Aseksuaalisuus ja yksinäisyys
Kun ei ymmärrä tätä seksin tuputusta ja tärkeyttä.
Ja joutuu sinkkuna olemaan, vaikka haluaisi prisuhteen.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen aseksuaali, mutta esitän että pidän seksistä jotta miehet eivät jättäisi minua.
Kannattaa käydä tarkastuttamassa pää. Jotain vikaa siellä on ja isosti.
Minä olen kokenut, että mielenterveyteni koheni huomattavasti kun lopetin seksin miettimisen. Muutkin asiat kiinnostavat nykyään, olen sosiaalisempi ja energiaa riittää.
panhuilu kirjoitti:
Aseseksuaalit vai miksä lie ittene kutsuttekaan, sanoisin että hakekaa apua itsellenne, menkää terapiaan tai jotain?
Mene itse terapiaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei muuten sellainen kysymys, että missä vaiheessa kannattaa kumppani-ehdokkaalle kertoa?
Joskus kun kysytään treffeille, en oikein tiedä mitä sanoa.
Heti kättelyssä en uskalla kertoa aseksuaalisuudesta ( huonoja kokemuksia).Kyllähän se nyt heti pitäisi kertoa, mielellään jo vaikka deittiprofiilissa. Luonnollisestikin tavallisilla seksuaali-ihmisillä on se oletus, että parisuhteessa harrastetaan seksiä. Murheeksi muuttuu vaan kaikki myöhemmin, kun hupsistakeikkaa toinen onkin aseksuaali eikä halua seksiä ollenkaan.
On aiempaa huonoa kokemusta, kun olen kertonut, niin mies sitten suuttunut ja haukkunut (siis kerroin jo ennen treffejä- jotka sitten peruuntui).
Ai niin, ja tämä tapahtui kun olin vielä suht kokematon ja en oikein tiennyt kuinka tosissaan monet seksin ottaa.
Luulin että muutkin olivat rakkautta etsimässä.Niin ajattelin että jos sen pari-kolmee tapaamista ja sitten varovasti kertoisin.
Eihän sitä muuten edes koskaan pääse edes treffeille.
Ei, reikäsi on sinussa tärkeintä miehille, ei naisia juuri muuhun käytetä. Sen mukaan meidät on nimettykin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin aseksuaali tarvitsee parisuhdetta? Kaverisuhteet on erikseen.
Nimenomaan siksi että kaverit on erikseen? 😁
Romanttinen aseksuaali haluaa rakastua, kokea rakkautta, kumppanuutta, kaikkea sitä mitä hyvä parisuhde tuo mukanaan.
Sama kuin haluaisi ostaa jotain maksamatta.
Ymmärrän kyllä, että se on kurjaa, mutta ei asialle oikein mitään voikaan, jos ihmisten toiveet ja halut eivät kohtaa. On kyseessä sitten aseksuaali, vela, tai jostain erikoisemmasta fetissistä kiinnostunut, on vain hyväksyttävä, että se deittipooli on kapeampi, jos haluaa olla itselleen ja toiselle rehellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehissä ei taida olla aseksuaaleja ollenkaan. Oletko Ap miettinyt kokeilla seurustelua toisen aseksuaalisen naisen kanssa?
Ei heteronainen voi seurustella naisen kanssa. Itse siis olen aseksuaalinen, romanttinen hetero, ja todella usein tarjotaan naista kumppaniksi, vaikka eihän siinä ole mitään järkeä. Kiinnostun vain miehistä. T. Ei ap
No sitten otat sen yksinäisen kevytlibidoisen jampan, joka ei ole komea vaan tavallinen, ja hyväksyt sen mieheksesi ja alat parisuhteeseen sen kanssa ja annat sille kerran kuukauteen tai kerran kahteen kuukauteen seksiä, ja elätte elämänne onnellisina yhdessä loppuelämän.
No ei ketään voi vain ottaa. En voi ottaa miestä joka ei halua minua, ja toistaiseksi kukaan ei ole halunnut. En ole tavannut yhtään kevytlibidoista yksinäistä ei komeaa miestä jolle riittäisi seksi kerran kuussa (huom! En edes sanonut pystyisinkö ollenkaan seksiin) ja joka vieläpä olisi rakastunut minuun ja halunnut kanssani parisuhteeseen. Että mistähän sellainen pitäisi "ottaa"?
Varmaan puolet yksinäisistä sinkkumiehistä täyttää nuo määreet. Vähimmilläänkin kolmasosa. Siitä vaan valkkaamaan.
Edelleenkään en voi "valkata" miestä joka ei halua minua. Sellaista miestä ei ole vielä kertaakaan vastaan tullut joka olisi minusta kiinnostunut romanttisesti. Mihin harhaan tällaiset luulot oikein perustuvat, että voisin "ottaa" jonkun miehen vain siksi että olen nainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Romanttinen aseksuaali haluaa rakastua, kokea rakkautta, kumppanuutta, kaikkea sitä mitä hyvä parisuhde tuo mukanaan.
Siis rakkaus pitää ostaa seksillä? Just just, melko tervettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis rakkaus pitää ostaa seksillä? Just just, melko tervettä.
Kai se ajattelee ettei hän voi ”rakastaa” jos ei saa seksiä.
En tiedä.
Vierailija kirjoitti:
No sitten otat sen yksinäisen kevytlibidoisen jampan, joka ei ole komea vaan tavallinen, ja hyväksyt sen mieheksesi ja alat parisuhteeseen sen kanssa ja annat sille kerran kuukauteen tai kerran kahteen kuukauteen seksiä, ja elätte elämänne onnellisina yhdessä loppuelämän.
Tuo "annat sille seksiä" on ihan käsittämätön ajatus. Miksi ihminen, jota EI kiinnosta seksi, päästäisi toisen ihmisen oman kehonsa sisään? Luuletko, että se on sama kuin hiusten harjaaminen?
Melkoisen ymmärtämättömiä ja ilkeitä ovat täällä seksuaalisten ihmisten kommentit aseksuaaleista. Asia lienee jollakin tavalla uusi, en muista, että olisin kuullut nelikymppisenä aseksuaaleista. lähinnä puhuttiin seksuaalisesta haluttomuudesta.
Viime aikoina olen alkanut ymmärtää aseksuaalisuutta huomattavasti enemmän, kun vertasin omaa ominaisuuttani seksiin. Olen kuusikymppinen mies, joka ei ymmärrä millään tasolla tanssin hauskuutta ja iloa. Tästähän seuraa miehelle ongelmia, kun "kaikki" naiset haluavat tanssia joka tilanteessa. Voin varmuudella nimetä vain 2 naista, jotka minun tavoin eivät halua ikinä tanssia missään tilanteessa. Olen absoluuttisen rytmitajuton, en kerta kaikkiaan tiedä ja tunnista mikä se sellainen rytmi on, kun kuulen musiikkia. Niimpä olen täysin hukassa, enkä pysty ymmärtämään, miksi tätä mennään valssin askelilla ja miksi tätä tangon askelilla. En usko, että mikään tanssikurssi tai tanssiopettaja voisi opettaa minua tanssimaan. Vaimoni taas rakastaa tanssia. Ongelma on ratkaistu sillä, että hän käy erinäisissä tanssiharrastuksissa, joissa ei tarvita tanssikumppania.
Jos vaimoni alkaisi vaatia minua tanssimaan kanssaan, tuntisin itseni luultavasti yhtä ahdistuneeksi kuin aseksuaali, kun hän kohtaa vaatimuksia suostua seksiin. Jos on kyse tanssista, tanssihaluinen voi hakea tanssinsa parisuhteen ulkopuoleltakin tai harrastaa soolotanssia. Seksi pari suhteen ulkopuolella ei toimi kuin äärimmäisen harvoilla.
Jos aseksuaaleja naisia yhtään lohduttaa, niin parisuhdemahdollisuudet kasvavat iän myötä. Minun ikäisissäni miehissä on jo paljon impotentteja tai muutoin seksuaalisesti passiivisia. Silloin voi jo löytyä niitä potentiaaleja kumppaneitakin.
Kannattaa vaan hakea seuraa toisista samanlaisista. Muutoin seuraa täydellä varmuudella suhde, jossa toinen osapuoli on onneton. Kuten joku sanoikin, jos on jokin fetissi tai muu poikkeama, se vain kaventaa tarjolla olevien potentiaalisten kumppanien joukkoa, mutta kyllä niitä silti olemassa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehissä ei taida olla aseksuaaleja ollenkaan. Oletko Ap miettinyt kokeilla seurustelua toisen aseksuaalisen naisen kanssa?
Kyllä miehissä on aseksuaalisia ihmisiä, mutta eivät he ole aloitteellisia naisten suhteen, joten eivät naiset heitä huomaa. Itse olen huomannut että ei minulla riitä motivaatio aseksuaalisen naisen ja parisuhteen etsimiseen. En koe että parisuhde oleellisesti parantaisi mun elämänlaatua.
Aseksuaaleilla se kiinnostuminen tapahtunee hieman erilailla. Jos näkee jossain vaikkapa fiksun kirjoituksen joltain, niin voi ihastua siihen ja tulla halu tutustua henkilöön lisää. Seksiväellä se taitaa mennä pääosin vaan sen seksuaalisen kiinnostuksen ja himon ohjaamana. Aseksuaaleilla samanlaista ulkonäköön perustuvaa vetoa ei monilla ole ja jos on tyhmä aseksuaali, eikä osaa kirjoitella mitään älykästä, niin voi olla deittirintamalla hiljaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en välttämättä ole aseksuaali, mutta muuten todella ujo ja ajatus alastomuudesta ja seksistä ahdistaa. Olen neitsyt tästäkin johtuen. En tiedä pääsenkö koskaan sinuiksi tämän asian kanssa ja löydänkö sellaista ihmistä jonka kanssa voisin edetä todella hitaasti. Minua on myös kiusattu paljon ja itsetunto huono. Senkin takia kaikki ulkonäköön liittyvät jutut vaikeita. Toisaalta en tiedä olisiko seksi mikään "ikävä" asia, mutta en haluaisi ainakaan saada mitään ikävää kokemusta vielä tämän kaiken lisäksi. Kun ikää tulee enemmän niin jotenkin on ehkä typerää olla ihan kokematon. Siinä ei sitten enää hyvä mielikuvitus pelasta kaikkea. Tosin jos nyt pitäisi tällä hetkellä seksiä harrastaa niin pakenisin varmaan. Itse olen 27 v nainen.
No mä oon 37 ja samassa tilanteessa, olen tosin omasta mielestäni jonkin asteen aseksuaali, mutta pääasiassa oma ujous ja ahdistus on estänyt kaikki kontaktit miehiin. Sellaista seksuaalista halua en ole kokenut että se olisi ylittänyt tuon epämukavuuden.
Vuosi sitten viimein uskalsin luottaa yhteen mieheen, kerroin asiasta ja hän vakuutti että on ok. Joten uskaltauduin kokeilemaan - ja mies jätti seuraavana aamuna. Syystä että en ole kokenut enkä osaa miellyttää häntä, minkä siis kerroin etukäteen! En ole ikinä tuntenut itseäni niin turhaksi, likaiseksi ja noloksi kuin siinä hetkessä. Että meninkin luottamaan johonkuhun tässä asiassa!
En enää koskaan tee sitä virhettä, ja toivoisin etten olisi kokenut tuota. Seksi ei siis tuntunut miltään mutta yritin kuitenkin parhaani ja halusin kokeilla, olin mukana. Mutta eihän se riitä, olisi pitänyt "osata". En minä ihmisenä merkkaa mitään.
Samansuuntainen kokemus minulla miehenä. Alkuun toinen sanoi kaikenlaista, mutta myöhemmin alkoi vaikuttamaan kuitenkin ihan toisenlaiselta kun se seksittömyyteen turhautuminen nosteli päätään. En kestänyt enää sitä syyllistystä ja "paha ihminen"-tunnetta jonka hän minulle aiheutti ja varmaan minäkin aiheutin hänelle kaikenlaisia itseuntokomplekseja, joten oli vaan pakko pistää sille jutulle stoppi. Yritin myös miellyttää, mutta osaamattomuuteni vaikutti tulevan hänelle täytenä yllätyksenä ja siitäkin jotenkin ärsyyntyi. Vaikka olin aiemmin kertonut olevani melkoisen kokematon. Tuntuu, ettei sanomisiani vaan uskota ja sitä pidetään jonkinlaisena kepeenä huumorina? Tottahan toki nyt keski-ikäisen ihmisen täytyy jo osata!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä miehissä on aseksuaalisia ihmisiä, mutta eivät he ole aloitteellisia naisten suhteen, joten eivät naiset heitä huomaa. Itse olen huomannut että ei minulla riitä motivaatio aseksuaalisen naisen ja parisuhteen etsimiseen. En koe että parisuhde oleellisesti parantaisi mun elämänlaatua.
Niin, kun aseksuaalilta mieheltä puuttuu se seksidraivi, jonka ansiosta nämä muu valtaosa miehistä naisten perässä juoksee, niin mieshän on silloin käytännössä kuin nainen ja yhtä passiivinen. Sitten aseksuaalit naiset ihmettelee, että missä ne kaikki aseksuaalit miehet on.
Kannattaa käydä tarkastuttamassa pää. Jotain vikaa siellä on ja isosti.