-LOKAMASUJEN PERJANTAI-
Kommentit (30)
Nazu on saanut tartutettua muhun porkkananhimon! Järsin täällä mikroluokassa porkkanaa, onneksi ei ole vielä muita opiskelijoita häiriintymässä mun narskuttelusta...
HANKINNOISTA vielä: Kyllä onkin ihmisillä erilaisia tarpeita vauvan tavaroitten suhteen! Mä kun niin ajattelin, että RINTAPUMPPU olisi aivan ykkösluokan hankinta, niin eihän se monelle ole ollut ollenkaan tarpeellinen. Meillä siis oli Ainun käsikäyttöinen pumppu, joka on ihan paska. Mutta saman merkin sähkökäyttöinen on tosi hyvä! En tosin tiedä onko noissa jo tapahtunut uudistuksia, kun ostamisesta on jo aikaa. Sitten taas MAIDONKERÄÄJÄ olisi mulle ihan turha ostos tai ainakaan esikoisen aikana en sellaista tarvinnut ollenkaan ja en raaskisi ostaa vain varmuuden vuoksi, vaikka hinta onkin pieni. Uskon kyllä, että pari päivää kotona selviää ilman kerääjäkin tarvittaessa ja sitten voi sen hankkia jos siltä tuntuu. RINTAKUMITKIN voisi musta ostaa vasta jos niitä tarvii ja en siis suosittele ihan kevyin perustein niitä käyttämään kun itsellä on kokemusta siitä, että vauva ei koskaan oppinut tai suostunut imemään ilman niitä! Ja yritystä kyllä oli, mutta ei siitä mitään tullut. Sairaalasta saa rintakumin siellä käytettäväksi. SITTERIÄ me ei ostettu esikoiselle, mutta sai sitten isovanhemmilta sellaisen nelikuisena . Siitä oli ihan hyvä syöttää soseita, mutta itse en tykkää pitää vauvaa sitterissä turhan takia. Mieluummin liinassa tai lattialla tai sylissä. Nämä ovat motorisen kehityksen kannalta parempia vaihtoehtoja. Mutta siis kaikki hankinnat on ihan perhekohtaisia, kuka tykkää mistäkin ja miten paljon sitten rahaa on käytettävissä, riippuu paljon siitäkin.
Me käytiin eilen tilaamassa hoitotaso, joka tulee siis pesukoneen päälle ja sitten siihen tulee sellainen lokerikko. 70 e tulee hintaa. Meillä siis vanha hoitopöytä ei mahdu yhtään mihinkään. Ja sitten hain sängynreunuksen. Vielä olisi imetysliivit ja imetyspaita hankinnassa sekä pehmeä koppa tupliin.
Nyt tarvii ryhtyä hommiin, niin saa gradua eteenpäin. Eilen taas itkin illlalla kun olen niin stressaantunut tästä gradusta ja tuntuu, että ei ole ollenkaan vapaa-aikaa kun kuusi päivää viikosta istuu täällä koneella. Plus sitten perse ja takareidet on ihan kipeet ja jumissa ja illat on ihan poikki, eikä jaksa tehdä mitään esikoisen kanssa. Surkeeta! Mutta ei auta kuin jatkaa, ei tätä keskenkään voi oikein jättää kun on dead linet sovittu tilaajien kanssa ja en sitten vauvankaan (plus esikoisen) kanssa jaksa gradua tehdä.
Mukavaa päivää lokamammoille,
S-I ja taas lujaa potkiva masuasukki 33+3
Täällä ei valvota maha vaan lapset.. Jotenkin kohtalon ivaa kai. Nimittäin aina ennen noissa 3 aiemmassa raskaudessa olen tässä vaiheessa jo valvonut suunnilleen kaikki yöt ison mahan vuoksi ja nyt, kun mahan puolesta voisin nukkua hyvin, niin isommat lapset ei suo tätä tilaisuutta. Kuopuksella ja esikoisella on flunssa, poika siis yski puoli yötä ja kuopus kitisi sängyssä n. 15-40min välein ihan koko yön. Reppanalla oli nenä ihan tukossa ja kuumekin nousi taas yöllä. Nukuin varmaan max 2 tuntia.. eli sanoinki miehelle tuossa että tänään en todellakaan laita yhtään energiaa kotitöihin vaan lepäilen aina kun mahdollista.
Ainiin ja isompi tyttö nukahti taas hienosti omaan sänkyynsä ilman protseteja, mutta hiippaili sitten isänsä kainaloon jo ennen yhtä.. Mutta positiivista kuitenki, että edes alkuyön nukkuu omassa sängyssään ja ilman nukuttamista!
