Hämärtynyt käsitys omasta iästä - peukutusketju
Kuvitteleeko sukusi varhaisteini menevänsä täysi-ikäisestä? Onko keski-ikäinen työkaverisi omasta mielestään yhä kuin parikymppinen? Nyt kehiin kokemukset siitä, kun käsitys omasta iästä on hämärtynyt! Peukku ylös = samaa mieltä, älytöntä kuvitella noin eikä ole realistista. Peukku alas = eri mieltä, ihan normaalia ajatella näin ja pitää paikkansa.
Nauratti, kun n. 65 v nainen vaunutteli vauvaikäistä lapsenlastaan ja mietti ääneen, että mahtaapa muut ajatella hänen olevan vanha äiti. Teki mieli sanoa, että sokea Reettakin tajuaa, että tuon ikäinen ei ole vauvan äiti. :D
Ap
Kommentit (82)
16 vuotiaana pääsin ravintoloihin ja olutta kaupoista. Alko ei myynyt. Joskus kysyttiin papereita ja näytin kevarikorttia niin myivät.
Olen jo hampaaton mätisäkki mutta silti nuoretkin naispuoliset jäävät juttelemaan
Vierailija kirjoitti:
Kuule ap, älä unta näe. Ole alakoululaisten lastenlasteni kanssa paljon ulkoillut ja olen 70 v. Muutamia kertoja on puistoissa äidit puhutelleet minua niiden lasten äitinä.
Onko jotenkin vaikea käsittää, että mummoikäinen ei aina näytä mummolta?
Tämä ei siis ole oma mielipide, vaan nimenomaan nuorten äitien, joille en edes aina ole kertonut totuutta.
Mun kihlatun ja avopuolison äiti, jota kai voin anopiks sanoa, on aivan ihana. Anoppi oli 55-vuotias kun tapasin hänet ensi kerran ja voin sanoa rehellisesti, etten ikinä olis uskonut sen ikäiseksi. Olisin veikannut max 45-vuotiaaksi, ehkä 40-vuotiaaksi. Oon tästä täällä joskus aikaisemminkin kirjottanu.
Anoppi on tummahko, hoikka mutta lihaksikas kun harrastaa kestävyysjuoksua ja on ollu jossain polkumaratoneillakin, pituudeltaan jotain 172 cm ja niitä naisia, että kun se kiskaisee päälle nahkabyysat ja rotsin ja mustat nilkkurit, on todella vetävän näköinen. Kerran oltiin grillaamassa terassilla kavereiden kans, kun anoppi juosta hilppas ohi ja pyysi täyttää vesipullon matkalla kotiin, jossain oli taas juoksemassa ollu. Kaverit oli miehelle ihan, että oliks toi sun MUTSI ja olipa kroppa, MIHIN se oikein treenaa, jonnekin MM-kisoihin, vai? Mutta ikinä ei mitenkään itse tuo nuorekasta olemustaan esiin saati että korostaisi, ei ole koskaan edes puhunut aiheesta.
Exäni, 50 v oli nuorena hyvännäköinen mutta rankka ruumillinen työ ulkona ja ikä ovat saaneet hänet rupsahtamaan, naama roikkuu ja hampaat ovat keltaiset ja vinksallaan . Kroppa on toki hyvä, hänellä on yhä paras näkemäni pese mutta ei mitenkään näytä naamasta kolmevitoselta vaikka sen ikäisenä jahtaa nuoria naisia dettipalstalla.
Vierailija kirjoitti:
Henkisesti kuvittelen edelleen olevani 26-vuotias, fyysisesti 36-vuotias ja oikeasti olen 46-vuotias. Ei tätä osaa oikein hahmottaa. Maallinen tomumaja rapistuu, mutta pää ei pysy perässä. Onneksi osaan kuitenkin käyttäytyä ikäisteni odotusten mukaisesti (julkisesti).
Näinhän se on.
Muuten olen aikuinen, mutta kauppakeskuksessa jotenkin taannuun yläastepojaksi ja teinityttöjen naureskelu ja hihitys saa epävarmuuden aikaan vaikka tuskin minulle nauravat.
Itselläkin on hämärtynyt ikä. Olen 5-kymppinen, mutta edelleen pidän itseäni nuorekkaaksi ja kaikki saman ikäiset näyttävät muka vanhemmilta. En ole oikein sisäistänyt, että olen näin vanha. Oma käytöskin välillä ihan nolottaa. Totuus taitaa kuitenkin olla, että olen aivan ikäiseni näköinen. Miesystäväni on minua 15-vuotta nuorempi, siksi ilmeisesti kuvittelen itsenikin nuoremmaksi.
Mulla ei ainakaan ole mitään käsitystä siitä, minkä ikäinen olen 😅
Se on hyvä, kun ihminen tuntee itsensä nuoremmaksi kuin onkaan. Kertoo siitä , että voi hyvin ja on terve.
Itse olen fyysisesti kuin kolmikymppinen, mutta henkiseltä iältäni olen aina ollut ikäistäni vanhempi n. 10 vuotta. Oikea ikäni on 47 v. Olenkin ottanut itselleni n. 10 vuotta vanhemman miehen. Mieheni on nuorekas ikäisekseen. Hänen suvussaan eletään n. 90 kymppisiksi.
Joskus seurustelin ikäiseni 27-vuotiaan kanssa. Jolla esim. seksuaaliset halut olivat melko olemattomat. Olemus oli kuin keski-ikäisen n. nelikymppisen. Poltti tupakkaa tosi paljon ehkä sillä jotain tekemistä asian kanssa. Minun mielestäni ikä on pelkkä numero.
Minulla on hämärtynyt ikäkäsitys ylipäätään :D En osaa enää yhtään sanoa enää nykyään minkä ikäsisiä ihmiset ovat :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidit, jotka kuvittelevat menevänsä tytärtensä siskosta. Voin sanoa, että en ole nähnyt vielä yhtään äitiä, joka näyttäisi olevan tyttärensä sisko.
Minä olen, nimittäin äitini. Eräs henkilö kysyi minulta olenko äitini sisko...
Ja mun siskoa luultiin äidikseni, kun olin 15 ja siskl oli 26.
Olen 35 ja tunnen olevani 70. Suurin osa asioista joiden perässä muut juoksevat eivät kiinnosta yhtään. Minua kiinnostavat lähinnä pitkät kävelyt ja klassisen musiikin kuuntelu youtubesta viiniä juoden sekä vaellusvideot. Ihmettelen, että jos nyt jo tuntuu tältä niin mitä ne toiset todennäköiset 35 vuotta tulevat olemaan?
Vierailija kirjoitti:
Olen 35 ja tunnen olevani 70. Suurin osa asioista joiden perässä muut juoksevat eivät kiinnosta yhtään. Minua kiinnostavat lähinnä pitkät kävelyt ja klassisen musiikin kuuntelu youtubesta viiniä juoden sekä vaellusvideot. Ihmettelen, että jos nyt jo tuntuu tältä niin mitä ne toiset todennäköiset 35 vuotta tulevat olemaan?
Yleinen fiilis asioiden suhteen on vielä se "juuh, näinhän tää on aina mennyt" kun ihmiset taivastelevat voiko joku asia olla totta, miten näin voi käydä. Todella moni asia tuntuu tylsältä kertaukselta ja valtaosa ihmisistä lapsellisilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule ap, älä unta näe. Ole alakoululaisten lastenlasteni kanssa paljon ulkoillut ja olen 70 v. Muutamia kertoja on puistoissa äidit puhutelleet minua niiden lasten äitinä.
Onko jotenkin vaikea käsittää, että mummoikäinen ei aina näytä mummolta?
