-LOKAMASUJEN PERJANTAI-
Kommentit (30)
Hyvää matkaa sulle JÄÄSYDÄN! Mies oli siis järjestänyt matkan puoliksi yllätyksenä?! Tosi kivaa. Älyäispä oma tehda joskus edes jotakin vastaavaa..!
LILLIS: Muistelisin, ett se Coen närästyslääke oli: lasilliseen vettä teelusikallinen ruokasoodaa. Korjaa Coe, jos muistin väärin!
HANNA: Onnea lääkärikäynnille! Kiva että pääsit tutkittavaksi näin pian.
Oma napa: Poitsu alkanut viimeisen parin viikon aikana myös mulla muljaamaan ja potkimaan tuossa ylämasussa. Vihdoinkin! Aiemmin potkut tuntuivat vain tuolla alamasussa. En kyllä tiedä onko tällä hetkellä poikittain vai onko pää kuitenkin jo tuolla oikealla puolella alhaalla. Niin paljon sellaista möyrintää tuntuu välillä ainakin olevan, että tiedä sitten miten siellä mennään :) Ihmettelen kyllä välillä, että miten muut tuntee sen miten päin vauva on!
Vilkkaimmillaan hän on aamupäivällä töissä ja loppuillasta 9-11 kun istuskelen kutomassa ja katsomassa telkkaa. On se kivaa, kun näkee jo selvästi liikkeitä masun päällekin :)
Viikonloppuja kaikille! Yritän jossakin vaiheessa availla tietokonetta, mutt katsotaan nyt kuinka usein ehtii / jaksaa. Niin, tosi väsynyt mä oon myös, vaikka suht hyvin oon nukkunutkin. Väsymys näkyy ehkä eniten sellaisena yleisenä saamattomuutena! No terkkarilta kuulee ti ett onko hb laskenut niin paljon ett kannattais jo syödä rautaa. Se vois auttaa tähän saamattomuuteenkin. Toivottavasti!
T: Peggy rv 29+3
Eli kovin on olotilani samanlaista kuin monella muullakin lokakuussa vauvaansa syntyväksi odottavalla: satunnaisia supisteluja, älytöntä hiotusta ja kuumotusta, liitoskipuja ym. Periaatteessa kaikki on ok, mutta kyllä silti tuskastuttaa jo tämä norsumainen olo. Paino on päässyt nousemaan aivan liikaa, kiitos suuren makeanhimoni. Nyt on kyllä ihan pakko ottaa itseään niskasta kiinni herkuttelun suhteen, että jotenkin jaksaisi nämä kilonsa kantaa loppuun asti.
Olen yrittänyt nyt lisätä liikuntaa; monta kuukautta onkin mennyt vain pakolliset kauppareissut kävellessä, mutta nyt olen päättänyt käydä ihan joka päivä kävelemässä vaikka edes pienen lenkin. Liitoskipuja on kyllä ollut nyt sitten enemmän ja varsinkin öisin on lantion seutu ihan jumissa kun nousee vessaan, mutta en anna tämän nyt masentaa kunnonkohotusyritystäni synnytystä varten. Yhä jaksan toivoa alatiesynnytystä ... kohdussa myllätään edelleen sellaista vauhtia, että ei ole mitään takeita miten päin sieltä oltaisiin ulos tulossa, varmaan aika viimeisillä viikoilla asettautuu pää alaspäin jos on asettautuakseen.
Mielenkiintoisia keskusteluja täällä oli viime päivinä käyty imetyksestä, maidonkerääjistä ym. Eipä minulla oikeastaan ole asiaan mitään uutta lisättävää, joten antaa olla.
Minä taidan olla aika harvinaisuus alusasujen suhteen: nimenomaan tykkään raskausaikana " mummomallisista" alushousuista. Olen hankkinut aika monet äitiysalushousut, mutta nyt loppusuoralla kun ovat käyneet pieniksi niin nyt hankin ihan tavallisia sloggi maxeja isoa kokoa. Hirvittävän kalliita on nuo äitiysalushousut! Niin, ja on minulla hyvä perustelukin miksi tykkään korkealle tulevista malleista: minulla on suht kookas napatyrä, joka pullahtaa esille raskauksien edetessä ja tyrä ei kipeydy kun sitä tukee korkeilla ja hyvin tukevilla alushousuilla. Leikkaushoitoon en ole halunnut mennä, kun raskauksien jälkeen tuo tyrä minulla häviää eikä vaivaa millään lailla kunhan liikakilot on karistettu.
Mitään suurempia hankintoja ei meillä olla vauvaa ajatellen tehty, lähes kaikki tarpeellinen löytyy entuudestaan. Ja kun ei sukupuolikaan vielä ole selvillä niin mahdolliset vaatehankinnat jätän myöhemmäksi. Jos tyttö syntyy, niin sitten kyllä koluan vaatekaupat ja hankin ihanuuksia tytölle (perheessä kolme poikaa). Uusi sitteri ehkä hankitaan, entinen on niin vanha ja risa että en viitsi sitä enää katsella. Tuplarattaatkin meillä jo on, joten mitään isoja investointeja ei nyt tarvitse tehdä. Tai tehtiinhän me yksi iso investointi jo kesällä, kun piti auto vaihtaa suurempaan: ostettiin käytetty,halpa minibussi, kun ei meidän poppoolle mikään farmari enää lokakuussa riitä kun perheen koko on silloin kuusi henkilöä.
Tykkäättekö te Ruskovillan tuotteista? Minua houkuttaisi niitä hankkia, varsinkin se unipussi kiinnostaa. Hinta vaan on niin kova, että täytyy vielä harkita.
Tänään oli kurja päivä, kun 4v pojalla oli kontrollikäynti allergioiden takia sairaalassa. Luulin, että lähinnä sinne mennään jutustelemaan, mutta lääkäri halusikin nyt tehdä perustellisesti tutkimuksia; tehtiin prickit, otettiin keuhkokuva ja verikokeita. Verikokeiden otto oli kova paikka; kiltisti poika kyllä ne antoi ottaa vaikka kaksi kertaa jouduttiin pistämään, mutta itkua tuli kovasti ja paha mieli oli päällä pitkän aikaa näytteenoton jälkeen. No, nyt ei ehkä tarvitse pariin vuoteen kontrollissa käydä joten eiköhän tämä ikävä kokemus pojalta unohdu.
Severon rv 32+3
Pikaiset neuvolakuulumiset tältä päivältä. verenpaine, pissa ym. ok. Sf-mitta oli 29cm eli sama kuin 2 viikkoa sitten mutta johtunee siitä että oli edellisellä kerralla sijainen, eri mittaaja. Keskikäyrällä mennään. Terkkarin mukaan ei ole huolta sokeriongelmasta vaikka taas se himputin paino oli noussut 900g/vko. Terkkarin mukaan masu on kuitenkin mukavan kiinteä eikä mikään valtavan suurikaan. Mun omasta mielestä se kyllä on suuri. Pikaisesti kurkattiin ultralla vauvan asento ja raivotilassa onneksi on muttei ole vielä kiinnittynyt. On kuulemma vielä melko ylhäällä joten saattaa pyöriä vielä. RV36 menen äipääpolille synnytystapa-arvioon ja sitten katellaan missä asennossa vauva on ja silloin varmaan selviää sekin joudunko taas sektioon vai en.
Mullakin on nyt ollut jaloissa KUTINAA ja terkkari meinasi että johtuu helteistä ja siitä kun jalat ovat turvoksissa. Niin ajattelin itsekin kun en usko että allergiaakaan olisi tai sitä hepatoosia.
ALUSHOUSUISTA sen verran, että mä oon käyttänyt nyt pari kk äitiysalushousuja joita oon ostanut jo esikoista odottaessa. Käytössä on H&M:n stringit ja niistä mä oon tykännyt. tringejä kun käytän muulloinkin. Sellasista mummomallin housuista en tykkää. Niitäkin parit äitysmalliset on mutten oo niitä käyttänyt tän raskauden aikana ollenkaan. Muakin aluksi ärsytti kun masun päällä oli jotain mut nyt oon jo taas tottunut ja huomannut että housutkin (siis päällimmäiset) pysyvät paremmin jalassa kun alushousut on masun päällä. Siis jos noi alushousut valuu masun alle niin sit meinaa farkutkin tipahtaa jalasta. Mäkin sinnittelin melko pitkään tavallisilla stringeillä mutta alkoivat painaa tota sektiohaavaa niin jätin ne nyt muutamaksi kk:ksi unholaan.
Joku päivä joku taisi kysellä että aikoko joku matkustella vielä ja joku olikin nyt lähdössä reissuun (Hyvää matkaa!). Mulla varmaan tulee vielä ainakin syyskuun aikana 6h junamatkoja koska joudun käymään pk-seudulla koululla tenttejä tekemässä ja muutenkin. Aion kylä uskaltaa reissata koska en edelleenkään usko että tää vauva syntyis yhtään etuajassa. Esikoista odottaessa lähdettiin 1pv lasketun ajan jälkeen 600km:n päähän mummolaan omalla autolla ja matka meni ihan hyvin. Kuten arvata saattaa, vauva kuitenkin syntyi sen reissun aikana mutta vasta kun oltiin oltu 3pv perillä. Onneksi noita sairaaloita on ympäri Suomea. :)
Hyvät viikonloput kaikille!
MaryJ 33+0
Saimme tänään kuulla, että mieheni kummipoika on menehtynyt äkillisesti varhain aamulla.
Koko asiaa on niin vaikea ymmärtää.. Koko asia tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta ja pojan vanhempien tuskaa oli aivan älyttömän vaikea katsoa. Tuntuu niin pahalta ja samalla tajuaa, kuinka kiitollinen saa olla noista kolmesta terveestä riiviöstä.
Voi olla, että en kirjoittele nyt muutamaan päivään.. Jotenkin vaan tuntui tarpeelliselta kertoa, ettette ihmettele mihin katoan.
Osanottoni kaikille teille, jotka juuri nyt elätte keskellä suurinta mahdollista surua.
Mullakin oli tänään neuvola ja kaikki oli ok. Paino pudonnut tällä hetkellä -7kg. Syömistä joudun tarkailemaan raskausdiabeteksen takia. Iltaisin pistän nyt insuliiniä, kun paastosokerit ovat olleet aamulla korkeat. Sf mitta oli 33cm ja meni nyt vähän yläkäyrän yläpuolella. 28 päivä menen äitipolille, katsotaan sitten vauvan painoarviota. Iso vauva meille joka tapauksessa tulee. Esikoinen painoi 4kg ja syntyi rv 38+1. Tämän vauvan painoarvio oli jo viikolla 29+6 1,7kg.
Mianille: Minun työkaveri menetti poikansa kesällä ja se on kyllä todella kauhea paikka vanhemmille. Ei koskaan toivo omalle kohdalleen.
Hankinnoista: kaikkea pitäis vielä ostaa Esim. seisomalauta esikoiselle, pinnasuojat ja sit kaikkea pientä.
Niina rv 32+0
LILLIS / PEGGY: Oli juurikin niin, en muistanut aiemmin vastatakaan.
MIANNI: :( :( :(
Coe
Mahtuuko mukaan vielä näin loppumetreillä??
Oon käyny lukemassa sillon tällön teitin juttuja, mutta koskaa en oo saanu aikaseksi itte kirjotella.
Odotan pikkukakkosta ja LA ois 9.10. Ennestään on tyttö (synt. 12/04).
lillis06: Sama juttu täällä! Makaan usein iltaasin puolialasti olohuoneen sohvalla tuulettimen alla. Aina ei sekää oloa helpota ja laitanki ilmastoinnin ihan kylmälle. Aamulla isäntä sitte sanoo, että nenän pää on aivan jääs...ja mä kuitenki ihan hikinen!! ARGH!
Muutenki olo alkaa olla jo aika tukala!
Mianni: :( pahoitteluni teille!!
Kirjoittelen vaikka huomenna taas lisää, mikäli huolitte mut vielä mukaan!!!!!!!!!
Katinka rv 32+4
Mianni, ymmärrän miltä susta tuntuu. Mäkin menetin serkkuni tänä kesänä... Voimia sinne päin!
Muuten kaik täällä okei, lasten koulut & kerho lähteneet käyntiin. Mulle tulee vaan niin paljon kävelyä päivän mittaan että jalat on ihan loppu ja supistelee jo aikasta usein... No kaipa se siitä. Neuvolassa kaikki kuitenki oli maanantaina hyvin, paitsi hemppa laskenu 110:n. Raudan sitte aloitin. Ihan reteferin, vaikka suositteli obsidania. Maha kyllä kestää, onnex!
Yöt menee ihan koomassa, ei ole mitään veskireissuja siis ainakaan vielä. Sitä vaan jossain vaiheessa herää yöllä ihan puuduksissa ja sitten pitää hilata itsensä toiselle kyljelle. Aika urakka jo!
Palailen taasen...
Sanna ja baby 32+3
Pikkareista,itse olen käyttäny ihan tavallisia..Hipstereitä yleensä,
Ne on mukavan matalia.
Toivotaan myös ettei Hannalla ole hepatoosia tai että saisi avun tuohon kutiamiseen!
Omaan mahaan kuuluu supisteluja,ihan liikaa.Nyt tulee vaikka lepäisi ja varsinkin jos tekee jotain niin sitten vasta sattuu oikein tuonne alas.Mietin jo tässä että pitäiskö soitella synnärille mutta uskon kyllä ettei tämä tästä mihinkään johda.
Tiistaina mulla on äippäpoli joten kai siellä sitten selviää.Tuntuu hirveältä ajatella että 8 viikkoa voi mennä näin,mitenhän sitä jaksaa.
Tulipa taas vuodatettua.
Wades & Natika 31+