(.) Teho-osaston ajan oli taas semmoiset sembalot, että maha hytkyi ihan miten sattui :) Olo on yhä mitä mainioin ja pikkuhiljaa alan uskoa, että raskausajasta voi joku jopa nauttia :)) Tämä on ollut kyllä niiiin extrahelppo raskaus kaikkiin aiempiin verrattuna, että melkein jo vainoharhaisena alan ajattelemaan, että mitähän lopussa sattuu.. eihän tämä VOI mennä näin hyvin loppuun asti?!
Voi jessus että näin väsyneenä ottaa päähän tuo 2 vanhimman lapsen ainainen inttäminen, huutaminen ja tappeleminen.. Ovat nyt aamupalalla ja ainaki 10 kertaa pitää sanoa, että nyt hiljaa ja syökää. Huh..
Lopuksi yks kysymys: Oletteko kaikki raskineet ostaa ihan mamma-alushousuja vai millaisia käytätte? Itselläni on nyt todellinen ongelma, kun kaikki normaalit alkkarit kiristää tosi ikävästi. Olen ostanut muutamat isommat ja ns. löysemmän malliset, mutta pakko tänään ostaa lisää.
Pirteämpää Perjantaita teille muille! Minä lähden tästä kohtpuoliin viemään tuon pojan kouluun.
Mianni 30+6 (huomenna taas paukkuu, jiphii!)
en ole nukkunut sitten viime yönä juur olleska. yö meni raapiessa itteeni, siis se oli yhtä helvettiä jos suoraan sanon. puhuin eilen siitä kutinasta ja nyt se on tosiaan vaan pahentunut. otin netistä tietoa raskaushepatoosista ja sitä nyt vahvasti epäilen. äitilläni on ollut sitä ekassa raskaudessa ja netissä luki et periytyy todennäkösesti. ja vielä et esiintyy yleensä rv 30 jälk. eli sekin sopii tähän ja se et pahenee öisin eikä saa nukuttua. pahimmat kohdat maha, jalkapohjat ja kämmenet niinkuin mulla juuri viime yönä.
nyt odotan kuumeisesti et pääsen soittamaan neuvolaan. ja pääsen kokeisiin.
pelkään vaan et onko vauvalla nyt kaikki hyvin kun luin netistä et vaikuttaa jotenkin istukkaankin ja mullahan just lääkäri huolissaan vauvan kasvusta.
nyt tuli vaan omaa napaa, anteeksi...palailen vielä...
soitan taas neuvolaan josko pääsisin läpi !!!
Hanna+ masuasukki 32+6
Toivottavasti saat pian yhteyden neuvolaan ja pääset tutkimuksiin. Onneksi meillä Suomessa on niin toimiva äitiyshuolto, että vaikka minkälaisia vaivoja osataan hoitaa ja meistä äideistä pidetään hyvää huolta. Ja vauvoista. Välillä pitää olla itse aika tiukkana ja vaatia, mutta yleensä ketään ei kyllä ihan heitteille jätetä.
Voi ihanuus, kun olisikin ihanaa popsia porkkanaa. Kesän uudet porkkanat on niiiiin hyviä! Mulle vaan tulee niistä närästystä (siis nyt raskauden aikana) joten kovin paljoa en ole voinut syödä:( Aprikooseja sen sijaan olen vetänyt ihan hulluna, nekin närästävät vähän mutta mikä parasta, mun vatsa toimii HYVIN niiden ansiosta!!! Johan tässä onkin ollut puoli vuotta ummetusta...Siis ihan tuoreet aprikoosit. COEN närästys" lääke" vinkkiä odottelen edelleen...Meni varmaan sulta ohi mun pyyntö.
MIANNI (muistaakseni) teki alushousuGallupin: mä olen käyttänyt ihan normipikkareita niin nyt kuin edellisessäkin raskaudessa. Loppuun saakka pärjäsin niillä ainakin viimeksi. Yleensä stringejä, mutta hameen kanssa taviksia, niin ei sitten kankut näy jos käy Marilynit;) Mä en muutenkaan kestä mammahousuja, jotka tulee vatsan päälle ja ajatuskin sellaisista alushousuista ahistaa. Mutta voi ne varmaan olla tukenakin, mä taas mieluummin käytän tukivyötä. Sitäkään en kyllä koskaan vedä kainaloihin saakka vaan käännän sen " mahaosan" kaksinkerroin. Mun suosikkihousuissa ja -hameissa on joustava resori, siihen päälle on kivempi vetää paitakin, kun ei ole kaikenmaailman saumat ja napit pullottamassa. Mutta kukin tyylillään tässäkin asiassa:)
Nyt tytteli kaipaa seuraa, palaan taas paremmalla ajalla.
-L-
HANNA: kutiseeko pelkkä maha vai muualtakin? pelkkä mahan kutina voi olla myös vain ihon venymisestä johtuvaa.
Mä nukuin suht hyvin. ainoa et joka kerta ku asentoa vaihtaa ni herää.
Nyt en edes hikoillut yöllä niin hirmu kovasti :)
Masukki kyllä jumppas ja hikotteli pitkän aikaa just ku olin nukkumaan menossa.
Tytöt heräs klo 7.30 ja nyt touhuavat jo kovaa vauhtia pitkin kämppää ihme etteivät ole viel yhteen ottanut =)
Mä menen nyt aamupalalle ja kahville :)
T:Hexu ja poju rv 33+4
Toivottavasti pääset heti neuvolaan ja asia selviää! Mä en tiedä tosta heptoosista yhtään miten vaarallista se on, pitää katsoa netistä kun ehdin gradujutuiltani.
halauksia,
S-I
Kun väsyttää niin vietävästi! harmittaa, kun musta ei ole tytölle mitään seuraa, kun olen kuin zombie ja kävelen vaan sen perässä. en muista koska olisin ollut näin väsynyt. Kai tuo harmaus ja sade lisää väsyä entisestään.
HANNA: Mun hyvä ystävä kärsi juuri tuosta hepatoosista ja hänellä synnytys käynnistettiin vkolla 37 jottei vauvalle aiheudu mitään. Muistaakseni hänellä maksa-arvot huiteli jossain yli 400. Hyvä kun soitat neuvolaan, niin pääset verikokeisiin.
Ja minä sitten äsken keitin kahvia ja sulatin pullaa " piristääkseni" itseäni.. Ja taas sokeria vauvalle;)
nazu
HANNA: Kyllä varmaan kaikki on hyvin, minäkin tiedän pari ihmistä joilla on raskaushepatoosi ollut ja heillä on just synnytys käynnistetty etuajassa ja hyvin on kaikki mennyt. Sullakin varmasti tehdään niin, jos hepatoosi on kyseessä.
IIRIS: Onpas tuttua tuo itkeskely stressin takia :( Jos yhtään lohduttaa, niin et ole ainoa... minä en ole edes varmaan kolmeen viikkoon ehtinyt graduun katsomaan, kun olen tehnyt firman töitä! Nyt on vielä yksi toinenkin akuutti opiskeluhomma (viimeisen kurssin viimein tehtävä) joka pitää tehdä pois, sitten vasta sitä gradua... Mua kanssa stressaa tuo ettei ole yhtään vapaa-aikaa, tuntuu että miten oikein jaksan vauvan kanssa kun en yhtään pysty rentoutumaan " varastoon" . Aina jos olen vaan ihan rauhassa, katson telkkaa tms. niin tulee helposti niin syyllinen olo että " tämänkin voisin käyttää työntekoon" . Kuulostaako tutulta?
HEXU: Se vihreä istuin... :) Eipä tuo ruskea + vihreäkään kuulosta niin ihanalta yhdistelmältä :) En edes tiennyt että Emmaljungan istuimia on vihreinä, luulin että vaan tummansinistä ja mustaa. Kiitos silti tarjouksesta! Täytyy suunnata nyt katse sinne huutonettiin.
UNISTA: Vieläkö näette sekavia unia? Aiemmin niistä oli ainakin puhe. Minä näen tosi " kirjavia" unia ja muistan ne helposti herätessä. Viime yönä heräsin eka kertaa elämässäni niin että olin reagoinut painajaiseen, näin unta että ampiaisia lenteli joka puolella ja heräsin siihen kun kiljuin ja huidoin ympäriinsä :o Mies sitten sanoi ettei ole mitään hätää ja koitti vähän kädellä pitää paikallani.
Noihin RINTAPUMPPUIHIN yms... Maidonkerääjät oli tosiaan minusta hyödyllisiä, tai no hyödyllisiä ja hyödyllisiä - sain sillä maitoa talteen kyllä, mutta kun vauva ei oppinut juomaan pullosta niin maito jäi pakasteeseen ja jäi käyttämättä. Pullosta oppi juomaan vasta kun maito oli jo vanhentunut. Mutta olen niin säästäväinen että tuntui pahalta heittää menemäänkään :)
(.) - Jännä kun tämä vauva on mahassa selvästi eri päin kuin isosiskonsa, tai siis tekee eri juttuja. Isosisko vaan " punkesi" kohdun yläkulmaan, sellaisena yhtenä myttynä, tämä taas potkii kovasti koko ajan ja tuonne alakulmaan. Pää on kuitenkin kai alhaalla, ja myös käsien iskut tuntuvat alhaalla, joten hän taitaa olla jossain ihme sykkyrässä niin että jalat sojottavat kohdun alakulmana, lähelle lantioluuta. On vähän niin kuin " poikittain" . Mietin vaan että kertookohan tämä vauvan luonteesta jotain? Saa nähdä sitten...
Nyt pitää ruveta töihin. Ekstratsempit IIRIKSELLE graduntekoon!
Coe rv 30+5 (kiasus että aika menee nopeasti)
Tiedän ton kutina piinan! Mul alkoi kutina n. kaksi viikkoa, ensin oli vain masussa ja jaloissa, mutta vähitellen se kutina levisi koko kroppaan ja pahimpina päivinä jalkapohjia ihan nipistele kutinan takia (siis kutinaa on edelleen). Kävin labrassa, mutta kaikki arvot olivat ok. En tiiä mikä tän helvetillisen piinan aiheuttaa, mutta edelleen mä pahimpina öinä rapsuttelen itseäni verille. Itkua ja hamppaankiristystä tää on, mutta kylmät suihkut+perusvoiteilla rasvaus helpottaa ihanasti, tosin vain hetkellisesti.
Neuvolassa ehdottivat näitä lämpimiä säitä syylliseski kutinaan, vois kuulemma iho olla sen verran turvoksissa että kun iho sitten turvonneena hikoaa niin voi aiheuttaa oireita. En tiiä, teoria se tuokin! Käyn kuiteskin varmuuden vuoksi taas ens viikolla labrassa jotta nähdään ettei arvot ole lähteneet nousuun.
Jaksamisia kutinan kanssa!!!!!!!!!!
vimati ja vötkäle 32 tasan:)
KUUMUUDESTA....mulla on myös koko ajan hiki. Tai tulee sellaisina aaltoina, voi yhtäkkiä paikallaan istuessakin tulla ihan mieletön hiki :)
Täällä on myös vatsassa alkaneet sellaiset kekkerit, että eilen illalla ihan säikähdin....tuli sellaisia voimakkaita potkuja/mitä lie ovatkaan, samaan kohtaan, ja ihan terävä " uloke" pomppasi koko ajan ulos.....ajattelin että tuleeko se läpi....;)
Mulla on erikoisia " kauneusongelmia" ......ennen laitoin joka aamu ripsaria töihin lähtiessä, ja ripset eivät TAIVU!!! Tosi outoa, tiedän...ei ole edes mitkään lyhyet ripset....ne vaan sojottaa piikki suoraan eteen päin, vaikka kuinka yrittäisi taivuttaa ripsen taivuttajalla :=) Tämä siis raskausaikana....en viitsi edes laittaa enäö ripsaria, kun leviää vaan sitten ympäriinsä. Sitten on ihan hassua, että säärikarvat ei kasva ollenkaan!!! En ole ajellut koko kesänä, kun ei ole kasvanut kuin muutama vaalea hassu karva :) Navan ympärille on sen sijaan ilmestynyt pitkiä, paksuja mustia karvoja :) Mistähän lie tämä johtuu....:) Hormonit?
Paino on noussut näköjään jo 68 kiloon, eli 14 kiloa pamahtanut lisää :)
Äitiysloma alkaa olla jo ihanan lähellä...enää 3 kokonaista vkoa ja 4 päivää :)
Dirah 30 + 1 (jee, eilen tuli 30 täyteen!!!!!)
Ihan hirvee yö kun ei saanu nukuttua ollenkaa..alkuyöstä oli jostai syystä tosi paha olo, oksetti ja kiersi mahassa. Sitte ku pääsin vähän uneen, niin eiköhän tuohon alapihalle joku nuorisoporukka ajanu autolla ja alko armoton meteli! Tyypit potki autoansa kun oli talonavaimet hukassa. Kaikki oli NIIIIN päissään, että. Pakko pitää ite vaan ikkunaa auki ku niin kuuma muuten. Siinä ne riehu jonku aikaa ja lähtivät pois, mutta multa oli uni karannu ihan kokonaan. Varmaan 2h pyörin taas sängyssä ja nukahin, niin eiköhän alkanu taas sama meteli ku tyypit tuli takas. ARGH! Meinasin kukkapurkilla nakata tyyppejä päähän, että painusivat järveen siitä mölyämästä. LISÄKSI mies kuorsas vähän väliä ja herätti, jouduin käymään n.5x vessassa ja esikoisen tuttia sai ettiä pariin otteeseen. Että luxusta on:( Nyt sitte pää ihan pöhnässä ja pitäs illalla reissuun lähtä.
ALUSHOUSUISTA: Käytän ihan normaali pikkareita ja mulla on jonku verran nuita lantiomallisia, niin ne jää sopivasti mahan alle. En ite kans henk.koht. tykkää sellasista housuistakaan jotka menee mahan yli, enkä oo viittiny ostaa sitte mitään äitiysalushousujakaa ku näillä omilla pärjää paremmin ku hyvin :)
Onneksi on tuollanen sateisen harmaa ilma, ku joutuu illan istumaan autossa. Niin, ollan lähössä tänään vkon lomalle ja minä en tiedä minne. Mies on suunnitellu reissun jota mielenkiinnolla odottelen. eli minusta ei välttämättä sitte kuulu ennen ens vkolla mitään, mutta tuun kyllä sitte kertomaan minne matka suuntautu:)
(.) Masu on kokoajan tiellä, varsinki nukkuessa painaa. Olis niin kiva löytää kunnon asento, jossa vois olla rennosti. HIKOILEN myös paljon, ja joudunki pitämään edelleen tuuletinta päällä. Mies raukka on korvia myöten peiton alla ku minä pöhötän tuulettimella ja toista palelee :)
Masutyyppi ollu rauhallinen, liikkeitä tuntuu mutta pieninä muljautuksina, ei oo ollu nyt kunnon myllerrystä pariin pvä.
Voi, mun pitää kans kokeilla nuita aprikooseja jos ne sais miunki mahan toimimaan! Jos en saa mitenkää muuten toimimaan niin pitää käydä Movicolia ostamassa, se on lääkärin, kätilön ja th:n suositus. Ei vaan kiinnostas enää ku oon jo kaks eri apteekin lääkettä kokeillu tuloksetta.
Mutta, jätetäänpä tilaa muillekin..
Jääsydän rv 29+3
ensiksi ISO KIITOS kannustuksesta kanssasisaret ;)
kävin labrassa ja samalla neuvolassa kun se on tossa matkan varrella. terkalla oli aikaa ottaa mut vastaan.
pissa oli puhdas, verenpaine 122/85, vauvan sydänäänet hyvät 130-160, rupes oikein mellakoimaan kun terkka vähän paineli. et ainakin vauva hengissä. eikä liikkeetkään mielestäni ole vähentyneet.
laittoi lähetteen sairaalaan äitiyspolille tarkkailuun. saavat ultrata et vauvalla tosiaan kaik hyvin. terkka sanoi että varaudu jos joudut osastolle tarkkailuun.
maksatulokset pitäs tulla aika pian mut sappituloksissa menee vajaa vko.
onneksi olen jo hyvillä vkoilla (huomenna alkaa vko 34 ) et jos parikin vkoo odotetaan ja sit käynnistetään, tiedä häntä. eiköhän sekin selviä tänään.
tuli taas vaan omaa napaa, mut en kerkiä nyt muuta kirjottaan. pitää ruveta valmistautuun, siellä menee kuulemma monta tuntia odotellessa. toivotaan ettei ruuhkaa.
palailen taas ;)
Hanna
Koitan nopeasti kirjotella, kun sormet ovat jo aika puuduksissa...
Täällä kaikki on oikein hyvin :) Vauva oli tuossa yhden päivän jossain ihan oudossa asennossa, mutta nyt on taas löytänyt saman vanhan asennon missä on viihtynyt jo ainakin 7 viikkoa. Kovasti tuo liikkuu ja huomaa kyllä, ettei siellä ihan hirvittävästi tilaa ole temmeltää.
Hiukan paremmin olen nyt saanut nukuttua, mutta aina muutaman kerran yössä herään sormien järkyttävään neulostumiseen :( Niskatuen heitin huitsin nevadaan pari yötä sitten...
Eilen olin töissä ja tänään on viimeisistä viimeisin työpäivä edessä. Sitten alkaa ihan oikeasti LOMA :)
Masu tuntuu kasvavan kovaa kyytiä. Terveellinen ruokavalio pitää yhä ja olo on loistava muutenkin!!
