Sinä joka olet pettänyt kumppaniasi, miksi?
Kysymys otsikossa. Täytyyhän siihen nyt jokin syy olla?
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
Jussi-80 kirjoitti:
Mitä järkeä on olla suhteessa vain perheen vuoksi? Onko kiva olla sitten sellainen tyyppi, joka pettää pikkujouluissa, työreissuilla, aina kun tulee mahdollisuus? Kenen vuoksi näitä kulissi-liittoja pidetään yllä? Lasten, omien vanhempien? Järkevää? Kannattaakin elää toisten vuoksi.
Eroaminen on prosessi ja kun sitä päätöstä prosessoi niin sen aikana ehtii tapahtua kaikenlaista. Ei siitä 20 vuoden liitosta, kun on lapsia, asunto, mökki, auto, yhteinen firma ja riippuvaiset isovanhemmat, siitä ei oikeasti vaan lähdetä niin että heippa moro. Siitä täytyy saada jonkunlainen varmuus että se on se oikea ratkaisu ja sitä kukakin sitten selvittelee milläkin tavalla että onko se.
Tuollako nyt voi oikeuttaa pettämisen? Tai oikeastaan mitä vaan. Tämä nyt oli minun tapa käsitellä asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vieraili
</p>
<p>Totta, eikä muutenkaan pitkää suhdetta voi typistää olemaan yhden, lyhyen ongelmallisen jakson ns mittainen.
</p>
<p>Kuitenkin moni tuntuu ajattelevan, että koska vaikkapa 20 vuoden mittainen suhde päättyi pettämiseen, on pettänyt osapuoli moraaliton ja pilannut suhteen, jota toinen osapuoli on vain yrittänyt vaalia.
</p>
<p>20 vuoteen voi mahtua niin paljon kaikenlaista, myös siihen viimeiseen eron tekemisen vaiheeseen, josta ulkopuolinen ei voi tietää yhtään mitään. Ei kannata niin nopeasti hypätä tuomitsemaan. Pettäjä tekee monesti molemmille palveluksen kun päättää surkeaksi ajautuneen suhdevankilan ja ottaa siitä vielä yksin kaiken kuran toisen paistatellessa marttyyrina.[/quote kirjoitti:Kauhean pitkä viesti minkä pointti oli ettet osannut elää pettämättä niin kuin kypsä aikuinen ja haluat vielä ihailua osaksesi.
Kelles se sun tuomarin nuijasi heilauttaa tuomion mun erossani:
17 vuotta yhteistä elämää. Mies kävi vieraissa aivan alussa, annoin anteeksi. Mies kävi vieraissa jälleen satunneisesti muutaman vuoden ajan kun olin raskaana ja pieni lapsi. Aavistelin, mutten tiennyt, en luultavasti kaikkia vieläkään.
Kun lapset oli jo kouluikäisiä ihastuin toiseen, erosin ja oon suhteessa nyt tän toisen kanssa.
Appivanhemmat ei halua olla enää missään tekemisissä koska minä hajotin heidän mielestään meidän suhteen. Samalla lailla mut tuomitsee luultavasti kaikki muutkin, paitsi mun perhe ja ystävät jotka tietää. He ei tuomitse, jotka tietää..
Hän vain prosessoi ongelmianne omalla tavallaan vai miten se meni?
Vierailija kirjoitti:
Yhdistelmä tyytymättömyyttä ja jatkuvaa torjuntaa parisuhteessa, plus humala ja vastaantullut mies keneltä sain huomiota teki musta kuin pikkulapsen ilman itsehillintää keksipurkilla.
Tämähän on jo melkein rehellistä.
Vierailija kirjoitti:
Väsyttävä lapsiarki.
M 38
Muuttuiko lapsiarki pettämisen myötä energiseksi arkeesi ? Auttoiko pettäminen parantamaan kurjan lapsiperhearjen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8 vuotta seksittömässä mutta muuten hyvässä suhteessa.
Avioliitto jatkuu enkä kadu pettämistä. Teen sen varmasti vielä uudestaanTieto lisää tuskaa. Ei pidä koskaan kertoa jos haluaa säilyttää suhteensa.
Niinpä. Tämän mukaan minäkin nykyisin menen. En turhaan kerro naisille mitään mikä heitä voisi loukata, mutta en anna sen rajoittaa tekemisiäni.
Vierailija kirjoitti:
Olin vaan niin lopen kyllästynyt tähän lapsiarkeen.
Toinen mies antoi minulle voimaa ja pakoa siitä, mitä juuri silloin vihasin.
Onneksi oma mieheni ymmärsi asian ja muutaman hairahduksen jälkeen jatkettiin taas yhdessä vahvempina eteenpäin. Pitkään parisuhteeseen mahtuu kaikenlaista. Olen onnellinen, että mieheni oli siinä tilanteessa tarpeeksi kypsä ymmärtämään minua ja kipuiluani.
Aiotko sinä myös kypsyä joskus?
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli pitkä riita suhteessa, ja etäännyimme toisistamme.
Olin oman alan 2-päiväisessä seminaarissa (naisvaltainen ala), jonka illanvietossa eräs hieman vanhempi nainen kyseli minua "jatkoille" omaan hotellihuoneeseensa kun meillä tuntui synkkaavan tosi hyvin.Lähdin, mutta hotellin aulassa meni kuitenkin pupu pöksyyn, esitin huonovointista ja toivottelin hyvät yöt. Palasin omaan hotelliini enkä enää kehdannut mennä toisen seminaaripäivän yhteisosuuteen aamupäivällä. Olen kyllä aika vätys.
Todellakin olet. Olisit vain pannut menemään koko seminaarin. Sitten kotimatkalla olisit tajunnut miten kovasti vaimoasi rakastatkaan ja päättänyt salata kaiken sekä sopia riitanne.
Halusin tietää miltä vieras pesä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Kostoksi kun petti minua..
Sama, ja kun kerran leikkiin lähtee, kannattaa siihen lähteä tosissaan. Kävin kaikki sen kaverit lävitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli pitkä riita suhteessa, ja etäännyimme toisistamme.
Olin oman alan 2-päiväisessä seminaarissa (naisvaltainen ala), jonka illanvietossa eräs hieman vanhempi nainen kyseli minua "jatkoille" omaan hotellihuoneeseensa kun meillä tuntui synkkaavan tosi hyvin.Lähdin, mutta hotellin aulassa meni kuitenkin pupu pöksyyn, esitin huonovointista ja toivottelin hyvät yöt. Palasin omaan hotelliini enkä enää kehdannut mennä toisen seminaaripäivän yhteisosuuteen aamupäivällä. Olen kyllä aika vätys.
Todellakin olet. Olisit vain pannut menemään koko seminaarin. Sitten kotimatkalla olisit tajunnut miten kovasti vaimoasi rakastatkaan ja päättänyt salata kaiken sekä sopia riitanne.
Noinhan ne naiset juuri toimii. Eivät he lähde hakemaan seksiä vierailta vaan vahingossa ajautuvat siihen. Toinen vain ymmärsi niin hyvin ja osasi antaa huomiota juuri oikealla tavalla tai sattui muuten vaan juuri heikolla hetkellä siihen tarjoamaan jännitystä ja vaihtelua, kun naista oma elämä ahdisti. Tai siis näin se ainakin selitetään.
Vierailija kirjoitti:
Koska mä voin. Ja koska haluan. Ei ihmistä ole luotu yksiavioiseksi, se on satukirjan oppeja
Ihminen on. Elukoita ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska mä voin. Ja koska haluan. Ei ihmistä ole luotu yksiavioiseksi, se on satukirjan oppeja
Ihminen on. Elukoita ei.
Sanoo raamattu muttei mikään tieteellinen fakta.
Monikohan täälläkin pettämistä paheksuva on jo toisella tai kolmannella kierroksella eikä suinkaan sen ensimmäisen rakkautensa kanssa.. ja monenko jälkeläisillä on kaikilla eri isä?
Jussi-80 kirjoitti:
Mitä järkeä on olla suhteessa vain perheen vuoksi? Onko kiva olla sitten sellainen tyyppi, joka pettää pikkujouluissa, työreissuilla, aina kun tulee mahdollisuus? Kenen vuoksi näitä kulissi-liittoja pidetään yllä? Lasten, omien vanhempien? Järkevää? Kannattaakin elää toisten vuoksi.
Kenen vuoksi? Usein arjen sujuvuuden, yhteisen menneisyyden, suvun ja yhteisten kavereiden. Seuran.
Pimppaa tai pippeliä löytää tinderistä, mutta yhtä helposti ei löydä ihmistä, joka jaksaa olla sinun kanssa arkisin ja jonka tavat on tuttuja. Kuitenkaan tämä puoliso ei välttämättä edes halua seksiä. Sitten sitä saattaa hakea muualta.
Vierailija kirjoitti:
Jussi-80 kirjoitti:
Kenen vuoksi? Usein arjen sujuvuuden, yhteisen menneisyyden, suvun ja yhteisten kavereiden. Seuran.
Pimppaa tai pippeliä löytää tinderistä, mutta yhtä helposti ei löydä ihmistä, joka jaksaa olla sinun kanssa arkisin ja jonka tavat on tuttuja. Kuitenkaan tämä puoliso ei välttämättä edes halua seksiä. Sitten sitä saattaa hakea muualta.
Onko käynyt mielessä että satutatte toisianne ja aika monia muita ihmisiä tuolla toiminnalla, myös sitä perhettänne. Salailu on rankkaa ja vie energiaa, sen energian sinä viet perheellesi ja läheisillesi. Lipsauttelet varmasti jotain välillä. Toiset esim vaimo, hoksaavat kyllä, mutta eivät välttämättä kehtaa sanoa mitään vaan odottavat tai etsivät vahvistusta epäilyilleen. Onko vaimo dominoiva, kyttäävä, kiukkuinen ns ilman mitään syytä? Se tietää kyllä. Jos teillä ei ole seksiä, mistä se johtuu? Siitä ettei toinen halua pettävää puolisoa? Onko kyräilyä vaikka sietääkin toista arjessa ja tavat tuttuja? Mistä ne teidän energiat oikein kumpuaa loppujen lopuksi? Saati ne kolmannet osapuolet jotka luulevat tai toivovat oikeaa parisuhdetta, mikä oikeuttaa heille valehtelun? Lisäksi lapsille annetaan hyvin omituinen malli parisuhteesta. Että seli seli.
Mitä jos opettelisitte oikeasti kunnioittamaan itseänne ja toisia ihmisiä ja lopettaisitte sen valehtelun ja peittelyn ja esittämisen. Mitä jää jäljelle? Miksette tee omasta arjestanne sellaista ettei tarvi tuommoista p****a värkätä? Tulee se sitten nykyisen suhteen korjaamalla tai eroamalla ja etsimällä sopivampi, tuolla menetelmällä selän takana venkoilemalla kuvittelette saavanne pitää kakun ja syödä sen mutta itseasiassa teillä ei ole muuta kuin hatullinen sitä itseään loppujen lopuksi, sillä mikään ei ole aitoa.
Ei jaksa olla saman kanssa kymmeniä vuosia putkeen. Lisäksi olin kovin nuori ja kokematon kun tavattiin, kaipasin huomiota myös muilta ja vaihtelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiveli itsetuntoa, kun tunsin itseni halutuksi. Humalassa lankesin pidempään kestäneeseen piiritykseen. Jälkeenpäin on nolottanut, ei kaduttanut. Puoliso ei tiedä, eikä toisenkaan osapuolen puoliso. Tapaamme yhä harvakseltaan, mutta vältän tilanteita joissa olisimme kahden (tai humalassa). Pientä flirttiä on ilmassa edelleen, mutta en usko, että petän uudestaan. Jos niin kävisi, tunnustaisin puolisolle ja olisin valmis eroamaan. Tuosta yhden kerran hairahduksesta ja itsetunnon vahvistumisesta on tavallaan ollut iloa ja hyötyä puolisollekin, kun ymmärsin, että keski-ikäistynyt kroppani on yhä haluttava muidenkin silmissä ja löysin taas nuoruuden rohkeuttani.
En minäkään kadu mitään puolisoni selän takana tekemää kunhan siitä on hyötyä minulle. Koska jos minulla menee paremmin, se hyödyttää myös puolisoani.
Hehe odota vaan sitä päivää kun jäät kiinni. Se koittaa kyllä vaikka luulet ettei kukaan tiedä tai mikään hassu yhteensattuma sinua paljasta. Hyödyttää niin maan mahdottomasti sen jälkeen kaikkia, jokainen pääsee tilanteen tasalle ja aloittamaan puhtaalta pöydältä. Eikö tuollainen valehtelu ja k*setus syö sisältä, miten sen kanssa voi elää, tietäen ettei mitään ole saavuttanut ilman valheita? Yksi väärä sana väärässä paikassa ja kaikki oli siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avioliitto jatkuu enkä kadu pettämistä. Teen sen varmasti vielä uudestaanTieto lisää tuskaa. Ei pidä koskaan kertoa jos haluaa säilyttää suhteensa.
Niinpä. Tämän mukaan minäkin nykyisin menen. En turhaan kerro naisille mitään mikä heitä voisi loukata, mutta en anna sen rajoittaa tekemisiäni.
Sinua ei varmasti myöskään vaivaa että naisesi toimisi samoin. Vakuuttaa toki rakkautta ja rehellisyyttä, mutta sanat on sanoja. Jos vaikuttaa että "voit" tehdä mitä vaan, nainen tietää sun puuhasteluista 150 % varmuudella, varsinkin jos on ensin ollut epäileväinen tai kontrolloiva ja lopettanut sen sitten, ja vaikuttaa, että kaikki on "hyvin". Jos taas kiukuttelee niin epäilyt on juuri heränneet.
Voin kertoa, että keskimäärin 5–10 ihmistä tietää hyvin pian näistä värkkäämisistä kumppanin selän takana. Ihmiset ovat luontojaan uteliaita. Varmaan kiva odotella, koska joku totuuden torvi päättää valaista naistasi/naisiasi. Tapoja millä voit jäädä kiinni on niin monia, joita et tule ajatelleeksikaan, vaikka olisit olevinasi kovinkin huolellinen. Useimmiten miehet tai miksei naisetkin tietysti, jäävät ensimmäiseen kerran kiinni epäloogisuuksista puheissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinua ei varmasti myöskään vaivaa että naisesi toimisi samoin. Vakuuttaa toki rakkautta ja rehellisyyttä, mutta sanat on sanoja. Jos vaikuttaa että "voit" tehdä mitä vaan, nainen tietää sun puuhasteluista 150 % varmuudella, varsinkin jos on ensin ollut epäileväinen tai kontrolloiva ja lopettanut sen sitten, ja vaikuttaa, että kaikki on "hyvin". Jos taas kiukuttelee niin epäilyt on juuri heränneet.
Voin kertoa, että keskimäärin 5–10 ihmistä tietää hyvin pian näistä värkkäämisistä kumppanin selän takana. Ihmiset ovat luontojaan uteliaita. Varmaan kiva odotella, koska joku totuuden torvi päättää valaista naistasi/naisiasi. Tapoja millä voit jäädä kiinni on niin monia, joita et tule ajatelleeksikaan, vaikka olisit olevinasi kovinkin huolellinen. Useimmiten miehet tai miksei naisetkin tietysti, jäävät ensimmäiseen kerran kiinni epäloogisuuksista puheissa.
Itseasiassa ei vaivaisi, ainakaan kovin paljoa. Kaikkien kokemieni pettymysten jälkeen olen todennut, että on parempi olla laskematta hirveästi parisuhteiden varaan. Minulla on naisystävä, jonka seurassa viihdyn oikein hyvin. En vain odota siitä mitään sen enempää kun en itsekään pysty sitoutumaan.
En minäkään kadu mitään puolisoni selän takana tekemää kunhan siitä on hyötyä minulle. Koska jos minulla menee paremmin, se hyödyttää myös puolisoani.