Miten Outi Alasen isä pystyi jättämään perinnöttömäksi?
Eikö tämä pitäisi olla lähes mahdotonta Suomessa?
https://www.is.fi/viihde/art-2000007970699.html
Kommentit (1606)
Älkää väittäkö ketään perusteettomasti narsistiksi tai narkkariksi. Jos et tiedä totuutta, ole hiljaa.
Tää on nyt lähtenyt elämään ihan omaa elämäänsä.
Fakta on se että O.A. ei saanut lakiosaansakaan oikeuteen valittamisen jälkeen.
Olisi sangen mielenkiintoista tietää se syy, mikä se on ollut ettei saanut sitä.
Kun iltiksessä ollut kokenut lakimies kertoi ettei lähestymiskielto yksistään ole se syy, vaan pitää olla painavaa, dokumentoitua faktaa.
Olisihan se varsin mielenkiintoista tietää.
Tyttäreni oli avoliitossa vahvasti narsistisia piirteitä omaavan miehen kanssa. Onneksi tuli ero, vaikka vaikeaa se oli. Olen jälkeenpäin paljon miettinyt, että miten mies sai minutkin uskomaan juttujaan ja taas ajattelin, että kaikki hyvin. Tyttärelle liitto oli suurimmalta osin yhtä helvettiä. Tällaisen ihmisen ote muista ihmisistä on ihan kauhuleffassa ja se vaan pahenee ajan myötä.
Vierailija kirjoitti:
Älkää väittäkö ketään perusteettomasti narsistiksi tai narkkariksi. Jos et tiedä totuutta, ole hiljaa.
Miten narsisti saadaan lääkäriin, että saadaan se virallinen diagnoosi asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen ihminen haluaa kuolla vihassa omaa lastaan kohtaan? Haudattiinko kuitenkin kristillisiin menoin siunattuun maahan?
Kyllä haudattiin. Hänen isänsä vaikutti vuosikymmeniä ev.lut.srk ja oli hyvin pidetty ja sitä todistaa äänivyöryt kirkollisvaaleissa ja oli luterilaisen seurakunnan pitkäaikainen kirkkovaltuutettu.
Oliko ulkokullattu narsisti kyseessä? Hehän näyttelevät ihan eri roolia kaikille muille kuin läheisilleen.
Ei, hän auttoi pyyteettömästi ja oli kaikille ystävällinen.
Pienessä kylässä Outi Alasen tempauksia ihmeteltiin, mutta ne unohdettiin saman tien.
Ja sekin aiheutti ihmetystä, kun virkavalta ei päästänyt häntä terv.kesk.sairaalaan ovesta kauemmaksi, kun siellä aina ovet on auki ja saa olla vaikka kellon ympäri ja ollaan tosi ystävällisiä. Vaikea tunnistaa edes samaksi terv.keskukseksi, mitä Outi Alanen antamassaan haastattelussa kertoi.
Kaikille ystävällinen, paitsi omalle tyttärelleen, jota vihasi kunnolla. Että näin.
Samanlainen oli Irti Huumeista ry:n perustaja. Muille oli kovin ystävällinen ja oli harras uskovainenkin, mutta pojalleen raivosi. Poikahan asui monta vuotta teltassa ulkomailla.
"Saitte tänään käsityksen Raakkunan faijasta, Joka on aina mua sortanut, mun teini iästä asti. Kun ei edes hyvästä yrityksestäni huolimatta, voinut ÄIJÄ koskaan olla asiallinen ja mukava. Vaan koitti mun omia ajatuksia muuttaa omiensa kaltaiseksi, ja valtaansa aina mun yli pommittaa. Sitä on kestänyt pojat kuulkaa näihin päiviin asti, vaikka ikää on mulla about 50v. Ja lopulta se tais tajuta, minkälainen HÖLMÖ se on asenteessaan ollutkaan. Kun ainoaa Esikois poikaa on ainoastaan valtansa alle sovittaa. Vai voinko iloita tästäkään. Sillä vähän käy sääliks jo äijää, vaikka vieläkin se nyrkit pystyssä mun edessä heristelee, ja olis tosi tyytyväinen jos poliisit sai syyn mut pidättää. SAASTA!"
Huumeriippuvaisen tekstiä. Vanhempi on paha kun ei halua lapsen kuolevan aineisiin.
Narsisti kyllä harjoitti perheväkivaltaa kauan ennen kuin "huumeet" tulivat mukaan asiaan. Ja "huumeet" tulivat mukaan kun lapselle tuli perheväkivallan takia mielenterveysongelmia joita yritti hoitaa "huumeilla". Mutta väkivaltainen narsisti ei kykene näkemään mitään syytä itsessään siinä, että lapselleen tuli päihde- ja mielenterveysongelmia.
Ja yhdistystä ei perustanut isä vaan äiti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsistit diagnosoidaan varmaan yleisimmin vankimielisairaalassa kun ovat tappaneet perheensä ja ovat mielentilatutkimuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen ihminen haluaa kuolla vihassa omaa lastaan kohtaan? Haudattiinko kuitenkin kristillisiin menoin siunattuun maahan?
Kyllä haudattiin. Hänen isänsä vaikutti vuosikymmeniä ev.lut.srk ja oli hyvin pidetty ja sitä todistaa äänivyöryt kirkollisvaaleissa ja oli luterilaisen seurakunnan pitkäaikainen kirkkovaltuutettu.
Oliko ulkokullattu narsisti kyseessä? Hehän näyttelevät ihan eri roolia kaikille muille kuin läheisilleen.
Pienessä kylässä Outi Alasen tempauksia ihmeteltiin, mutta ne unohdettiin saman tien.
Ja sekin aiheutti ihmetystä, kun virkavalta ei päästänyt häntä terv.kesk.sairaalaan ovesta kauemmaksi, kun siellä aina ovet on auki ja saa olla vaikka kellon ympäri ja ollaan tosi ystävällisiä. Vaikea tunnistaa edes samaksi terv.keskukseksi, mitä Outi Alanen antamassaan haastattelussa kertoi.
Kaikille ystävällinen, paitsi omalle tyttärelleen, jota vihasi kunnolla. Että näin.
Samanlainen oli Irti Huumeista ry:n perustaja. Muille oli kovin ystävällinen ja oli harras uskovainenkin, mutta pojalleen raivosi. Poikahan asui monta vuotta teltassa ulkomailla.
"Saitte tänään käsityksen Raakkunan faijasta, Joka on aina mua sortanut, mun teini iästä asti. Kun ei edes hyvästä yrityksestäni huolimatta, voinut ÄIJÄ koskaan olla asiallinen ja mukava. Vaan koitti mun omia ajatuksia muuttaa omiensa kaltaiseksi, ja valtaansa aina mun yli pommittaa. Sitä on kestänyt pojat kuulkaa näihin päiviin asti, vaikka ikää on mulla about 50v. Ja lopulta se tais tajuta, minkälainen HÖLMÖ se on asenteessaan ollutkaan. Kun ainoaa Esikois poikaa on ainoastaan valtansa alle sovittaa. Vai voinko iloita tästäkään. Sillä vähän käy sääliks jo äijää, vaikka vieläkin se nyrkit pystyssä mun edessä heristelee, ja olis tosi tyytyväinen jos poliisit sai syyn mut pidättää. SAASTA!"
Huumeriippuvaisen tekstiä. Vanhempi on paha kun ei halua lapsen kuolevan aineisiin.
Narsisti kyllä harjoitti perheväkivaltaa kauan ennen kuin "huumeet" tulivat mukaan asiaan. Ja "huumeet" tulivat mukaan kun lapselle tuli perheväkivallan takia mielenterveysongelmia joita yritti hoitaa "huumeilla". Mutta väkivaltainen narsisti ei kykene näkemään mitään syytä itsessään siinä, että lapselleen tuli päihde- ja mielenterveysongelmia.
Ja isä taas kierteli veronmaksajien rahoilla ympäri Suomea ja kertoili itsekeksimiään "faktoja" kannabiksesta. Oli myös se merkittävin huumeiden mainostaja maassamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pojan isä on itse kertonut, että on huumevalistusjärjestön perustaja. Eli valehteliko narsisti siinäkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja isä taas kierteli veronmaksajien rahoilla ympäri Suomea ja kertoili itsekeksimiään "faktoja" kannabiksesta. Oli myös se merkittävin huumeiden mainostaja maassamme.
Jouko vei tiedon "huumeista" sellaisiin paikkoihin, joissa niistä ei oltu koskaan edes kuultukaan. Huumeiden käyttö alkoi kasvamaan sen jälkeen kun niistä alettiin "valistaa".
Vierailija kirjoitti:
Tää on nyt lähtenyt elämään ihan omaa elämäänsä.
Fakta on se että O.A. ei saanut lakiosaansakaan oikeuteen valittamisen jälkeen.
Olisi sangen mielenkiintoista tietää se syy, mikä se on ollut ettei saanut sitä.
Kun iltiksessä ollut kokenut lakimies kertoi ettei lähestymiskielto yksistään ole se syy, vaan pitää olla painavaa, dokumentoitua faktaa.
Olisihan se varsin mielenkiintoista tietää.
Jep.
Voisittko te narsismista, huumeista ja omakohtaisista kokemuksistanne jankkaajat perustaa oman ketjun. Ei noita teidän juttuja jaksa lukea.
Tää ketju on tarkoitettu O.A:n lakiosan hylkäämiseen oikeudessa.
Vierailija kirjoitti:
"Edellytykset täyttävät myös, jos perillinen jatkuvasti viettää kunniatonta tai epäsiveellistä elämää."
Mitä v**tua tämmöinen edes tarkoittaa? Jos ei elä elämäänsä kuin kunnon kristitty Jeesus sydämmessään, jää perinnöttömäksi?
Sinut jättäisin perinnöttömäksi rääväsuu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perintöverosta: Itse en joutunut maksamaan veroa. Isä oli jotenkin järjestänyt sen, kun tiesi, ettei vähävarainen tytär olisi pystynyt sitä maksamaan. Olisi ollut melko iso summa ja työttömänä en millään olisi pystynyt sitä maksamaan enkä pankkilainaakaan olisi saanut.
Perintöveronhan voi maksaa siitä perinnöstä, ei se kenelläkään ole yli 100%, joten kaikilla perijöillä on siihen varaa.
"Perintöveron maksamiseksi saatat joutua myymään perimääsi omaisuutta. Tällaisessa tapauksessa voit hakea maksamiseen lykkäystä. Voit hakea lykkäystä myös, jos sinulla on maksuvaikeuksia esimerkiksi työttömyyden, sairauden tai elatusvelvollisuuden takia".
Sain perintönä rahaa ja ainakin 2000-luvun alussa se vero olisi pitänyt maksaa ennen perinnön saamista. Näin käsitin. Joka tapauksessa sitä en joutunut maksamaan ollenkaan.
Periaatteessa perintöverolta ei ole mahdollista välttyä, ellei hyppää yhden sukupolven yli tai summa on sen verran pieni ettei perintöveroa mene. Siksi kiinnostaa kovasti, kuinka sen voi hoidella pois. Varmasti kaikki tekisivät niin, jos olisi mahdollista.
En ole ikinä kuullut, että perintövero pitäisi maksaa ennen perinnönjakoa. Miten se vero voidaan edes määrätä, jos ei perinnönjakoa ole tehty.
Lähestymiskieltoa ei saa kevein perustein. Totta kai sen pitää jo riittää perinnöttä jättöön.
Suomalaiset on kaunaista kansaa. Perinnöttä jättäminen paljo vaadi.
Täti aikoinaan jätti mun ja veljeni nimet pois testamentista, koska olimme silloin 1980-luvulla "nulkki-iässä". Niin, lapsethan eivät koskaan kasva, ovat vielä keski-iässäkin just samanlaisia kuin alle 10-vuotiaina. Kun täti kuolla kupsahti vajaat 20 vuotta sitten, menivät asunto, mökki ym. jehovantodistajille. Nehän ne on kaiken vieneet, kuten äidin mummonkin talon.
En valita. Tiedän, millaiseen sukuun olen mennyt syntymään, niin tiedän, mitä voin odottaa. Toiseksi, niin sitten max. noin 20 vuoden kuluttua kun vaihdan hiippakuntaa, niin mitään en täältä mukaani saa. Se on aivan sama, asuitko kaupungin vuokrayksiössä vai oliko sulla kartano, metsää, maata, sijoitusasuntoja ja linnoja ympäri maailmaa. Aivan sama siinä kohtaa, jäikö sulta vanha fillari nojaamaan seinää vasten, vai oliko sulla Bugatti pihassa. Jäikö velkaa vai osakesalkku. Niissä käärinliinoissa kun ei ole taskuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin sitä virallista diagnoosia tarvitaan, netissä kirjoitteluunko?
Terveystietojen levittäminen on laitonta.
Aivan sairas ketju. Lopettakaa!
Perintöveroa maksetaan perukirjan arvojen mukaan. Perukirja toimitetaan Verohallinnolle.
Vierailija kirjoitti:
Jos Outin isä on loukannut häntä ja hänen äitiä aloittamalla sivisuhteen ennen kuin on eronnut, niin sillä isällä ei ole moraalisesti paljon valittamisvaraa. Miksi hän saisi käyttäytyä miten vaan, ja siitä ei saisi sanoa? Tämä haisee selvästi isän narsismista. Kolmatta kertaa namisissa ja viimeisin vaimo tehnyt jopa vainajan ilmaistun tahdon vastaisesti, kun on kutsunut Outin hautajaisiin, kun on ymmärtänyt, että isä on julma tyttärellensä. Outin olisi tietenkin ajoissa kannattanut yrittää päästä rauhaan sen kanssa, että hänen isänsä ei välitä hänestä ja hakea apua ongelmiinsa muualta. Se ei ole helppoa, mutta kannattaa huomattavasti paremmin kuin että lähtee stalkkaamaan.
Ihmetyttää kyllä tämä päätös. Olen ymmärtänyt, että lakiosan epäämiseen tarvitaan vähän enemmän. Henkisiä rikoksia näyttää tapahtuneen molemmin puolin. Narsisti kostaa vaikka haudan takaa ja siksi on olemassa lait, jonka avulla tällaiset epäkohdat lievennetään. Korvataan tavallaan pienemmällä rahasummalla. Se on jo aika paha näpäytys, että jää lakiosan varaan. Lainsäätäjä on ollut viisas, mutta tuntuu, että tämä viisaus on katoamassa yhteiskunnastamme.
Sekoitat nyt kyllä niin taitavasti jossittelua ja tosiasioita. Jos isä on tehnyt sitä tai jos on tehnyt tätä... tosiasiat ovat, että vain yksi on tuomittu lähestymiskieltoon ja häntä kiellettiin tarkkailemasta ja seuraamasta. Ja se toinen tosiasia on, että oikeus totesi perustelut perinnöttä jättämisestä hyväksyttäviksi ja totesi testamentin lailliseksi. Missään ei ole ainoatakaan tuomiota, jossa isän käytös olisi lain edessä tuomittu. Hänelle ei oltu annettu lähestymiskieltoa, hän aikuisena ihmisenä sai Suomen lain mukaan erota ja mennä uudelleen naimisiin, eikä sitä voida siten nähdä moraalisesti loukkaavan asiana hänen lapsiaan kohtaan. Päinvastoin, on moraalisesti tuomittavaa, jos omat lapset kieltäisivät omia vanhempiaan menemästä uudelleen naimisiin. Isä ei ollut holhouksen alainen, joten hänen vapaata tahtoaan kuului kunniottaa.
Päätöksessä ei ole mitään ihmeteltävää. Laki on selkeä ja tuomarit ovat nähneet ja kuulleet molempien asianajajia.
Se mikä on taas sinun puolestasi täysin moraalitonta, on se, että lähdet diagnostisoimaan ihmistä jota et tuntenut, et ole ollut hänen psykiatri ja vedät johtopäätöksiä hajuaistin perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Outi itse kirjoittaa rakkaasta isästään ja myrkyllisestä leskestä.
Miksi tässä ketjusta halutaan tehdä edesmenneestä isästään narsisti?
Tätä olenkin ihmetellyt, kun ihmiset, jotka sanovat, etteivät tiedä yhtään mitään koko keissistä, pitävät selvänä kuitenkin, että se isä on narsisti. Itsekään en mitään tuosta tiedä, mutta ennemmin pitäisin Outia itseään narsistina, koska hänellä näyttää olevan kauhea tarve leimata koko muu sukunsa narsisteiksi. Ja tuokin, kun myös käräjäoikeus on todennut, että isällä on pätevät syyt evätä Outilta perintö. Sellaistahan ei tehdä kevyin perustein.
Narsismiin liittyy usein patologista valehtelua, eli narsisti voi valehdella ihan mitä tahansa. Mitään rajaa valheilla ei ole.