Paras kirja jonka olet lukenut?
Mikä on paras kirja jonka olet lukenut?
Mitä kirjaa voit suositella myös muille?
Kommentit (113)
Humiseva harju. Tajusin vasta aikuisiällä, että kertoo psykopaatista.
Petsamon enkeli. Virpi Vainio.
Aivan uskomaton kirja, sijoittuu Petsamon alueelle, jäänmeren rannalle aikaan ennen toisen maailmansodan alkua. Kirjassa on mm. historiaa, jännitystä, vakoilua, murha, romantiikkaa ja syviä ajatuksia menneiden sukupolvien viisautta, kuvauksia pohjoisten ihmisten elämästä ja Petsamon maisemista.
Innolla odotan jatko-osia tuolle kirjalle.
Kaikkea samassa kirjassa!
Storytel palvelussa, äänikirjana löytyy tuo teos.
en tiedä mikä on paras kirja, mutta yksi vaikuttava kirja, tai pamfletti paremminkin, on Carlo M. Cipolla:n "The Basic Laws of Human Stupidity". Olen lukenut sen lukemattomia kertoja ja aina hämmästelen sen viisautta.
Isaacsonin kirjoittama elämäkerta Elon Muskista oli hengästyttävä. Musk on aivan käsittämätön kaveri
Vierailija kirjoitti:
en tiedä mikä on paras kirja, mutta yksi vaikuttava kirja, tai pamfletti paremminkin, on Carlo M. Cipolla:n "The Basic Laws of Human Stupidity". Olen lukenut sen lukemattomia kertoja ja aina hämmästelen sen viisautta.
Isaacsonin kirjoittama elämäkerta Elon Muskista oli hengästyttävä. Musk on aivan käsittämätön kaveri
Elisabeth Langby:n "Vinter i Välfärdslandet" on myös vaikuttava teos.
John Updike Autokauppiaan unelmat
Taru sormusten herrasta oli jo mainittu, niin vastaan
Good omens eli Hyviä enteitä - Pratchet & Gaiman
Punainen viiva Ilmari Kianto herättää ajatuksia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä on useita. En voi nimetä yhtä ainoaa kirjaa parhaaksi, mitä elämässäni olen lukenut.
Sillä olen lukenut todella paljon, ihan lapsesta asti.
Ja lukuharrastus jatkuu edelleen.
Mikä viime aikoina lukemistasi on erityisesti tehnyt vaikutuksen ?
Papillon. Vankilakuvaus oli niin intensiivinen, että katseen nostettua kirjasta piti vähän aikaa vetää henkeä ja adaptoitua todellisuuteen. Myös Utrion Ruusutarha jäi mieleen. Yllättävää tekstiä, jos vertaa muihin hänen kirjoihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Olin yllättynyt kirjan kertomista hänen pahoinpitelyistään lapsena. Isot pojat oli kimpussa ja vanhemmat oli mitä oli.
Ulla-lena lundberg, jää
Linna, täällä Pohjantähden alla
Frank mccourt, Seitsemännen portaan enkeli
Päätalon Iijoki-sarja
Sinuhe
Deborah Spungen, Nancy
Nämä tuli nyt mieleen, ei siis yhtä pysty sanomaan.
Täällä on tullut jo mainituksi montakin omaa suosikkiani. Kuten Sadan vuoden yksinäisyys, Vihan hedelmät, jota pidin kauan ihan parhaana, toki vieläkin yksi parhaista. Orwellin kirjat, Rikos ja rangaistus Yksi hienoimpia mitä olen lukenut, on Ulla-Lena Lundbergin Jää. Äärettömän kaunista tekstiä. Perustuu tositapahtumiin.
Mutta on yksi ylitse muiden. Nyt mennään henkisen tiedon alueelle, mystiikkaan, mutta se on myös omaelämäkerta, Elisabeth Haichin kirja
nimeltä Vihkimys. Sen lukeminen oli minulle henkeäsalpaava, ihmeellinen kokemus. Varsinkin ensimmäisellä kerralla 35 vuotta sitten. Luin sen uudestaan koronakeväänä -20.