Alushousuista oli jotain kyselyjä (varmasti kyllä monesta muustakin, mutta tuo jäi mieleeni...) . Mä pidän ihan normaaleita alkkareita, stringejä, kuten tähänkin asti. Muutamat hipstersit mulla on kanssa, mutta mitään mummoalkkareita en todella aio päälleni pukea*yöks* Mun mielestä niissä viimeistään olo muuttuu erittäin epämukavaksi:D
Eilen sain pinnasängyn verhon valmiiksi ja pikkuisella on nyt nukkumapaikka (kaksikin) valmiina :) Pinnasängystä puuttuu vielä patja, muutoin kaikki kunnossa.
MUKAVAA VIIKONLOPPUA KAIKILLE :)
Toivottelevat: Je_Ni & Pikku-Isäntä 33+5
kutinaa on joka puolella. pahimmat mahassa, jalkapohjissa ja käsissä jotka viittaavat juuri hepatoosiin.
Hanna
Eilen en kerennytkään kirjoittelemaan, oli oikea hässäkkä päivä vieraitakin lappoi urakalla! Kiva niin, päivät menevät nopeammin. Tänään olenkin sitten siivoillut ja pakkaillut tavaroita, tarkoitus olisi lähteä lasten kanssa jo etukäteen mökille heti, kun isommat lapset tulevat koulusta eli tunnin päästä. Miehellä on iltamenoja oten hiipii mökille sitten yömyöhään. Ei olla oltukkaan koko elokuussa mökillä, joten nyt meinattiin koko viikonloppu siellä oleilla, kun on vielä kesää jäljellä. =)Huomenna tosin yksillä syntymäpäivillä olisi piipahdettava, mutta nekin onneksi sattuu siennpäin.
Hannalle tsemppiä äitipolille, toivottavasti kaikki on hyvin!!
Miannille alushousuista, niin ihan normaaleja minäkin olen pitänyt kokoa suurempia vain! =) Ne äitiysalkkarit on minusta jotenkin kurjan näköisiä ja en myöskään tykkää virittää mitään ylimääräistä tuohon mahan päälle, kun tuntuu että kaikki puristaa sitä.
Eilen kun istuin ja vauva muljasi todella kovasti, niin yhtäkkiä pään mullukka lähti laskeutumaan tuosta ylhäältä mahan vasenta puolta ja vauva kiepahti oikein päin!! =) Tuntui aika kamalalta kyllä, mutta nyt vaan toivon että pysyykin pylly ylhäällä niin säästyn sektiolta!!
Rintapumpuista oli ollut eilen puhetta, minulla on kyllä ollut varsinkin viimeisen imetyksen alussa pumpulle kovastikkin käyttöä. Maitoa tuli ihan kamalasti ja kävin sitten hakemassa neuvolasta sen sähköisenpumpun, meinasin ruveta luovuttamaankin maitoa mutta laiskuus sitten taas yllätti siinäkin asiassa ja maidon tulokin onneksi tasaantui imetyksen kuluessa. 10kk sitä kuitenkin riitti ja olisi varmaan tullut pidempäänkin mutta lopettelin imetyksen silloin, kun pojalla oli jo 8 hammasta ja joka imetyksellä rupesi pureskelemaan nännejä. Ei kivaa ollenkaan! Jep, mutta ainun käsikäyttöinen on ollut minulla ja ihan suht tyytyväinen olen siihen ollut. Nyt sain kaverilta myös semmoisen ainun sähköisen mallin, joten pääseepähän sitten vertailemaan.
Olikohan sitä muuta mitä piti vielä kirjoitella...
Joo, mutta nyt tarttee lähtee pakkaamaan loput kamat autoon ja kohta matkaan. Oikein mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille! Palailen lueskeleman kuulumisiane sitten sunnuntai iltana.
Terkuin,
neljäs 30+6
Mulla on kanssa ihan koko ajan aivan tajuttoman kuuma! Normaalioloissa mä olen aivan kamala vilukissa, mutta nyt en todellakaan. Erityisen ikävän tilanteesta tekee se, että mä en oikeastaan hikoile ollenkaan:o Siis olen aivan tuskaisen kuumissani, mutta kroppa ei vaan tajua yhtään viilentyä itse. Eikös hikoilu ole juuri kropan oma tapa laskea lämpötilaa? Uskokaa pois, mutta tänä kesänä (ja siis juuri TÄNÄ kesänä) mä en ole tarvinnut dödöä juuri lainkaan, silloin tällöin sipaisen vähän kainaloon vanhasta tottumuksesta, mutta en läheskään joka päivä. Aivan käsittämätöntä. Etenkin iltaisin mä oon aina pakahtua ja makaan usein sohvalla lähestulkoon alasti tuulettimen huutaessa hoosiannaa=D Hikoilu loppui samoihin aikoihin imetyksen kanssa viime marraskuussa, joten pistän kaiken hormonien piikkiin. Ja veikkaan, että lokakuussa hikoilen sitten koko vuoden hiet parissa viikossa;) Apua...
Ja kai tääkin mene hormoniosastoon, mutta DIRAHin tavoin munkaan säärikarvat ei kasva läheskään niin nopeasti ja voimakkaina kuin normaalisti. Kainaloita saa ajella vähän useammin, mutta ei niitäkään ihan niin usein kuin yleensä. Hassuja piirteitä kaiken kaikkiaan.
On varmaan ollut puhetta, mutta onko muille tullut sitä tummaa viivaa vatsaan? Mulla ei vielä, enkä muista milloin esikoisesta tuli, mutta loppujen lopuksi oli viiva selvästi näkyvissä ensin napaan saakka ja siitä jatkui mutta eri kohdasta melkein rintojen väliin asti. Nyt näkyy ihan haaleanvaalea viiva, mutta se on mun mielestä ollut näkyvissä koko ajan raskauksien välissäkin.
Nyt lounaalle.
ihan ensiksi hannalle tsemppiä tuonne äippäpoli käyntiin , toivottavasti kaikki kunnossa ja saat selvyyden tuohon kutinaan!
..onneksi kuitenkin,kuten ite jo mainitsit,viikkoja sen verran kassassa että ihan turvallisilla vesillä jo:)
mulla kanssa viime raskaudessa oli tuota kutinaa, just käsissä jalkapohjissa ja masussa, mutta johtui ilmeisesti vain masunahkan venymisestä ja käsissä ja jaloissa taas hullusta turvotuksesta, mutta kivaa ei ollut joten sympatiat täältä!!
monella taas ollut kurjia öitä! lähettelen täältä jaksuja kaikille!
alkaa meillä tuo loppu häämöttää kun ei ole yöt enää hyväunisisa:)
täällä poika vaihteeksi (siis ollut nyt jo tosi kauan tämmöistä) kitisi vähän väliä,puolentunnin välein pikkuisen huoneesta kuului itkua...ja sitten tosiaan tuohon päälle omat yöhyppelyt vessaan ja kramppien takia pystyyn ja muuten vaan asennon vaihdot summuut, kyllä aamulla silmät ristissä saa olla kun pitää nousta..mutta eiköhän tämä joskus rauhotu:)
niin,niitä neuvolakuulumisia!! :
kaikki oli kunnossa, hemppa tosin tippunut 105.een,joten pitää ottaa parin viikon tehorautakuurit,ettei tipu alle tuon 100.n..
vauva on edelleen oikein päin eli väärinpäin;) siis rt.ssa, kuten olen tuntenutkin, jalat oikealla ja peppu vasemmalla, aika alhaalla jo on,muttei vielä kiinnittynyt, ja kuulemma ihan normaalia että uudelleen synnyttäjillä tuota kiinnittymistä ei oikeastaan edes tapahdu,vasta synnytyksessä putoaa tuonne ihan alas..
paineet ok: 100/50
pissa puhdas, fundus-mitta 28,eli tasasiesti kasvaa,hieman alle keskikäyrän.
vauvan syke hieman yli 150..niinkuin ollut tähänkin asti.
lapsivedenmäärä normaali.
painoa tullut taas 400g viikossa,huh! nyt siis 67 tasan.jaiks!!
yhteensä nyt tullut 15-17kg..huhhuijaa!
vauvan painoksi arvioi nyt semmoisen 1600g, ihanuutta koko paketti<3
seuraavaksi neuvola onkin jo 10pv.n kuluttua ja sitten lääkäri!
pikkuhousugallupiin: ihan tavallisia olen käyttänyt, yhtä kokoa suurempia kyllä oon ostanut,ettei narut ihan jää tuonne löllöjen väliin lanteille.. stringejä siis käytän ja joskus hipstersejä.. mä en kanssa tykkää yhtään mummopikkareista,tuntuu päällä tosi epämukavilta!
sen verran kyllä on r-aika muuttanut pikkuhousujen valintaa,että käytän ainoastaan noita puuvillaisia,ei tunnu pitsiset summuut päällä hyvältä, mies jo onkin kysellyt että otanhan sitten entiset kivannnäköiset alusvaatteet käyttöön synnytyksen jälkeen;) hihii!
