Paras kirja jonka olet lukenut?
Mikä on paras kirja jonka olet lukenut?
Mitä kirjaa voit suositella myös muille?
Kommentit (113)
Todella hyvä on Demos Shakarian: Maailman onnellisimmat ihmiset
Se kertoo armenialaisen suvun vaiheista ja Jumalan ihmeistä.
Mihail Bulgakov: Saatana saapuu Moskovaan.
Se Agatha Christien romaani, jossa viitataan kymmeneen poikaan, joiden rotua ei täällä saa ilmaista.
Sadan vuoden yksinäisyys ja muutkin Gabriel Garcia Marquesin teokset.
Jane Austenin Ylpeys ja ennakkoluulo. Yhtään tylsää kohtaa ei kirjassa ole, vaan jokainen sana ja tapahtuma on niin mukaansatempaavaksi hiottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
asedfsaefr kirjoitti:
varmaan Aaresaari tahi 10 pientä irekeenpoikaa
Siis mitä?! Ihme, että osaat edes lukea.
Veikkaan että n-sana käännetty kun usein estää viestin julkaisun.
Kirjalla on myös toinen nimi Eikä yksikään pelastunut, joka on sitä paitsi kirjan alkuperäinen suomenkielinen nimi. Sitä voi käyttää niin ei tarvitse kääntää ja vääntää.
P. C. Jersild: Jälkeen vedenpaisumuksen.
Sinuhe
Turms kuolematon
Johannes Angelos
Mikael Karvajalka
Sidney Shelton, Kerro minulle unesi.
Danielle Steel, Kotimatka
Ritvalan Helkavirret. Aivan äärimmäisen lämmin ja mukaansatempaava. Onneksi on niin monisivuinen, niin siitä riittää nautittavaa pitkään.
Charlotte bronte kotiopettajattaren romaani.
En voi laittaa järjestykseen.
Eri kirjat ovat puhutelleet eri aikoina ja elämäntilanteissa.
Olen lakannut suosittelemasta mitään, mistä olen itse innostunut, paitsi parille ystävälle, joiden maun ja tunnen.
Ihan mahdoton tehtävä sanoa mikä on paras kun ne ovat niin eri tavoilla hyviä. Sota ja rauha tulee mieleen, samoin kuin nyt elokuvan takia ajankohtainen Dyyni (4 ensimmäistä osaa). Suosittelen molempia jos jaksaa lukea hieman pidempiä teoksia.
Vierailija kirjoitti:
Se Agatha Christien romaani, jossa viitataan kymmeneen poikaan, joiden rotua ei täällä saa ilmaista.
Sen nimihän on sensuroitu, joku "Ja yksikään heistä ei selvinnyt" tai jotain vastaavaa nykyään jos et löydä vanhempaa painosta.
Steinbeck: Vihan hedelmät
Laittoi omat ongelmat perspektiiviin, oli riipaiseva vääjäämättä etenevässä kerronnassaan. Monessa kohtaa toivoin, etten olisi koskaan aloittanut kirjan lukemista mutten kuitenkaan pystynyt lopettamaankaan.
Dostojevski saa täältäkin pisteet, Idiootti ja Rikos ja rangaistus molemmat luettu pariin kertaan.
Minulla oli myös Vonnegut kausi jolta jäi suosikiksi Titaanin seireenit.
Vaihtelee myös. Yksi ainakin on Dostojevskin Idiootti.