Lääkäri, kätilö ja hoitaja kertovat MIKSI OTTIVAT ROKOTTEEN. Ovat sairastaneet taudin ja kokemus on ollut NÄIN kova. :( Rokotekieltäytyjät h...
"Sikainfluenssaepidemian aikaan sairastuin itsekin. Tauti oli kokemus, jota en toivoisi pahimmalle vihamiehellekään. "
- sairaanhoitaja, TAYS -
"Sairastin itse opiskeluaikoina kausi-influenssan. Vaikka olin nuori ja terve, tauti oli todella kova paikka. Minulla meni monta viikkoa, kunnes olin taas täysin tolpillani. Voin vain kuvitella, miten kova tauti influenssa on vastasyntyneelle, ikäihmiselle, lapselle tai muille riskiryhmille."
- kätilö, TAYS -
”Olen kaksi kertaa sairastanut influenssan. Jälkimmäinen kerta oli aikuisiällä, ja sen jälkeen kesti kaksi kuukautta, että keuhkoni olivat täysin toipuneet."
- syöpätautien erikoislääkäri, TAYS -
https://www.tays.fi/fi-FI/Sairaanhoitopiiri/Tarinoita_Taysista/Sisalto/…
Rokote vai edellä mainittu kokemus ensin?
Kommentit (110)
En ota rokotetta, enkä käytä maskia. Minulla on aivot ja osaan ajatella omilla aivoilla. Käsienpesu, välttelen suuria ihmismassoja ja muutenkin käytän tervettä järkeä. Tällä pärjää, minusta suomalaisia aivopestään koronan varjolla, näen tuollaisen vaarallisena. Ihmisiä aivopestiin myös 30-luvulla Saksassa. Näen Suomen nykyisen hallituksen diktaattorisena hallitustavaltaan.
Vierailija kirjoitti:
Nämä saavat systeemistä palkkansa
Voivat saada rahaa myös lääkemainostajilta
Ja sinä Linda Kallströmin tai Andrew Wakefieldin tukijoukoilta .
Vierailija kirjoitti:
En ota rokotetta, enkä käytä maskia. Minulla on aivot ja osaan ajatella omilla aivoilla. Käsienpesu, välttelen suuria ihmismassoja ja muutenkin käytän tervettä järkeä. Tällä pärjää, minusta suomalaisia aivopestään koronan varjolla, näen tuollaisen vaarallisena. Ihmisiä aivopestiin myös 30-luvulla Saksassa. Näen Suomen nykyisen hallituksen diktaattorisena hallitustavaltaan.
Huvittavaa , että itse mainitset aivopesun ja 30-luvun Saksan.
Lähes kaikkien rokotekriittisten ideologiasta kun löytyy antisemismi kun tarpeeksi kaivaa.
Jo muutaman vuoden ajan terveydenhuollon henkilökunnan on ollut pakko ottaa influenssarokote. (Tartuntatautilaki 48§)
Koronarokotetta ei katsottu näin tärkeäksi ja se on yksityisasia ottaako.
varmaan tullut kivasti ruumiita, jos kätilöllä ja syöpälääkärillä on ollut influenssa työpaikalla.
Pienellä vähemmistöllä vaikea tauti, muilla tuskin huomaa. Otin kyllä Pfizerin.
Influenssa onkin rajumpi tauti, joten influenssarokotusta voikin harkita, korona rokotusta ei
siis kuvitteletko nyt tosissasi, että tässä ei ole sairastettu elämäni aikana? Korona ei ollut siitä pahimmasta päästä eikä vienyt sairaalahoitoon, että sielläkin on oltu.
Rokotteen ottamista harkitsen sitten, kun näen muutaman vuoden päästä mahd. seuraukset sen ottaneissa. Koe-eläimeksi en ryhdy.
En juuri liiku ihmisten ilmoilla, enkä viihdy väkijoukoissa. Metsässä samoillessa saa pelätä enemmän borrelioosia ja muita vastaavia.
Näin kroonisesti sairaana ei tunnu merkitykselliseltä pelätä yhtä sairautta, kun joku niistä olemassa olevistakin voi viedä hengen. Kuolema on väistämätön jossain vaiheessa elämää.
Muita ihmisiä huomioiden huolehdin yleisistä hygieniaohjeistuksista. Jos tunnen oloni sairaaksi, en mene julkisiin tiloihin pyörimään. Tämä on jo kotona opittu sääntö.
Olen rokotekieltäytyjä eikä minun tarvitse herätä. Otan rokotteen heti, kun se annetaan paikassa, joka on saavutettavissani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lääkärin, hoitajan ja kätilön mielipiteellä tulisi olla jotain merkitystä omaan päätöksen tekoon yhtään enempää kuin muidenkaan mielipiteellä?
Taidat olla maailman johtavin virustutkija. Congrats!
Mitä ymmärrystä esim. Kätilöillä on virustutkimuksesta yhtään enempää kuin meillä muillakaan? Itsehän en mikään tutkija väitäkään olevani, tarkoitan vain että ei näin tärkeää päätöstä kannata perustaa rivikätilön tai lääkärin mielipiteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Pienellä vähemmistöllä vaikea tauti, muilla tuskin huomaa. Otin kyllä Pfizerin.
tässä ketjussa on kyse influenssasta ja siinä kyllä tulee jokaiselle ihan kunnon ankara tauti. myös lapsille. ei yhtään kiva kokemus. influenssarokotteen otan itsekin, koronarokote ei hirveästi kiinnosta.
https://www.bmj.com/content/373/bmj.n905
Covid-19: Italy makes vaccination mandatory for healthcare workers
"Italy has become the first country in Europe to make vaccination against covid-19 mandatory for healthcare workers, as its government approved an emergency decree on 1 April to contain a third wave of the disease. Health professionals who refuse to have the vaccine will have the option to be transferred to duties that do not risk spreading the virus or to be suspended without pay for as much as a year"
Olen sairastanut vaikean influenssan ja sairaalahoitoon johtaneen virustaudin. Siltikään ja oikeastaan tämän takia suuremmalla syyllä en ota rokotetta.
Niin että kun influenssa oli jollekin rankka tauti, niin kaikkien kannattaa ottaa koronapiikki? Jännä logiikka.
Joku edellä kirjoitti, ettei ole sikapiikin jälkeen nähnyt tervettä päivää. Niin, ehkä sitä mieluummin ottaa sen viikon tai parin rankan taudin kuin loppuelämän epämääräiset vaivat jostain piikistä. Kun vielä panostaa omaan vastustuskykyyn, niin ehkä ei tarvi ottaa sitä rankkaa tautiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Herää ite. Se ei oo mikään maaginen taikavirus että heti kun astun ovesta ulos, mut tartutetaan. Toisinkuin te, mä osaan pitää huolta mun hygieniasta, osaan tarkkailla mun ympäristöä ja osaan käyttää tarvittavia suojavarusteita. Kuljen muutenkin yleensä aina hanskat kädessä ja ainoa uhka on nämä ilmassa leijuvat partikkelit joiden tartuntapotentiaali on loppupeleissä häviävän pieni. Etenkin kun FFP3 tason filtterit antaa 99% tarvittavan suojan. Niin ja eipä oo kukaan tullut vieläkään mua päin yskimään. Ei tahallaan eikä vahingossa. Siltäkin pystyy suojautumaan, kääntymällä poispäin. Näppärää eikö? Miksi mun pitäis ottaa joku hätiköiden tehty rokote joka on yksinkertaisesti p*rseestä.
Muista sitten, kun sairastut, olla kuormittamatta sairaanhoidon resursseja. Miksi sinulle kuuluisi paikka teho-osastolta, kun olet tietoisesti valinnut taudin sairastamisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herää ite. Se ei oo mikään maaginen taikavirus että heti kun astun ovesta ulos, mut tartutetaan. Toisinkuin te, mä osaan pitää huolta mun hygieniasta, osaan tarkkailla mun ympäristöä ja osaan käyttää tarvittavia suojavarusteita. Kuljen muutenkin yleensä aina hanskat kädessä ja ainoa uhka on nämä ilmassa leijuvat partikkelit joiden tartuntapotentiaali on loppupeleissä häviävän pieni. Etenkin kun FFP3 tason filtterit antaa 99% tarvittavan suojan. Niin ja eipä oo kukaan tullut vieläkään mua päin yskimään. Ei tahallaan eikä vahingossa. Siltäkin pystyy suojautumaan, kääntymällä poispäin. Näppärää eikö? Miksi mun pitäis ottaa joku hätiköiden tehty rokote joka on yksinkertaisesti p*rseestä.
Muista sitten, kun sairastut, olla kuormittamatta sairaanhoidon resursseja. Miksi sinulle kuuluisi paikka teho-osastolta, kun olet tietoisesti valinnut taudin sairastamisen.
Influenssa vei minut sairaalaan, vaikka olin ottanut rokotteen. Ei pidä syyllistää sairastuneita, on hirveä tauti ja tosi pitkä ja toipuminen hidasta.
Otin koronarokotteen, vähän tuli käsi kipeäksi, muuta en huomannut. Sikapiikistä tuli aikanaan parin päivän korkea kuume. Influenssaan en tiedä koskaan sairastuneeni, pari rokotetta olen ottanut. Pahin tauti on tainnut olla parin viikon noro, vei voimat täysin. Angiinakaan ei ollut helpoimmasta päästä. Suurin ongelma on se kun ei tiedä etukäteen mikä tauti on kenellekin pahin.
Aivan varmasti se säädetään ”pakolliseksi”, kuten influenssarokote hoitoalalla. Tai mrna liitetään osaksi kausi-influenssarokotetta, joten sen sitten saa samalla kaikki, jotka hoitotyössä haluavat olla. Toisaalta työnantaja ei voi irtisanoa, jos inf.rokotetta ei ole ottanut vaan pitää siirtää toisiin töihin.. ja taas lisääntyy hoitajapula.