Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aseksuaalisuus ja yksinäisyys

Vierailija
11.05.2021 |

Kun ei ymmärrä tätä seksin tuputusta ja tärkeyttä.

Ja joutuu sinkkuna olemaan, vaikka haluaisi prisuhteen.

Kommentit (115)

Vierailija
81/115 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidin itseäni monta vuotta aseksuaalina ja aromantikkona. Sitten tajusin, että olinkin vaan itsepäisesti kieltänyt itseltäni omat tunteeni, koska sattuu olemaan niin, että en voi saada sitä kenet haluaisin, eikä kukaan muu sytytä. 

Vierailija
82/115 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on jotenkin kummallista, että jos aseksuaaleilla ei ole seksihaluja niin miksi sen kumppanin pitäisi olla kuitenkin hyvännäköinen.

Miksi kukaan tieten tahtoin jotain rumilusta katselisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/115 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on jotenkin kummallista, että jos aseksuaaleilla ei ole seksihaluja niin miksi sen kumppanin pitäisi olla kuitenkin hyvännäköinen.

Mieti itse miksi ei komea kiinnostaisi. Miksi ulkonäkö kiinnostaisi? Eikö nimenomaan kiinnosta se mitä ihminen on sisältä. Silloin on turha ehdottaa sekä rumaa, että komeaa miestä, sillä kumpikaan ei välttämättä ole kiinnostava.

Vierailija
84/115 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en välttämättä ole aseksuaali, mutta muuten todella ujo ja ajatus alastomuudesta ja seksistä ahdistaa. Olen neitsyt tästäkin johtuen. En tiedä pääsenkö koskaan sinuiksi tämän asian kanssa ja löydänkö sellaista ihmistä jonka kanssa voisin edetä todella hitaasti. Minua on myös kiusattu paljon ja itsetunto huono. Senkin takia kaikki ulkonäköön liittyvät jutut vaikeita. Toisaalta en tiedä olisiko seksi mikään "ikävä" asia, mutta en haluaisi ainakaan saada mitään ikävää kokemusta vielä tämän kaiken lisäksi. Kun ikää tulee enemmän niin jotenkin on ehkä typerää olla ihan kokematon. Siinä ei sitten enää hyvä mielikuvitus pelasta kaikkea. Tosin jos nyt pitäisi tällä hetkellä seksiä harrastaa niin pakenisin varmaan. Itse olen 27 v nainen.

En osaa sanoa mitään auttavaa, mutta halusin kertoa ettet ole ainoa.

Olen sinua muutaman vuoden vanhempi, mutta muuten olisin voinut kirjoittaa tämän.

Toivon sinulle kaikkea hyvää!

Vierailija
85/115 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka ei ole seksuaalista kiinnostusta, eli koe halua ja paneta, niin aseksuaalilla voi olla silti voimakas romanttinenhalu. Ellei ole myös aromanttinen mikä on todella harvinaista.

Vierailija
86/115 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehissä ei taida olla aseksuaaleja ollenkaan. Oletko Ap miettinyt kokeilla seurustelua toisen aseksuaalisen naisen kanssa?

Ei heteronainen voi seurustella naisen kanssa. Itse siis olen aseksuaalinen, romanttinen hetero, ja todella usein tarjotaan naista kumppaniksi, vaikka eihän siinä ole mitään järkeä. Kiinnostun vain miehistä. T. Ei ap

Vierailija
87/115 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää hoitoon. Haluttomuus ei ole normaalia ja kiinnostuksen puute seksistä kielii vakavasta piilosairaudesta kuten vaikka aivokasvaimesta tai kilpirauhasen vajaatoiminnasta.

En oikein usko, että se kaikilla tarkoittaa tuota. Tunnen olevani elämäni kunnossa. Peli toimii todella hyvin (aina aamulla teltta pystyssä) mutta seksi kenenkään kanssa ei enää kiinnosta. Tai lienekö koskaan oikeasti  kiinnostanutkaan.

Ikää vähän yli 30v.

Vierailija
88/115 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehissä ei taida olla aseksuaaleja ollenkaan. Oletko Ap miettinyt kokeilla seurustelua toisen aseksuaalisen naisen kanssa?

Ei heteronainen voi seurustella naisen kanssa. Itse siis olen aseksuaalinen, romanttinen hetero, ja todella usein tarjotaan naista kumppaniksi, vaikka eihän siinä ole mitään järkeä. Kiinnostun vain miehistä. T. Ei ap

No sitten otat sen yksinäisen kevytlibidoisen jampan, joka ei ole komea vaan tavallinen, ja hyväksyt sen mieheksesi ja alat parisuhteeseen sen kanssa ja annat sille kerran kuukauteen tai kerran kahteen kuukauteen seksiä, ja elätte elämänne onnellisina yhdessä loppuelämän.

Vierailija
89/115 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö aseksuaalisuus ja heteroseksuaalisuus sulje toisiaan pois?

Vierailija
90/115 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin aseksuaali tarvitsee parisuhdetta? Kaverisuhteet on erikseen.

Vierailija
91/115 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en välttämättä ole aseksuaali, mutta muuten todella ujo ja ajatus alastomuudesta ja seksistä ahdistaa. Olen neitsyt tästäkin johtuen. En tiedä pääsenkö koskaan sinuiksi tämän asian kanssa ja löydänkö sellaista ihmistä jonka kanssa voisin edetä todella hitaasti. Minua on myös kiusattu paljon ja itsetunto huono. Senkin takia kaikki ulkonäköön liittyvät jutut vaikeita. Toisaalta en tiedä olisiko seksi mikään "ikävä" asia, mutta en haluaisi ainakaan saada mitään ikävää kokemusta vielä tämän kaiken lisäksi. Kun ikää tulee enemmän niin jotenkin on ehkä typerää olla ihan kokematon. Siinä ei sitten enää hyvä mielikuvitus pelasta kaikkea. Tosin jos nyt pitäisi tällä hetkellä seksiä harrastaa niin pakenisin varmaan. Itse olen 27 v nainen.

No mä oon 37 ja samassa tilanteessa, olen tosin omasta mielestäni jonkin asteen aseksuaali, mutta pääasiassa oma ujous ja ahdistus on estänyt kaikki kontaktit miehiin. Sellaista seksuaalista halua en ole kokenut että se olisi ylittänyt tuon epämukavuuden.

Vuosi sitten viimein uskalsin luottaa yhteen mieheen, kerroin asiasta ja hän vakuutti että on ok. Joten uskaltauduin kokeilemaan - ja mies jätti seuraavana aamuna. Syystä että en ole kokenut enkä osaa miellyttää häntä, minkä siis kerroin etukäteen! En ole ikinä tuntenut itseäni niin turhaksi, likaiseksi ja noloksi kuin siinä hetkessä. Että meninkin luottamaan johonkuhun tässä asiassa!

En enää koskaan tee sitä virhettä, ja toivoisin etten olisi kokenut tuota. Seksi ei siis tuntunut miltään mutta yritin kuitenkin parhaani ja halusin kokeilla, olin mukana. Mutta eihän se riitä, olisi pitänyt "osata". En minä ihmisenä merkkaa mitään.

Vierailija
92/115 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin aseksuaali tarvitsee parisuhdetta? Kaverisuhteet on erikseen.

Nimenomaan siksi että kaverit on erikseen? 😁

Romanttinen aseksuaali haluaa rakastua, kokea rakkautta, kumppanuutta, kaikkea sitä mitä hyvä parisuhde tuo mukanaan.

Vierailija
93/115 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HeteroROMANTTINEN, ei seksuaali.

Vierailija
94/115 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillista että aseksuaaleilla on hankaluuksia löytää kumppania. Kuitenkin heteronaisena joka pidän seksiä suht tärkeänä osana parisuhteessa en itse haluaisi seurustella aseksuaalin kanssa koska minusta halujen pitäisi kuitenkin olla suht tasavertaiset. Luulisi että aseksuaalia kumppania alkaisi ahdistaa ainainen ruinaaminen ja omien rajojen rikkominen. Kaipaan intohimoa elämään ja kaipaan kumppanin jonka kanssa voi jakaa arjen lisäksi myös sitä seksiä. Jos olisin sinkku kokisin itseni huijatuksi jos uusi kumppani ei kertoisi aikaisessa vaiheessa aseksuaalisuudestaan, koska itselle se olisi deal breaker. Kunnioitetaan toisiamme ja toistemme seksuaalisuutta.

Vierailija
95/115 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sanonut heteroseksuaali. Olen hetero(romanttinen) aseksuaali, en voisi koskaan tuntea mitään naista kohtaan, mutta miehiin kyllä olen rakastunut. Joten tietenkin haluaisin parikseni miehen.

Vierailija
96/115 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä eletään pääpiirtein näin: Kaveriporukat kuuluu lapsuuteen ja nuoruuteen samalla kun käydään koulu, sitten opiskellaan ammatti, muutetaan kotoa, hankitaan ura, seurustellaan, mennään naimisiin, hankitaan lapsia ja koira, otetaan asuntolaina sekä jos hyvä tuuri käy niin ollaan samassa työpaikassa eläkeikään asti.

Vierailija
97/115 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten otat sen yksinäisen kevytlibidoisen jampan, joka ei ole komea vaan tavallinen, ja hyväksyt sen mieheksesi ja alat parisuhteeseen sen kanssa ja annat sille kerran kuukauteen tai kerran kahteen kuukauteen seksiä, ja elätte elämänne onnellisina yhdessä loppuelämän.

No ei ketään voi vain ottaa. En voi ottaa miestä joka ei halua minua, ja toistaiseksi kukaan ei ole halunnut. En ole tavannut yhtään kevytlibidoista yksinäistä ei komeaa miestä jolle riittäisi seksi kerran kuussa (huom! En edes sanonut pystyisinkö ollenkaan seksiin) ja joka vieläpä olisi rakastunut minuun ja halunnut kanssani parisuhteeseen. Että mistähän sellainen pitäisi "ottaa"?

Vierailija
98/115 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei muuten sellainen kysymys, että missä vaiheessa kannattaa kumppani-ehdokkaalle kertoa?

Joskus kun kysytään treffeille, en oikein tiedä mitä sanoa.

Heti kättelyssä en uskalla kertoa aseksuaalisuudesta ( huonoja kokemuksia).

Kannattaa olla asiasta avoin ja hakea seuraa esim. aseksuaaliryhmien kautta. Jos joku lähestyy oma-aloitteisesti, yrittäisin aika äkkiä livauttaa sen johonkin väliin. Näin vältetään turha mielipaha.

Vierailija
99/115 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

80% aseksuaaleista naisista saisi heti parisuhteen, jos huolisivat jonkun yksinäisen, ei-komean sinkkumiehen, joka ei ole mikään yliseksuaalinen tyyppi itsekään. Tuollaiselle kevytlibidoiselle miehelle kun nainen suostuisi antamaan 5-10 kertaa vuodessa seksiä, niin homma olisi sovittu ja naisella olisi parisuhde, ja mies hoitaisi sen "parisuhdeosuutensa" oikein hyvin.

Mitä oikein höpötät? Miksi kaunis ja upea aseksuaali suostuisi seksiin kun seksi ei häntä kiinnosta? Miksi kaunis ja upea aseksuaali haluaisi olla ei komean kanssa? Parisuhde kun yleensä muodostetaan KIINNOSTAVAN ihmisen kanssa.

Jos ei kiinosta eikä haluta niin sitten hankitaan hoitoa ja selvitetään mistä se mahdollisesti johtuu. Itsellä oma haluttomuus paljasti kilpirauhasen vajaatoiminnan joka voi hoitamattomana tappaa ja lääkärin mukaan syy olisi yhtä hyvin voinut olla myös aivokasvain.

Aseksuaalisuus ja libido on kaksi eri asiaa.

Aseksuaalilla voi olla korkea libido.

Niinpä. Itse olen tällainen. Itsetyydytystä on harrastettava lähes joka päivä tai muuten mennee keskittymiskykykin  kun alapäätä kutkuttelee niin pahasti panetuksen tunne. Mutta en vaan halua seksiä kenenkään ihmisen kanssa, haluan vaan laukaista sen häiritsevän tunteen orgasmin aiheuttamalla.  (Olen harrastanut kyllä seksiä miehenkin kanssa ja se oli ihan ookoo, ei mitään lisäarvoa sauvaan verrattuna, mutta eipä se myö epämiellyttävää ollut - en vaan kaipaa sellaista ollenkaan)

Vierailija
100/115 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ketään voi vain ottaa. En voi ottaa miestä joka ei halua minua, ja toistaiseksi kukaan ei ole halunnut. En ole tavannut yhtään kevytlibidoista yksinäistä ei komeaa miestä jolle riittäisi seksi kerran kuussa (huom! En edes sanonut pystyisinkö ollenkaan seksiin) ja joka vieläpä olisi rakastunut minuun ja halunnut kanssani parisuhteeseen. Että mistähän sellainen pitäisi "ottaa"?

Varmaan puolet yksinäisistä sinkkumiehistä täyttää nuo määreet. Vähimmilläänkin kolmasosa. Siitä vaan valkkaamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi