Suru omasta rumuudesta
Olen 31v, todella ruma nainen, eikä mulla ole ketään, kenelle puhua siitä ja sen aiheuttamasta surusta ja muista vaikutuksista. Terapia tuntuu liioitellulta (eikä ole varaakaan) ja kavereille joskus kun vähän uskalsin puhua asiasta niin tuli vaan jotain kädenlämpöistä "älä nyt sitä mieti"-kommenttia. Ei ole sen jälkeen tullut puhuttua ja toisaalta en myöskään halua vaivata ketään tällä.
Mun rumuus on vaan vaikuttanut niin moneen asiaan. On vaikea saada kontaktia ihmisiin, kun ei ole objektiivisesti edes perusnätti tai tavallinen, joten vaikka mulla on kavereita niin niiden saamiseksi on joutunut näkemään vaivaa. Pikkujuttu, mutta nykyiset kaverit eivät halua mua ikinä ryhmäkuviin esim. illanistujaisissa. Olen aina se, jota pyydetään ottamaan kuvaa. Työpaikalla mun kommentteja ei kuunnella, asiakaspalvelijat eivät halua auttaa ja ovat tympeitä.
Suurin surun aihe on tietysti se, että mulla ei ole yhtään parisuhdetta. En pääse deittiappeista treffeille ja jos joskus pääsen, niin ne jää siihen yhteen kertaan. Haluaisin lapsia, mutta en uskalla ottaa sitä vastuuta tietoisesti yksin. Kadulla vilkuttelen moikkaaville lapsille ja sydän särkyy joka kerta.
Tulevaisuus näyttää masentavalta. Samaa harmaata arkea, ihan yksin. Varsinkin korona-aika on osoittanut, miten kamalaa tulevaisuus tulee olemaan, tätä samaa yksinäisyyttä samalla, kun ystävät elävät kiireistä ruuhkavuosiarkea. Nyt jo kaverit ovat olleet etäisempiä, kun ovat saamassa lapsia tai jo saaneet niitä. Mua ehditään tavata 1-2 kertaa vuodessa tunnin kahvittelun merkeissä. Edessä olevat vuosikymmenet tätä samaa yksinäisyyttä tuntuu ajatuksena ihan kamalalta.
Saan tietysti harrastuksista ja omasta lapsuudenperheestä iloa arkeen, mutta kyllä se tyhjä koti ja ei ketään, kenelle kertoa kuulumisia, tuntuu pahalta. En saa koskaan tuntea rakastumista ja sitä, että joku rakastuu muhun, vain koska geenit ovat epäsuotuisat. En saa koskaan olla äiti lapselle ja kokea sitä äidinrakkautta.
Tämä on vaan suuri musta pilvi, joka musertaa alleen päivä toisensa jälkeen.
Te, joille on annettu tavalliset, nätit tai kauniit kasvot, olkaa onnellisia siitä. Tiedän, että kauneus ei ole avain onneen ja moni kauniskin ihminen on onneton ja kohtaa vaikeuksia elämässään. Mutta antaa se kauneus aikamoisen etumatkan moneen asiaan.
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Millaiset piirteet tekevät ihmisestä ruman? Taviksia on maa täynnä, mutta millainen on ruma?
Hyvin selkeästi epäsymmetriset piirteet, epäsuhtaiset kasvonpiirteet (isot silmät, nenä ja suu pienessä päässä tai päin vastoin pienet tihrusilmät, nyherönenä ja kadonneet huulet turpeassa isossa naamassa), erittäin huonokuntoinen/ahavoitunut/ ryppyinen/ arpinen/finninen iho, huonosti hoidetut hampaat, vartalon epäsuhtaisuus (iso yläkroppa + tikkujalat tai päin vastoin, merkittävä ylipaino, kaulattomuus, kyttyräselkäisyys / -niskaisuus, huono ryhti yms), ohuet olemattomat ja huonosti hoidetut ja leikatut hiukset.... onhan näitä vaikka kukaan ei myönnä eikä tunnusta nykyisin, kun mitään ei saa enää ääneen sanoa.
Ei kannata jatkaa sukua huonoilla geeneillä, siirtyy sukupolvelta toiselle.
