Kuuluuko miehen hoitaa vauvaa öisin ?
kun hän on menossa aamulla aikaisin töihin? Meillä on ainakin aina minä ollut se joka yöllä herää lasten takia, koska kotona ollessa pystyy paremmin lepäämään.
Kommentit (53)
Viikonloppuöinä vuorotellen. Jos äiti kävisi töissä, silloin isä hoitaisi arkiöinä heräämiset.
Järkeä peliin mammat.
Meillä mies aika usein pomppasi yöllä ylös avuksi vauvan hoitoon. Mies lämmitti pullon sillä aikaa kun imetin. Vauva ei ollut ihan täysimetyksellä.
jos ette oo nukkuneet kun pari tuntia yöllä? Kyllä meillä mies hoitaa ilatisin ja viikonloppuisin (silloin myös öisin) vauvaa mutta kyllä mun mielestä on järkevää antaa hänen nukkua viikolla. ap
miehen nukkua, kun tuo kerran " leivän" taloon.
Meillä kyllä mies hoitaa yölläkin. Tosin ihan omasta halustaan. En vaatisi sitä, mutta toisaalta ei se minunkaan päivä 3 alla kouluikäisen kanssa kotona mitään sohvalla löhöilyä ole.. Että miksi minun yöuneni olisi vähempi arvoista kuin mieheni? Tänään tosin on juhlapäivä, ehdin nettiinkin.. Isovanhemmat vei lapset puistoon, ottivat vauvankin mukaan.
Tosin täällä mulla jo matot ulkona, toinen koneellinen pyykkiä pyörii, lakanoiden vaihtaminen vielä kesken, kohta tartun imuriin.. Kunnon kotiäidin vapaa hetki saa siivota rauhassa ilman lapsia ;-)
Onhan se nyt kauheeta, jos joutuu vielä lastenhoitoonkin puuttumaan raskaan työn lisäksi. Miehen pitää antaa levätä iltaisin, öisin ja viikonloppuisin, tai muuten rentoutua omien hommien parissa.
Itse tosin teen kotihommia (myös omakotitalon pihatyöt) 16h/vrk, sekä myös herään öisin vauvan kanssa, hoidan yksin 4 lastamme; olen myös raskaana. Mutta eihän miestä saa rajoittaa, sehän voi vaikka stressaantua.
t. väsymyksestä hallusinoiva äiti
vaikkei menisi töihinkään, niin miehen pitää ehdottomasti saada nukkua rauhassa puolille päivin.
Mutta en vaadi tai edes pyydä häntä heräämään vauvan kanssa. Joskus aamulla, ennen töihin lähtöä hän saattaa antaa vauvalle maitoa ja vaihtaa vaipan herättämättä minua. Lähtee töihin neljältä. Viikonloppuisin hoitaa myös vauvaa välillä yöllä. Itse kyllä nousen ihan tottumuksesta ylös sängystä.
Ja ainakin tällähetkellä oli ihan niin rankkaa töissä että olivat kahvilla kun joku oli tuonut pullaa..
Mutta jos tämä tilanne jolloin isän kuuluu hoitaa lapsia öisin jatkuu useampana yönä niin silloin on jokin asia oikeasti vialla...
mutta silloin tällöin myös mies voi hoitaa lapsia myös öisin.
ja nyt puhun vain yö hoitamisesta, illat on isän ja lasten yhteistä aikaa. ei isän harrastus ja lepo aikaa.
meillä kait mies hoitaa yöllä lapsia siinä missä minäkin, vaikka menee aamulla töihin.
Miehen pitää saada nukkua...hmmmm!!!!!! Meillä ainakin mies pärjää vähemmällä unella kuin minä. Ja sitä paitsi, kyllä meillä alkaa aamut aikaisin lasten kanssa, harvoin nukutaan edes kuuteen asti.
Meillä mies hoitaa yöt, illat ja aamut. Minä päivät.
kotiin jäämistä mahdollistaa kokonaan.
me tosiaan lasten kanssa nukutaan ainakin 8 ja mies herää 6 töihin. että siinä mielessä minä saan nukkua pitempään niin kai minä sitten heräänkin yöllä. Sen kerran ko tarvii, ei meillä joka yö pompita.
Mutta en minä niitäkään ymmärrä jotka valvottavat miehiään kaikki yöt, että saavat itse nukkua. sitte mies menee päiväksi töihin, itse jäädään vauvan kanssa kotiin lepäämään, isommat tietenkin tarhaan virikkeitä saamaan. mies töistä tullessaan hakee isot hoidosta, käy kaupassa, tekee ruuan ja hoitaa taas illan ja yön lapsia, että äiti saa levätä...
Jos vauva on ensimäinen, äitihän voi nukkua päivällä kun vauva nukkuu, mikä ei mieheltä töissä onnistu.
Itse myös koen rankempana olla töissä huonosti nukutun yön jälkeen kuin kotona, kotona voi olla nuutuneena ja puolitorkuksissa kun taas töissä olis pakko olla terävänä ja skarppina koko ajan.
Siksi minä hoidan arkisin vauvamme yöllä mahdollisimman paljon, mielestäni koko perheen etu on levännyt mies, joka jaksaa hoitaa lapsia sitten viikonloppuisin/iltaisin jotta minä vuorostani saan levätä, nukkua vaikka univelkoja pois.
sinähän sen olet yksin halunnut ja synnyttänyt, miehellä ei ole mitään vastuuta eikä tekemistä paitsi se alullepano!!