Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suru omasta rumuudesta

Vierailija
16.05.2021 |

Olen 31v, todella ruma nainen, eikä mulla ole ketään, kenelle puhua siitä ja sen aiheuttamasta surusta ja muista vaikutuksista. Terapia tuntuu liioitellulta (eikä ole varaakaan) ja kavereille joskus kun vähän uskalsin puhua asiasta niin tuli vaan jotain kädenlämpöistä "älä nyt sitä mieti"-kommenttia. Ei ole sen jälkeen tullut puhuttua ja toisaalta en myöskään halua vaivata ketään tällä.

Mun rumuus on vaan vaikuttanut niin moneen asiaan. On vaikea saada kontaktia ihmisiin, kun ei ole objektiivisesti edes perusnätti tai tavallinen, joten vaikka mulla on kavereita niin niiden saamiseksi on joutunut näkemään vaivaa. Pikkujuttu, mutta nykyiset kaverit eivät halua mua ikinä ryhmäkuviin esim. illanistujaisissa. Olen aina se, jota pyydetään ottamaan kuvaa. Työpaikalla mun kommentteja ei kuunnella, asiakaspalvelijat eivät halua auttaa ja ovat tympeitä.

Suurin surun aihe on tietysti se, että mulla ei ole yhtään parisuhdetta. En pääse deittiappeista treffeille ja jos joskus pääsen, niin ne jää siihen yhteen kertaan. Haluaisin lapsia, mutta en uskalla ottaa sitä vastuuta tietoisesti yksin. Kadulla vilkuttelen moikkaaville lapsille ja sydän särkyy joka kerta.

Tulevaisuus näyttää masentavalta. Samaa harmaata arkea, ihan yksin. Varsinkin korona-aika on osoittanut, miten kamalaa tulevaisuus tulee olemaan, tätä samaa yksinäisyyttä samalla, kun ystävät elävät kiireistä ruuhkavuosiarkea. Nyt jo kaverit ovat olleet etäisempiä, kun ovat saamassa lapsia tai jo saaneet niitä. Mua ehditään tavata 1-2 kertaa vuodessa tunnin kahvittelun merkeissä. Edessä olevat vuosikymmenet tätä samaa yksinäisyyttä tuntuu ajatuksena ihan kamalalta.

Saan tietysti harrastuksista ja omasta lapsuudenperheestä iloa arkeen, mutta kyllä se tyhjä koti ja ei ketään, kenelle kertoa kuulumisia, tuntuu pahalta. En saa koskaan tuntea rakastumista ja sitä, että joku rakastuu muhun, vain koska geenit ovat epäsuotuisat. En saa koskaan olla äiti lapselle ja kokea sitä äidinrakkautta.

Tämä on vaan suuri musta pilvi, joka musertaa alleen päivä toisensa jälkeen.

Te, joille on annettu tavalliset, nätit tai kauniit kasvot, olkaa onnellisia siitä. Tiedän, että kauneus ei ole avain onneen ja moni kauniskin ihminen on onneton ja kohtaa vaikeuksia elämässään. Mutta antaa se kauneus aikamoisen etumatkan moneen asiaan.

Kommentit (104)

Vierailija
101/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele hyviä taitoja. Ole hyvä ja rehellinen. Kauneus on katoavaista. Älä sure.

Vierailija
102/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän sitä luulisi, että löytäisi edes jonkun suhteeseen, edes kerran, mutta ei se valitettavasti aina niin mene. 

Harmitti kyllä tänään, kun laitoin hiukset ja meikkasin ja juuri kun olin lähdössä ulos, satuin katsomaan taas peiliin, ja hiukset ne oli taas latistunut ja roikkui elottomasti ja peitevoide silmien alla oli kuivunut kokkareiksi. Näytin jotenkin ekstrapahalta. Onneksi vielä voi piiloutua silmälasien ja maskin taakse ja sateenvarjonkin sai kaivaa esiin, kovin moni ei mua siis tänään nähnyt mutta meinasi alkaa itkettää siinä vaiheessa, kun piti lähteä.

/Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/104 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaiset piirteet tekevät ihmisestä ruman? Taviksia on maa täynnä, mutta millainen on ruma?

Itselläni on aknearpia, rosacea, leveät leukaperät ja epäsymmetriset piirteet. Olen usein saanut kuulla olevani ruma. Kas siinä sinulle tietoa, ole hyvä.

Nyt ei ole kukaan sanonut rumaksi pitkään aikaan, joten en tiedä olenko muuttunut ylirumasta suohirviöstä tavisrumaksi.

Niin ja vinkkien antajille sanon jo valmiiksi, että olen hoikka ja huolehdin ulkonäöstäni muutenkin. Käytän hyviä ihonhoitotuotteita ja meikkaan, mutta silti ihoni elää ihan omaa elämäänsä ja saattaa muuttua ihan yhtäkkiä petolinnun ahterin näköiseksi. Joten jättäkää "laihduta" ja "käy kampaajalla" - vinkkinne sanomatta.

Ei se niin mene että kaikki parantelutoiminta on turhaa jos on jotain rumaa. Mulla järkyt iho-ongelmat ollu aina joten pidän kaiken muun priimana. Hiukset, vaatteet, meikit. Pahinta on kun antaa kaiken mennä.

Enhän minä niin sanonutkaan. Kommentoin lähinnä siihen, kun tällä palstalla laihdutusta markkinoidaan ratkaisuna rumuuteen.

Vierailija
104/104 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole rumia ihmisiä on vain laskoja. En ole koskaan nähnyt sillä tavalla rumaa ihmistä, jonka ulkonäköä ei voisi huimasti parantaa esim. laihdutuksella, oikealla kampauksella ja kivoilla vaatteilla ja meikillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme