Ideoita salaisen hyvän tekemiseen
Sain eräältä kurssilta idean tehdä joka päivä jokin hyvä työ, mutta salaa, siitä ei ole tarkoitus kertoa muille eikä raportoida somessa. Idea on minusta aivan ihana, mutta ongelma on, etten keksi mitä hyvää voisin tehdä?! Rahaa voi tietysti lahjoittaa hyväntekeväisyyteen, mutta en joka päivä. Roskia poimia ehkä... mutta mitä muuta? Ideoita?
Kommentit (404)
Vierailija kirjoitti:
Maksa liput leffaan tai uikkahalliin nuorelle, Vaikka diakoniatyön kautta. Jätä hyvä "kirja saa ottaa " Naapuriin kahvipaketti, maksa jonkun kahvit etukäteen.
Hymy voi lämmitää ja pelastaa toisen päivän.
Just toi kirjajuttu oli munkin mielessä. Hymy ja ystävällinen ele, esim oven avaus. Rattaiden autto junassa/bussissa.
Kerran kaupassa edelläoleva unohti ostaa muovikassin. Sit huomas ettei kolikoita oo, et pankkikortilla sit? Maksoin muovikassin ja sanoin: muista sinäkin joskus tehdä toiselle hyvä työ. Mies oli aivan ällistynyt. Samoin kassa.
(En kehdannut sanoa, et ota kestokassi kauppaan mukaan. Luonto kiittää.)
Hymyilen kadulla vastaantuleville miehille. Piristää varmasti heidän päiväänsä :)
Maksoin kauppajonossa takanani tulevan koululaisen karkkiostokset.
Tiedän oman lapseni kautta, että eipä heillä ole liikaa viikkorahaa.
Pidä huolta läheistesi hyvinvoinnista.
Ainakin paremmin kuin niistä kodittomista kulkukissoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos huomaan kaupungilla puutteellisen niin tipautan eteensä rahaa ihan niin ettei näe mistä se putkahti. :D Tulee kivoja reaktioita. Hirveän rehellisiä ovat ihmiset ja kyselevät kenen raha, myös, hyvin harva vaan livauttaa taskuunsa. Mutta minä olen jo kaukana nurkan takana.
Joskus näkee leveän hymyn nuoren naamalla ja tosi moni vilkaisee taivasta ainakin vanhemmista ihmisistä, kiittää Jumalaa.
Miten näet tuon kaiken, sinähän olet siellä nurkan takana?
Rahan tiputtelu jollekin tuntemattomalle on mielestäni nöyryyttävää ja vastenmielistä.
Vierailija kirjoitti:
Bussin penkille voi muka unohtaa jonkun suklaapatukan tai karkkilootan. Tuommoista olen itse joskus huvikseni tehnyt, esim karkit ei olleet omaan suuhun sopivia ja laitan ns yleiseen jakoon.
Kuka noita uskaltaa syödä?! En ottaisi hyi.
Kustanna eläinten hoitokuluja, jos joku ottaisi muuten lopetettavaksi joutuvan eläimen, mutta ei ole varaa, tai paikkaa, tai perusta eläinten vanhainkoti.
Osta metsää ja muuta ne luonnonsuojelualueiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos huomaan kaupungilla puutteellisen niin tipautan eteensä rahaa ihan niin ettei näe mistä se putkahti. :D Tulee kivoja reaktioita. Hirveän rehellisiä ovat ihmiset ja kyselevät kenen raha, myös, hyvin harva vaan livauttaa taskuunsa. Mutta minä olen jo kaukana nurkan takana.
Joskus näkee leveän hymyn nuoren naamalla ja tosi moni vilkaisee taivasta ainakin vanhemmista ihmisistä, kiittää Jumalaa.
Rahan tiputtelu jollekin tuntemattomalle on mielestäni nöyryyttävää ja vastenmielistä.
Löytöraha viedään poliisiasemalle, ei sitä pidetä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahan tiputtelu jollekin tuntemattomalle on mielestäni nöyryyttävää ja vastenmielistä.Löytöraha viedään poliisiasemalle, ei sitä pidetä itse.
Löysin kadulta viisisenttisen. Kukahan omistaa?
Salaa antamisessa on se ainoa pikku harmi, että saaja voi alkaa miettimään kuka lahjan antoi ja se voi häiritä kun ei tiedä ja haluaisi kiittää.
Silti kannustan tähän ja voisihan sinne jonkun vihjeen laittaa kuka antaka oli - tarkasti tai ylimalkaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahan tiputtelu jollekin tuntemattomalle on mielestäni nöyryyttävää ja vastenmielistä.Löytöraha viedään poliisiasemalle, ei sitä pidetä itse.
Alle 20 euroa saa pitää, muistaakseni ohje on näin. Itse löysin tyhjältä kadulta kympin setelin, pistin taskuuni ja jatkoin matkaa. Jäis toimittamatta poliisille sillä laitos on 40 km päässä eikä ole omaa autoa 😊. Tuskin viiskymppistäkään lähtisin kuskaamaan minnekään. Ei voi olla oikein että minun, löytäjän, pitäisi käydä naapurikunnassa, maksaa linja-autosta yli 20 euroa ja käyttää siihen koko työpäivä.
Porraskiveltä löytyi 50€. Tuli tarpeeseen, koska tilillä ei enää loppukuusta rahaa hirveästi ollut. Enkelikö sen siihen asetti? Olin kiitollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bussin penkille voi muka unohtaa jonkun suklaapatukan tai karkkilootan. Tuommoista olen itse joskus huvikseni tehnyt, esim karkit ei olleet omaan suuhun sopivia ja laitan ns yleiseen jakoon.
Ehkä kyse onkin toiveesta lisätä luottamusta. Samoin jakaa jotain mitä ei itse tarvitse.
En halua itse elää maailmassa missä täytyy suhtautua vainoharhaisesti kaikkeen. Jopa hyväntekemiseen.
Aika hardcorea jo, mutta koirankakkojen siivoaminen jos joltain on unohtunut.
Kunhan heittelen kirjoitti:
Pienet huomionosoitukset kanssaihmisille? Esim. Jos huomaat jonkun (pieniä ostoksia tekevän) kassajonossa, eikä sinulla ole kiire, niin päästätkin hänet edellesi.
Tai poimit luonnonkasveista nätin kimpun ja jätät sen johonkin näkyvään paikkaan/annat jollekin.
Ei tekojen suuria tarvitse olla, mutta jollekin ne voivat olla päivän pelastus.
Tuli surullinen olo noitten luonnonkasvien puolesta. Niiden kukoistus ja elämä lopetetaan ihan tuollaisen turhuuden vuoksi. Muutamassa päivässä lakastuvat kun luonnossa jatkaisivat kauniina viikkokausia kaikkien ilostuttamista.
Typykkä kirjoitti:
Hymyilen kadulla vastaantuleville miehille. Piristää varmasti heidän päiväänsä :)
Tuota ei voi tehdä. Vain harva mies osaa olla tuosta iloinen ja kiitollinen.
Suuren osan itsetunto vain pöhöttyy koska kuvittelevat että tuollai tekevät naiset on hänestä kiinnostuneita.
Oikeasti kannattaa olla antamatta miehille vääriä signaaleita niin välttyy monelta hankaluudelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle 20 euroa saa pitää, muistaakseni ohje on näin. Itse löysin tyhjältä kadulta kympin setelin, pistin taskuuni ja jatkoin matkaa. Jäis toimittamatta poliisille sillä laitos on 40 km päässä eikä ole omaa autoa 😊. Tuskin viiskymppistäkään lähtisin kuskaamaan minnekään. Ei voi olla oikein että minun, löytäjän, pitäisi käydä naapurikunnassa, maksaa linja-autosta yli 20 euroa ja käyttää siihen koko työpäivä.
Eikö poliisipartio tule hakemaan sitä viisikymppistä, jos ilmoitat asiasta poliisille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa varmaan tarkoitettiin avaamatonta pakkausta.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan heittelen kirjoitti:
Pienet huomionosoitukset kanssaihmisille? Esim. Jos huomaat jonkun (pieniä ostoksia tekevän) kassajonossa, eikä sinulla ole kiire, niin päästätkin hänet edellesi.
Tai poimit luonnonkasveista nätin kimpun ja jätät sen johonkin näkyvään paikkaan/annat jollekin.
Ei tekojen suuria tarvitse olla, mutta jollekin ne voivat olla päivän pelastus.
Tuli surullinen olo noitten luonnonkasvien puolesta. Niiden kukoistus ja elämä lopetetaan ihan tuollaisen turhuuden vuoksi. Muutamassa päivässä lakastuvat kun luonnossa jatkaisivat kauniina viikkokausia kaikkien ilostuttamista.
Niillä ei ole kuule mitään hajua mistään.
Käyn auttamassa löytöeläintalossa 🥣🐈🥣🐕💙💚🧡