oli aikuisiällä, ja sen jälkeen kesti kaksi kuukautta, että keuhkoni olivat täysin toipuneet."
- syöpätautien erikoislääkäri, TAYS -

https://www.tays.fi/fi-FI/Sairaanhoitopiiri/Tarinoita_Taysista/Sisalto/…

Rokote vai edellä mainittu kokemus ensin?

Kommentit (110)

Vierailija
81/110 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni influenssan sairastanut ottaa sen jälkeen rokotteen joka syksy. Saa olla aika masokisti, jos haluaa joutua kokemaan influenssan vielä toisenkin kerran.

Vierailija
82/110 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

noh, pitää sairastettuja kuumeflunssia ja koronaa influenssana ja toteaa että ei paha ja ei tarvi rokotustakaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/110 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä taudit voi saada vaikka rokotteen ottaiskin. Mä sain ensimmäisen influenssan sinä vuonna kun otin siihen rokotteen.

Vierailija
84/110 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 51v. En ole eläissäni sairastanut influenssaa enkä koronaa. Kolme koronapiikkiä olen valitettavasti ottanut ai ainoastaan siksi että sain green passin ja voin matkustaa ilman testejä ja karanteeneja.

Vierailija
85/110 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä taudit voi saada vaikka rokotteen ottaiskin. Mä sain ensimmäisen influenssan sinä vuonna kun otin siihen rokotteen.

Ei rokotteen tehtävä ole estää tartuntaa vaan vähentää huomattavasti vakavan tautimuodon todennäköisyyttä. Kyllä se lievittää tautiakin.

Meillä 2018 influenssan ankaraakin ankarampi kuumevaihe kesti 2 - 3 viikkoa paitsi ainoalla rokotetulla vain viikon ja hänellä lämpö alle 40. Muilla kirkkaasti yli eikä meinannut lääkkeilläkään tulla alas. Rokotettu oli ainoa joka pysyi jaloillaan ja selvisi ilman jälkitauteja. Yksi lapsista tarvitsi olla sairaalassakin.

Kyllä oltais oltu tosi pulassa, jos ei olisi ollut rokotettua auttamassa! :O

Tuon vastoinkäymisen jälkeen on ollut todella helppo ottaa influenssarokotus koko perheelle.

Vierailija
86/110 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokote.

Vierailija
87/110 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin elämäni ensimmäisen influenssan 2016 ja vointi meni sairaalahoitoa vaativaksi. Onneksi minulla oli rokotus. Lääkäri sanoi että se pelasti minut ja sairaalassa oli nähty "rokottamattomien kohtaloita".

Kyseisessä sairaalassa kuoli paljon influenssapotilaita. Lääkäri oli silti tosi rauhallinen.

Vierailija
88/110 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herää ite. Se ei oo mikään maaginen taikavirus että heti kun astun ovesta ulos, mut tartutetaan. Toisinkuin te, mä osaan pitää huolta mun hygieniasta, osaan tarkkailla mun ympäristöä ja osaan käyttää tarvittavia suojavarusteita. Kuljen muutenkin yleensä aina hanskat kädessä ja ainoa uhka on nämä ilmassa leijuvat partikkelit joiden tartuntapotentiaali on loppupeleissä häviävän pieni. Etenkin kun FFP3 tason filtterit antaa 99% tarvittavan suojan. Niin ja eipä oo kukaan tullut vieläkään mua päin yskimään. Ei tahallaan eikä vahingossa. Siltäkin pystyy suojautumaan, kääntymällä poispäin. Näppärää eikö? Miksi mun pitäis ottaa joku hätiköiden tehty rokote joka on yksinkertaisesti p*rseestä.

Muista sitten, kun sairastut, olla kuormittamatta sairaanhoidon resursseja. Miksi sinulle kuuluisi paikka teho-osastolta, kun olet tietoisesti valinnut taudin sairastamisen.

Teho-osasto on siis paikka, jossa hoidetaan juoppojen sisäelinvaurioita. Miksi heille kuuluu ilmainen hoito vaikka ovat itse valinneet tuhota sisäelimensä juomalla?

Vierailija
89/110 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

rokotus tietysti.

Vierailija
90/110 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssaahan on ollut täällä aina, en ole ennenkään siihen ottanut rokotusta. Korona piikkejä otan kyllä neljännen heti kun saan.

Vierailija
91/110 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastanut.

Onneksi ehdin sairastaa sikainfluenssan ja sen jälkeen järkeilin, että en tarvitse rokotustakaan. Tietoahan tästä ei jaettu, vaan kaikille tarjottiin samoja piikkejä! Rokote aiheutti narkolepsiaa, joten minun ei tarvinnut pelätä, että sairastuisin siihen. 

Otin kaksi annosta koronarokotetta ja sen jälkeen päätin, että kolmatta en ota, koska ulkomailla levisi jo tieto, että rokote ei tehoa omikroniin ja että  omikron ei olisi yhtä vaarallinen kuin delta sairastaa. Sairastin omikronin melko lievänä. En edellenkään aio ottaa rokotetta, joka on nyt omikronia vastaan.

Uskon, että sairastamalla olen saavuttanut parempaa suojaa, vaikka sitäkin valheellisesti jossain vaiheessa väitettiin, että sairastaminen ei suojaisi yhtä hyvin kuin rokottaminen. Järkeilemällä tämäkään ei pidä paikkansa.

92/110 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi tästä asiasta pitää vängätä vieläkin. Eikö se ole ihan jokaisen oma asia, ottaako rokotteen vai ei. Itse olen ottanut, mutta ei kutita mun pyllyä, jos joku jättää ottamatta. Itsepä kärsii sitten jos sairastuu.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
93/110 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienellä paikkakunnalla on nyt terveyskeskus kokonaan suljettu, koska hoitajat eivät ole halunneet ottaa rokotteita ja eräs heistä oli töissä muutaman päivän koronasairaana. Hienoa toimintaa!

Niin rokotehan ei suojaa tartunnalta.

Vierailija
94/110 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastin elämäni ensimmäisen influenssan 2016 ja vointi meni sairaalahoitoa vaativaksi. Onneksi minulla oli rokotus. Lääkäri sanoi että se pelasti minut ja sairaalassa oli nähty "rokottamattomien kohtaloita".

Kyseisessä sairaalassa kuoli paljon influenssapotilaita. Lääkäri oli silti tosi rauhallinen.

Mitä muuta lääkäri olisi " voinut" sanoa? Olisi pian ollut entinen lääkäri : )

Kenen leipää syöt sen lauluja laulat.

Vierailija
95/110 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni influenssan sairastanut ottaa sen jälkeen rokotteen joka syksy. Saa olla aika masokisti, jos haluaa joutua kokemaan influenssan vielä toisenkin kerran.

On minulla ollut sitten hyvä tuuri. En ole koskaan ottanut ko. rokotetta mutta en ole sairastanut flunssaakaan kuin lapsena.

Vierailija
96/110 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli influenssa 25 vuotta sitten ja sen jälkeen ei ole ollut. Ei ole mieleenkään tullut ottaa rokotteita, ehkä vanhana sitten.

Vierailija
97/110 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin nuorempana että influenssan sairastaminen tuo suojaa. Sitten 2016 iski a influenssa ja tehohoidon ja kuntoutuksen jälkeen olin enää kävellessä hengästyvä keuhkovammapotilas. Nyt en enää kestäisi ilman rokotusta ja silti tauti on voi viedä minulta hengen.

Vierailija
98/110 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

luonto opettaa

Vierailija
99/110 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi ei!

Vierailija
100/110 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kausi lähestyy taas. Joko on piikkiaika varattu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi