Hämärtynyt käsitys omasta iästä - peukutusketju
Kuvitteleeko sukusi varhaisteini menevänsä täysi-ikäisestä? Onko keski-ikäinen työkaverisi omasta mielestään yhä kuin parikymppinen? Nyt kehiin kokemukset siitä, kun käsitys omasta iästä on hämärtynyt! Peukku ylös = samaa mieltä, älytöntä kuvitella noin eikä ole realistista. Peukku alas = eri mieltä, ihan normaalia ajatella näin ja pitää paikkansa.
Nauratti, kun n. 65 v nainen vaunutteli vauvaikäistä lapsenlastaan ja mietti ääneen, että mahtaapa muut ajatella hänen olevan vanha äiti. Teki mieli sanoa, että sokea Reettakin tajuaa, että tuon ikäinen ei ole vauvan äiti. :D
Ap
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin nuoresta asti yhdessä ollut 37-vuotias tuttavapariskunta haluaa omia lapsia, mutta "ei vielä vaan joskus myöhemmin". Eivät ehkä hahmota sitä, että vaikka olivat pitkään "se nuoripari", niin eivät silti ikuisesti ole biologisesti nuoria.
En siis tarkoita, että heidän pitäisi saada lapsia. Lapsettomana elely on mielestäni ihan fine, mutta kun ovat näin itse ilmaisseet.
Minä vähän luulen, että ko. pariskunta on jo pitkään lasta yrittänyt ja toivonut kyllä. En jaksa usko että olisivat sokeita iälleen ja tosiasioille.
Ihan yleisesti, lapsettomuus on monille arka aihe, eikä kaikki kerro edes lähimmille ystävilleen asiasta. Lapsikysymystä sitten väistellään juurikin vähättelemällä asiaa eli esimerkiksi tuolla tavoin, "halutaan kyllä lapsia mutta sitten joskus, ei vielä..." Ei haluta että toiset tietävät niin kipeästä asiasta kuin että lasta ei ole vielä kuulunut. Voi olla ihan hyvin vuosiakin yritystä ja hoitojakin jo takana silti.
Tuli mieleen eräs työkaveri, joka joskus ”liikutetussa tilassa” itkeskeli, ettei voi saada lasta ja sitten selvänä sanoi tiukasti, ettei halua lapsia ja väheksyi lapsiperheitä tai sanoi, sitten kun hän saa lapsen, niin... Ikää oli tuolloin neljänkymmenen molemmin puolin ja heidän suvussa ovat naisilla kuukautiset loppuneet yli viiskymppisinä eli aikaa on. Asia on ihan ok, kaikkien tarvitse saada lapsia, mutta, mutta tämä ei muistanut, mitä oli kenellekin sanonut.
Minä vähän luulen, että ko. pariskunta on jo pitkään lasta yrittänyt ja toivonut kyllä. En jaksa usko että olisivat sokeita iälleen ja tosiasioille.
Ihan yleisesti, lapsettomuus on monille arka aihe, eikä kaikki kerro edes lähimmille ystävilleen asiasta. Lapsikysymystä sitten väistellään juurikin vähättelemällä asiaa eli esimerkiksi tuolla tavoin, "halutaan kyllä lapsia mutta sitten joskus, ei vielä..." Ei haluta että toiset tietävät niin kipeästä asiasta kuin että lasta ei ole vielä kuulunut. Voi olla ihan hyvin vuosiakin yritystä ja hoitojakin jo takana silti.