Aseksuaalisuus ja yksinäisyys
Kun ei ymmärrä tätä seksin tuputusta ja tärkeyttä.
Ja joutuu sinkkuna olemaan, vaikka haluaisi prisuhteen.
Kommentit (115)
Luulisi olevan helpompi yksinään aseksuaalina kuin yksinään seksistä hurjasti tykkäävänä seksuaalisena ihmisenä.
panhuilu kirjoitti:
Aseseksuaalit vai miksä lie ittene kutsuttekaan, sanoisin että hakekaa apua itsellenne, menkää terapiaan tai jotain?
Ei aseksuaalisuus ole mikään ongelma tai sairaus. Se on yksilöllinen ominaisuus kuten muutkin seksuaaliset suuntautumiset. Itselleni se on myös ollut valtava ilon aihe elämässä kun olen muutenkin erakkoluonne - eipä tarvi seksinkään takia ihmisten kanssa olla tekemisissä vaan olen senkin osalta tyytyväinen yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei muuten sellainen kysymys, että missä vaiheessa kannattaa kumppani-ehdokkaalle kertoa?
Joskus kun kysytään treffeille, en oikein tiedä mitä sanoa.
Heti kättelyssä en uskalla kertoa aseksuaalisuudesta ( huonoja kokemuksia).Millaisia huonoja kokemuksia ja miten rehellisyys voisi olla huono juttu? Ei kai tuollaista ennen ensimmäisiä treffejä tarvitse kertoa, mutta vaikka toisia sovittaessa.
Tuli vähän mieleen yksi työkaveri, joka valehteli treffikumppanilleen, ettei pidä jalkapallon katselemisesta. Vähän hämmästelin tätä, kun nythän hän ei voi ikinä katsoa jalkapalloa esim. telkkarista naisen ollessa paikalla. Työkaveri perusteli valkoista valhettaan sillä, ettei "naiset kuitenkaan tykkää miehistä, jotka seuraa jalkapalloa". Luulen, että valehtelevista miehistä vielä vähemmän.
Mies suuttui, kiroili ja huusi minulle kuinka olen hyödytön miehille.
Se oli pelottava kokemus, en halua toisten kokea.
Ei kaikilla ole näläntunnettakaan. Prader-Willilta taas puuttuu kylläisyydentunne. Hullu ei tajua tilaansa jne. Semmoista on elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ymmärrättekö että ei ole mitään järkeä vaatia seksuaalista ihmistä pidättäytymään seksistä?
Toki sitten jos hän itse haluaa.
Ja aikamoinen lottovoitto saa käydä että sattumalta löytää toisen aseksuaalin, ehkä se tosiaan kannattaa laittaa deittiprofiiliin.
Jos itse tulisin kerta toisensa jälkeen torjutuksi ja saisin vasta myöhemmin kuulla mistä kyse, niin se salailu loukkaisi niin paljon että jo sen takia en haluaisi enää jatkaa tapailua.
Tuntisin itseni niin typeräksi niin vaiheessa.Kuka aseksuaali on vaatinut ja missä? Ennemmin asia on mennyt niin päin, että seksiä haluavat painostaa ja pakottaa seksiin.
No, jos odottaa toisen ryhtyvän monogaamiseen suhteeseen ja tietää, ettei itse koskaan halua seksiä, niin on se minusta seksistä pidättäytymisen vaatimista. Eri asia on tietysti, jos suhde on avoin, mutta luulen, että moni aseksuaali(kin) käy mustasukkaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi olevan helpompi yksinään aseksuaalina kuin yksinään seksistä hurjasti tykkäävänä seksuaalisena ihmisenä.
No ei oikeastaan, ainakin seksiä haluavana ymmärrät muita ihmisiä ja viihdettä enemmän.
Aseksuaalisuus on aika eristävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ymmärrättekö että ei ole mitään järkeä vaatia seksuaalista ihmistä pidättäytymään seksistä?
Toki sitten jos hän itse haluaa.
Ja aikamoinen lottovoitto saa käydä että sattumalta löytää toisen aseksuaalin, ehkä se tosiaan kannattaa laittaa deittiprofiiliin.
Jos itse tulisin kerta toisensa jälkeen torjutuksi ja saisin vasta myöhemmin kuulla mistä kyse, niin se salailu loukkaisi niin paljon että jo sen takia en haluaisi enää jatkaa tapailua.
Tuntisin itseni niin typeräksi niin vaiheessa.Kuka aseksuaali on vaatinut ja missä? Ennemmin asia on mennyt niin päin, että seksiä haluavat painostaa ja pakottaa seksiin.
No miksi pitää tapailla seksiä haluavaa ihmistä? :D
Jos joku ei tykkää keskusteluista ja puhumisesta niin ei varmaan kannata huijata keskusteluista ja puhumisesta pitävää ihmistä suhteeseen ja sitten valittaa kuinka se puhuu kokoajan ja vaatii sinuakin puhumaan.
Onko tämä oikeasti näin vaikea ymmärtää?
Etsikää samankaltaista seuraa!
Eivätkö aseksuaalit ole usein erittäin introvertteja ja mielellään erakkoja? Itse en ainakaan kavereita tai puolisoa kaipaa vaan viihdyn ihan yksikseni ja omissa oloissani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei toiselta voi viedä seksuaalisuutta. Se on helvetin satuttavaa jos toinen ei halua toista parisuhteessa. Aseseksuaalit eivät taida ihan ymmärtää tätä?
Eipä sekään kauhean fiksua ole vain toista miellyttääkseen harrastaa itselleen jopa vastenmielistä toimintaa. Ajan myötä se aiheuttaa henkisiä vammoja ja katkeruutta ihan siinä missä seksittömyys sille seksinnälkäisellekin. Eli ei ole fiksua olla aseksuaalin ja normaalit seksihalut omaavan yhdessä.
Aseksuaaleja on tässä asiassa erilaisia. Osalle seksi tosiaan on vastenmielistä ja jos sitä vaan harrastaa silti, muuttuu yhä vastenmielisemmäksi ja alkaa tuntua väkivallalta itseä kohtaan. Mutta sitten on sellaisia kuin minä, joille seksi ei ole koskaan ollut vastenmielistä vaan ihan neutraalia. Kuin vaikka joku kotityö. Ei mua sekään henkisesti satuta että mun täytyy imuroida pari kertaa viikossa, eikä sekään että harrastaa seksiä. Tulisin ja olen tullut toimeen pitkiä aikoja ilman seksiä, mutta nyt ollut jo 8 vuotta avioliitossa eikä seksi mitenkään ällöäkään ole. Mies ei tiedä että olen aseksuaali eikä tule koskaan tietämään - se veisi häneltä nautinnon jos tietäisi. Ja koska tosiaan seksin antaminen ei ole mulle vastenmielistä niin miksipä ei.
Kuule. Kyllä se mies tietää, että et ole mukana. Ja kärsii kovasti jos ei täysin tunnekylmä ole. Kohtelet toista ihmistä aivan hirveästi.
Kovin tyytyväiseltä vaikuttaa. Ja tavallaan nautin seksistä - sitä kautta että nautin nautinnon tuottamisesta toiselle. Saan myös kyllä orgasmeja sekä omin avuin että miehen kanssa. Mutta en vaan kaipaisi elämääni seksiä kenenkään ihmisen kanssa ollenkaan jos nyt yksin sattuisin olemaan (ja olen ollutkin lähes 10 vuotta yhdessä vaiheessa). Sinkkunakin harrastin masturbointia, ja monet aseksuaalit harrastaa - se määritelmä kun on ettei seksuaalinen halu suuntaudu keneenkään ihmiseen. Halu laueta kyllä voi silti olla. Vähän kuin että kutisee niin raapii, mutta ei siihen liity fantasioita kenestäkään tms.
Vierailija kirjoitti:
Eivätkö aseksuaalit ole usein erittäin introvertteja ja mielellään erakkoja? Itse en ainakaan kavereita tai puolisoa kaipaa vaan viihdyn ihan yksikseni ja omissa oloissani.
No eivät kaikki, minä haluaisin romanttisen kumppanin/parisuhteen.
Vierailija kirjoitti:
Osa on, minäkin. Me olemmekin niitä onnekkaita, me aromanttiset aseksuaalit. Mutta on myös aseksuaaleja jotka kovasti kaipaisivat romanttista suhdetta ja heidän on varmaan kaikista seksuaalivähemmistöistä vaikein löytää itselleen paria. Koska aseksuaalit on muutenkin pieni vähemmistö ja tosiaan meistäkin vielä ehkä puolet on myös aromanttisia ja/tai niin erakoita ettei halua ihmisiä elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Joo eipä siihen yksinoloon kuole, toisin kuin seksinhimoiset jotka hyppäämässä junan alle kun jo pari viikkoa joutunut olemaan ilman seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Suurinosa ihmisistä elää vain viettiensä ja halujensa mukaan, kuin simpanssit. Vaatii älykkyyttä elää muulla tavalla.
Kannattaa sitten etsiä tasoistaan seuraa ja jättää seksiä haluavat ihmiset rauhaan!
Ette kyllä vaikuta kovin hyviltä tai fiksuilta ihmisiltä. Onneksi ei tarvitse jatkaa tätä "keskustelua" mitään vastauksia en saanut kysymyksiini. Haukutte vain seksuaalisia ihmisiä. Huhhu. Ei tosiaan jääny hyvä kuva aseksuaaleista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei oikeastaan, ainakin seksiä haluavana ymmärrät muita ihmisiä ja viihdettä enemmän.
Tuo viihdejuttu on itselleni aseksuaalina ja aromantikkona iso ongelma. Kun seksi ei kiinnosta eikä rakkaussuhteet ja niiden ongelmat kiinnosta, suuri osa elokuvista ja kirjoista on vaan tylsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo viihdejuttu on itselleni aseksuaalina ja aromantikkona iso ongelma. Kun seksi ei kiinnosta eikä rakkaussuhteet ja niiden ongelmat kiinnosta, suuri osa elokuvista ja kirjoista on vaan tylsiä.
Eikä niissä ole mitään järkeä!
Aikuiset ihmiset (useimmiten) menee päästään sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja musiikki!!!
Seksi sitä, seksi tätä. Di-ba-daa hinkkaillaan ja hankailaan.
Siinä hitti biisi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa on, minäkin. Me olemmekin niitä onnekkaita, me aromanttiset aseksuaalit. Mutta on myös aseksuaaleja jotka kovasti kaipaisivat romanttista suhdetta ja heidän on varmaan kaikista seksuaalivähemmistöistä vaikein löytää itselleen paria. Koska aseksuaalit on muutenkin pieni vähemmistö ja tosiaan meistäkin vielä ehkä puolet on myös aromanttisia ja/tai niin erakoita ettei halua ihmisiä elämäänsä.
Suomen opetus- ja kulttuuriministeriön mukaan seksuaaliset suuntautumiset ovat hetero, bi, cis, homo, pan, ambi, trans ja queer.
Älä nyt viitti.
Kyllä ihminen nyt pitäisi ihan rauhassa saada olla seksittömänä.