Miten suhteesta erotaan?
Hei vaan ja anteeksi typerimmästä kysymyksestä taas hetkeen. Tiedän, että no eroamalla. Miten tämä käytännössä tapahtuu?
Suhde on ensimmäiseni ja se on kestänyt nyt muutaman vuoden. Koko suhteen ajan meillä on ollut ongelmia ja nyt olen päättänyt lähteä.
Minulla ei ole ystäviä ja vanhempani pitävät miehestäni paljon. En omista autoa. Aina kun otan eron puheeksi niin mies ei suostu keskustelemaan asiasta. Asumme kahdessa eri kodissa. Jos yritän pakata tavaroitani, niin mies purkaa ne pois kasseista tai muuten estää minua. Toki ei hänellä ole velvollisuutta minua erossa auttaa, mutta en tiedä mitä ihmettä tekisin.
Olen hiukan yksinkertainen, tiedetään jo. Yritän tässä nyt kuitenkin ottaa itseäni niskasta kiinni ja hoitaa asiani kuntoon. Kaipaisin vinkkejä.
Kommentit (389)
Aivan niin..uudelleen sarjoittaminen. Voi ei tätä minun ajatustyötäni, voisinpa peruuttaa edelliset viestini. 😣
Juuri nyt tuntuu että pelkäsinköhän turhaan. Mies ei ole normaaliin tapaansa pommittanut puhelintani. Oikeastaan en ole muutamaan tuntiin kuullut hänestä yhtään mitään. Tuntuu oudon rauhalliselta.
Ap
Soita lukkosepälle heti aamulla. Kyse on lukon uudelleensarjoituksesta, jos on Abloyn normaalilukko.
Älä tapaa miestä enää. Tavarat on tavaroita, niitä saa uusia.
Ihana kuulla, että olet kotonasi ja turvassa. Sano miehelle, että olet vatsataudissa tai jotain vastaavaa- äläkä pidä yhteyttä häneen vähään aikaan niin saat rauhassa mietiskellä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Aivan niin..uudelleen sarjoittaminen. Voi ei tätä minun ajatustyötäni, voisinpa peruuttaa edelliset viestini. 😣
Juuri nyt tuntuu että pelkäsinköhän turhaan. Mies ei ole normaaliin tapaansa pommittanut puhelintani. Oikeastaan en ole muutamaan tuntiin kuullut hänestä yhtään mitään. Tuntuu oudon rauhalliselta.
Ap
Tämä voi olla vaaran merkki ns tyyntä ennen myrskyä. Mies suunnittelee jotain, jonka takia ei viestittele.
Älä ole liian luottavainen tai huoleton. Pidä turvalukko päällä ja puhelin lähelläsi.
Vuokranantajasta ei voi tietää onko hän halukas maksamaan tuosta mutta saahan hän vähentää kulun verotuksessa jos maksaa sen. Miten helposti tavoitat vuokranantajan?
Normaalisti kyllä taitaa mennä niin että sinä joudut maksamaan, ja vuokranantajalta voit sitten tiedustella. Lukkosepältä kannattaa kysyä saisiko laskuun enemmän maksuaikaa, luulisi onnistuvan. Montako avainta on tilattava.
Vuokranantajalle voi perustella sillä että toimenpiteellä estetään se ettei kuumakalle tule hajottamaan paikkoja
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalossa on aiemmin ollut tuntemattomia ihmisiä joten täällä on nykyään ovikoodi käytössä. Mutta käytäväänhän hän taitaa vanhalla avaimella päästä..äh ei yhtään ajatus kulje tämän lukkohomman kanssa.
Huomenna näen psykologia jonka kanssa olemme eroa suunnitelleet. En tiedä miten hän reagoi, hänellä oli huoli minusta ja toive että teemme suunnitelman ensin ennen kuin toimin ja nyt vähän omin päin otin ja lähdin ilman että edes tiedän mitä olen tekemässä. No toistaiseksi mitään sen pahempaa ei ole käynyt.
Ap
Käytävään hän varmasti pääsee, muttei siitä pidemmälle, ellet sinä häntä päästä. Jos mies tulee oven taakse, kerro soittavasi poliisit, ellei lähde. Ilmeisesti asut kerrostalossa, joten jollet ole paikalla ja mies riehuu oven takana, osaavat naapuritkin varmasti poliisin soittaa. Jos sinulla on joku naapuri, jonka kanssa olet tuttu, voit tietysti sanoakin, että nyt on tällainen tilanne.
Oma ex-kumppanini tosiaan rikkoi koko oven ja pääsi sen kautta sisään, vaikka aiemmin kaikki väkivaltaisuus oli rajoittunut siihen, ettei hän antanut minun lähteä silloin kun halusin. Varaudu kaikkeen.
Hei ap
Kirjoitan nopeasti, ennen kuin palsta menee kiinni.
Hienoa, että sinulla on huomenna psykologi, jotta voit käydä asiaa läpi ja suunnitella tulevaa.
Todellakin miehen käytös ei ole normaalia,hienoa että oivallat sen nyt itsekin.
Älä liikaa ajattele perheitä, se on toissijaista. Sinä olet nyt tärkein.
Halaus!
Tämä on kyllä todella huolestuttavaa, toivottavasti aplla kaikki ok :( <3
Onko lukkoliike löytynyt? Sellainen josta päästäisiin heti. Kannattaa nyt heti hoitaa lukkoasia.
Lukkojen vaihto on ihan ehdoton! Ja se pitää tehdä äkkiä.. mies kuulostaa siltä ettei hevillä luovuta..
Sinun kannattaisi sarjoittaa lukot uudestaan ja lähteä turvakotiin. Miehesi kuulostaa siltä että voi tehdä pahaakin sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa, että olen tehnyt asiasta päässäni näin suuren ongelman. Minut on saanut hämilleni ehkä se, että vietäviä tavaroita tosiaan on todella paljon ja asumme eri kaupungeissa. Itse autottomana sekä ilman ystäviä on mahdotonta viedä kaikkea saman päivän aikana.
Mies on ehdottomasti eroa vastaan ja erittäin mustasukkainen. Pelkään, että hän heittäytyy hankalaksi. Mietinnän alla on myös kotiavaimeni sekä kuvat, jotka haluaisin mieheni poistavan minusta.
Ap
Itse kun läksin, otin vain lompakkoni ja autoni avaimet. Kaik muu sai jäädä. Ne oli vain tavaraa. Välimatkaa niin paljon ettei kiinnostanut mitään alkaa säätämään niiden kanssa. TV:tä ja soffaa sai uutta jne... Mutta jos exälläsi on sinusta kuvia jotka on otettu...öö - siitä "väärästä päästä", niin sitten kyllä olet ongelmissa!!! Vaikka puhelimesta poistaa läsnäollessasi, on ne voitu tallettaa vaikka minne pilveen. Niitä et saa ikinä pois 100 varmasti- kuten muitakaan, joita ehkä arkaluontoisiksi voisi kutsua, jos poistettavan siis haluaa.
Vihjeenä siis, että älkää kuvailko lyhyessä suhteessa - tai muutenkaan mitään sellaista mitä ette kenenkään näkevän haluaisi!
Ohje siis: kaikki HENKILÖKOHTAINEN paperi, kortti ja lääkepuoli mukaan. Rojut jätät. Mitä vanhalla hammasharjalla ja vaatteen reuhkilla tekee? Aina voi ostaa uusia. Mutta siten se tärkein. Vaihdatat asuntosi avaimet heti! ex. mustikset osaa olla pirullisia! Se jälkeen kun em. lukkotemppu on tehty, kärräät ex ukkosi tavarat vaikka kaatopaikalle, jos ei niit tulenoutamaan juuri sanomanasi päivänä OVEN ULKPUOLELTA ja itse ET OLE KOTONA SILLOIN! Vaihtoehtoisesti vuokraat pariksi päivää jonkun paikan minne voit exäsi rojut jättää ja ilmoitat sille että siellä ovat ja säilyvät max päivää haettavana... Tai jonkun muun vastaavan vaihtoehdon. Pääasia on että SINÄ et ole niitä luovuttamassa. Muuten voi tulla ongelmia.
Niin, ja jos teillä oli jotain keskenäistä sopimusta esim. pankkiasioissa tahi muussa - POISTA LUVAT NIISTÄ NYT! Pääasia on nyt että teet sen heti. Turhaan tuota enäävetkottelet. Asia etenemään vaikka heti sillä lukko-operaatiolla. Sitten keräät kampsusi exän luolta vaikka yöllä ku menet muka "pisulle" ja häivyt ovesta ja kotiisi ja ovi lukkoon - pysyvästi exältä. Samalla voit jättää vaikka valmiiksi kirjoitetun lapun missä sanot ilmoittavasi myöhemmin textarilla mistä ukko voi romunsa noutaa jos haluaa... Sen jälkeen puhelimesta esto päälle (ainakin minun puheimessa on numeronesto) ja ihana hiljaisuus voi alkaa. Varaudu kuitenkin alkuun muutaman kuukauden vaikka minkälaisiin yhteydenottotapaoihin ja muihin kiusantekoihin - tietty riippuen siitä millainen tyyppi ukkosi on. Kuullostaa vain vähän siltä kirjoituksistasi, etä ei taida ihan hyvällä lopettaa ja helposti...
Uudelleensarjoitus on nyt avainkysymys, tosiaan myös turvakoti hyvä idea. Mutta onko lukko Abloy?
Jos on esim iLOCK-lukko niin sitten yhteys kai ensiksi kiinteistöhuoltoon. Helpompi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa, että olen tehnyt asiasta päässäni näin suuren ongelman. Minut on saanut hämilleni ehkä se, että vietäviä tavaroita tosiaan on todella paljon ja asumme eri kaupungeissa. Itse autottomana sekä ilman ystäviä on mahdotonta viedä kaikkea saman päivän aikana.
Mies on ehdottomasti eroa vastaan ja erittäin mustasukkainen. Pelkään, että hän heittäytyy hankalaksi. Mietinnän alla on myös kotiavaimeni sekä kuvat, jotka haluaisin mieheni poistavan minusta.
Ap
Itse kun läksin, otin vain lompakkoni ja autoni avaimet. Kaik muu sai jäädä. Ne oli vain tavaraa. Välimatkaa niin paljon ettei kiinnostanut mitään alkaa säätämään niiden kanssa. TV:tä ja soffaa sai uutta jne... Mutta jos exälläsi on sinusta kuvia jotka on otettu...öö - siitä "väärästä päästä", niin sitten kyllä olet ongelmissa!!! Vaikka puhelimesta poistaa läsnäollessasi, on ne voitu tallettaa vaikka minne pilveen. Niitä et saa ikinä pois 100 varmasti- kuten muitakaan, joita ehkä arkaluontoisiksi voisi kutsua, jos poistettavan siis haluaa.
Vihjeenä siis, että älkää kuvailko lyhyessä suhteessa - tai muutenkaan mitään sellaista mitä ette kenenkään näkevän haluaisi!
Ohje siis: kaikki HENKILÖKOHTAINEN paperi, kortti ja lääkepuoli mukaan. Rojut jätät. Mitä vanhalla hammasharjalla ja vaatteen reuhkilla tekee? Aina voi ostaa uusia. Mutta siten se tärkein. Vaihdatat asuntosi avaimet heti! ex. mustikset osaa olla pirullisia! Se jälkeen kun em. lukkotemppu on tehty, kärräät ex ukkosi tavarat vaikka kaatopaikalle, jos ei niit tulenoutamaan juuri sanomanasi päivänä OVEN ULKPUOLELTA ja itse ET OLE KOTONA SILLOIN! Vaihtoehtoisesti vuokraat pariksi päivää jonkun paikan minne voit exäsi rojut jättää ja ilmoitat sille että siellä ovat ja säilyvät max päivää haettavana... Tai jonkun muun vastaavan vaihtoehdon. Pääasia on että SINÄ et ole niitä luovuttamassa. Muuten voi tulla ongelmia.
Niin, ja jos teillä oli jotain keskenäistä sopimusta esim. pankkiasioissa tahi muussa - POISTA LUVAT NIISTÄ NYT! Pääasia on nyt että teet sen heti. Turhaan tuota enäävetkottelet. Asia etenemään vaikka heti sillä lukko-operaatiolla. Sitten keräät kampsusi exän luolta vaikka yöllä ku menet muka "pisulle" ja häivyt ovesta ja kotiisi ja ovi lukkoon - pysyvästi exältä. Samalla voit jättää vaikka valmiiksi kirjoitetun lapun missä sanot ilmoittavasi myöhemmin textarilla mistä ukko voi romunsa noutaa jos haluaa... Sen jälkeen puhelimesta esto päälle (ainakin minun puheimessa on numeronesto) ja ihana hiljaisuus voi alkaa. Varaudu kuitenkin alkuun muutaman kuukauden vaikka minkälaisiin yhteydenottotapaoihin ja muihin kiusantekoihin - tietty riippuen siitä millainen tyyppi ukkosi on. Kuullostaa vain vähän siltä kirjoituksistasi, etä ei taida ihan hyvällä lopettaa ja helposti...
Muuten hyviä ajatuksia, mutta noista kuvista: Ihan turha niiden takia lietsoa paniikkia. Kuvienväärennysohjelmat on niin kehittyneet, että voisin saman tien esitellä vaikka mitkä prr kuvat vaikka ruotsin kuninkaasta. Kuvista voi vaikka kohauttaa olkiaan ja ajatella, että eivät ole minusta otettuja, ei koske minua.
Vierailija kirjoitti:
Pääasia on nyt että teet sen heti. Turhaan tuota enäävetkottelet. Asia etenemään vaikka heti sillä lukko-operaatiolla. Sitten keräät kampsusi exän luolta vaikka yöllä ku menet muka "pisulle" ja häivyt ovesta ja kotiisi ja ovi lukkoon - pysyvästi exältä.
Kokemuksen syvällä rintaäänellä haluan lisätä tähän, että hyväkin pakosuunnitelma toimii todennäköisesti vain kerran. Kun lähdet ja pääset onnistuneesti pakoon, mutta sitten hellytkin päästämään miehen luoksesi, niin toista kertaa mies ei samaan lankaan mene.
Nyt Ap kuitenkin sait mukaan tärkeimpiä tavaroitasi. Seuraavan kerran mies todennäköisesti osaisi huolehtia, että et saa ja että lähteminen ei onnistukaan enää noin vain.
Jos mies ei vie omia tavaroitaan ja luovuta avaimia tee tutkintapyyntö tai häätökanne .
Soita lukkoseppä paikalle nyt heti. Mieshän menee muuten avaimilla sisään poissaollessasi ja odottaa siellä!
Eron hetki on vaarallisin ja tuo mies on selvästi väkivaltainen hullu, joka ei hyväksy eroa.
Jos olet jo lähtenyt kodistasi ap, älä mene sinne takaisin yksin ennen lukonvaihtoa. Sovi lukkoseppä paikalle ja mene ovelle hänen kanssaan yhdessä, älä mene yksin sisään silloinkaan, vaan pyydä häntä mukaan tarkistamaan asunto.
En osaa muuta sanoa, kuin että jos joku asia tuntuu oudolta, todennäköisesti se on outoa. Mieskin vaikuttaa tarvitsevan apua, ja pysymällä yhdessä mahdollistat hänen hoitoon menoon pitkittymisen. Eli vaikkei se heti siltä tunnu, teet palveluksen teille molemmille kun pistät stopin haitalliselle käytökselle. Jossain vaiheessa elämä selkiintyy ja kevenee, kunhan pysyt päätöksessäsi. Tsemppiä.