Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuuluuko miehen hoitaa vauvaa öisin ?

Vierailija
18.08.2006 |

kun hän on menossa aamulla aikaisin töihin? Meillä on ainakin aina minä ollut se joka yöllä herää lasten takia, koska kotona ollessa pystyy paremmin lepäämään.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse hoidin pääsääntöisesti yöheräilyt,mies sai nukkua. johtu osittain siitä että minä heräsin ensimmäisenä siihen kitinään ja ei tosiaankaa tullu mieleen alkaa potkia sikeässä unessa olevaa miestä hereille.

joinakin vaikeina öinä kun tyttö ei meinannut käydä millään nukkumaan ja itki vain ja itse olin jo aivan poikki,niin mies heräsi itse ja patisti mut nukkumaan ja tyynnytteli tytön takasin untenmaille. mutta näitä kertoja ei ole 1v3kk mahtunut kuin n.5kpl.

viikonloppuisin usein mies antaa mun nukkua ja nousee likan kanssa aamulla ylös,tosin ei siinä kauaa voi nukkua kun kiljahtelu täyttää asunnon=)

miehen työpäivän jälkeen tai tytön päiväunien aikaa saatan itse torkahtaa hetkeksi jos aikaa on.

ja hyvin ollaan jaksettu,nyt meinaa vaan väsyttää alkuraskaus ;)

Vierailija
42/53 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Onhan se nainenkin koko päivän töissä hoitamassa sitä vauvaa"



Juu on.



Mutta koittakaa nyt vähän ajatella. Ok, onhan se vauvanhoito tosi rankkaa puuhaa, en yhtään vähättele sitä. Mutta äiti saa pitää " työpaikkansa" kotona, vaikka keittäisi perunat pohjaan. Vaikka unohtaisi lääkäriajan. Vaikka torkahtaisi sillä aikaa kun vauva nukkuu. Vaikka unohtaisi vaihtaa vauvalta yövaipan pois.



Entäs mies? Minkälainen työnantaja katselisi kuukaudesta toiseen työpöytänsä ääreen nukahtanutta työntekijää? Joka mokaisi palaverin toisensa jälkeen a) unohtamalla kokonaan ilmaantua b) kuorsaamalla kun tärkeä asiakas kertoo toiveistaan? Joka hukkaisi papereitaan sinne tänne, laittaisi epähuomiossa silppuriin tärkeät sopimusluonnokset, kun olisi unohtanut tallentaa niitä koneelle?



Kotona ollessa pieni tai vähän suurempi väsymys on kuitenkin huomattavasti helpompaa kuin töissä! Tämä huomasin itsekin aloittaessani mammaloman jäkeen työt: väsytti meinaan aika paljon kun piti nousta klo 6, vaikka yöllä oli joutunut vuoden ikäisen kanssa heräämään (ja toki tuolloin heräsimme vuorotellen). Kotona sillä ei niin ollut väliä, mutta aika noloa on nukahdella koulutustilaisuuksissa tai haukotella jatkuvasti asiakkaan kanssa asioidessa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan on aika eri asia jäädä kotiin kuin lähteä aamulla töihin väsyneenä. Kotona voi vaan olla, ainakaan minun työssäni ei.



Mies voi aivan hyvin laittaa pyykit töistä tultuaan tai tehdä ruuan. Ei siitä tarvitse tehdään mitään numeroa.

Vierailija
44/53 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon riippuu myös siitä, millaista työtä työssäkäyvä puoliso tekee. On selvä, että lääkärit, sairaanhoitajat, lentokapteenit, bussikuskit jne. tarvitsevat säännöllistä unta. Sen sijaan ATK-suunnittelijat, markkinointipäälliköt ja toimitusjohtajat saavat kyllä painaa ihan rauhassa silmät lupsuen menemään. Olen itse ollut juuri vastaavissa töissä, missä istutaan palavereissa, kirjoitetaan raportteja, käydään asiakkaiden luona jne. Ei siinä mitään 100% skarppausta tarvita, unisenakin pärjää. Ja on taatusti helpompaa hommaa kuin kotiäidin työ.



Vierailija
45/53 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palavereissa on tosi nolo nuokkua eikä niitä siirrellä mihinkään.

Vierailija
46/53 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä vauvaa pitää välillä hoitaa öisin muutenkin kuin imettäen.



Vai imetätkö sinä yöt läpeensä?



Se nousee yöllä kumpi jaksaa. Tietenkin jos on imettämisestä kyse niin silloin äiti.



Miksi sinun miehesi ei jaksa? Onko hänellä joku sairaus? Kyllä minun mieheni jaksaa vaativan työnsä ja palaverinsä ilman että silmät lurppaa vaikka joskus nouseekin yöllä. Hän on johtavassa asemassa eräässä isossa firmassa. Päivät venyy pitkiksi, iltaisin on päivällisiä ja muita iltamenoja. Usein tulee kotiin vasta puolenyön aikaa liikepäivällisiltä ja aamulla lähtee kone kuudelta Brysseliin. Silti hän jaksaa hoitaa lapsiamme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/53 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän ei imetä ;). Esikoisen hoitaa kyllä, jos öisin mitään tarvitsee tehdä hänen kanssaan, käyttää vessassa, korjaa peiton tms.



Vauva nukkuu perhepedissä, esikoinen makuuhuoneessamme omassa sängyssään, sänky on seinän vieressä puolisoni vieressä 1 m päässä.

Vierailija
48/53 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko ajatteleet, että saatatte häiritä puolisonne yötä hoitamalla vauvaa. Mitä jos vauva itkee ja mies herää. Varokaa vaan, että ettei käy niin että hoidatte palveijan roolinne jonain päivänä puutteellisesti ja mies jättää teidät.



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/53 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tosi itkunen vauva niin kyllä sitä miehenki pitää osallistua arkiöinä vauvan hoitoon. Tiiän nimittäin mitä siitä on seurannut kun äiti on ollut yliväsynyt. Se vaan pitää jakaa niin että toinen nukkuu alkuyöstä ja toinen loppuyöstä. Jos vauva on suht. helppohoitoinen, kannatan että äiti heräilee öisin, koska saa nukuttua päiväunet.

Vierailija
50/53 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku nyt tosissaan noin kovasti syyllistynyt, kun pakottaa työssä käyvän miehensä heräämään vauvan kanssa, jotta äiti saa nukkua? Tässä ketjussa on ollut monta ihan fiksua mielipidettä tyyliin: kukin tyylillään. Ja sitten joku herneaivo saa näppylöitä, kun toiset ei teekään niinkuin hän.

Vierailija:


Oletteko ajatteleet, että saatatte häiritä puolisonne yötä hoitamalla vauvaa. Mitä jos vauva itkee ja mies herää. Varokaa vaan, että ettei käy niin että hoidatte palveijan roolinne jonain päivänä puutteellisesti ja mies jättää teidät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/53 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en enää niihin ääniin herää. Vauvan kanssa herään kyllä minä.



t: 64,65 ja pari aiempaa

Vierailija
52/53 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään pidä. Tai no kakat tietenkin pitää vaihtaa, mutta meillä vauva ei kyllä ihan ekoja viikkoja lukuun ottamatta paskonut öisin. Yöheräilyt oli sitä, että vauva itkee, äiti nousee, ottaa vauvan syliin, istuu makkarin nojatuolille/menee sängylle ja lyö tissin suuhun, vauva syö ja nukahtaa siihen, äiti nosta vauvan takaisin nukkumaan. Mihin tuossa miestä tarvitaan?

Ja jos vauva herää itkemään muuten vaan, niin äiti käy tuikkaamassa tutin suuhu/hyssyttelemässä.

Ja siis, miksi mieheni ei jaksa? Miksi hänen pitäisi jaksaa? Ehkä sinun supermiehesi ei tarvitse unta (oi, oikein Brysselissä, vau!), mutta minun mieheni tarvitsee. Eikä mun tarvitse päteä mieheni tärkeällä työllä, ei hän ole mikään korkeassa asemassa oleva, mutta vastuunsa on hänelläkin työstään ja sen jäljestä!

Ehkä teillä miehellä on niin saakelin huono omatunto siitä, että kaikki illat pois kotoa, joten omaa syyllisyyttään vähetääkseen herää yöllä " hoitamaan" vauvaa. En kyllä kadehdi teidän elämää tipan tippaa... Jos miehesi tulee klo 00 kotiin ja lähtee klo 6, niin eipä hänelle jää paljoa muuta aikaa " osallistua" kuin nuo yöt... Että voi hitsit kun sulla on käynyt hyvä mäihä... Mulla on setään oikeasti osallistuva mies, joka kyllä osallistuu kotitöihin ja vauvanhoitoon joka ainoa PÄIVÄ, eikä hän anna mulle mitään " armopaloja" öisin. Ja joka totta tosiaan viettää illat klo 16.30 eteenpäin perheensä kanssa.

t. 30

Vierailija:


Ja kyllä vauvaa pitää välillä hoitaa öisin muutenkin kuin imettäen.

Vai imetätkö sinä yöt läpeensä?

Se nousee yöllä kumpi jaksaa. Tietenkin jos on imettämisestä kyse niin silloin äiti.

Miksi sinun miehesi ei jaksa? Onko hänellä joku sairaus? Kyllä minun mieheni jaksaa vaativan työnsä ja palaverinsä ilman että silmät lurppaa vaikka joskus nouseekin yöllä. Hän on johtavassa asemassa eräässä isossa firmassa. Päivät venyy pitkiksi, iltaisin on päivällisiä ja muita iltamenoja. Usein tulee kotiin vasta puolenyön aikaa liikepäivällisiltä ja aamulla lähtee kone kuudelta Brysseliin. Silti hän jaksaa hoitaa lapsiamme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/53 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska tilanne oli se, että vaavi heräsi ensimmäisen vuoden tunnin välein yöllä. En mä olisi ainakaan jaksanut, kun päivälläkin nukkui aina vaan 15 min. kerralla. Joten ei sitä päivälläkään nukuttu. Ja ensimmäiset neljä kuukautta vauva vaan itki tunnista toiseen päivällä. Niin ja kolme ekaa kuukautta imetin öisin, mutta koska en ollut saanut nukuttua koko aikana tuntia kerralla pidempää niin mies alkoi syöttämään silloin tällöin tuttipullosta.

Jos mies ei olisi osallistunut niin en ymmärrä miten olisin jaksanut, kertokaapa supermammat kun teillä kokemusta.