Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kesä on yksinäiselle pahinta aikaa

12.05.2021 |

Tuntuu, että kaikki muut on jossain ystävien tai perheen kanssa viettämässä laatuaikaa. Itse olen itkenyt viimeiset kaksi päivää yksin kotona, niin surkea olo kuin olla ja voi.

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Facessa on jotain kaveriryhmiä..

Meinaan siis että ehkä sellaisista voisi löytää oman henkistä seuraa, voihan siellä kertoa vähän itsestään ja vaikka millaisista asioista on kiinnostunut ym. Kaikkea kannattaa kokeilla :)

Onko facebookissa muka vielä jotain elämää? Olen poistanut tilini jo pari vuotta sitten ja mun mielikuva on se, että siellä on lähinnä 50+ ihmisiä jäljellä. Vai olenko väärässä?

Vierailija
62/86 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten yhteiskunnassa voitaisiin saattaa yksinäisiä yhteen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäpä nyt ei olisi yksinäiselle pahinta aikaa. Kesä, talvi jouluineen ja kaikki juhlapyhät. Kun tarkemmin ajattelee, niin koko vuosi.

Vierailija
64/86 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voisi auttaa?

Vierailija
65/86 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Facessa on jotain kaveriryhmiä..

Meinaan siis että ehkä sellaisista voisi löytää oman henkistä seuraa, voihan siellä kertoa vähän itsestään ja vaikka millaisista asioista on kiinnostunut ym. Kaikkea kannattaa kokeilla :)

Onko facebookissa muka vielä jotain elämää? Olen poistanut tilini jo pari vuotta sitten ja mun mielikuva on se, että siellä on lähinnä 50+ ihmisiä jäljellä. Vai olenko väärässä?

On.

Vierailija
66/86 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Eilenkin ajattelin, että olisi mukavaa nyt jonkun kanssa näin kauniilla kelillä mennä ulos istuskelemaan, mutta ei ole ketään....

T. N 33v.

Vierailija
67/86 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä on mennyt niin huonoon kuntoon yksinäisyyden ja puhumattomuuden takia etten enää välitä mistään. Kipuraja ylitetty vuosia sitten. Ikä mulla 30v. Minusta ei ikinä huomaisi mitään, olen onnistunut jollain tavalla kuitenkin pitää itseäni ihmisen näköisenä. Olen vain sisältä täysin kuollut ja turtunut.

Olen aina ollut sosiaalinen ja kiinnostunut maailmasta. Nyt nää piirteet kuolivat minusta pois. En osaa edes enää jutella ihmisille.

Työttömyys vielä päälle :) Onneksi olen täysin kuollut henkisesti niin mikään ei enää hetkauta, ei kosketa eikä ärsytä. Ei vaa kiinnosta elämä eikä mitään tällä universumissa. Kaikki on turhaa.

Avun saaminenkin on pelkkää teatteria jolla saadaan sirkus pyörimään. Luotto ihmisiin mennyt täysin, en kykene enää nähdä tätä lajia varteenotettavana.

Vierailija
68/86 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kun niitä tapahtumia ei järjestetä!! Entisaikoina oli vaikka mitä tanssiaiset ja kekkerit. Mä en käsitä miksi ei nykyään niitä järkätä. Suomessa on pilvin pimein puistoja, kartanoita ja tiloja missä vois kesäisin pitää tapahtumia johon on helppo tulla.

Yleensä ja harvoin kun näitä järkkätään niin se on jotain mitä liittyy päihteisiin ja sairauksiin. En ymmärrä, eihä yksinäisyyteen näitä aina liittyy?!

Tarvitaan ilosia juhlia jossa voi ja saa oikein laittautua, seurustella ihmisten kanssa kuplivaa kädessä.

Vierailija
69/86 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siis kun niitä tapahtumia ei järjestetä!! Entisaikoina oli vaikka mitä tanssiaiset ja kekkerit. Mä en käsitä miksi ei nykyään niitä järkätä. Suomessa on pilvin pimein puistoja, kartanoita ja tiloja missä vois kesäisin pitää tapahtumia johon on helppo tulla.

Yleensä ja harvoin kun näitä järkkätään niin se on jotain mitä liittyy päihteisiin ja sairauksiin. En ymmärrä, eihä yksinäisyyteen näitä aina liittyy?!

Tarvitaan ilosia juhlia jossa voi ja saa oikein laittautua, seurustella ihmisten kanssa kuplivaa kädessä.

Aika pitkälti näissäkin ollaan omissa porukoissa. Yksinäinen on aina vähän epäilyttävä..

Vierailija
70/86 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nythän on parasta aikaa saada seuraa. Helsingissä ainakin kaikki ovat ulkona hyväntuulisina ja hymyssäsuin, ja monet vaihtavat mielellään pari sanaa rannoilla ja puistoissa.

Itse menin yksin Sompasaunalle ja juttua syntyi hei parin mukavan naisen kanssa, ja saunomisen jälkeen kävimme ostamassa purtavaa ja menimme puistoon syömään. Seuraan liittyi kaksi muuta tyyppiä myös, heidän tuttujaan. Oli tosi hyvä päivä ja ihana kohtaaminen, vaikka en tiedä, tapaammeko koskaan uudestaan. Tosi kivoja ihmisiä.

Tuntemattomien kanssa juttuun alkaessa tulee tietenkin olla herkkyyttä sille, kenen seuraan sopii jäädä pidemmäksi aikaa. Jos avaukseen vastataan kohteliaasti mutta lyhyesti, on parempi väistää taka-alalle, loukkaantumatta. Koko ajan pitää olla valmiina antamaan toiselle tilaa. Kesällä kuitenkin kaupungista löytyy seuraa tosi helposti.

Kaikki ei asu Helsingissä.

Vierailija
71/86 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotileikin koira kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä kesä taas on yksinäisenä helpomi kuin talvi. Nyt voin lähteä vaikka terassille tai puiston penkille istumaan tai käppäillä vaan pitkin kaupunkia koiran kanssa. Talvella on kylmää ja pimeää, silloin käperryn kotiini yksin telkkarin eteen.

Ai yksin terassille katselemaan muitten hauskanpitoa? Siinä tulisi kyllä ihan järkyttävän ulkopuolinen ja surullinen olo. Luonnossa liikun kyllä kesällä ihan mielellään yksin.

Tää on ihan kamalaa. Istua yksin terassilla ja ihmiset lähestyy ainoastaan kysyäkseen, että saako tän tuolin ottaa. "Mies jonka ympäriltä tuolit viedään"

Aivan sama vaikka tuolit katoaisi, periksi ei kannata antaa ikinä.

Jonakin päivänä joku jää siihen viereen juttelemaan ihan varmasti.

Vierailija
72/86 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 41 vuotta. Kaksi alle kouluikäistä lasta ja puoliso. Ei ole hetken rauhaa, koskaan. Jos minulla ei olisi perhettä, olisin kyllä todella yksinäinen. Olen jonkin verran introvertti, mutta nuorempana minulla oli ystäviä. On kai minulla teoriassa nytkin, mutta heillä on myös lapsensa ja osa on muuttanut pois kaupungista. Kirjoittelemme viestejä, mutta koronan ja perhekiireiden takia emme ole nähneet monen kanssa 1,5 vuoteen. Onhan se aika karua.

73/86 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen terassilla ja olin ainoa yksinäinen, muut ihmiset olivat vähintään pareittain. Rauhassa sai olla. Ainoastaan paikallinen rapajuoppo lähestyi ja olisi halunnut kanssani naimisiin.

Vierailija
74/86 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ausseille jokin järjestö   missä voisi tavata kaltaistaan?

Vierailija
75/86 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lukea, että on kohtalotovereita, se antaa voimaa jaksaa huomiseen.

Vierailija
76/86 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jjep.. Vaikka olenkin suhteessa niin mies istuu mieluummin koneellaan pelaamassa.. Masentaa kun ei ole ketään kenen kanssa lähteä jonnekin, samaa p*skaa vuodesta toiseen..

Hanki parempi mies!

Vierailija
77/86 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä on ainakin yksinäiselle kesätöitä vaille jääneelle opiskelijalle pahinta aikaa. Töitä täytyy hakea epätoivon vimmalla ja kiristää vyötä, koska opintolaina ja asumistuki on ainoat tulonlähteet. Ensi kuussa ei tule edes asumistukea, kun opiskelijat siirretään asumislisän pariin. Leipäjonotkin on kesätauolla, nyt kun kerrankin ei täydy viettää päiviä koululla vaan olisi aikaa ja mahdollisuus mennä jonon jatkoksi. Ruuaksi on puuroa puuron perään ja muuta superhalpaa. Mihinkään ylimääräiseen ei ole varaa, täytyy vaan toivoa ettei tule mitään yllättäviä menoja jotka kaataisi budjetin ja pakottaisi kadulle kerjäämään. Kiva olla yksin kotona ja käydä yksin puistossa, kun ei täällä paljon muutakaan voi tehdä.

Vierailija
78/86 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesä on ainakin yksinäiselle kesätöitä vaille jääneelle opiskelijalle pahinta aikaa. Töitä täytyy hakea epätoivon vimmalla ja kiristää vyötä, koska opintolaina ja asumistuki on ainoat tulonlähteet. Ensi kuussa ei tule edes asumistukea, kun opiskelijat siirretään asumislisän pariin. Leipäjonotkin on kesätauolla, nyt kun kerrankin ei täydy viettää päiviä koululla vaan olisi aikaa ja mahdollisuus mennä jonon jatkoksi. Ruuaksi on puuroa puuron perään ja muuta superhalpaa. Mihinkään ylimääräiseen ei ole varaa, täytyy vaan toivoa ettei tule mitään yllättäviä menoja jotka kaataisi budjetin ja pakottaisi kadulle kerjäämään. Kiva olla yksin kotona ja käydä yksin puistossa, kun ei täällä paljon muutakaan voi tehdä.

Toimeentulotuki?

Vierailija
79/86 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jjep.. Vaikka olenkin suhteessa niin mies istuu mieluummin koneellaan pelaamassa.. Masentaa kun ei ole ketään kenen kanssa lähteä jonnekin, samaa p*skaa vuodesta toiseen..

sulta puuttuu persoonallisuus

Vierailija
80/86 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuki?

Opintolaina katsotaan tuloksi ja sen pitäisi riittää koko vuodelle.