Tämä ei siis ole oma mielipide, vaan nimenomaan nuorten äitien, joille en edes aina ole kertonut totuutta.Mun kihlatun ja avopuolison äiti, jota kai voin anopiks sanoa, on aivan ihana. Anoppi oli 55-vuotias kun tapasin hänet ensi kerran ja voin sanoa rehellisesti, etten ikinä olis uskonut sen ikäiseksi. Olisin veikannut max 45-vuotiaaksi, ehkä 40-vuotiaaksi. Oon tästä täällä joskus aikaisemminkin kirjottanu.
Anoppi on tummahko, hoikka mutta lihaksikas kun harrastaa kestävyysjuoksua ja on ollu jossain polkumaratoneillakin, pituudeltaan jotain 172 cm ja niitä naisia, että kun se kiskaisee päälle nahkabyysat ja rotsin ja mustat nilkkurit, on todella vetävän näköinen. Kerran oltiin grillaamassa terassilla kavereiden kans, kun anoppi juosta hilppas ohi ja pyysi täyttää vesipullon matkalla kotiin, jossain oli taas juoksemassa ollu. Kaverit oli miehelle ihan, että oliks toi sun MUTSI ja olipa kroppa, MIHIN se oikein treenaa, jonnekin MM-kisoihin, vai? Mutta ikinä ei mitenkään itse tuo nuorekasta olemustaan esiin saati että korostaisi, ei ole koskaan edes puhunut aiheesta.
Saako arvata: appiukko on möhömahainen kuvotus?
Hyvin nuoresta asti yhdessä ollut 37-vuotias tuttavapariskunta haluaa omia lapsia, mutta "ei vielä vaan joskus myöhemmin". Eivät ehkä hahmota sitä, että vaikka olivat pitkään "se nuoripari", niin eivät silti ikuisesti ole biologisesti nuoria.
En siis tarkoita, että heidän pitäisi saada lapsia. Lapsettomana elely on mielestäni ihan fine, mutta kun ovat näin itse ilmaisseet.
Itse ajattelin viime keväänä korona-ajan alkaessa helpottuneena, että "onneksi" omat isovanhempani ovat jo kuolleet niin ei lähipiirissä ole ikääntyneitä jotka olisi riskiryhmässä.
En sitten yhtään hahmottanut että omat vanhempani ovat niitä ikääntyneitä ja itsekin jo ainakin jonkinlaiseen riskiryhmään kuuluva kun olen 45-vuotias..
Nyt kun julkkikset ja muut julistautuu muunsukupuoliseksi, niin ajattelin julistautua muun ikäiseksi, koska en viihdy syntymäiässäni, koen olevani jotain muuta ja minulla on siihen oikeus. Olen siis 29 vuotias.
Ei sentään, mutta ihmetyttää eräs kollega, joka kertoo viihtyvänsä kohta paremmin poikansa ystävien kanssa kuin omiensa. Onkohan poika kovin innostunut tästä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin nuoresta asti yhdessä ollut 37-vuotias tuttavapariskunta haluaa omia lapsia, mutta "ei vielä vaan joskus myöhemmin". Eivät ehkä hahmota sitä, että vaikka olivat pitkään "se nuoripari", niin eivät silti ikuisesti ole biologisesti nuoria.
En siis tarkoita, että heidän pitäisi saada lapsia. Lapsettomana elely on mielestäni ihan fine, mutta kun ovat näin itse ilmaisseet.
Saattaa myös olla että ovat jo vuosia yrittäneet tuloksetta, mutta kuittaamalla utelut noin eivät joudu kertomaan sen enempää yksityisasioistaan joita eivät halua jakaa. Been there done that.
63-vuotias appiukko jonka uusi vaimo on 4 vuotta mua nuorempi eli 30-vuotias ja nyt appikin luulee olevansa kolmekymppinen. Hokee nuortuvansa ja yrittää tunkea itsensä slimfit-housuihin vaikkei mahdu ja sokea reettakin näkee että appi on tasan ikäisensä näköinen. Tukka on harventunut ja harmaa ha karmeat rypyt kaulassa. En tiedä mistä ihmeestä noille 50-60-vuotiaille tulee se luulo että kaikki heidän ikätoverinsa ovat vanhentuneet, mutta itse eivät....