Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten Outi Alasen isä pystyi jättämään perinnöttömäksi?

Vierailija
11.05.2021 |

Eikö tämä pitäisi olla lähes mahdotonta Suomessa?
https://www.is.fi/viihde/art-2000007970699.html

Kommentit (1606)

Vierailija
961/1606 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin puoliso tarjosi Outille mahdollisuutta tulla hautajaisiin, vaikka isä oli kieltänyt. Ei vain Outille kelvannut.

Hirveen armelias ihminen.[/quote

Miksi pitää piruilla? Isän tahto oli, ettei tytär osallistu hautajaisiin, leski päätti kuitenkin uhmata tätä tahtoa.

Narsisti ei kyennyt noudattamaan edes vainajan viimeistä tahtoa. Narsistiin ei voi luottaa.

Vierailija
962/1606 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin puoliso tarjosi Outille mahdollisuutta tulla hautajaisiin, vaikka isä oli kieltänyt. Ei vain Outille kelvannut.

Hirveen armelias ihminen.[/quote

Miksi pitää piruilla? Isän tahto oli, ettei tytär osallistu hautajaisiin, leski päätti kuitenkin uhmata tätä tahtoa.

No onhan tuo aika tekopyhää vainajan tytärtä kohtaan että uusi nainen jopa ”tarjoaa mahdollisuutta” tyttärelle osallistua rakkaan isänsä hautajaisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
963/1606 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika erikoista, kun katselin tuota Outin instaa. Leikkii oikean vauvan näköisellä nukella ja käy sen kanssa vaunulenkillä.

Juu, olen nähnyt tuon hänen instassaan kanssa.

Jos pitkällä kuuttakymppiä käyvä aikuinen leikkii vauvanukella ja käy vaunulenkeillä niin ei käy täysillä liekeillä.

Ei todellakaan.

Miten kauas sitä Instaa pitää selata, että tuollaista löytyy? Katsoin noin vuoden verran taaksepäin eikä löytynyt mitään tuollaista.

Jos hän on poistanut sen?

Itse en löytänyt sitä kuvaa missä hän kuvaa itseään kun käy pissalla pöntöllä.

Noista kuvista on kyllä aiemminkin puhuttu somessa.

Kyllä narsistit on silti paljon hullumpia kuin vaunuja työntävä nainen. Jos asia edes pitää paikkaansa.

Vierailija
964/1606 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa ei ole niin täydellistä asiaa etteikö narsisti löytäisi siitä moitittavaa.

Vanha mielisairaalan sanonta.

Vierailija
965/1606 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailmassa ei ole niin täydellistä asiaa etteikö narsisti löytäisi siitä

Varsinkin jos se on narsistin lapsen tekemä asia. Haukkuja saa aina, kehuja ja neuvoja ei koskaan. 

Vierailija
966/1606 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika erikoista, kun katselin tuota Outin instaa. Leikkii oikean vauvan näköisellä nukella ja käy sen kanssa vaunulenkillä.

Jos pitkällä kuuttakymppiä käyvä aikuinen leikkii vauvanukella ja käy vaunulenkeillä niin ei käy täysillä liekeillä.

Ei todellakaan.

Miten kauas sitä Instaa pitää selata, että tuollaista löytyy? Katsoin noin vuoden verran taaksepäin eikä löytynyt mitään tuollaista.

En kyllä löytänyt mitään googlaamallakaan.

Vierailija
967/1606 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailmassa ei ole niin täydellistä asiaa etteikö narsisti löytäisi siitä moitittavaa.

Vanha mielisairaalan sanonta.

Missä narsistien lapset yleensä tapaavat? AA-klinikalla, NA-ryhmissä, vankiloissa ja mielisairaaloissa.

Vierailija
968/1606 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan.

Kyllä narsistit on silti paljon hullumpia kuin vaunuja työntävä nainen. Jos asia edes pitää paikkaansa.

Monella narsistilla on myös ylivertaisuusvinouma. Vaikka narsisti ei ymmärtäisi mitään jostain asiasta, narsisti kuvittelee että tekisi asian paremmin kuin toiset jos vain lähtisi tekemään.

Vierailija
969/1606 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outi leikkii vauvanukella. Selaa vasemmalle.

https://www.instagram.com/p/CDEYaq-BHLK/

Vierailija
970/1606 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outi leikkii vauvanukella. Selaa vasemmalle.

https://www.instagram.com/p/CDEYaq-BHLK/

ei aukea.

vaatii jonkun käyttäjätunnuksen ja salasanan.

Vierailija
971/1606 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan.

Monella narsistilla on myös ylivertaisuusvinouma. Vaikka narsisti ei ymmärtäisi mitään jostain asiasta, narsisti kuvittelee että tekisi asian paremmin kuin toiset jos vain lähtisi tekemään.

Lisäksi narsisti käyttää kaikki keinot jonkun ihmisen mustamaalaamiseen mitkä vain keksii, eikä valehtelu ole vierasta tuossa sairaudessa, vaan eräs sairauteen olennaisena osana kuuluva toiminta.

Vierailija
972/1606 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin pitkä ketju ... en jaksanut lukea.

Oma tilanteeni on se, että äitini pahoinpiteli minua (ja isääni k. 2008) ja minä sain viimein tarpeekseni enkä enää vastannut hänen soittoihinsa v 2018 alun jälkeen. Yritti soittaa vielä muutamia kertoja, lähetti pari korttia sekä kirjeen, jossa oli lähinnä leivontaohjeita.

Sapin vain tarpeekseni kun pitkän säästämisen jälkeen ja muiden vaikeuksien lopuksi tilasin matkan. Äitini kerjäsi korttia, jota en luvannut. Sitten periltä soitin eräänä päivänä ja tietysti kehuin ilmoja ja aurinkoa. Jayms tavanomaista. Suomessa oli talvi. Olin lasteni kanssa soittanut ennenkin. Nyt matkustin yksin.

Äiti alkoi karjua tosiaan KARJUA että mitä sinä siellä kerskut ja korskut, on täälläkin hyvä ilma, ei nyt edes pakkasta.

Sen jälkeen vastasin kahteen soittoonsa, mutta mulla oli ihan oikeasti silloin kiire.

Ei pahoitteluja missään vaiheessa.

Katkaisin. Tiesin jääväni lakiosille, koska isäni taas takasi mulle täyden. Luultavasti hyppää mun yli, ja siirtää perinnön lapsilleni. Mikäli sitä enää hänen nimissään on, koska yksi sisaruksista joka auttoi äitiä isään kohdistuvissa vääryyksissä, jäi isältä lakiosalle. Varmasti höynäyttänyt jo paperit siihen jamaan, että muuta omaisuutta ei ole kuin eläke ja hautaamusrahat.

Mä en ole tehnyt muuta kuin lopetin. Henkistä väkivaltaa sain tarpeekseni. Em uskaltanut vastustaa. Pelkäsin häntä.

Vierailija
973/1606 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outi itse kirjoittaa rakkaasta isästään ja myrkyllisestä leskestä.

Miksi tässä ketjusta halutaan tehdä edesmenneestä isästään narsisti?

Tätä olenkin ihmetellyt, kun ihmiset, jotka sanovat, etteivät tiedä yhtään mitään koko keissistä, pitävät selvänä kuitenkin, että se isä on narsisti. Itsekään en mitään tuosta tiedä, mutta ennemmin pitäisin Outia itseään narsistina, koska hänellä näyttää olevan kauhea tarve leimata koko muu sukunsa narsisteiksi. Ja tuokin, kun myös käräjäoikeus on todennut, että isällä on pätevät syyt evätä Outilta perintö. Sellaistahan ei tehdä kevyin perustein.

Molemmat ovat narsisteja, mutta isällä on vanhempana suurempi vastuu.

Vastuu? Outo sana narsistille. Narsisti ottaa kyllä kunnian onnistumisesta vaikka ei olisi itse sitä aikaansaanut, mutta epäonnistumisen vastuun narsisti sysää muille vaikka olisi itse syyllinen epäonnistumiseen.

Niinpä, kuitenkin heitä valitaan useammin johtotehtäviin kuin muita. Onnistunutta rekrytointia...

Vierailija
974/1606 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outi itse kirjoittaa rakkaasta isästään ja myrkyllisestä leskestä.

Miksi tässä ketjusta halutaan tehdä edesmenneestä isästään narsisti?

Tätä olenkin ihmetellyt, kun ihmiset, jotka sanovat, etteivät tiedä yhtään mitään koko keissistä, pitävät selvänä kuitenkin, että se isä on narsisti. Itsekään en mitään tuosta tiedä, mutta ennemmin pitäisin Outia itseään narsistina, koska hänellä näyttää olevan kauhea tarve leimata koko muu sukunsa narsisteiksi. Ja tuokin, kun myös käräjäoikeus on todennut, että isällä on pätevät syyt evätä Outilta perintö. Sellaistahan ei tehdä kevyin perustein.

Molemmat ovat narsisteja, mutta isällä on vanhempana suurempi vastuu.

Vastuu? Outo sana narsistille. Narsisti ottaa kyllä kunnian onnistumisesta vaikka ei olisi itse sitä aikaansaanut, mutta epäonnistumisen vastuun narsisti sysää muille vaikka olisi itse syyllinen epäonnistumiseen.

Niinpä, kuitenkin heitä valitaan useammin johtotehtäviin kuin muita. Onnistunutta rekrytointia...

Moni saa myös potkut kun pilaa jonkun yrityksen sekoiluillaan ja narsisti-peleillään.

Vierailija
975/1606 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette voi leimata Outia tai ketään muutakaan narsistiksi. Kyökkipsykologia on muotia.

Vierailija
976/1606 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä ihmettelen että noille aloille edes päässyt. Onhan sairaanhoitajinakin täysin epäpäteviä henkilöitä ja vielä psykologin testit selvitetty. Kertoo myös testeistä ja niitä pitävistä psykologeista. Kuten eräs kunnallispoliitikko, sosiaalialalla töissä, opettaja teki osan kokeista että pääsi läpi, laji tehnyt tehtävänsä. Painetta alalla niin kaikki halukkaat pääsee. Vuosia tiennyt tämän neidin ja pitää kyllä ihmetellä, että missä on penaalin kynät. Ei ihme että isä vetänyt liinat kiinni. 

Vierailija
977/1606 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivusta kirjoitti:

Kieltämättä ihmettelen että noille aloille edes päässyt. Onhan sairaanhoitajinakin täysin epäpäteviä henkilöitä ja vielä psykologin testit selvitetty. Kertoo myös testeistä ja niitä pitävistä psykologeista. Kuten eräs kunnallispoliitikko, sosiaalialalla töissä, opettaja teki osan kokeista että pääsi läpi, laji tehnyt tehtävänsä. Painetta alalla niin kaikki halukkaat pääsee. Vuosia tiennyt tämän neidin ja pitää kyllä ihmetellä, että missä on penaalin kynät. Ei ihme että isä vetänyt liinat kiinni. 

"Lisäksi narsisti käyttää kaikki keinot jonkun ihmisen mustamaalaamiseen mitkä vain keksii, eikä valehtelu ole vierasta tuossa sairaudessa, vaan eräs sairauteen olennaisena osana kuuluva toiminta."

Vierailija
978/1606 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette voi leimata Outia tai ketään muutakaan narsistiksi. Kyökkipsykologia on muotia.

kannattaa kuitenkin muistaa että monilla narsistien uhreilla on jopa vuosikymmenien kokemus narsisteista, päinvastoin kuin sinulla.

väkisin asioita oppii siinä ajassa tajuamaan.

Vierailija
979/1606 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistit tahtovat käyttää valtaa, eikä vallankäyttöä palvele pysyvä välien katkaiseminen. 

Vierailija
980/1606 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta itselleni äitini ruumiin näkeminen oli tosi tärkeä ja puhdistava kokemus. Se auttoi sisäistämään kuoleman, tuki vahvasti surutyötä ja puhdisti monia lapsuuden traumoja.

Voin samaistua siihen järkytykseen, että vuosikausia isäänsä näkemättä ei saa kohdata tätä edes kuolleena. Läheisen kuolema on ainakin pieni kriisi omaiselle, ja ajatus siitä ettei saa jättää henkilökohtaisia jäähyväisiä on kyllä hurja. Hautajaiset, joissa tietäisi olevansa täysin ei-toivottu vieras, olisi aika rankka kokemus myös. Kuunnella muistopuhetta, jossa oma olemassaolo olisi pyyhitty pois, tuntea halveksuvat katseet niskassa jne.

Siihen en ota mitään kantaa, oliko vainajalla tässä tapauksessa aidosti perusteita toimia näin omaa lastaan kohtaan. Mutta pohdin vain, olisiko perintöriita jäänyt välistä, jos tytär olisi saanut jättää isälleen hyvästit siellä terveyskeskuksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi