Aseksuaalisuus ja yksinäisyys
Kun ei ymmärrä tätä seksin tuputusta ja tärkeyttä.
Ja joutuu sinkkuna olemaan, vaikka haluaisi prisuhteen.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei muuten sellainen kysymys, että missä vaiheessa kannattaa kumppani-ehdokkaalle kertoa?
Joskus kun kysytään treffeille, en oikein tiedä mitä sanoa.
Heti kättelyssä en uskalla kertoa aseksuaalisuudesta ( huonoja kokemuksia).Kyllähän se nyt heti pitäisi kertoa, mielellään jo vaikka deittiprofiilissa. Luonnollisestikin tavallisilla seksuaali-ihmisillä on se oletus, että parisuhteessa harrastetaan seksiä. Murheeksi muuttuu vaan kaikki myöhemmin, kun hupsistakeikkaa toinen onkin aseksuaali eikä halua seksiä ollenkaan.
On aiempaa huonoa kokemusta, kun olen kertonut, niin mies sitten suuttunut ja haukkunut (siis kerroin jo ennen treffejä- jotka sitten peruuntui).
Ai niin, ja tämä tapahtui kun olin vielä suht kokematon ja en oikein tiennyt kuinka tosissaan monet seksin ottaa.
Luulin että muutkin olivat rakkautta etsimässä.Niin ajattelin että jos sen pari-kolmee tapaamista ja sitten varovasti kertoisin.
Eihän sitä muuten edes koskaan pääse edes treffeille.
Eli mitä menetit tuossa kun kerroit ennen peruuntuneita treffejä? Eihän homma olisi selvästikään toiminut jatkossakaan.
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei toiselta voi viedä seksuaalisuutta. Se on helvetin satuttavaa jos toinen ei halua toista parisuhteessa. Aseseksuaalit eivät taida ihan ymmärtää tätä?
Eipä sekään kauhean fiksua ole vain toista miellyttääkseen harrastaa itselleen jopa vastenmielistä toimintaa. Ajan myötä se aiheuttaa henkisiä vammoja ja katkeruutta ihan siinä missä seksittömyys sille seksinnälkäisellekin. Eli ei ole fiksua olla aseksuaalin ja normaalit seksihalut omaavan yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei muuten sellainen kysymys, että missä vaiheessa kannattaa kumppani-ehdokkaalle kertoa?
Heti kättelyssä en uskalla kertoa aseksuaalisuudesta ( huonoja kokemuksia).Kyllähän se nyt heti pitäisi kertoa, mielellään jo vaikka deittiprofiilissa. Luonnollisestikin tavallisilla seksuaali-ihmisillä on se oletus, että parisuhteessa harrastetaan seksiä. Murheeksi muuttuu vaan kaikki myöhemmin, kun hupsistakeikkaa toinen onkin aseksuaali eikä halua seksiä ollenkaan.
On aiempaa huonoa kokemusta, kun olen kertonut, niin mies sitten suuttunut ja haukkunut (siis kerroin jo ennen treffejä- jotka sitten peruuntui).
Ai niin, ja tämä tapahtui kun olin vielä suht kokematon ja en oikein tiennyt kuinka tosissaan monet seksin ottaa.
Luulin että muutkin olivat rakkautta etsimässä.Niin ajattelin että jos sen pari-kolmee tapaamista ja sitten varovasti kertoisin.
Eihän sitä muuten edes koskaan pääse edes treffeille.Eli mitä menetit tuossa kun kerroit ennen peruuntuneita treffejä? Eihän homma olisi selvästikään toiminut jatkossakaan.
Tottahan tuokin.
Kai olen jäänyt jotenkin ajattelemaan että seuraavassa tapauksessa tutustuisin ensin, varovasti kyselisin tietää mitä aseksuaalisuus on ja jos tuntuisi turvalliselta, kertoisin itsestäni.
Vierailija kirjoitti:
Aseksuaali-keskusteluissa en ikinä tule ymmärtämään miksi jotkut ottavat niin nokkiinsa ja tuntuvat vihamielisiltä.
Miehet ainakin ärsyyntyy, jos kaunis nainen ilmoittaa hakevansa seuraa mutta samalla kertoo olevansa aseksuaali. Heitä harmittaa, kun eivät pääse hoonaamaan niin kaunista kinkkua, vähän kuin hukkaan menee.
Googlasin. Google ei tunnistanut hakusanaa "aseksuaali" vaan ehdotti että tarkoitonko biseksuaali" eikä Wikipediasta löydy artikkelia. Ja nyt kun vielä tarkistin niin sellaista ei myöskään mainita tyttären terveystiedon kirjassa. Joten oletko siis varma että kyse ei ole itse keksimästäsi sanasta ja yrität nyt kusettaa meitä kaikkia?
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen aseksuaali, mutta esitän että pidän seksistä jotta miehet eivät jättäisi minua.
Miten pystyt?
Siis minulle jo ajatuksenakin seksi on jotain niin rikkovaa etten pystyisi.
Olen pahoillani, että joudut noin tekemään.
Anteeksi, jos kuulostan ilkeältä, ajatuskin että pakottaisin itseni seksiin tuntuu vain niin kamalalta.
Vierailija kirjoitti:
Googlasin. Google ei tunnistanut hakusanaa "aseksuaali" vaan ehdotti että tarkoitonko biseksuaali" eikä Wikipediasta löydy artikkelia. Ja nyt kun vielä tarkistin niin sellaista ei myöskään mainita tyttären terveystiedon kirjassa. Joten oletko siis varma että kyse ei ole itse keksimästäsi sanasta ja yrität nyt kusettaa meitä kaikkia?
Minulle tarjosi ensimmäisenä wikipedian juttua aseksuaalisuudesta, pitäisiköhän sun käydä joku googlen käytön peruskurssi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aseksuaali-keskusteluissa en ikinä tule ymmärtämään miksi jotkut ottavat niin nokkiinsa ja tuntuvat vihamielisiltä.
Miehet ainakin ärsyyntyy, jos kaunis nainen ilmoittaa hakevansa seuraa mutta samalla kertoo olevansa aseksuaali. Heitä harmittaa, kun eivät pääse hoonaamaan niin kaunista kinkkua, vähän kuin hukkaan menee.
Miehet = 🤢🤮
Aseseksuaalit vai miksä lie ittene kutsuttekaan, sanoisin että hakekaa apua itsellenne, menkää terapiaan tai jotain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei toiselta voi viedä seksuaalisuutta. Se on helvetin satuttavaa jos toinen ei halua toista parisuhteessa. Aseseksuaalit eivät taida ihan ymmärtää tätä?
Eipä sekään kauhean fiksua ole vain toista miellyttääkseen harrastaa itselleen jopa vastenmielistä toimintaa. Ajan myötä se aiheuttaa henkisiä vammoja ja katkeruutta ihan siinä missä seksittömyys sille seksinnälkäisellekin. Eli ei ole fiksua olla aseksuaalin ja normaalit seksihalut omaavan yhdessä.
Aseksuaaleja on tässä asiassa erilaisia. Osalle seksi tosiaan on vastenmielistä ja jos sitä vaan harrastaa silti, muuttuu yhä vastenmielisemmäksi ja alkaa tuntua väkivallalta itseä kohtaan. Mutta sitten on sellaisia kuin minä, joille seksi ei ole koskaan ollut vastenmielistä vaan ihan neutraalia. Kuin vaikka joku kotityö. Ei mua sekään henkisesti satuta että mun täytyy imuroida pari kertaa viikossa, eikä sekään että harrastaa seksiä. Tulisin ja olen tullut toimeen pitkiä aikoja ilman seksiä, mutta nyt ollut jo 8 vuotta avioliitossa eikä seksi mitenkään ällöäkään ole. Mies ei tiedä että olen aseksuaali eikä tule koskaan tietämään - se veisi häneltä nautinnon jos tietäisi. Ja koska tosiaan seksin antaminen ei ole mulle vastenmielistä niin miksipä ei.
Menkää hoitoon. Haluttomuus ei ole normaalia ja kiinnostuksen puute seksistä kielii vakavasta piilosairaudesta kuten vaikka aivokasvaimesta tai kilpirauhasen vajaatoiminnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksi kuuluu elämään ja on normaali osa sitä. Mutta jos haluat elää vapaaehtoisesti selibaatissa niin on turha myöskään mitään parisuhdetta itkeä.
Keneksi taas minua luulet, kun vastailet noin ihmeellisiä?
Vierailija kirjoitti:
Siis tarkoitin tässä että ei kannata seksuaalisen ihmisen kanssa yrittää parisuhdetta. Ellet halua satuttaa molempia.
En missään tapauksessa tarkottanu että pitäisi suostua seksiin jos sitä ei halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aseksuaaleja on tässä asiassa erilaisia. Osalle seksi tosiaan on vastenmielistä ja jos sitä vaan harrastaa silti, muuttuu yhä vastenmielisemmäksi ja alkaa tuntua väkivallalta itseä kohtaan. Mutta sitten on sellaisia kuin minä, joille seksi ei ole koskaan ollut vastenmielistä vaan ihan neutraalia. Kuin vaikka joku kotityö. Ei mua sekään henkisesti satuta että mun täytyy imuroida pari kertaa viikossa, eikä sekään että harrastaa seksiä. Tulisin ja olen tullut toimeen pitkiä aikoja ilman seksiä, mutta nyt ollut jo 8 vuotta avioliitossa eikä seksi mitenkään ällöäkään ole. Mies ei tiedä että olen aseksuaali eikä tule koskaan tietämään - se veisi häneltä nautinnon jos tietäisi. Ja koska tosiaan seksin antaminen ei ole mulle vastenmielistä niin miksipä ei.
Kuule. Kyllä se mies tietää, että et ole mukana. Ja kärsii kovasti jos ei täysin tunnekylmä ole. Kohtelet toista ihmistä aivan hirveästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä minä ainakin mielummin imuroisin vaikka joka päivä, kun joutuisin seksiä harrastamaan (r@1skatuksi).
Ei noita asioita voi mitenkään verrata.
Naisen kulmasta katsottuna seksi on vielä niin tunkeutuvaakin.
Vierailija kirjoitti:
Niin ymmärrättekö että ei ole mitään järkeä vaatia seksuaalista ihmistä pidättäytymään seksistä?
Toki sitten jos hän itse haluaa.
Ja aikamoinen lottovoitto saa käydä että sattumalta löytää toisen aseksuaalin, ehkä se tosiaan kannattaa laittaa deittiprofiiliin.
Jos itse tulisin kerta toisensa jälkeen torjutuksi ja saisin vasta myöhemmin kuulla mistä kyse, niin se salailu loukkaisi niin paljon että jo sen takia en haluaisi enää jatkaa tapailua.
Tuntisin itseni niin typeräksi niin vaiheessa.
Kuka aseksuaali on vaatinut ja missä? Ennemmin asia on mennyt niin päin, että seksiä haluavat painostaa ja pakottaa seksiin.
Jos kokee että seksi ei kiinosta eikä sille ole tarvetta niin on mentävä kiireen vilkkaan välittömästi lääkäriin. Merkki leviävästä aivokasvaimesta!
Vierailija kirjoitti:
Heti kättelyssä en uskalla kertoa aseksuaalisuudesta ( huonoja kokemuksia).
Millaisia huonoja kokemuksia ja miten rehellisyys voisi olla huono juttu? Ei kai tuollaista ennen ensimmäisiä treffejä tarvitse kertoa, mutta vaikka toisia sovittaessa.
Tuli vähän mieleen yksi työkaveri, joka valehteli treffikumppanilleen, ettei pidä jalkapallon katselemisesta. Vähän hämmästelin tätä, kun nythän hän ei voi ikinä katsoa jalkapalloa esim. telkkarista naisen ollessa paikalla. Työkaveri perusteli valkoista valhettaan sillä, ettei "naiset kuitenkaan tykkää miehistä, jotka seuraa jalkapalloa". Luulen, että valehtelevista miehistä vielä vähemmän.
Kumma juttu.
Luulisi aseksuaalien olevan kaikkein harmittomin porukka mitä maa päällään kantaa.