Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras kirja jonka olet lukenut?

Vierailija
15.05.2021 |

Mikä on paras kirja jonka olet lukenut?
Mitä kirjaa voit suositella myös muille?

Kommentit (113)

Vierailija
101/113 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tullut jo mainituksi montakin omaa suosikkiani. Kuten Sadan vuoden yksinäisyys, Vihan hedelmät, jota pidin kauan ihan parhaana, toki vieläkin yksi parhaista. Orwellin kirjat, Rikos ja rangaistus Yksi hienoimpia mitä olen lukenut, on Ulla-Lena Lundbergin Jää. Äärettömän kaunista tekstiä. Perustuu tositapahtumiin.

Mutta on yksi ylitse muiden. Nyt mennään henkisen tiedon alueelle, mystiikkaan, mutta se on myös omaelämäkerta, Elisabeth Haichin kirja

nimeltä Vihkimys. Sen lukeminen oli minulle henkeäsalpaava, ihmeellinen kokemus. Varsinkin ensimmäisellä kerralla 35 vuotta sitten. Luin sen uudestaan koronakeväänä -20.

Vierailija
102/113 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humiseva harju. Tajusin vasta aikuisiällä, että kertoo psykopaatista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/113 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petsamon enkeli. Virpi Vainio.

Aivan uskomaton kirja, sijoittuu Petsamon alueelle, jäänmeren rannalle aikaan ennen toisen maailmansodan alkua. Kirjassa on mm. historiaa, jännitystä, vakoilua, murha, romantiikkaa ja syviä ajatuksia menneiden sukupolvien viisautta, kuvauksia pohjoisten ihmisten elämästä ja Petsamon maisemista.

Innolla odotan jatko-osia tuolle kirjalle.

Kaikkea samassa kirjassa!

Storytel palvelussa, äänikirjana löytyy tuo teos.

Vierailija
105/113 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä mikä on paras kirja, mutta yksi vaikuttava kirja, tai pamfletti paremminkin, on Carlo M. Cipolla:n "The Basic Laws of Human Stupidity". Olen lukenut sen lukemattomia kertoja ja aina hämmästelen sen viisautta.

Isaacsonin kirjoittama elämäkerta Elon Muskista oli hengästyttävä. Musk on aivan käsittämätön kaveri

Vierailija
106/113 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en tiedä mikä on paras kirja, mutta yksi vaikuttava kirja, tai pamfletti paremminkin, on Carlo M. Cipolla:n "The Basic Laws of Human Stupidity". Olen lukenut sen lukemattomia kertoja ja aina hämmästelen sen viisautta.

Isaacsonin kirjoittama elämäkerta Elon Muskista oli hengästyttävä. Musk on aivan käsittämätön kaveri

Elisabeth Langby:n "Vinter i Välfärdslandet" on myös vaikuttava teos.

Vierailija
107/113 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

John Updike Autokauppiaan unelmat

Vierailija
108/113 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taru sormusten herrasta oli jo mainittu, niin vastaan

Good omens eli Hyviä enteitä - Pratchet & Gaiman

Vierailija
109/113 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punainen viiva Ilmari Kianto herättää ajatuksia

Vierailija
110/113 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä on useita.  En voi nimetä yhtä ainoaa kirjaa parhaaksi, mitä elämässäni olen lukenut.

Sillä olen lukenut todella paljon, ihan lapsesta asti.

Ja lukuharrastus jatkuu edelleen.

Mikä viime aikoina lukemistasi on erityisesti tehnyt vaikutuksen ?

Papillon. Vankilakuvaus oli niin intensiivinen, että katseen nostettua kirjasta piti vähän aikaa vetää henkeä ja adaptoitua todellisuuteen. Myös Utrion Ruusutarha jäi mieleen. Yllättävää tekstiä, jos vertaa muihin hänen kirjoihinsa.

Vierailija
111/113 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin yllättynyt kirjan kertomista hänen pahoinpitelyistään lapsena. Isot pojat oli kimpussa ja vanhemmat oli mitä oli.

Vierailija
112/113 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

de Sade - Justine

Vierailija
113/113 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulla-lena lundberg, jää

Linna, täällä Pohjantähden alla 

Frank mccourt, Seitsemännen portaan enkeli

Päätalon Iijoki-sarja

Sinuhe

Deborah Spungen, Nancy

Nämä tuli nyt mieleen, ei siis yhtä pysty sanomaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä