Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihavuusepidemian syy on se, että annoskoot ovat tuplaantuneet samaan aikaan kun liikunnan määrä on pudonnut 90 %

Vierailija
15.05.2021 |

.

Kommentit (198)

Vierailija
161/198 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tämä lihan moittiminen on? Ei lihan syönti lihota, päin vastoin. Oheen laitetut tuotteet on asia erikseen.

Vierailija
162/198 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tämä lihan moittiminen on? Ei lihan syönti lihota, päin vastoin. Oheen laitetut tuotteet on asia erikseen.

Ihmiset on niin aivopesty aidon ruuan haitallisuudesta, että ne on ihan sekaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/198 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, kerropas ap syy annokokojen kasvuun. Et osaa vai?

Siihen on ihan yksinkertainen syy.

Ruoan prosessoiminen ja vähärasvaisuuden ihannointi

Ap

Ei Jeesus. Kaikki ruan käsittely on prosessointia. Kun leikkaat tomaattia, niin prosessoit sitä. Kun paistat sitä sun "puhdasta" pihviäsi, on se jo prosessoutua Kun siitä on se pihvi tehty ja nyt prosessoit sitä lisää kypsentämällä.

Älä viitsi. Kaikki me tiedätään että edellinen tarkoitti teollista prosessointia ja myrkkyjä.

164/198 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja edelleen jotkut syyttävät lihomisesta geenejä. Kyllä lähes kaikissa tapauksissa se arkinen ylensyönti on syy lihavuuteen eikä geenit tai vaikka huono ruuansulatus. 

Vierailija
165/198 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei masennustakaan voi pistää täysin elintapojen piikkiin. Vaikka jollain olisikin se 40kg ylipainoa ja huonot elintavat, niin ei häntä siltikään voi täysin syyttää masennuksesta. Itse olen 45-kilonen siro nainen enkä syö lainkaan eineksiä vaan hirveästi kasviksia, hedelmiä, kalaa jne. ja liikun päivittäin hirveästi ja silti olen saanut diagnoosin vaikea masennus. Eli masennus on ihan kaikenlaisia ihmisiä koskeva sairaus.

Joo ja mun mummo oli lihava pullukka, mutta niin mahdottoman iloinen ihminen. Kaikesta sota-ajasta ja vauvana kuolleesta (toisesta) lapsestaan huolimatta. Tai ehkä juuri sen vuoksi. Osasi arvostaa sitä mitä on.

Vierailija
166/198 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei Jeesus. Kaikki ruan käsittely on prosessointia. Kun leikkaat tomaattia, niin prosessoit sitä. Kun paistat sitä sun "puhdasta" pihviäsi, on se jo prosessoutua Kun siitä on se pihvi tehty ja nyt prosessoit sitä lisää kypsentämällä.

Älä viitsi. Kaikki me tiedätään että edellinen tarkoitti teollista prosessointia ja myrkkyjä.

Noi viisastelijat on rasittavia. Joka ketjuun niiden pitää tulla pätemään.

Vierailija
167/198 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Länsimainen elämäntapa: liikaa lihaa, sokeria, rasvaa ja liian vähän kuituja yhdistettynä vähäiseen liikuntaan.

Noista vain sokeri on haitallista.

Rasvassa on paljon kaloreita, siitä ei rasvauskovaisuudella pääse yli eikä ympäri.

Kaloritonta ruokaa ei kannata syödä.

Missä kohtaa mun viestiä puhuttiin kalorittoman ruuan syönnistä?

Jotkut lihavista paistaa lihat tai sipulit sun muut voissa, kokkaa pastasoosit aidon kerman kanssa. Tähän itsekin sortuneena, monella on jääkaapissa 6 sorttia juustoa.

Yksi lihava kerran laitto kanakastikkeeseen kokonaisen aurajuuston ja toisella kertaa purkin cheddarkastiketta.

Kaloreita tulee hitokseen liikaa, versus että ei laittaisi sitä raavaista juustoa kanan sekaan tai ei läträisi kermalla tai voilla.

Voitte ihan netistä kattoa, että miten paljon on kaloreita näissä.

Mutta toki teidän mielestä he on lihavia kevytruokakerman ja rypsiöljyn takia? Tai liian vähänrasvaisen ruuan/keinoruuan/hötön? 🤣

Keinoruoka aiheuttaa juurikin ylipainoa. Elimistö ei tunnista niitä ravinnoksi ja nälissään huutaa lisää ruokaa.

Jos ruoka sisältää aitoja aineksia, esim. voita, kermaa, rasvaista juustoa, ruokamäärä pysyy kohtuudessa eikä lihomista tapahdu.

Millä logiikalla juusto ei ole keinoruokaa?

Pakkosiitetyn lehmän tissilitkusta prosessoitua mömmöä, ah miten aitoa.

Mitä sä oikein syöt?

Vierailija
168/198 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ruuan prosessointi on yksi ihmiskunnan parhaimmista keksinnöistä.

Sitä paitsi voi ja juustokin on ihan yhtä prosessoituja, kuin vaikka leipä, täysjyväpasta ja falafelit.

Vierailija
169/198 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä370599 kirjoitti:

Ja edelleen jotkut syyttävät lihomisesta geenejä. Kyllä lähes kaikissa tapauksissa se arkinen ylensyönti on syy lihavuuteen eikä geenit tai vaikka huono ruuansulatus. 

Itse asiassa puhut paskaa. Söimme työkaverini kanssa melko samalla lailla. Sama palkkakin oli, ettei toisella ollut enempää, millä mässäillä. Hän laihtui työstressistä, joka meillä oli samanlaista, minä lihosin. Minä liikuin enemmän.

Tai toinen esimerkki. Mulla on 2 koiraa, äiti ja sen tytär. Toisella ylipaino-ongelmia ja toisella alipaino-ongelmia TÄSMÄLLEEN SAMASTA RUUASTA ja liikunnasta. Tyttären isä ruikkulaihasta suvusta.

Vierailija
170/198 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Länsimainen elämäntapa: liikaa lihaa, sokeria, rasvaa ja liian vähän kuituja yhdistettynä vähäiseen liikuntaan.

Rasvassa on paljon kaloreita, siitä ei rasvauskovaisuudella pääse yli eikä ympäri.

Jotkut lihavista paistaa lihat tai sipulit sun muut voissa, kokkaa pastasoosit aidon kerman kanssa. Tähän itsekin sortuneena, monella on jääkaapissa 6 sorttia juustoa.

Yksi lihava kerran laitto kanakastikkeeseen kokonaisen aurajuuston ja toisella kertaa purkin cheddarkastiketta.

Kaloreita tulee hitokseen liikaa, versus että ei laittaisi sitä raavaista juustoa kanan sekaan tai ei läträisi kermalla tai voilla.

Mutta toki teidän mielestä he on lihavia kevytruokakerman ja rypsiöljyn takia? Tai liian vähänrasvaisen ruuan/keinoruuan/hötön? 🤣

Keinoruoka aiheuttaa juurikin ylipainoa. Elimistö ei tunnista niitä ravinnoksi ja nälissään huutaa lisää ruokaa.

Jos ruoka sisältää aitoja aineksia, esim. voita, kermaa, rasvaista juustoa, ruokamäärä pysyy kohtuudessa eikä lihomista tapahdu.

Millä logiikalla juusto ei ole keinoruokaa?

Pakkosiitetyn lehmän tissilitkusta prosessoitua mömmöä, ah miten aitoa.

Mitä sä oikein syöt?

Olen samaa mieltä kuin viestin 166 kirjoittaja.

Vierailija
171/198 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu uunilohen kanssa. Kun vuokaan mättää lohta ja kermaa, niin suurin syyllinen on leivälle sipaistu margariini. 😁

Vierailija
172/198 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti yli 90% suomalaisista naisista on nykyään lihavia yli kolmekymppisenä. Jotakin ikävää satuu teinivuosien jälkeen.

Raskaus. Mä olin ainakin hoikka raskauteen asti. Silloin tuli +20 kg, jonka välillä saan pois ja välillä takaisin, usein oikein korkojen kera.

Vierailija
173/198 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavuusepidemian syinä on mm. se, että ihmiset syövät yhä enemmän käsiteltyä ruokaa ja "ruokaa" (ruokaa, joka ei ole kasvanut sellaiseksi itsekseen, vaan on tuotettu laboratorioissa ja tehtaissa). Näissä on niin paljon lisäaineita ja niitä on käsitelty niin, ettei ihmisen elimistö tunnista niitä ruuaksi, ja normaali hormonitoiminta estyy. Näin ollen ei tule kylläisyyden tunnetta, vaan näitä tuotteita tulee syötyä huomattavasti enemmän kuin olisi tarpeen. Plus että ne on jalostettu niin, että niiden syöminen aktivoi samoja osia aivoissa, kuin huumeiden käyttö -niihin jää koukkuun ja niitten syömistä vain ei voi lopettaa. 

Nykyään on julkaistu paljon kirjoja ja virallisia tutkimuksia siitä, miten ruoka vaikuttaa ihmisen hormoneihin. Kannattaa opiskella, on todella silmiä avaavaa. Itse olen siirtynyt kokonaan ns. puhtaaseen ruokaan (teen kaikki ruuat itse, ostan vain raaka-aineita, joissa ei ole pitkää ainesosalistaa ja joita ei ole siten käsitelty. Lisäksi vältän kaikkea, missä on lisättyä sokeria ja teollisesti puristettuja siemenöljyjä).

Tulos: vakava masennus katosi parissa kuukaudessa kokonaan. Painoa on pudonnut 10 kg, enkä edes laske kaloreita tms. Syön kun on nälkä ja sen verran, että nälkä katoaa -on hämmästyttävää, miten pienestä annoksesta tulee sellainen olo, että ei kertakaikkiaan halua syödä enempää. Itsetehty ruoka on hyvää ja maittavaa, kauppalaskut on pudonneet murto-osaan entisestä. Enkä edes liiku yhtään sen enempää kuin aiemmin. Vaikka, pakko myöntää, että kun olo paranee kunnollisen ravinnon myötä, tulee sitä energiaakin ja muuttuu aktiivisemmaksi kuin aiemmin. 

Aika monet ihmiset tekevät ruokansa itse. Pelkkiä valmisruokia syövät ovat harvinaisuus.

Mikäli katselee markettien valmisruokahyllyjen pituutta ja paksuutta kuten myös irtokarkkihyllyjen ylirunsautta EI VOI OLLA harvinaisuus. Kauppa käy valmisruokien kohdalla hyvin ihan joka ikinen päivä.

Vierailija
174/198 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu uunilohen kanssa. Kun vuokaan mättää lohta ja kermaa, niin suurin syyllinen on leivälle sipaistu margariini. 😁

Aivan, margariini on elimistölle haitallista.

Vierailija
175/198 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini lapsuudessa hakivat veden kaivosta 400m päästä.

Siinä on aika monta hakukertaa maitotonkilla, kun käyttövettä tarvitaan.

Ns. Vapaapäiviähän ei eläintiloilla ole: eläimet hoidetaan joka päivä, oli sitten joulupäivä tai juhannus.

Heinien teko käsipelillä talveksi ja talvella puunkaato omasta metsästä hevosen kanssa.

Ja joku väittää, ettei ennen ollut yhtä paljon fyysistä työtä kuin nyt.

Kyllä se on toisinpäin, kannattaa perehtyä historiaan. 1700-luvulla liinavaatteiden pesu kesti viikon.

En usko, että lapsilla oli herkkuja joka viikonloppu tai ei välttämättä kuukauteenkaan.

Ei ihme, että ihmiset pysyvät solakoina.

Nykyään ei tehdä fyysistä työtä, mutta käydään töissä voidaksemme maksaa salin pitäjille fyysisestä rasituksesta.

Itse asiassa hilloja syötiin todella paljon. Ne tehtiin itse. Isälläni tekee edelleen tiukkaa vadelmahillon kanssa, kun hän söi lapsena sitä niin valtavia määriä. Mansikkahillo kelpaa kyllä. 

Vierailija
176/198 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hm. En ole kuullut, että kardiologit tai patologit olisivat moittineet kevytlevitteitä.

Vierailija
177/198 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hm. En ole kuullut, että kardiologit tai patologit olisivat moittineet kevytlevitteitä.

Et varmaan olekaan. Heillä on määräykset, mitä ravintoa pitää suositella.

Vierailija
178/198 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

euron juusto kirjoitti:

Mäkkärissä juustot euron kipale ja sittarissa irtokarkit 5 euroa kilo tai jopa alle. Siinä ainakin minun syntinti sille miksi olen näin lihava. Ei kukaan tee enää ruokaa kotona, hikisenä ährää itku silmässä safkaa kun saat ihanat lämpimät juustohampparit viereisestä mäkkäristä eurolla kappale. 5 sellaista per syöja ja nälkä lähtee. On proteiinini ja kaikkea tarpeellista. Hieman liikaa ehkä energiaa. Tämän jälkeen illalla salkkareiden kanssa vajaa kilo irtsareita ja siinä syy miksi ainakin miulle tulloo masuun makkaraa ylimäääräistä. 

Siinä yhdessä juustohampurilaisessa on 30g hiilareita ja 5 x 30 = 150g eli yhden ihmisen päivittäinen hiilihydraatin tarve. Tuohan on ok jos ei koko päivänä syö mitään muuta. Monella vain tuo 150g ylittyy moninkertaisesti. Irtokarkeista, sipeseistä, kekseistä, yms. tuo tulee jo hetkessä täyteen, mutta esimerkiksi ruisleipää voisi syödä 15 palasta. Tai 2-3 lämmintä ateriaa (kotiruokaa).

Roskaruoka ja höttöhiilarit pitävät nälkää vain hetken poissa ja kohta on taas nälkä. Hyvä kotiruoka taas pitää nälkää monta tuntia. Ruoanlaitto ja kokkaaminen on ihmisen perustaitoja ja jos niitä ei ole niin kannattaisi opetella.

Vierailija
179/198 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaivelkaapa sukupuitanne. Jokaisen suvussa lienee henkilöitä, joiden kuolinsyy on tukkeutuneet verisuonet. Ja elintavat vaikuttavat tähän vahvasti perimän lisäksi.

Oikea rasva ei kuitenkaan niitä suonia tuki.

Mikä on oikeaa rasvaa?

Kovien rasvojen yhteys sydän- ja verisuonitauteihin on tutkituin juttu koko alalla.

Ja sen jälkeen kun tutkimuksissa tajuttiin erottaa transrasvat erikseen tyydyttyneistä rasvoista voitiin todeta, että tyydyttynyttä rasvaa on parjattu turhaan, haitat johtuivat transrasvoista. Ja tarkemmin sanottuna teollisista transrasvoista.

Vierailija
180/198 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikkalaisten perässä mennään. Ne on jo tehnyt kaikki ne virheet, joita meillä ollaan tekemässä, ja jengi vyöryy siellä pitkin ostarien käytäviä, tai ajelee motorisoidusti kun ei muuten jaksa. Ihmetyttää, että ihmiset ei osaa laskea yhteen yksi plus yksi. Joskus amerikkalainen elämäntapa edusti terveyttä ja nuoruutta, nyt ylilihavuutta ja addiktioita sekä keinotekoisuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän