Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhteesta erotaan?

Vierailija
16.05.2021 |

Hei vaan ja anteeksi typerimmästä kysymyksestä taas hetkeen. Tiedän, että no eroamalla. Miten tämä käytännössä tapahtuu?

Suhde on ensimmäiseni ja se on kestänyt nyt muutaman vuoden. Koko suhteen ajan meillä on ollut ongelmia ja nyt olen päättänyt lähteä.

Minulla ei ole ystäviä ja vanhempani pitävät miehestäni paljon. En omista autoa. Aina kun otan eron puheeksi niin mies ei suostu keskustelemaan asiasta. Asumme kahdessa eri kodissa. Jos yritän pakata tavaroitani, niin mies purkaa ne pois kasseista tai muuten estää minua. Toki ei hänellä ole velvollisuutta minua erossa auttaa, mutta en tiedä mitä ihmettä tekisin.

Olen hiukan yksinkertainen, tiedetään jo. Yritän tässä nyt kuitenkin ottaa itseäni niskasta kiinni ja hoitaa asiani kuntoon. Kaipaisin vinkkejä.

Kommentit (389)

Vierailija
381/389 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai pitää suostua eroon. Ja antaa toisen tavarat avaimet ym. Mikä v siinä on niin vaikeaa. Toki ei meilläkään ukko suostunut allekirjoittaa avioeropaperia,mutta joka tapauksessa avioero tulee voimaan tietyn ajan päästä ja mulla oli uusi poikaystävä siinä vaiheessa.

Vierailija
382/389 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää alkaako maamuuttajien kans mihinkään..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/389 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudessa Testamentissa Jeesukselta kysyttiin avioerosta. Tyyliin onko niin, että kun mies haluaa erota vaimostaan, hänen on annettava tälle erokirja?

Jeesus mukaili tuota käytäntöä, "koska te olette niin sydämettömiä". Mutta että alun perin ei ollut tarkoitettu niin. Sen tähden mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, jotta he tulevat yhdeksi lihaksi. Minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihmnen erottako.

Vierailija
384/389 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omassa kodissasi voit pakata miehen tavarat ja siirtää ne oven ulkopuolelle.

Et voi, jos mies on kirjoilla asunnossasi. Voit alkaa valmistella häätölupaa käräjäoikeuden kautta. Tässä menee muutama kuukausi. Sitten kun häätölupa on saatu, on vielä varattava lakisääteiset 6kk uuden asunnon etsimiseen. Laiton häätö on rikos, josta joutuu itse käräjille vastaamaan teostaan.

Vierailija
385/389 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omassa kodissasi voit pakata miehen tavarat ja siirtää ne oven ulkopuolelle.

Et voi, jos mies on kirjoilla asunnossasi. Voit alkaa valmistella häätölupaa käräjäoikeuden kautta. Tässä menee muutama kuukausi. Sitten kun häätölupa on saatu, on vielä varattava lakisääteiset 6kk uuden asunnon etsimiseen. Laiton häätö on rikos, josta joutuu itse käräjille vastaamaan teostaan.

Moni menee ihan iloisesti käräjille vastaamaan laittomasta häädöstä, jos sillä pääsee ikävästä kämppiksestä eroon.

Vierailija
386/389 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset ihmiset ja kumppanit on syvältä, jotka eivät ymmärrä puhetta, tai yrittävät yksipuolisesti estää eroa.

Taistelin asiasta exäni kanssa vuosia ja kun lopulta postitin eropaperit hän laittoi myös nimensä ja sittemmin esiintyi kaikkialla uhrina ja kaltoinkohdeltuna miesraukkana. Saatika, kun aloitin uuden suhteen. Paha ex-vaimo. Hän kun on mielestään niin hyvä mies.

Kyllä on sitten kamalaa tulla jätetyksi, ja täysin väärin, kun haluaisi itse jäädä pas kaan suhteeseen. V ttu miten rassaa edelleenkin muistella tämän sankarin käytöstä ja pyrkimystä estää ero väkisin. En ole katunut hetkeäkään, erosta vuosia.

Vierailija
387/389 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ystävällisesti kerrot, että sinä haluat erota ja nyt sinä pakkaat omat tavarasi miehen luota mukaasi. Mikäli miehelläsi on sinun luonasi tavaroita on hän tervetullut hakemaan ne viikon sisällä. Sitten otat ne kamasi ja lähdet.

Viikon sisällä?

Valitettavasti tuo on hölmöin lause hetkeen.

Lain mukaan toisen omaisuutta ei saa tuhota eikä hävittää edes vuoden päästä vaan joudut hoitamaan asian haastemiehen kanssa. Menee vuosi kaksi ihan kevyesti.

Vierailija
388/389 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on 1) avioliitossa miehensä kanssa 2) kuollut 3) 1 & 2

Vierailija
389/389 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseksi kerrot asiasta jollekin ihmiselle, vanhemmille, kaverille, vaikka työkaverille tai naapurille, ihan kenelle vaan. Kerrot, että olet yrittänyt erota, mutta mies on heittäytynyt hankalaksi. Jonkun pitää tietää tilanteestasi turvallisuutesi takia. Vaikka kertominen olisi hankalaa tai noloa, tämä on pakko tehdä. 

Seuraavaksi vaihdatat avaimet omaan kotiisi. 

Jos tiedät, että mies on poissa kotoaan, käyt hakemassa sieltä pari ikea-kassillista tavaraa ja jätät loput. Mieti jo etukäteen mitä otat mukaan, niin että voit toimia nopeasti ja järkevästi.

Palaat omaan kotiisi ja lähetät viestin, että haluat erota. Kerrot mihin ja milloin viet miehen tavarat. Et enää vastaa miehen viesteihin tai puheluihin, et suostu tapaamaan häntä. Mieluiten vaihdat numeron. 

Tämä ei ole missään nimessä normaalia käytöstä mieheltä, joten et voi erota hänestä, niin kuin normaalisti käyttäytyvästä erottaisiin. Valitettavasti joudut etenemään pahinta peläten, koska mies on osoittanut lukuisia kertoja, että hän ei toimi, kuten välittävä, tasapainoinen ihminen toimisi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme