Ideoita salaisen hyvän tekemiseen
Sain eräältä kurssilta idean tehdä joka päivä jokin hyvä työ, mutta salaa, siitä ei ole tarkoitus kertoa muille eikä raportoida somessa. Idea on minusta aivan ihana, mutta ongelma on, etten keksi mitä hyvää voisin tehdä?! Rahaa voi tietysti lahjoittaa hyväntekeväisyyteen, mutta en joka päivä. Roskia poimia ehkä... mutta mitä muuta? Ideoita?
Kommentit (404)
Vie diakonille lahjakortti karkkikauppaan, leffaan, mäkkärille, pitseriaan tms. Tai ylläri paketti missä on herkkuja, kahvia, keksejä.
Shapoota, hoitoainetta jne he tietävät oikean osoitteen. Jotkut eivät pääse minnekään tai ei ole vara ostaa mitään ylimääräistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pudotan rahaa tarvitsevan eteen salaa. kivoja ilmeitä ollut, eräät katsovat taivaalle ja kiittävät Jumalaa, jopa. Jos joku tulee kysymään rehdisti onko raha sinun sanon että se on varmaan sinun :)
Minä kun kaupungilla kuljen niin tiputtelen köyhille timantteja ja satasia käsilaukustani.
Voi että ne on kiitollisia ja onnellisia.Olet vaan halpa kiusaaja. Ei rahan tarvi olla iso 2-20 e olen pudottanut jos näen tarpeen tai kuulen sellaisen. Tai jos joku on pulassa kassalla maksan puuttuvan summan. Minullekin tehtiin niin nuorempana ja kiitollinen olen ja annan hyvän kiertää.
En ole kiusaaja, kritisoin sitä, että heität MAAHAN kuin koiralle rahan ja siitä pitäisi olla kiitollinenkin ja Jumalaakin kiitellä.
Tue vaikka Diakoniaa, vähävarainen saa avun ilman kadulla konttaamista. Jos edes on vähissä rahoissa.
Huoli-ilmo. Lasu. Kyllähän näitä keksii. Oikeasti tunsin erään vanhemman naisen jolla oli tapana tehdä tällaisia ilmoituksia ihan hyvää hyvyyttään. Ylisosiaalinen tunteellinen hössö.
Vierailija kirjoitti:
Köyhän luukusta ruskee kirjekuori.
😁
Levitä jalkasi naapurin poikamiehelle
Käy yöllä vahaamassa viinakaupan lattiat.
Luin tositarinan eräästä miehestä, joka oli kirjoittanut itsemurhaviestissään, että hän menee nyt tappamaan itsensä, mutta jos yksikin vastaantulija hymyilee hänelle, niin hän ei teekään sitä. Mies oli sitten tappanut itsensä.
Löytöeläintaloihin voi viedä pehmeitä ja lämpimiä, vanhoja vilttejä. Puhtaita omien lemmikkien hylkäämiä leluja, kuljetuskoppia tai kaulapantoja ja hihnoja.
Vähän parempaa ruokaa eläinparoille jouluksi tai nameja 🎄😿🎄🐶🎄🎁🎄
Jos sulla on auto, osta vesikanistereita tai vessapaperisäkkejä ja jaa niitä autottomille naapureille.
Tee kolmen päivän selviytymispakkauksia ja jaat niitä.
Osta heijastimia ja laita postiluukuista. Voit myös jakaa niitä kadulla tarvitsijoille, mutta silloin tämä ei ole sitä salaista auttamista.
Verenluovutus. Siitä ei nimeä kerrota julkisesti.
Jos myyt jotain tai teet vaikka villasukkia, taidetta tms.
Niin anna jonkun hyväntekeväisyysjärjestön pankkitilinumero, johon saavat maksaa palkkiosi.
Lähetä defibrillaattori taloyhtiölle.
Itse olen huomannut, että ihmiset ovat ilahtuneempia ja vastaanottavaisempia avun suhteen, kun olen kysynyt että haluavatko he apua, eikä tarvitsevatko apua. Eli jos näen esim. kaupassa, että jollain on vaikeuksia ylettää ottamaan tuotetta, niin kysyn että haluaako hän apua, ei tarvitseeko hän apua. Ihmiset tuntuvat ottavan tämän ilahtuneemmin vastaan. Pieni juttu, mutta kyllähän sanavalinnoilla on merkitystä.
Yleisessä vessassa käydessä voi siivota sitä vessaa edes vähän siistimmäksi, niin että seuraavan kävijän on mukavampi asioida siinä.
Vierailija kirjoitti:
Joskus oon miettinyt jos laittais naapureiden postilaatikkoon randomina jonkun herkun, karkkipussin tai suklaalevyn jne. Kerran vein talvella jäätelöpaketin äitini laatikkoon, oli ihmeissään et kuka on jättänyt herkkuja hänelle :D
Tai joku suklaapatukka tai sydäntikkari kivan työkaverin tai sen ujon tyypin taskuun 🤔
Katumuusikoille kävin joskus ostamassa pientä evästä ja vein heille, olivat tosi iloisia ja jutusteltiin hetki.
Ylimääräistä tavaraa annetaan-palstalle?
Enpä uskaltasi syödä yllätysjuttuja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskity siihen missä olet hyvä ja jaa sitä osaamista ihmisille siinä määrin kuin se itsestä tuntuu hyvältä.
Jos olet taitava nikkaroija niin korjaa vaikka nitkuvat puistonpenkit lähipuistosta.
Jos tykkäät siivoamisesta niin kerää roskia, siivoa yleisiä vessoja, pese linnunkakasta bussipysäkin penkki.
Lapioi talvella yhteisiä polkuja auki, tai vaikka portaita jostain missä kuljetaan mutta ei ole talvikunnossapitoa. Hiekoita liukkaita kohtia.
Tee pikkupussukoita juhlapyhien aikaan joihin laitat kaupasta ostettuja, paketissaan olevia herkkuja ja tervehdyskortin ja jätä niitä ympäriinsä "Löytäjä saa pitää"-viestin kera.
Myös tarkkailemalla ympäristöään ja ennakoimalla tilanteita voi tehdä sellaisia ennaltaehkäiseviä asioita joita kukaan ei tule koskaan tietämään. Lämmittääkö se sitten kenenkään mieltä se on eri asia. Jos esimerkiksi
Siivoamiset, menettääkö joku siivooja työpaikan? Palveluista leikataan.
Vierailija kirjoitti:
Osta lehti a-lehtien puhelinmyyjältä. Mieti miten kamalaa on olla maailman aliarvostetuimmassa työssä paskapalkalla.
Maailman kaikkein viimeisin työ, kun mitään muuta ei ole enää tarjolla.
Pelastakaa lehtien puhelinmyyjät!
Suomalaista työtä, todella raskasta! Vaatii sisua
Tuo on vähän niin ja näin vinkki. Eivät jätä rauhaan jos kerran ostat ja kohta tuleekin kymmenen lehteä kotiin.
Mene kaupunkinne kusisimpaan vuokraluukkuun ja jaa seteleitä postiluukkuihin. Hyväntekeväisyys menee monesti ohi kohteiden.
Olet vaan halpa kiusaaja. Ei rahan tarvi olla iso 2-20 e olen pudottanut jos näen tarpeen tai kuulen sellaisen. Tai jos joku on pulassa kassalla maksan puuttuvan summan. Minullekin tehtiin niin nuorempana ja kiitollinen olen ja annan hyvän kiertää.