Sinä joka olet pettänyt kumppaniasi, miksi?
Kysymys otsikossa. Täytyyhän siihen nyt jokin syy olla?
Kommentit (139)
Seksielämä parisuhteessa oli kuollutta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut muuta ulos pääsyä.
Ei voinut sanoa että haluan erota, en halua enää olla kanssasi?
Joskus just täysi-ikäysyyden ylittäneenä olin tyhmä ja ajattelematon. Lähdin humalassa yhden tutun miehen iskuyrityksiin mukaan ja niin siinä sitten kävi. Senpä jälkeen pettäminen ei ole käynyt mielessäkään missään suhteissa.
Olin tyhmä ja lankesin humalassa.
Minun eksä petti seksin puutteestä. Oudoksi menee siksi, että se seksin puute johtui hänestä. Jos tunteet ja halut loppuu, niin ei siinä mitään. Mutta miksi se pitää kertoa pettämisen kautta?
Vierailija kirjoitti:
Väsyttävä lapsiarki.
M 38
Et taida välittää lapsistasi, jos haluat rikkoa heiltä perheen?
Vierailija kirjoitti:
Minun eksä petti seksin puutteestä. Oudoksi menee siksi, että se seksin puute johtui hänestä. Jos tunteet ja halut loppuu, niin ei siinä mitään. Mutta miksi se pitää kertoa pettämisen kautta?
Tämäpä juuri..
Vierailija kirjoitti:
Kai hän jotenkin sitten hyötyi sinusta?
En pettänyt, mutta vaihdoin. Ja miksikö, no ei ollut enää rakkauden tunnetta niin kuin miehen ja naisen välillä. Enemmän kui sisarusten. Miehen juopottelu söi kunnioitustani. Mulla oli kuitenkin kauan ihanne ehjästä ydinperheestä, siitä pidin kiinni, kunnes rakastuminen toiseen teki "kulissista" mahdottoman ylläpitää. En ole epäillyt päätöstäni kertaakaan, kaikki järjestyi kyllä ajan mittaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kertonut kyllä tunteiden muuttumisesta muutenkin ja aiemmin, mutta mies haluaa jatkaa ja toivoo että tilanne korjautuisi. Pitäisi itse saada erottua, mutta sekin tuntuu hullulta kun ei ole mitään konkreettista huonoa liitossa. Ei vaan tunnu enää oikein miltään. Ei hyvältä mutta ei huonoltakaan. Ei miltään.
Vierailija kirjoitti:
Seksi ei ollut tyydyttävää sinun kanssa ja halusi vaan käydä vieraissa. Siis kertoiko itse pettämisestä vai jäikö kiinni? Jos ei itse kertonut, varmaan arki meni muuten hyvin ja seksin tarpeen olisi hoitanut vieraissa.
Seurustelin parikymppisenä väärän ihmisen kanssa. En oikeastaan kunnioittanut häntä tai pitänyt kovin viehättävänäkään, olin vain ottanut ensimmäisen miehen joka halusi seurustella kanssani. Eivät ne sen kummempia olleet nekään, joiden kanssa petin, mutta kaipasin huomiota.
Myöhemmin olen oppinut alkamaan suhteeseen vain sellaisten kanssa, joiden kanssa haluan olla ja joita kunnioitan. Ei ole tullut pienintäkään tarvetta tai halua pettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kertonut kyllä tunteiden muuttumisesta muutenkin ja aiemmin, mutta mies haluaa jatkaa ja toivoo että tilanne korjautuisi. Pitäisi itse saada erottua, mutta sekin tuntuu hullulta kun ei ole mitään konkreettista huonoa liitossa. Ei vaan tunnu enää oikein miltään. Ei hyvältä mutta ei huonoltakaan. Ei miltään.
Jos seksi on ainoa ongelma suhteessa niin menkää hyvät ihmiset johonkin seksiterapiaan. Se nyt on ongelmista helpoin korjata.
Usein taas pettämisen syyt ovat syvemmällä vaikka se itse petos olisikin seksuaalinen. Rohkeasti vaan tarkastelemaan tapahtuneen taustalla vaikuttavia syitä. Se että tulee petetyksi tai jätetyksi ei tarkoita omaa huonommuutta (useinmiten). Se kertoo vain siitä, että siinä keskinäisessä suhteessa on jotain epätyydyttävää, suhteessa on kuitenkin aina 2. Tämän kun petetyt / jätetyt oivaltaisi, niin suhteeseen tyytymättömänkin olisi paljon helpompi kertoa tunteistaan.
Ei ollut muuta ulos pääsyä.