Ideoita salaisen hyvän tekemiseen
Sain eräältä kurssilta idean tehdä joka päivä jokin hyvä työ, mutta salaa, siitä ei ole tarkoitus kertoa muille eikä raportoida somessa. Idea on minusta aivan ihana, mutta ongelma on, etten keksi mitä hyvää voisin tehdä?! Rahaa voi tietysti lahjoittaa hyväntekeväisyyteen, mutta en joka päivä. Roskia poimia ehkä... mutta mitä muuta? Ideoita?
Kommentit (404)
Vierailija kirjoitti:
Köyhän luukusta ruskee kirjekuori.
😁
Ehkä vielä vähemmän dramaattista: ruskea kirjekuori jollekin asialliselle hyvöntekevöisyysjärjestölle. Se hukkuu isompaan rahavirtaa eikä kukaan kiitä - se on aidosti altruistinen tapa auttaa kun mitään kiitosta ei tule. Jos sitä haluat. Jos haluat itse leikkiä Jumalaa ja päättää avun saajan ja paistatella kiitollisuudessa niin sitten valitset itse ja lähdet tähän kirjekuorileikkiin.
Voit myös luovuttaa verta tai tehdä elinsiirtotestamentin. Ne on hyvin, hyvin konkreettisia asioita toisen hyväksi. En tässä ole aivan puolueeton koska minulle tehtiin 20v sitten elinsiirtoleikkaus ja siinä yhteydessä sain myös ämpärillisen verta. Elinsiirtotestamentti on nykyään oletus Jos ei omaiset väitä sinun kieltäneen mutta jos teet elinsiirtotestamentin niin heidän ei tarvitse päättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskity siihen missä olet hyvä ja jaa sitä osaamista ihmisille siinä määrin kuin se itsestä tuntuu hyvältä.
Jos olet taitava nikkaroija niin korjaa vaikka nitkuvat puistonpenkit lähipuistosta.
Jos tykkäät siivoamisesta niin kerää roskia, siivoa yleisiä vessoja, pese linnunkakasta bussipysäkin penkki.
Lapioi talvella yhteisiä polkuja auki, tai vaikka portaita jostain missä kuljetaan mutta ei ole talvikunnossapitoa. Hiekoita liukkaita kohtia.
Tee pikkupussukoita juhlapyhien aikaan joihin laitat kaupasta ostettuja, paketissaan olevia herkkuja ja tervehdyskortin ja jätä niitä ympäriinsä "Löytäjä saa pitää"-viestin kera.
Myös tarkkailemalla ympäristöään ja ennakoimalla tilanteita voi tehdä sellaisia ennaltaehkäiseviä asioita joita kukaan ei tule koskaan tietämään. Lämmittääkö se sitten kenenkä
Ei niitä roskien heittämisiä ja paikan hinkkauksia muutenkaan ole laskettu mitoitukseen. Ei vaikuta kun joka paikassa on aina niin siistiä että vain minuutti menee.
Jaa-a olen ollut lasteni kanssa tilanteessa vuosia. Ei mistään saanut mitään apua. Sossusta parikymppiä ja ruokajonosta Kassin. Olisin ollut iloinen jos olisi voinut viedä lapset puistotädille, mutta sekin oli liian kallista meille.