Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo haluaa lapselle liian kalliita tavaroita leluja jne

Vierailija
16.05.2021 |

Selittäkääs naiset mitä naisen päässä liikkuu. Itse ehdotin, että hankitaan lastenvaunut käytettynä. Noh, ei tule kuulemma kuuloonkaan vaan rattaiden täytyy olla uudet ja markkinoiden parhaat (ja kalleimmat). Lelujen pitää olla katalogin hienoimmat (lapsi ei ole vielä edes syntynyt). Vaatteet ehdottomasti pakko olla merkkikamaa (siis v**TTU syntymättömälle vauvalle!)

Miten saan puhuttua järkeä. En ole mitenkään erityisen pihi mies, mutta on tää nykyaika mennyt hulluksi kun turhaan roinaan pitäisi satsata tonneja vaan jotta voidaan luoda mielikuva jostain kiiltokuvaelämästä. Ja kun miettii miten vaatimattomasti vaikkapa meikäläistä kasvatettiin ihan tavallisessa keskiluokkaisessa perheessä 80-luvun lopulla...

Kommentit (195)

Vierailija
1/195 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa itsekin ihmettelen. Nykyajan äitiys on jotain hemmetin kilpavarustelua ja oman egon kiillottamista. 

T. 7 v. muksun äiti

Vierailija
2/195 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla saa ja hevosella pääsee...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/195 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tällainen hemmottelu voi olla edes hyvästä lapselle. En mä halua, että mun lapsesta kasvaa itsekeskeinen materialisti mulkku tai kokoomuslainen

T. AP

Vierailija
4/195 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muijas maksaa ite nii anna tuhlata rahansa.

Vierailija
5/195 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaa ostaa kallista merkkiroinaa vauvalle. Eihän se tajua niistä yhtään mitään. 

Laittakaa ne säästyneet rahat vaikka lapsen tilille, jonka hän saa käyttöönsa kun täyttää 18 vuotta.

Vierailija
6/195 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äidillä on varaa maksaa, niin siitä vaan (silti tosin ihmetyttää tuollainen). Jos maksattaa sinulla, älä suostu.

Vierailija
7/195 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te ette keskustelleet tuota läpi ennen lapsen hankintaa? Millaisiin vaatteisiin vaimo itse pukeutuu ja millaisia huonekaluja hän haluaa kotiinne?

Tuo esittämäsi on ihan kuin mulla ja eksällä olisi tullut olemaan, jos oltaisiin hankittu lapsia. Olisin varmaan ostanut parhaat mahdolliset, mihin omat rahani riittävät, mutta olisi ottanut päähän, kun toinen ei osallistu. 

Kai olet huomannut, että joku ajaa vanhalla corollalla, joku semiuudella rellulla ja joku tuliterällä audilla? Joku ostaa vaatteet prismasta ja joku stockkalta? 

Vierailija
8/195 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten välistä kilpavarustelua.

Miehillä oireilee esim autoissa, veneissä ja vastaavissa.

Vierailija
9/195 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla mutseilla tuntuu olevan joku ihme kilpailu menossa noiden lastenvaatteiden ja tarvikkeiden kanssa.

Vierailija
10/195 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi kasvaa nopeasti, on turha käyttää liikaa rahaa vauvanvaatteisiin. Tarvittavat asiat ja vaatteet tietysti pitää olla, mutta mitään merkkivaatteita ei tarvitse olla. Rahalle on kyllä käyttöä kun, lapsi kasvaa.

t. Terveydenhoitaja

Vierailija
11/195 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta yhtään mitään käytettynä ja ihan viimeiseksi haluaisin omalle VAUVALLENI, sille pienelle avuttomalle ihmistaimelle, joka on arvokas ja jota pitää suojella, jotkut kämäset vanhat rattaat. Etenkään keneltäkään vieraalta ihmiseltä. Joltain hyvältä ystävältä voisin vaikka ostaakin, jos olen nähnyt miten pitävät niitä. 

Sitä paitsi, se lapsi laitetaan niihin rattaisiin vasta kun se on syntynyt, ei siis tarvitse miettiä sitä, ettei se ole vielä syntynyt. Olet jo nyt mustasukkainen lapselle?

Teillä taitaa olla arvoristiriitaa muutenkin?

Vierailija
12/195 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vauvan lempilelut on tyhjä muovipullo, kauha ja pakastetasian kansi. En itse ole ostanut yhtään "oikeaa" lelua, muutamia saatu lahjaksi mutta ei ne lasta näytä kiinnostavan.

Vierailija
13/195 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette vain sovi yhteen, sinä olet pihi vanhanaikainen(?) ja nainen tuhlaa kalliiseen. :) Vaunut voivat olla uudet ja raikkaat, eihän voi tietää missä /kenen käytössä vanhat on olleet. Lelujen ei ole pakko olla miljoona euroa maksavia, ihan tavallisiakin on ja hyviä. Ei halpisleluja silti jossa muovirepale reunasta viiltää, eikä turvallisuudesta tiedä. Ehkä vaimon äiti ja lapsen kummi auttaisi hankinnoissa vai ostaako hän itse, ei ne sinun lompakosta tarvitse olla. 

Vierailija
14/195 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noilla mutseilla tuntuu olevan joku ihme kilpailu menossa noiden lastenvaatteiden ja tarvikkeiden kanssa.

EI ole lapsia eikä tarvetta nokitella ketään, mutta tuntuisi kyllä kurjalta, että näkisi toisilla vauvoilla kaikkia ihania juttuja ja oma mies sitten vaatisi lasta kulkemaan ryysyissä. Tulisi sellainen olo, että mies ei arvosta minua eikä vauvaa. 

Vierailija
15/195 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit istuttaa vaimosi sohvalle, katsoa silmiin ja todeta, että aikuisen ihmisen ei tarvitse mennä lauman mukana ja hankkia sitä mikä on trendikästä ja hullua, kun voisi hankkia myös järkevää...

Mäki tunnen pari tollasta tapausta. Kärsivät huonosta itsetunnosta & pelkäävät olevansa huonoja äitejä jos eivät hanki samaa kun naapurin Sirpalla on kullanmurulleen hankittuna. Ryhmäpaine & sosiaalinen media suurimmat syyt ton käytöksen takana, näin luulen.

Vierailija
16/195 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EI ole lapsia eikä tarvetta nokitella ketään, mutta tuntuisi kyllä kurjalta, että näkisi toisilla vauvoilla kaikkia ihania juttuja ja oma mies sitten vaatisi lasta kulkemaan ryysyissä. Tulisi sellainen olo, että mies ei arvosta minua eikä vauvaa. 

Merkkivaatteiden ja ryysyjen väliin mahtuu aika monen hintaisia vatteita.

Vierailija
17/195 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te ette keskustelleet tuota läpi ennen lapsen hankintaa? Millaisiin vaatteisiin vaimo itse pukeutuu ja millaisia huonekaluja hän haluaa kotiinne?

Tuo esittämäsi on ihan kuin mulla ja eksällä olisi tullut olemaan, jos oltaisiin hankittu lapsia. Olisin varmaan ostanut parhaat mahdolliset, mihin omat rahani riittävät, mutta olisi ottanut päähän, kun toinen ei osallistu. 

Kai olet huomannut, että joku ajaa vanhalla corollalla, joku semiuudella rellulla ja joku tuliterällä audilla? Joku ostaa vaatteet prismasta ja joku stockkalta? 

Emme keskustelleet asiasta, koska en tajunnut lainkaan minkälaista tää tulee olemaan. Ollaan keskituloisia molemmat ja nainen kyllä tykkää ajoittain hankkia merkkivaatteita itselleen.  En mä vaan tajunnu, että vauvoillekkin nykyään hommataan moisia:D Omat käsitykset lasten kasvatuksesta perustuvat lähinnä omaan lapsuuteen 80 ja 90 luvuille. Joku olisi voinut varoittaa, että nykyään tää on jotain ihme kilpavarustelua. 

ap

Vierailija
18/195 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merkkivaatteiden ja ryysyjen väliin mahtuu aika monen hintaisia vatteita.

No, ap puhuuu halventavasti lapsesta, joka ei ole vielä edes syntynyt ja hänen mielestään sille välttää hyvin ihan mikä vaan toimiva. Siitä on vielä matkaa sellaiseen keskivertoon mukavaan tasoon. 

Esimerkiksi, jos olisi lapsia, olisi stokken istuin, sanoisi mies mitä tahansa. Eikä siksi, että naapurin Sirpalla on sellainen vaan siksi että MINÄ haluan sellaisen vauva/taaperoarkeeni enkä IKEAn muovi-istuinta. 

Vierailija
19/195 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme keskustelleet asiasta, koska en tajunnut lainkaan minkälaista tää tulee olemaan. Ollaan keskituloisia molemmat ja nainen kyllä tykkää ajoittain hankkia merkkivaatteita itselleen.  En mä vaan tajunnu, että vauvoillekkin nykyään hommataan moisia:D Omat käsitykset lasten kasvatuksesta perustuvat lähinnä omaan lapsuuteen 80 ja 90 luvuille. Joku olisi voinut varoittaa, että nykyään tää on jotain ihme kilpavarustelua. 

ap

Totta kai vaimo kohtelee lasta samoin kuin itseään. Miksi sinä ajattelet sille välttävän huonompi kuin itsellesi?

Vierailija
20/195 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

80-luvulla EI OLLUT mitään erityistä mitä olisi voinut ostaa.