Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka olet pettänyt kumppaniasi, miksi?

Vierailija
12.05.2021 |

Kysymys otsikossa. Täytyyhän siihen nyt jokin syy olla?

Kommentit (139)

Vierailija
81/139 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi luottaa ihmiseen joka valehtelee, missään muussakaan asiassa, työelämässäkään. En käsitä. Valehtelija on aina valehtelija ja selittelijä.

Vierailija
82/139 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli pitkä riita suhteessa, ja etäännyimme toisistamme.

Olin oman alan 2-päiväisessä seminaarissa (naisvaltainen ala), jonka illanvietossa eräs hieman vanhempi nainen kyseli minua "jatkoille" omaan hotellihuoneeseensa kun meillä tuntui synkkaavan tosi hyvin.

Lähdin, mutta hotellin aulassa meni kuitenkin pupu pöksyyn, esitin huonovointista ja toivottelin hyvät yöt. Palasin omaan hotelliini enkä enää kehdannut mennä toisen seminaaripäivän yhteisosuuteen aamupäivällä. Olen kyllä aika vätys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/139 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naispuolinen kumppanini kertoi aina välillä entisistään ja kai niitä sitten villiä nuoruutta ja sinkkuelämää eläneellä riitti. Itse olen ollut vain kahdessa vuosien mittaisessa parisuhteessa. Halusin vain tasoittaa tilejä. En kadu yhtään, pano on pano tapahtui se sitten kaksikymppisenä tai lähes viisikymppisenä.

Vierailija
84/139 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi luottaa ihmiseen joka valehtelee, missään muussakaan asiassa, työelämässäkään. En käsitä. Valehtelija on aina valehtelija ja selittelijä.

Jos kuvittelet ettet itse valehtele koskaan, olet kyvytön itsekriittisyyteen. Kaikki valehtelevat ja monesti se on hyvä asia. Säästetään toisen tunteita.

Vierailija
85/139 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naispuolinen kumppanini kertoi aina välillä entisistään ja kai niitä sitten villiä nuoruutta ja sinkkuelämää eläneellä riitti. Itse olen ollut vain kahdessa vuosien mittaisessa parisuhteessa. Halusin vain tasoittaa tilejä. En kadu yhtään, pano on pano tapahtui se sitten kaksikymppisenä tai lähes viisikymppisenä.

Tasoittaa tilejä? Naisesi ei ollut pettänyt sinua kertaakaan. Sinun logiikkasi mukaan hänellä on nyt oikeus pettää.

Vierailija
86/139 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieraili
</p>

<p>Totta, eikä muutenkaan pitkää suhdetta voi typistää olemaan yhden, lyhyen ongelmallisen jakson ns mittainen. 
</p>

<p>Kuitenkin moni tuntuu ajattelevan, että koska vaikkapa 20 vuoden mittainen suhde päättyi pettämiseen, on pettänyt osapuoli moraaliton ja pilannut suhteen, jota toinen osapuoli on vain yrittänyt vaalia. 
</p>

<p>20 vuoteen voi mahtua niin paljon kaikenlaista, myös siihen viimeiseen eron tekemisen vaiheeseen, josta ulkopuolinen ei voi tietää yhtään mitään. Ei kannata niin nopeasti hypätä tuomitsemaan. Pettäjä tekee monesti molemmille palveluksen kun päättää surkeaksi ajautuneen suhdevankilan ja ottaa siitä vielä yksin kaiken kuran toisen paistatellessa marttyyrina.[/quote kirjoitti:

Kauhean pitkä viesti minkä pointti oli ettet osannut elää pettämättä niin kuin kypsä aikuinen ja haluat vielä ihailua osaksesi.

Kelles se sun tuomarin nuijasi heilauttaa tuomion mun erossani:

17 vuotta yhteistä elämää. Mies kävi vieraissa aivan alussa, annoin anteeksi. Mies kävi vieraissa jälleen satunneisesti muutaman vuoden ajan kun olin raskaana ja pieni lapsi. Aavistelin, mutten tiennyt, en luultavasti kaikkia vieläkään. 

Kun lapset oli jo kouluikäisiä ihastuin toiseen, erosin ja oon suhteessa nyt tän toisen kanssa. 

Appivanhemmat ei halua olla enää missään tekemisissä koska minä hajotin heidän mielestään meidän suhteen. Samalla lailla mut tuomitsee luultavasti kaikki muutkin, paitsi mun perhe ja ystävät jotka tietää. He ei tuomitse, jotka tietää..

Näinhän se menee. Kovimpia arvostelemaan on aina ne jotka ei tuon taivaallista tiedä arvostelemiensa ihmisten elämästä.

Kun suhteesta lähtijä on mies, on sillä usein jo uusi katsottuna. Näin se vaan usein menee. 

MUTTA, mies pitää yleensä kaiken siihen saakka suhteessaan tapahtuneen omana tietonaan ja ottaa vaan nöyrästi omaan piikkiinsä kaiken ulkopuolisten arvostelun sekä sen jätetyn uhriutumistarinat. Mäkin tiedän tapauksen, jossa mies ei ole hiiskahtanut kaikesta henkisestä ja fyysisestä väkivallasta, jota sai eroa edeltävinä vuosina osakseen vaan on pettäjänä ja jättäjänä hyväksynyt yksin roiston roolin.

Entisensä uhriutuu nettiblogejaan myöten petettynä "selviytyjänä", mutta unohtaa kätevästi mainita omat haulikolla osoittelunsa, kimppuun käymisensä, laittomat ilmiannot jne jne mukavan pienen jäynän.

Vierailija
87/139 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten synnyttyä mies suhtautui minuun kuin äitiinsä. Samoin muille ihmisille olin vain lasteni äiti. Tunsin etten enää ole ihmisyksilö vaan lähinnä jokin kodinkone, elatusastia.

Halusin toteuttaa omiakin fyysisiä ja emotionaalisia tarpeitani enkä pelkästään muiden.

Joten toteutin.

Vierailija
88/139 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka ikinen pettäjä on todellisuudessa selkärangaton vastuutapakoileva luuseri, joka ei saa elämäänsä mitään hyvää ilman valehtelua, kusetusta, varastamista, huijaamista ja pettämistä. Oliko vielä jotain? Toivon että jokainen pettäjä jää kiinni, ja aionkin itse narauttaa jokaisen jonka nään tai kuulen tekevän moista kenellekkään. Tervemenoa helvettiin. Mikään ei ole selitys kyvyttömyydelle eikä kusipäisyydelle. Ei mikään.

En mä kyllä menisi vannomaan että olet yhtään parempi ihminen kuin joku muu, joka on joskus sattunut pettämään. Tuon käsittämättömän tuntemattomiin kohdistuvan vihan perusteella vaan mietin.

Olin varmasti selkärangaton luuseri kun petin ja varmaan olen sitä lopun elämääni, vaikken pettää enää aiokaan. Mutta mitäs pitäisi tehdä sun mielestä, poistua oman käden kautta sinne helvettiin jo ennen keski-ikää?

Vierailija
89/139 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole muka koskaan valehdellut, edes lapsena? Mistään? Koska kerran valehtelija aina valehtelija, eikös juu. Yksikin pieni valkoinen valhe ja olet tuomittu loppu elämäksesi valehtelijaksi? Taisi löytyä ensimmäinen täydellinen ihminen täältä!

Vierailija
90/139 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

roinajonna kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieraili
</p>

<p>Totta, eikä muutenkaan pitkää suhdetta voi typistää olemaan yhden, lyhyen ongelmallisen jakson ns mittainen. 
</p>

<p>Kuitenkin moni tuntuu ajattelevan, että koska vaikkapa 20 vuoden mittainen suhde päättyi pettämiseen, on pettänyt osapuoli moraaliton ja pilannut suhteen, jota toinen osapuoli on vain yrittänyt vaalia. 
</p>

<p>20 vuoteen voi mahtua niin paljon kaikenlaista, myös siihen viimeiseen eron tekemisen vaiheeseen, josta ulkopuolinen ei voi tietää yhtään mitään. Ei kannata niin nopeasti hypätä tuomitsemaan. Pettäjä tekee monesti molemmille palveluksen kun päättää surkeaksi ajautuneen suhdevankilan ja ottaa siitä vielä yksin kaiken kuran toisen paistatellessa marttyyrina.[/quote kirjoitti:

Kauhean pitkä viesti minkä pointti oli ettet osannut elää pettämättä niin kuin kypsä aikuinen ja haluat vielä ihailua osaksesi.

Kelles se sun tuomarin nuijasi heilauttaa tuomion mun erossani:

17 vuotta yhteistä elämää. Mies kävi vieraissa aivan alussa, annoin anteeksi. Mies kävi vieraissa jälleen satunneisesti muutaman vuoden ajan kun olin raskaana ja pieni lapsi. Aavistelin, mutten tiennyt, en luultavasti kaikkia vieläkään. 

Kun lapset oli jo kouluikäisiä ihastuin toiseen, erosin ja oon suhteessa nyt tän toisen kanssa. 

Appivanhemmat ei halua olla enää missään tekemisissä koska minä hajotin heidän mielestään meidän suhteen. Samalla lailla mut tuomitsee luultavasti kaikki muutkin, paitsi mun perhe ja ystävät jotka tietää. He ei tuomitse, jotka tietää..

Näinhän se menee. Kovimpia arvostelemaan on aina ne jotka ei tuon taivaallista tiedä arvostelemiensa ihmisten elämästä.

Kun suhteesta lähtijä on mies, on sillä usein jo uusi katsottuna. Näin se vaan usein menee. 

MUTTA, mies pitää yleensä kaiken siihen saakka suhteessaan tapahtuneen omana tietonaan ja ottaa vaan nöyrästi omaan piikkiinsä kaiken ulkopuolisten arvostelun sekä sen jätetyn uhriutumistarinat. Mäkin tiedän tapauksen, jossa mies ei ole hiiskahtanut kaikesta henkisestä ja fyysisestä väkivallasta, jota sai eroa edeltävinä vuosina osakseen vaan on pettäjänä ja jättäjänä hyväksynyt yksin roiston roolin.

Entisensä uhriutuu nettiblogejaan myöten petettynä "selviytyjänä", mutta unohtaa kätevästi mainita omat haulikolla osoittelunsa, kimppuun käymisensä, laittomat ilmiannot jne jne mukavan pienen jäynän.

No nää valkoroskaporukan tarinat on aina ihan omassa luokassaan :p

Vierailija
91/139 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin vaan niin lopen kyllästynyt tähän lapsiarkeen. 

Toinen mies antoi minulle voimaa ja pakoa siitä, mitä juuri silloin vihasin. 

Onneksi oma mieheni ymmärsi asian ja muutaman hairahduksen jälkeen jatkettiin taas yhdessä vahvempina eteenpäin. Pitkään parisuhteeseen mahtuu kaikenlaista. Olen onnellinen, että mieheni oli siinä tilanteessa tarpeeksi kypsä ymmärtämään minua ja kipuiluani. 

Auta armias jos olisit mies!

Vierailija
92/139 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haista pitkä paska pettäjä.  Terveisin petetty.

Aina joku on pettäjä ja joku on petetty.

Vierailija
93/139 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus oli lopahtanut monen yhteisen vuoden jälkeen ja törmäsin vuosien takaiseen ihastukseen, joka sykähdytti.

Vierailija
94/139 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisensä uhriutuu nettiblogejaan myöten petettynä "selviytyjänä", mutta unohtaa kätevästi mainita omat haulikolla osoittelunsa, kimppuun käymisensä, laittomat ilmiannot jne jne mukavan pienen jäynän.[/quote]

No nää valkoroskaporukan tarinat on aina ihan omassa luokassaan :p[/quote]

Aha. Eipä ole kysymys valkoroskasta kun nää on ihan koulutettua väkeä ja työssään hyvinkin menestyneitä molemmat. Onneksi kyllä lapsettomia.

Ei sitä aina näe päällepäin kun ihminen ei ole oikein tasapainossa. Työ voi olla ainoa asia mikä sujuu, ihmissuhteet sitten yhtä kaaosta.

Vierailija
95/139 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään kaksi syytä hyväksytään melko hyvin: "olin kännissä" ja "olin nuori".

Vierailija
96/139 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun eksä petti seksin puutteestä. Oudoksi menee siksi, että se seksin puute johtui hänestä. Jos tunteet ja halut loppuu, niin ei siinä mitään. Mutta miksi se pitää kertoa pettämisen kautta?

Kai hän jotenkin sitten hyötyi sinusta?

Taloudellisesti ainakin. 

Vierailija
97/139 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun eksä petti seksin puutteestä. Oudoksi menee siksi, että se seksin puute johtui hänestä. Jos tunteet ja halut loppuu, niin ei siinä mitään. Mutta miksi se pitää kertoa pettämisen kautta?

Itse olen kertonut kyllä tunteiden muuttumisesta muutenkin ja aiemmin, mutta mies haluaa jatkaa ja toivoo että tilanne korjautuisi. Pitäisi itse saada erottua, mutta sekin tuntuu hullulta kun ei ole mitään konkreettista huonoa liitossa. Ei vaan tunnu enää oikein miltään. Ei hyvältä mutta ei huonoltakaan. Ei miltään.

Mutta pettäminenkö ei tunnu hullulta?

Vierailija
98/139 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksi ei ollut tyydyttävää sinun kanssa ja halusi vaan käydä vieraissa. Siis kertoiko itse pettämisestä vai jäikö kiinni? Jos ei itse kertonut, varmaan arki meni muuten hyvin ja seksin tarpeen olisi hoitanut vieraissa. 

Ihan mahdollista. Ei vain mitään muutostakaan osannut seksiin pyytää kun aiheesta kyselin.

Eikä todellakaan kertonut pettämisestään heti vaan kusetti pidemmän aikaa. Meni todellakin luotto naisiin ja parisuhteisiin.

Vierailija
99/139 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kertonut kyllä tunteiden muuttumisesta muutenkin ja aiemmin, mutta mies haluaa jatkaa ja toivoo että tilanne korjautuisi. Pitäisi itse saada erottua, mutta sekin tuntuu hullulta kun ei ole mitään konkreettista huonoa liitossa. Ei vaan tunnu enää oikein miltään. Ei hyvältä mutta ei huonoltakaan. Ei miltään.

Jos seksi on ainoa ongelma suhteessa niin menkää hyvät ihmiset johonkin seksiterapiaan. Se nyt on ongelmista helpoin korjata.

Usein taas pettämisen syyt ovat syvemmällä vaikka se itse petos olisikin seksuaalinen. Rohkeasti vaan tarkastelemaan tapahtuneen taustalla vaikuttavia syitä. Se että tulee petetyksi tai jätetyksi ei tarkoita omaa huonommuutta (useinmiten). Se kertoo vain siitä, että siinä keskinäisessä suhteessa on jotain epätyydyttävää, suhteessa on kuitenkin aina 2. Tämän kun petetyt / jätetyt oivaltaisi, niin suhteeseen tyytymättömänkin olisi paljon helpompi kertoa tunteistaan.

En vaan ymmärrä sitä, että on helpompi tuhota parisuhde pettämisellä tuntemattoman kanssa kuin kertoa tunteistaan puolisolleen, jonka kanssa on lapsetkin päättänyt tehdä. Ei se petetyksi tuleminen petetyn huonommuutta olekaan. Useimmiten se juurikin on pettäjän kyvyttömyyttä puhua ja käsitellä omia tunteitaan.

Ja juuri siksi se tuhoaa petetyn luottamuksen ihmisiin ja parisuhteisiin. Mistä sitä ikinä tietää mitä toinen salaa? Joistain ongelmista puhutaan ja joistain vaietaan ja apua haetaan kuka mistäkin.

Vierailija
100/139 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurustelin parikymppisenä väärän ihmisen kanssa. En oikeastaan kunnioittanut häntä tai pitänyt kovin viehättävänäkään, olin vain ottanut ensimmäisen miehen joka halusi seurustella kanssani. Eivät ne sen kummempia olleet nekään, joiden kanssa petin, mutta kaipasin huomiota.

Myöhemmin olen oppinut alkamaan suhteeseen vain sellaisten kanssa, joiden kanssa haluan olla ja joita kunnioitan. Ei ole tullut pienintäkään tarvetta tai halua pettää.

Tämän kun olisikin oppinut naisista jo nuorempana. Niin moni nainen tekee näin. Osa tekee jopa lapset tällaisen kumppanin kanssa. Toki naisella biologian puolesta kello tikittää tässä asiassa. Silti neuvon jatkossa miehiä ryhtymään tosimielellä parisuhteisiin vain yli kolmekymppisten naisten kanssa. Mieluummin yli nelikymppisten. Siinä vaiheessa useimmat naiset jo tuntevat itsensä ja tietävät mitä haluavat. Kakskymppisillä on aikuisen kroppa ja osa jopa puhuu ja käyttäytyy järkeävästi, mutta suurin osa on vielä ihan hukassa itsensä kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan