Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Miten työnantajat suhtautuu sairaan lapsen vuoksi tuleviin poissaoloihin?
17.05.2021 |
Olen tukiverkoton yh jonka pieni lapsi on aloittamassa päiväkodissa. Olen kuullut että korona-aikana lapsi pitää hakea kesken päivän pois jos vaikka aivastaa kerran eikä päiväkotiin saa viedä yhtään nuhaisena ja tavallinenkin nuha saattaa kestää pitkäänkin.
Eli joudun aina itse olemaan pois työstä jos lapsi ei voi olla päiväkodissa. Jotkut lapset ei sairastele ikinä, jotkut usein. Minun lapseni aivastelee allergian vuoksi. Miten teidän muiden työnantajat on suhtautuneet poissaoloihin?
Kommentit (81)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Kollegalla 4 lasta, kaikki alle kouluikäisiä.
Toinen kollega laittoi ylös aina, kun tää äiti oli poissa. Vuodessa pisin putki 10 työpäivää.
Ja aina pakollinen 3 päivää.
Kyllä me pärjättiin, muut tehtiin ylitöitä. Siinä vaiheessa, kun alkoi vaatimaan heinäkuuta kesälomaksi, kun miehelläkin oli, nosti tää toinen kollega metelin.
Lomien pitäminen putkeen tarkoitti ei ollut lasten vuoksi sairaslomalla 2 kk.
Oli niin paljon poissa, jolloin sai jo palkattomia päiviä. Silloin yllättäen vaari pääsikin paikalle.
Lasten isä ei voinut olla koskaan, kun ei pärjännyt kotona.
Jäi 5.n kerran äitiyslomalle. Työnantaja teki jonkun hokkuspokkustempun ja sai yt.ssä kenkää, mutta oli oma syy. Ei jotain toimittanut ajoissa.
Äiti oli kysynyt, kyllä hänelle irtisanomisajan palkka kuuluu. Pomo oli sanonut eiköhän me olla vuosien varrella se jo moneen kertaan maksettu.
Yritä puhua järkeä päiväkodissa, jotta tajuavat mikä ero on koronanuhalla ja allergiaoireilla
Tiedän moni päiväkodin työntekijä ottaa tästä ilon irti