Ystävät, jotka eivät puhu suoraan - sain tapaamiskutsuun vastaukseksi hymiön
Ihmiset, miksi välttelette sanomasta tai miksi olette epäselviä? Laitoin viestiä ja nyt mietin, että selvä, tällä tolalla on useamman kymmenen vuoden ystävyys, kun ei vastata muuta kuin hymiöitä. Hän ei kommentoinut kyllä tai ei, ei myöskään selitä, että nyt on todella tiukkaa, katsotaanko myöhemmin. Viestitin ystävälleni, jonka kanssa olemme viikoittain yhteydessä, että voisimme juhlistaa hänen uutta työpaikkaansa pienimuotoisesti vaikka hakemalla ruokaa. Kyseessä siis ei ole mikään ison porukan juhla, vaan lähinnä tarkoitin juhlistamisella sitä, kuinka iloinen asia tuo on ja että voisimme tavata, kahdestaan. En osaa sanoa, mitä hän ajattelee koronatilanteesta nyt, sillä suhtautuminen muuttuu tilanteiden mukaan ja kuten todettu, hän ei puhu näistäkään ainakaan puhelimen välityksellä. Minkä vuoksi ihmiset eivät pysty kirjoittamaan että nyt on tiukkaa? Nyt on kiirettä juuri tuossa uudessa työssä? Tai jotakin muuta? Selkeästi juhlistaminen olisi ollut minulle tärkeämpää kuin hänelle. :)
Kommentit (365)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli mieleen, että ehkä ystäväsi piti ehdotustasi höpsönä/vitsinä ja siksi vastasi vain hymiöllä. Vai oletko ennenkin ehdottanut yhdessä juhlimista, kun hän on saanut uuden työpaikan?
Mitä höpsöä tuossa on? Olen samaa mieltä, tuollainen ylimielinen säälivä hymy tuo on, mutta mielestäni kivaan ehdotukseen. En ole AP, mutta olen ap:n puolella. En käsitä näitä vastauksia. Ehkä täällä provoaa joku 1 tyyppi.
Höpsöä se, että jos ap ei ole aiemmin juhlinut ystävänsä kanssa jomman kumman uusia työpaikkoja, tuntuuhan se vähän höpsöltä ehdottaa sellaista nytkään. Vastaa sitä, että jos ennenkään ei ole juhlittu kummankaan nimipäiviä ja toinen yks kaks ehdottaa, että nyt juhlittaisiin, niin sitä helposti miettii, että onko toinen ihan tosissaan vai onko tämä vitsi.
Tuosta että hymiö olisi sama kuin yläpeukku, ap varmaan tuntee kaverinsa sen verran hyvin että tietää jos kaverilla olisi tapana kuittailla viestejä tuolla tavalla. Selkeästi tästä ei ole kyse, kun kerran tämän aloituksen tänne teki jossa asiaa ihmettelee. Eli turha nyt siitä enää inttää kun ei se kaikille tuota tarkoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli mieleen, että ehkä ystäväsi piti ehdotustasi höpsönä/vitsinä ja siksi vastasi vain hymiöllä. Vai oletko ennenkin ehdottanut yhdessä juhlimista, kun hän on saanut uuden työpaikan?
Mitä höpsöä tuossa on? Olen samaa mieltä, tuollainen ylimielinen säälivä hymy tuo on, mutta mielestäni kivaan ehdotukseen. En ole AP, mutta olen ap:n puolella. En käsitä näitä vastauksia. Ehkä täällä provoaa joku 1 tyyppi.
Höpsöä se, että jos ap ei ole aiemmin juhlinut ystävänsä kanssa jomman kumman uusia työpaikkoja, tuntuuhan se vähän höpsöltä ehdottaa sellaista nytkään. Vastaa sitä, että jos ennenkään ei ole juhlittu kummankaan nimipäiviä ja toinen yks kaks ehdottaa, että nyt juhlittaisiin, niin sitä helposti miettii, että onko toinen ihan tosissaan vai onko tämä vitsi.
En jaksa koko ketjua uudelleen lukea, sanoiko aloittaja jossain että heillä ei ole ennen ollut tapana juhlia työpaikkoja ym.? Tai vaikka ei olisi ennen ollutkaan tapana, niin ei tuo nyt niin omituinen kysymys ole :D
Hieman ihmettelen, että hyvin ystäviin olla vaan tekstarein yhteydessä eikä ihan oikeasti yhteydessä vaikka soittamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa koko ketjua uudelleen lukea, sanoiko aloittaja jossain että heillä ei ole ennen ollut tapana juhlia työpaikkoja ym.? Tai vaikka ei olisi ennen ollutkaan tapana, niin ei tuo nyt niin omituinen kysymys ole :D
Ei sanonut, mutta ei myöskään sanonut, että heillä sellainen tapa olisi aiemmin ollut. Sen vuoksi käytinkin sanaa "jos" enkä sanaa "kun". Me täällä vain arvaillaan, koska emme tunne sen paremmin ap:tä kuin hänen ystäväänsäkään emmekä myöskään tiedä, millainen heidän ystävyyssuhteensa oikeasti on. Muuta kuin sen, että pitävät viikottain yhteyttä.
Ap kuitenkin kertoi, ettei ystävä ole juurikaan puhunut suhtautumisestaan koronaan. Toisaalta ei ole tietoa, missä ap asuu. Leviämis- ja kiihtymisvaihealueillahan on edelleen suositus, ettei tarpeettomia lähikontakteja olisi. Maski naamalla on hankala syödä pizzaa. Voihan olla, että ystävä piti ehdotusta höpsönä/vitsinä jo senkin vuoksi.
Loppujen lopuksi ainoat, jotka tietävät, millaisia hymiöitä ap ja hänen ystävänsä viestittelyssään missäkin tarkoituksessa käyttävät, ovat ap ja hänen ystävänsä. Joten jos asia on epäselvä, kannattaa kysyä asiaa ystävältä, kun seuraavan kerran puhuvat puhelimessa/skypessä/tapaavat livenä jossain.
Mua ei ihmetytä tässä casessa mikään muu kuin että vuosikymmeniä kestäneen ystävyyden jälkeenkään (varsinkin, kun ollaan viikottain yhteydessä) ei vieläkään tiedä, miten ystävä suhtautuu tapaamisiin korona-aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä haluat juhlia kaverin uutta työtä?
Oletko jotenkin hyvin introvertti, kysyjä? Oletko sellainen, joka menee töihin ja nukkumaan ja näkee ystäviään kerran vuodessa, ilman mitään iloja?
ApNo en minä ainakaan tykkäisi, että mitään juhlia aletaan järjestää uuden työni puolesta, jos itseäni ei kiinnosta koko juhliminen. Mieluummin näkisin vaikka kävelylenkillä muuten vaan.
Turhaan sinä tällä päätäsi vaivaat, ei kukaan pyydä sinua minnekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko jotenkin hyvin introvertti, kysyjä? Oletko sellainen, joka menee töihin ja nukkumaan ja näkee ystäviään kerran vuodessa, ilman mitään iloja?
ApNo en minä ainakaan tykkäisi, että mitään juhlia aletaan järjestää uuden työni puolesta, jos itseäni ei kiinnosta koko juhliminen. Mieluummin näkisin vaikka kävelylenkillä muuten vaan.
No ap näköjään vaivaa päätänsä ihan samassa tilanteessa.
Oliko tämä ensimmäinen kerta, kun ystäväsi vastaa viestiisi pelkällä hymiöllä? Jos oli, soita tai laita viestiä ja kysy, mitä hän hymiöllään tarkoitti. Jos taas ei ollut ensimmäinen kerta, kokemuksesta tiedät, mitä hän hymiöllään tarkoitti.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei ihmetytä tässä casessa mikään muu kuin että vuosikymmeniä kestäneen ystävyyden jälkeenkään (varsinkin, kun ollaan viikottain yhteydessä) ei vieläkään tiedä, miten ystävä suhtautuu tapaamisiin korona-aikana.
ja laitetaan tällainen hemmetin selvä tapaus, josta kaikki ymmärää kenestä kyse.
Ap olisi entinen ystävä tämän aloituksen myötä. Hyvät jatkot vaan sulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mistä tämän päättelet yleensä?
Vierailija kirjoitti:
Siis pitääkö nykyään juhlistaa uuden työpaikan saantia. Onko tämä joku alle 35-vuotiaiden juttu?
Olet ilmeisesti ollut pitkään töissä? Nykyään työpaikan saaminen on melkein kaikilla aloilla pienoinen ihme joten todellakin on syytä juhlaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis pitääkö nykyään juhlistaa uuden työpaikan saantia. Onko tämä joku alle 35-vuotiaiden juttu?
Olet ilmeisesti ollut pitkään töissä? Nykyään työpaikan saaminen on melkein kaikilla aloilla pienoinen ihme joten todellakin on syytä juhlaan!
No ei todellakaan ole ennen kuin on koeajat ohit!
Ap voi olla pahantahtoinen juorukello, jonka uteluihin ei halua vastata erkkikään!
Ja hän voi olla rasittava ripustautuja, jolla ei ole omaa elämään tai muita ystäviä.
Mun sympatiat on kyllä hymiötyypin puolella. Tykkään itse viestitellä sydämin.
laita sille kysymysmerkki vastaukseksi hymiöön
Vierailija kirjoitti:
Ap voi olla pahantahtoinen juorukello, jonka uteluihin ei halua vastata erkkikään!
Ja hän voi olla rasittava ripustautuja, jolla ei ole omaa elämään tai muita ystäviä.
Mun sympatiat on kyllä hymiötyypin puolella. Tykkään itse viestitellä sydämin.
❤️
Omasta mielestäni se on sen työpaikan saaneen tehtävä kysyä juhliin kuin kaverin...
Mun mielestä sydämiä lähettävät ihmiset ovat tosi tyhmiä. En halua keneltäkään naisystävältä sydämiä. Mitä jos hän on lesbo ja ihastunut minuun.? Joudun kertomaan asiasta kaikille vauvapalstalla, rasittavia kavereita!