Nenäleikkauksella voidaan kyllä saada kaunis profiili, jos nenä on pilaaja. Tiedän kokemuksesta, minulle on tehty nenäleikkaus. Leikkaus kannatti, se on parantanut elämäni laatua aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaiset piirteet tekevät ihmisestä ruman? Taviksia on maa täynnä, mutta millainen on ruma?
Hyvin selkeästi epäsymmetriset piirteet, epäsuhtaiset kasvonpiirteet (isot silmät, nenä ja suu pienessä päässä tai päin vastoin pienet tihrusilmät, nyherönenä ja kadonneet huulet turpeassa isossa naamassa), erittäin huonokuntoinen/ahavoitunut/ ryppyinen/ arpinen/finninen iho, huonosti hoidetut hampaat, vartalon epäsuhtaisuus (iso yläkroppa + tikkujalat tai päin vastoin, merkittävä ylipaino, kaulattomuus, kyttyräselkäisyys / -niskaisuus, huono ryhti yms), ohuet olemattomat ja huonosti hoidetut ja leikatut hiukset.... onhan näitä vaikka kukaan ei myönnä eikä tunnusta nykyisin, kun mitään ei saa enää ääneen sanoa.
Suurelle osalle noista asioista pystyy aika helposti tekemään jotain, ilman mitään kauneuskirurgioita.
Vierailija kirjoitti:
Huonot geenit on kylläkin heillä, jotka kiusaavat, haukkuvat ja eristävät muita.
Jos olet ylipainoinen, yritä pistää elämäntavat kuntoon ja pudottaa painoa. Ruokavalion kuntoon pistämisellä ja terveellisillä elämäntavoilla moni muukin asia ulkonäössä paranee, iho kirkastuu, hiukset voivat paremmin jne.
Tom macdonald - best rapper ever (älä anna nimen hämätä, sopii jokaiselle)
En itse käytä ihmisistä sanaa ruma. Se kuitenkin pitää paikkansa, että osaa ihmisistä monet pitävät epäviehättävänä ulkonäön perusteella. Puolison löytämiseen tarvitaan kuitenkin vain se yksi, joka pitää viehättävänä kokonaisuutena, ja tunne on molemminpuolinen.
Jos ap. haluat puolison, panosta hyväsydämisyyteen, viisauteen yms., koska kauneus on sisäistä. Pidä huolta itsestäsi myös ruumiillisesti eli panosta kuntoon, terveyteen.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on aknearpia, rosacea, leveät leukaperät ja epäsymmetriset piirteet. Olen usein saanut kuulla olevani ruma. Kas siinä sinulle tietoa, ole hyvä.
Nyt ei ole kukaan sanonut rumaksi pitkään aikaan, joten en tiedä olenko muuttunut ylirumasta suohirviöstä tavisrumaksi.
Niin ja vinkkien antajille sanon jo valmiiksi, että olen hoikka ja huolehdin ulkonäöstäni muutenkin. Käytän hyviä ihonhoitotuotteita ja meikkaan, mutta silti ihoni elää ihan omaa elämäänsä ja saattaa muuttua ihan yhtäkkiä petolinnun ahterin näköiseksi. Joten jättäkää "laihduta" ja "käy kampaajalla" - vinkkinne sanomatta.
Okei, jos et ulkonäölläsi pärjää, kehitä joku muu valttikortti. Miellyttävä luonne, varallisuus, älykkyys, siinäpä nyt alkajaisiksi. Unohda koko rumuuden ajatus, suurin ongelma lienee korviesi välissä. Tai jospa hakisit sokean deittikaverin, tositarkoituksella tietenkin.
Rumia ihmisiä on itse asiassa aika paljon, luulisi että vastaavaa seuraa löytyy.
Höh, tulipas paha olo sun puolesta. :( Kuulostat järkevältä ja mukavalta ihmiseltä, joten varmasti löydät vielä jonkun mukavan miehen itsellesi. Kaikki miehet eivät ole pelkästään ulkonäön perään.
En nyt ala väittämään vastaan rumuudestasi, kun en tiedä miltä näytät. Mutta sen voin kertoa, että tiedän monen monta sellaista, jotka eivät nykyajan kauneuskäsityksiin mahdu, mutta ovat löytäneet puolison ja saaneet perheen. Moni on löytänyt puolison esim. Suomi24-treffit -sivuilta.
Olen itse aika tavallisen näköinen, mutta ei mullekaan niitä matcheja sinkkuaikoina Tinderissä kovin montaa tullut. Että älä siitä ainakaan masennu, ei se sovellus toimi monelle muullekaan.
Kirjoitit myös siitä, että kaverit eivät kerkeä nähdä sinua kuin harvakseltaan. Tuttu tunne, ollaan saman ikäisiä ja sama meno täällä. Olisiko ideaa, jos yrittäisit etsiä uusia ihmisiä elämään myös ihan kaveripohjalta ja sitä kautta laajentaa tuttavapiiriä? Esim. kaverihaku. net:n kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän sinua Ap. Olen sitä mieltä, että rumien ihmisten ei tulisi lisääntyä, koska siten välttäisimme nämä ongelmat. Vaan alkaapa kauhea jeesustaminen, kun tämän asian "sanoo" ääneen.
Itse asiassa välttäisimme ongelman, mikäli muut ihmiset eivät haukkuisi toisia rumiksi. Ihmiset eivät itse kehitä itselleen ruma-identiteettiä, vaan muut ihmiset kehittävät sen haukkumalla ja kohtelemalla toisin. Silloin ongelmasta päästään kun estetään näiden haukkujien lisääntyminen ja syntyminen.
Et sinä rumuutta poista maailmasta hyssyttelemällä sitä pois. Rumat ovat rumia ja näin on ollut ja näin on oleva.
Olihan ammattivalittajakin ollut miehiä vaikka kuinka monta ja se on kyllä todella ruma nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonot geenit on kylläkin heillä, jotka kiusaavat, haukkuvat ja eristävät muita.
Voi lässyti lässyn lää. Just joo. Rumuus on lähtökohtaisesti ihmisen ulkonäöstä analysoitava asia. Hyväksy se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rumuus ei estä tienaamasta. Hanki rahaa tai ota velkaa ja käy operaatioissa Tallinnassa. Pikkuhiljaa kun laittelee pärstäänsä askel kerrallaan, niin esim. 5 vuoden päästä on rumuus pelkkä muisto vaan. "Halpaa" lainaa saa esim. ryhtymällä opiskelijaksi (opintolaina!) tai rahaa ylipäätään keräämällä marjoja koko kesä. Näin monet tienaavat useita tonnejakin. Metsän eläimet eivät naamaasi kauhistu, joten mikä on tekosyysi olla parantamatta elämääsi?
Miksi yhteiskunnan ja ihmisten asenteita toisten ulkonäköön ei korjata? Miksi ruman ihmisen pitäisi itseään leikellä, että muut ihmiset jättäisivät hänet rauhaan?
Mites aattelit korjata tuon asenteen? Ihmiset on pinnallisia ja jokainen ruma tietää tämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi lässyti lässyn lää. Just joo. Rumuus on lähtökohtaisesti ihmisen ulkonäöstä analysoitava asia. Hyväksy se.
Ei ole. Kauneuskäsitys kattaa myös sisäisen kauneuden ja rumuuden. Sinä olet sisäisesti erittäin ruma :/
Vierailija kirjoitti:
Rumuus ei estä tienaamasta. Hanki rahaa tai ota velkaa ja käy operaatioissa Tallinnassa. Pikkuhiljaa kun laittelee pärstäänsä askel kerrallaan, niin esim. 5 vuoden päästä on rumuus pelkkä muisto vaan. "Halpaa" lainaa saa esim. ryhtymällä opiskelijaksi (opintolaina!) tai rahaa ylipäätään keräämällä marjoja koko kesä. Näin monet tienaavat useita tonnejakin. Metsän eläimet eivät naamaasi kauhistu, joten mikä on tekosyysi olla parantamatta elämääsi?
Ei ne botox-hirviöt minusta niin kauniita ole.
Hanki itsellesi hyvä stailaaja ja meikkaaja ja kirurgiaa lopuksi ellei mikään auta, ja tietty elämäntavat kuntoon ja vettä paljon. Vitamiinit ja aurinkoa.
Tuollaiseen rumuuskokemukseen pitäisi saada ihan yhteiskunnan apuakin jos on todella noin. Kaikinpuolista apua.
Täällä sinä näyttäydyt kauniina meille. Anyway.
Jos (tuntemattomat?) lapset moikkailevat sinua kadulla, niin et voi olla niin ruma kuin luulet. Jos olisit todella rujon näköinen, niin pikkulapset pelkäisivät sinua ihan vaistonvaraisesti.