Miksi vapaaehtoinen lapsettomuus aiheuttaa niin paljon raivoa joillakin?
Olen huomannut deittipalstoilla ja Tinderissä että se että minulla ei ole lapsia ja haen miestä jolla ei myöskään ole lapsia, aiheuttaa välillä ihan järjetöntä raivoa.
Miksi?
Ei, en vihaa lapsia. Minulla on kummilapsia. Olen hoitanut sisarustenja ystävien lapsia. En vain ole koskaan halunnut omia lapsia. Enkä halua.
Ja kumppanin haluan olevan lapseton myös. Haluan kahden aikuisen suhteen.
Ja kyllä, vaikka lapset olisivat aikuisia jo, on mies silti isä ja siten hänen ykkösasiansa ovat toki lapset ja niiden mahdolliset tarpeet, vaikka olisivat aikusiia.
Olen treffaillut muutamia miehiä joilla lähes aikusiia tai aikuisia lapsia ja aina välillä tuli tilanteita, joissa lapsen tarve apuun tai tukeen menee ykköseksi. Niin pitääkin mennä, tietenkin, en voisi kunnioittaa välinpitämätöntä tai renttua isää enkä sellaista kumppaniksi halua. Mutta huomasin että se ei vaan ole mun juttu, jälkikasvua omaava kumppani siis.
Ei ole yksi eikä kaksi kertaa kun "lapsellinen" mies on alkanut raivota minulle kun olen kertonut että etsin vain lapsetonta kumppania. Kerron tämä toki jo profiilissa mutta ei kai niitä monikaan lue..
Mutta ällistyttää se suuttumuksen määrä :O
Miksi se, että en halua jälkikasvua itse enkä jälkikasvua omaavaa miestä, koetaan henkilökohtaiseksi loukkaukseksi miehen taholta?
Olen satavarma että heille löytyy ottajia muistakin kuin minusta, joten tuo kiukuttelu ("tekeekö lapset miehen jotenkin kelpaamattomaksi??") on käsittämätöntä.
Tälläkin palstallahan on yllättävän paljon välillä raivoisia kommentteja "veloja" kohtaan ja kiinnostaisi tietää MIKSI vapaaehtoinen lapsettomuus aiheuttaa aggressiota joissakin näin paljon? (Okei, onhan täälllä v**tuilua myös yyhoita kohtaan eli ehkä naisvihaa sitten?)
Kommentit (541)
Johtuaikohan ehkä siitä, että olet itsekäs ja haluat olla se ainoa elämässä? Mä kiertäisin kaukaa, jos jo aikuiset lapset ärsyttäisi. Kertoo aika paljon sinusta ja siitä miten olisit riippuva ja kyttääjä parisuhteessa. Valittaisit aina, jos mies olisi jonkun muun seurassa. Sä saat olla vela, mutta ethän sä voi sitä muilta vaatia. Sama kun vaatisit miestä olemaan ystävätön, äiditön ja sukuun kuulumaton.
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomat eivät ymmärrä elämästä yhtään mitään. Heitä ei kannata kuunnella.
Itte oot tymäpää
Minua v*tuttaa se, että ollaan muka ympäristön takia tekemättä lapsia :D
Sitten kuitenkin ajellaan polttomoottoriautolla, matkustellaan yms.
Ei hitto..
Velahullut tulivat heti ketjuun raivoamaan. Tuntuu olevan taas tosi paha olo. Toivottavasti vihapuhe poistetaan saman tien.
Velallinen vela kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tee jatkossa niin, että vaan huomioit sitten ne lapsettomat miehet, jotka ottavat sinuun yhteyttä deittipalstoilla? Sinun ei tarvitse tehdä numeroa siitä, että et halua miestä, jolla on lapsia. Joskin varmaan pienemmästä joukosta pääset miestä sitten valkkaamaan.
Mutta ymmärrän, että se herättää yhtä paljon tunteita kuin se, jos 40+ mies ilmoittaa, että vain lapseton nainen kelpaa hänelle.
Minähän ohitankin kaikki "lapselliset" profiilit (jos se tieto siellä on).
Joskushan se ei ole siellä, joten jos mies ei lue profiiliani, saattaa tulla yllätyksenä hänelle mitä haen ja mitä en.
Eli en koskaan itse swaippaa oikealle lapsellista miestä enkä ota yhteyttä deittipalstalla mieheen jolla lapsia on. Nämä yhteydenotot tulevat siis joko miehiltä, jotka eivät lue profiilia tai välitä siitä tai sitten mätseinä ne joiden profiilissa lapsellisuus ei ole käynyt ilmi.
Ei mielestäni sun tarvi olla suora asioissa tuolloinkaan.
Minua ei haittaisi, jos miehellä on lapsia. Mutta jos mies ei profiilissaan tuo asiaa esiin tai tuo asiaa esiin nopeasti, en pysty myöskään sellaista miestä arvostamaan. Koska minäkin kunnioitan sitä, että vanhemmalle lapset on aina tärkeimpiä. Se antaa todella omituisen kuvan, että ei kerro, että on lapsia.
Sitten jos tulee yhteydenotto, josta en ymmärrä, miksi mies on ottanut yhteyttä tai vaikuttaa siltä, ettei ole lukenut mitään profiilista, niin eipä sellainenkaan mene jatkoon.
On hyvin turhauttavaa, kun joku hukkaa aikaasi, mutta näinhän se vain menee. Kaikki ei ajattele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole nähnyt ikäviä kommentteja. Velat on ainoita, jotka näitä aloitukdia tekee.
Et tainnut olla täällä äitienpäivävkl kun täällä oli oikein p'skamyrsky veloja kohtaan.
Itseäkin ihmetyttää että mikä ihme velassa ärsyttää. Miten se on henkilöltä A pois jos henkilö B ei halua lapsia??
Tuskin se liittyi lapsettomuuteen, eiköhän se liittynyt asenteeseen? Apn aloituskin jo ihan huokuu narsismia ja itsensä ylentämistä, kaikkein ärsyttävin ihmisryhmä lapsilla tai ilman.
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole ikinä kuullut, että miehetkin muka vihaisivat vela-naisia. Sen ymmärrän, että lapsia tehneet naiset voivat olla vähän nyreitä. Heidän kohdallaan antipatia on luonteeltaan samanlaista kuin veronkiertäjiä ja muita vapaamatkustajia kohtaan.
Miehistä ei vielä kukaan ole itse tehnyt lapsia, joten aika outoa jos arvostelevat naisia samasta asiasta.
Tätä en jaksa käsittää. Jokainen äiti Suomessa olisi itse voinut valita jättää lastenteon väliin. Mutta he eivät ole halunneet! He ovat ehdottomasti halunneet tulla äideiksi! He hehkuttavat mielellään, miten ihanaa on olla äiti, ja miten lapseton jää kaikesta upeasta elämässä paitsi.
Vapaamatkustajuudesta ja toisten, eri tavalla valinneiden tyytyväisyydestä elämäänsä valitetaan vain, jos joku väistää sellaisen riesan ja taakan jonka muut _joutuvat pakosta_ sitten jakamaan. Miten lapset ovat tällainen asia? Entä miksi nimenomaan velanaiset herättävät aggressioita, ovatko perhe ja lapset vain naisen asioita, kun taas kaikki mitä miehet tekevät on ok?
Taitaa tässä joku naisvihan määritelmä täyttyä?
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomat käyttävät kaiken se energiansa huvisaastuttamiseen. Rällätään autoilla ja moottoripyörillä, matkustellaan, hankitaan koiria yms yms.
Lapsen hankkiminen on ekoteko.
Onneksi olkoon kuukauden typerimmästä kommentista. :D
Vierailija kirjoitti:
Naisviha mainittu palstalla jossa 99,9 % on naisia 😂
Tilaston mukaan täällä on miehiä 22 % ja naisia 78 %.
Naisvihaa on myös naisilla. Se on usein piilossa kantajaltaan, mutta näkyy muille siten, että nainen arvostelee toisia naisia, halveksuu esim vähäpukeisuutta ja naisellisia piirteitä ja hän yrittää itse olla "hyvä jätkä". Esimerkkinä tällaisesta henkilöstä on Veitola. Myös vela voi olla naisvihaaja, jos hän jättää lapset tekemättä siksi, että sellainen hänen mielestään alistaa naisia. Silloin hän tulee alitajuisesti kannattamaan rakenteellista epätasa-arvoa.
Vierailija kirjoitti:
Johtuaikohan ehkä siitä, että olet itsekäs ja haluat olla se ainoa elämässä? Mä kiertäisin kaukaa, jos jo aikuiset lapset ärsyttäisi. Kertoo aika paljon sinusta ja siitä miten olisit riippuva ja kyttääjä parisuhteessa. Valittaisit aina, jos mies olisi jonkun muun seurassa. Sä saat olla vela, mutta ethän sä voi sitä muilta vaatia. Sama kun vaatisit miestä olemaan ystävätön, äiditön ja sukuun kuulumaton.
Minäkin mietin, mikä tässä on se suurin ongelma. Onko ap:lla sitten kokemusta tilanteista, joissa suunnitelmia muutetaan nopeasti tai perutaan kokonaan, koska lapsi menee etusijalle?
Samaa vihaa tulee niin miehiltä kuin naisilta joilla lapsia. Epäilen, etteivät pohjimmiltaan ole tyytyväisiä ja tuntevat pilanneensa elämänsä hankittuaan lapsia ja se korpeaa kun jotkut muut eivät ole tehneet samoin.
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomat eivät ymmärrä elämästä yhtään mitään. Heitä ei kannata kuunnella.
Kun taas sinusta huokuu kauaksi empaattisuus, ihmisrakkaus, elämänviisaus ja laaja sivistyneisyys. Voin kuvitella, että ovesi takana on jono odottamassa niitä jotka tahtovat kuulla viisauden sanojasi.
...eiku... XDDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä ei ole mitään vapaaehtoista. Kylmä tunteeton luonne ja empatiakyvyttömyys ja narsismi = velat.
Tule tapaamaan meidän äitiä. Siinä vasta empaattinen ihminen (not!)
Tunnen lapsettoman naisen mikä on 100x sydämellisempi kuin synnyttäjä äitimme.
No et sinäkään kyllä ihanalta ihmiseltä vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Ap on sekaisin.
Psykiatrille mars.
Noin käy lähes kaikille veloilla ennen pitkää. Elämän tyhjyys ja yksinäisyys lyö.
Mikä tyhjyys ja yksinäisyys?
Vierailija kirjoitti:
Samaa vihaa tulee niin miehiltä kuin naisilta joilla lapsia. Epäilen, etteivät pohjimmiltaan ole tyytyväisiä ja tuntevat pilanneensa elämänsä hankittuaan lapsia ja se korpeaa kun jotkut muut eivät ole tehneet samoin.
Ja lapsettomilta myös. Eiköhän ne ole ihan tyytyväisiä elämäänsä molemmat. Se mikä ärsyttää on pikkuprinsessat, jotka kailottaa olevansa vela ja pitävät lapsellisia huonompina ja epäonnistuneina, onnettomina ihmisinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole nähnyt ikäviä kommentteja. Velat on ainoita, jotka näitä aloitukdia tekee.
Et tainnut olla täällä äitienpäivävkl kun täällä oli oikein p'skamyrsky veloja kohtaan.
Itseäkin ihmetyttää että mikä ihme velassa ärsyttää. Miten se on henkilöltä A pois jos henkilö B ei halua lapsia??
Kyllähän täällä haukutaan ja arvostellaan äitejäkin jatkuvalla syötöllä. Kaikki on väärin, virhe on tapahtunut jo siinä, että haluaa lapsia kun vela ei halua ja kaikkien pitäisi ajatella juuri kuten he.
En ymmärrä. Itselläni on lapsia, mutta jos joku kertoo haluaa nimenomaan lapsettoman naisen en ota häneen kontaktia. Jos lapset olisivat jo reilusti aikuisia, voisin kysyä koska jotkut tarkoittavat tuolla nimenomaan kotona asuvia/juuri aikuistuvia lapsia, eivät esim 28-vuotiaita. Mutta jos silloinkin vastaus olisi ei, niin toki sen hyväksyisin mukinoitta. On minullakin omat kriteerini, joissakin voin joustaa, toisissa en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisviha mainittu palstalla jossa 99,9 % on naisia 😂
Tilaston mukaan täällä on miehiä 22 % ja naisia 78 %.
Naisvihaa on myös naisilla. Se on usein piilossa kantajaltaan, mutta näkyy muille siten, että nainen arvostelee toisia naisia, halveksuu esim vähäpukeisuutta ja naisellisia piirteitä ja hän yrittää itse olla "hyvä jätkä". Esimerkkinä tällaisesta henkilöstä on Veitola. Myös vela voi olla naisvihaaja, jos hän jättää lapset tekemättä siksi, että sellainen hänen mielestään alistaa naisia. Silloin hän tulee alitajuisesti kannattamaan rakenteellista epätasa-arvoa.
Miesten on helppo haluta lapsia. Heille hommaan menee muutama sekunti ja pääsevät lähtemään milloin huvittaa. Nainen joutuu odottamaan ekat 9kk toivoen tervettä lasta. Lapsen hylkääminen ei useimmille ole mikään 1. vaihtoehto.
Itselläni ei ainakaan tähän kysymykseen liity mitään henkilökohtaista, vaan ihan puhtaasti väestöllistä huolta. Jokainen syntymättä jäänyt vastaa yhtä ristiä hautuumaalla.
Näinhän se ekologisuus toimii. Löydä joku joka on epäekologisempi kuin sinä ja sitten voit huoletta jatkaa elämääsi minkään muuttumatta.