ei taida saada kovin suuria suosionosoituksia nämä vaaleanpunaiset ja valkoiset pinkpantterikuvioiset summuut pikkarit;)
nyt tankkaamaan!
ainiin pakko vielä tyytyväisenä todeta että on tosi kiva kun nykyään tuo muoti suosii pitkiä paitoja, on kiva kun voi ostaa ihan tavllisia vaatteita jotka mahtuu tämän ison massunkin kanssa päälle, ompa sitten synnytyksen jälkeenkin vielä jotain mitä voi pitää kun on muutakin kuin noita pussimahaisia mammavaatteita!
no nyt sinne jääkaapille!
helteisen päivän jatkoa!! (missä sataa ja on viileää,tullaan sinne!!!)
fiikuna ja mytty rv 32+2
..tuosta kuumuudesta: KYLLÄ ON KUUMA! kokoajan, yöllä oikein nihkeä iho,ei peitoa voi edes kuvitella, tai jaloilla pakko pitää sukkien ja villasukkien ja untuvasukkien lisäksi,jos vähän helpottaisi tuota kramppailua.. päivisinkin,oli miten tahansa vähän vaatetta kokoajan kuuma!! kyllähän tämä oma lämpöpatteri pitää siis lämpimänä!
niin ja onnittelut, neljäskö, vauvan oikeinpäinkääntymisestä!!
toivottavasti nyt suosii tuota asentoa loppuun asti:)
fii ja mytty rv 32+2
Selvispä se matkan pää! Mies kerto jotta osaan pakata..eli lähetään yhen toisen perheen kanssa yhessä asuntoautolla ensin ruotsiin ja sitte jaksamisen mukaan norjaan ja lappiin. Saas nähä miten sitä jaksaa ite istua asuntoautossa, ja miten sujuu yöt ku nuita vessareissuja on runsaasti. Mutta siis, nyt pakkaamaan, parin tunnin päästä on lähtö. Palaan juttuun ens vkl, MUKAVAA viikkoa teille kaikille :)
Eipä taida olla enää uutta, että yö oli suht. huono. Mua vaivaa ne kuumat aallot tai siis tuntuu että koko ajan tukahtuu! Onko teillä muilla kuuma? Tämä ei ole sellaista kuumuutta kuin helteellä, kun meilläkin on sisäilma ihanan viileää. Se kuumuus tulee jostain tuolta " sisältä" . Huh. Sitten ei vaan muuten saa unta ja jos saa niin pitää herätä pissalle;) Ai niin ja sitten HÄPYHUULIA särkee öisin, tuntuu että ne on tulessa välillä. Liekö liitoskipuja. JOhtuu varmaan niistä lenkeistä mitä olen tehnyt, mutta aion jatkaa niin kauan, kuin ei kävellessä satu.
Tyttö nukkui kyllä omassa huoneessaan koko yön, inahteli välillä ja minä tietysti heti katsomaan kun murehdin ettei tipu taas sängystä. Mutta miehen töihin paluusta lähtien, elokuun alusta siis, neiti on päättänyt herätä kuuden maissa. 1,5v olen saanut nukkua 8, 9 tai jopa 10 aamuisin ja nyt tuntuu kyllä kidutukselta nousta jo kuudelta..;)
HANKINNOISTA vielä, että tuli mieleen, että vauvalle pitää varmaan ostaa tumput ja lämpimämpi hattu. Harmittaa kun en eilen h&m:lta hoksannut ostaa. Kypärämyssy on jo, mutta sellaista syyslakkia ei oikein ole. Ja tosiaan jos tulokas on poika, joutuu pikkuisäntä heti identiteettikriisin pyörteisiin kun ei meillä ole kuin vaaleanpunaisia kevytoppapukuja...;)
Mitähän sitä tänään tekis kun näyttäis tulevan oikea harmaa sadepäivä (mikä ei sinänsä haittaa yhtään...)? Pitääpä soitella kavereille jos kyläilisi tänään. Jääkaappi on melko tyhjä, mutta ollaan menossa miehen kanssa suurmarkettiin kun hän tulee töistä ja ostetaan niin paljon ruokaa kun saadaan tuotua. Käydään parin viikoin välein kunnolla kaupassa täyttämässä pakastin ja sit mä käyn hakemassa maitoa, leipää, hedelmiä jne kun tarvii (melkein joka päivä..).
Mukavaa päivänjatkoa!
Nazu ja rv 33+4 (tämä rv on mennyt hitaasti!)