Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuuluuko miehen hoitaa vauvaa öisin ?

Vierailija
18.08.2006 |

kun hän on menossa aamulla aikaisin töihin? Meillä on ainakin aina minä ollut se joka yöllä herää lasten takia, koska kotona ollessa pystyy paremmin lepäämään.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinähän sen olet yksin halunnut ja synnyttänyt, miehellä ei ole mitään vastuuta eikä tekemistä paitsi se alullepano!!

Vierailija
2/53 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloput on asia erikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuöinä vuorotellen. Jos äiti kävisi töissä, silloin isä hoitaisi arkiöinä heräämiset.



Järkeä peliin mammat.

Vierailija
4/53 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikonloppuna

Vierailija
5/53 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies aika usein pomppasi yöllä ylös avuksi vauvan hoitoon. Mies lämmitti pullon sillä aikaa kun imetin. Vauva ei ollut ihan täysimetyksellä.

Vierailija
6/53 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ette oo nukkuneet kun pari tuntia yöllä? Kyllä meillä mies hoitaa ilatisin ja viikonloppuisin (silloin myös öisin) vauvaa mutta kyllä mun mielestä on järkevää antaa hänen nukkua viikolla. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/53 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen nukkua, kun tuo kerran " leivän" taloon.

Vierailija
8/53 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä mies hoitaa yölläkin. Tosin ihan omasta halustaan. En vaatisi sitä, mutta toisaalta ei se minunkaan päivä 3 alla kouluikäisen kanssa kotona mitään sohvalla löhöilyä ole.. Että miksi minun yöuneni olisi vähempi arvoista kuin mieheni? Tänään tosin on juhlapäivä, ehdin nettiinkin.. Isovanhemmat vei lapset puistoon, ottivat vauvankin mukaan.



Tosin täällä mulla jo matot ulkona, toinen koneellinen pyykkiä pyörii, lakanoiden vaihtaminen vielä kesken, kohta tartun imuriin.. Kunnon kotiäidin vapaa hetki saa siivota rauhassa ilman lapsia ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/53 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi

Vierailija
10/53 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt kauheeta, jos joutuu vielä lastenhoitoonkin puuttumaan raskaan työn lisäksi. Miehen pitää antaa levätä iltaisin, öisin ja viikonloppuisin, tai muuten rentoutua omien hommien parissa.

Itse tosin teen kotihommia (myös omakotitalon pihatyöt) 16h/vrk, sekä myös herään öisin vauvan kanssa, hoidan yksin 4 lastamme; olen myös raskaana. Mutta eihän miestä saa rajoittaa, sehän voi vaikka stressaantua.



t. väsymyksestä hallusinoiva äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/53 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkei menisi töihinkään, niin miehen pitää ehdottomasti saada nukkua rauhassa puolille päivin.

Vierailija
12/53 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en vaadi tai edes pyydä häntä heräämään vauvan kanssa. Joskus aamulla, ennen töihin lähtöä hän saattaa antaa vauvalle maitoa ja vaihtaa vaipan herättämättä minua. Lähtee töihin neljältä. Viikonloppuisin hoitaa myös vauvaa välillä yöllä. Itse kyllä nousen ihan tottumuksesta ylös sängystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/53 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ainakin tällähetkellä oli ihan niin rankkaa töissä että olivat kahvilla kun joku oli tuonut pullaa..

Vierailija
14/53 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos tämä tilanne jolloin isän kuuluu hoitaa lapsia öisin jatkuu useampana yönä niin silloin on jokin asia oikeasti vialla...



mutta silloin tällöin myös mies voi hoitaa lapsia myös öisin.



ja nyt puhun vain yö hoitamisesta, illat on isän ja lasten yhteistä aikaa. ei isän harrastus ja lepo aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/53 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kait mies hoitaa yöllä lapsia siinä missä minäkin, vaikka menee aamulla töihin.



Miehen pitää saada nukkua...hmmmm!!!!!! Meillä ainakin mies pärjää vähemmällä unella kuin minä. Ja sitä paitsi, kyllä meillä alkaa aamut aikaisin lasten kanssa, harvoin nukutaan edes kuuteen asti.

Vierailija
16/53 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies hoitaa yöt, illat ja aamut. Minä päivät.

Vierailija
17/53 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollistaa vaimon kotonaolon.

Vierailija
18/53 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiin jäämistä mahdollistaa kokonaan.

Vierailija
19/53 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

me tosiaan lasten kanssa nukutaan ainakin 8 ja mies herää 6 töihin. että siinä mielessä minä saan nukkua pitempään niin kai minä sitten heräänkin yöllä. Sen kerran ko tarvii, ei meillä joka yö pompita.



Mutta en minä niitäkään ymmärrä jotka valvottavat miehiään kaikki yöt, että saavat itse nukkua. sitte mies menee päiväksi töihin, itse jäädään vauvan kanssa kotiin lepäämään, isommat tietenkin tarhaan virikkeitä saamaan. mies töistä tullessaan hakee isot hoidosta, käy kaupassa, tekee ruuan ja hoitaa taas illan ja yön lapsia, että äiti saa levätä...

Vierailija
20/53 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauva on ensimäinen, äitihän voi nukkua päivällä kun vauva nukkuu, mikä ei mieheltä töissä onnistu.



Itse myös koen rankempana olla töissä huonosti nukutun yön jälkeen kuin kotona, kotona voi olla nuutuneena ja puolitorkuksissa kun taas töissä olis pakko olla terävänä ja skarppina koko ajan.



Siksi minä hoidan arkisin vauvamme yöllä mahdollisimman paljon, mielestäni koko perheen etu on levännyt mies, joka jaksaa hoitaa lapsia sitten viikonloppuisin/iltaisin jotta minä vuorostani saan levätä, nukkua vaikka univelkoja pois.