Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olet lopettanut alkoholinkäytön kokonaan niin mikä siihen oli syynä?

Vierailija
15.05.2021 |

Minulla ärtyvän suoliston oireyhtymän paheneminen seuraavana päivänä, kaksi päivää p""at housussa kun pieraisee ja koko asunto haisee haisee kuolemalta. Muistan kun kerran jäin baarireissun jälkeen yöksi ystäväni luo ja aamulla heräsin kun maha möykkäsi, kaveri olisi keittänyt meille munia ja kahvia mutta totesin vain että kiitos menen kotiin!

Onneksi sai nuorena bilettää ja seurauksena oli korkeintaan päänsärky, en koe menettäväni paljon mitään vaikka terdellä joisinkin jäävettä.

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistus. Alkoholilla lääkitsin ahdistusta ja siitä tuli melkoinen kierre. Nyt ei irti päästyä enää maistu.

Vierailija
2/75 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholia juotuani sattui monia ikäviä asioita.Noin 30 kertaa tuli poliisi ja vei juoppoputkaan.

Aloin viimein ymmärtää alkoholi ei sovi minulle.Käyttö on loppunut kokonaan.Viimeinen känni 1986.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tehnyt mieli juoda. Hyvin pärjään ilmankin.

Vierailija
4/75 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutun liian avoimeksi ja koko maailmaa syleileväksi (onnelliseksi) tai syvimpien murheiden murehtijaksi alkoholin vaikutuksen alaisena. Ilman on parempi ja tasaisempi :) Ja ne krapulat oli silkkaa murhaa.

Vierailija
5/75 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkoholisti. Juoppous pilkahtelee 10 vuoden välein ja absolutismilla se pysyy aisoissa. En halua vaarantaa erittäin hyväpalkkaista työtäni ja lapsiani.

Vierailija
6/75 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krapulat paheni, meni jopa kolme päivää semmoisen heikotuksen ja  uuvelon olon vallassa. 

Vierailija
7/75 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko Jeesuksen vapautti myös alkoholismista.

Vierailija
8/75 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun saiskin otettua itseensä niskasta kiinni ja lopettais tän typerän tissuttelun. Elämä jää elämättä, eikä mikään tunnu miltään. Surullista mutta apua on vaikea pyytää ja yksin on niin voimaton.

Vierailija
9/75 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Addiktiosairaus.

Olin huumeriippuvainen, humalassa olen ollut viimeksi joskus teininä. Huumeet oli aina enemmän mun juttu, kalja on kyllä maistunut aina mutta pieninä määrinä koska mielestäni alkoholipäihtymys on epämiellyttävä olotila, ja se krapula pahempi kuin missään huumeessa. Kun lopetin huumeet tiedostin, että näin addiktina jos annan itselleni luvan tissutella olen puhdas juoppo ihan alta aikayksikön.

Kohta vuoden nyt ollut ilman mitään päihteitä.

Vierailija
10/75 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haimatulehdus. Lääkäri sanoi että tätä menoa kuolen 5 vuoden sisään.

Siitä on kohta 9 vuotta aikaa.

Vierailija
11/75 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikani käytin alkoholia. Lopulta huomasin, että alkoholi ottaa enemmän kuin antaa. Haitat ovat hyötyjä suuremmat. En ole juonut pisaraakaan kahdeksaan vuoteen. En ole koskaan sanonut enkä päättänyt, etten ikinä enää juo, mutta tuskinpa niin tulee tapahtumaan. En kaipaa alkoholista kerrassaan mitään.

Vierailija
12/75 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin ennen paljon alkoholia biletin jne, sitten tulin raskaaksi ja synnytyksen jälkeen lapsen kasvaessa ei tehnyt mieli juoda. Yhden kerran join siiderin kun lapsi oli 6 vuotias. Siihen se jöi nyt lapsi on jo 13

Vierailija
13/75 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielialalääkitys jonka kanssa alkoholi ei sovi. Yksittäisen annoksen olisi saanut ottaa jos olisi jättänyt lääkkeen siltä päivältä ottamatta, mutta olisi mennyt valvomiseksi.

Vierailija
14/75 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, etten osaa käyttää kyseistä ainetta kohtuudella, vaan homma meni aina täysin överiksi. Jos sama meno olisi jatkunut, olisin todennäköisesti menettänyt kaiken: perheeni, työni jne.

T: Täysraittiina 11 vuotta

Vierailija
15/75 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa-arvot alkoi paukkua...

Vierailija
16/75 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain helvetillisiä migreenikohtauksia varsinkin punaviinistä ja kuoharista. En halua ottaa riskiä. En pitänyt humalan tunteesta, pöhnästä ja ylitunteellisuudesta.

Vierailija
17/75 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin naimisiin absolutistin kanssa. Jotenkin en ole kehdannut ostaa niitä saunasiidereitä, vaikka mies sanookin ettei se häntä haittaisi.

Vierailija
18/75 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmiten, olen pian 50 v, alkoholista ei tullut enää sellaista eufoorista olotilaa kuin 20 v sitten. Ennemminkin väsyttävä lyhyt pöhnä. Lisäksi htinmoinen krapula pääkipuineen ja ahdistuneisuutta. 2 v ilman viininpisaraakaan ja olen kuin uusi ihminen.

Vierailija
19/75 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi vei keittovehkeet enkä ole muilta töiltä ehtinyt hitsaamaan uutta laitteistoa. Monopolia en kannata joten ollaan selvinpäin.

Vierailija
20/75 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain helvetillisiä migreenikohtauksia varsinkin punaviinistä ja kuoharista. En halua ottaa riskiä. En pitänyt humalan tunteesta, pöhnästä ja ylitunteellisuudesta.

Mulla sama, en pidä humalan tunteesta. Mutta suurin syy miksen juo enää edes vähääkään määrää, on migreeni. Puolikas lasillistakin aiheuttaa helposti 2-3 päivää kestävän migreenikohtauksen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän