Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten on voinut alkaa ärsyttää niin älyttömästi luksusleuhkintabloggaajat

Vierailija
11.05.2021 |

Otetaan nyt esimerkkinä tämä eräs jalkapalloilijan vaimo, joka asuu uudessa talossaan ja postailee tämän tästä julkaisuja miten ihana on kun on sitä ja tätä ja poreammetta takapihalla. Onko se tämä korona-aika vai mikä kun pelkän ihailun sijaan kaikki meillä on rahaa mälläily kertakaikkiaan ärsyttää ihan hirveästi!

Koko ajan niin ihanaa, vaaleaa, valoisaa, mahtavaa, hymyä, juhlia ja hattaraa. Kyllä tämä kymmenen vuotta sitten vielä meni kun blogit tarjoili hiukan näkymää eritavalla kuin nykyään, mutta nyt vain ärsyttää aivan tuhottomasti tämä materialla mässäily ja kaiken oman hyväosaisuuden korostaminen.

Mielipiteitä varmaan saa olla, ja tämä on minun omani. Olisi kiva nähdä joskus ihan oikeasti sitä todellisuutta eikä aina vaan miten kaikki on aina niin ihanaa.

Kommentit (115)

Vierailija
101/115 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että tämä oikeasti on muuttuva trendi. Itselläni on ihan samanlaisia ajatuksia. En varsinaisesti ärsyynny, mutta ei oikein kiinnosta enää seurata "luxusta".

Olen suunnitellut ja rakentanut meille talon, lapset ovat jo koululaisia joten vauvakuplista on aikaa, koulut käyty. Sekin voi vaikuttaa, etten ihannoi ketään enkä ole kateellinen kellekään. Ja ehkä tämä korona-aika saa ihmiset arvostamaan "tavallisuutta" kaiken kiiltävän pinnan sijaan.

Juurikin puhuttiin ihan samaa 23-vuotiaan tyttäreni kanssa. Överi on nyt out.

Vierailija
102/115 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on se kateus joka ärsyttää, ei mikään muu.

Olen eri mieltä. Luulen, että tässä on kyse siitä, että bloggaajat ja influensserit on alettu nähdä selkeästi markkina- ja myyntimiehinä (ja naisina) mitä he ovatkin. Heidän "elämänsä" on mainoselämää, jolla tehdään rahaa.

Tämän lisäksi ne blogit jotka vielä 10 v sitten olivat kivaa seurattavaa vaikuttavat nyt to-del-la vanhanaikaisilta. Ajat ovat muuttuneet eikä shoppailu tai merkkiluksus tms enää olekaan statussymboleja. Tämä näkyy mm. Dark Academia -tyylisuuntauksessa, jossa sivistyneisyys, lukeminen ja taiteet ovat jotain millä pröystäillä, sen Vuittonin laukun, Versacen kenkien ja Dubain matkan sijaan.

Dark Academia on täysin päälle liimattua "sivistystä". Kirjat ja klassinen musiikki unohtuu heti seuraavan tyylisuuntauksen rantauduttua. Ennen vanhaan oli oikeasti sivistyneitä tai muuten vaan sympaattisia bloggaajia, luksusblogit olivat selvässä vähemmistössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/115 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan oli rentouttavaa ja terapeuttista katsella kuinka joku muu siivoaa.

Älä nyt. Onhan heillä myös urheilullinen perhe, kun mies ja lapset liikkuu ja rouva juo ulkosoffalla kahvia.

Siis blogit ja markkinointihan on ylipäätään mielikuvien luomista. Jos saa luotua sen mielikuvan urheilullisesta kodinhengettärestä niin mikäs siinä.

Siis ei ole urheilullinen?  Sitäkö yrität sanoa ja millä perusteella?   Myös urheilulliset ihmiset istuvat, juovat kahvia jne.

Vierailija
104/115 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monimiljonäärin vaimo siskoineen, kaikilla rikkaat miehet ja jos ei asuta Kauniaisissa niin sitten Ullanlinnassa vähintään 10 huoneen kämpässä.

Kaikilla on kalleinta mitä rahalla saa, viikottaisia hemmotteluhoitoja.

Kukin elää kuten haluaa mutta kaikki pitää esitellä ig storyissä jotta varmasti kaikki saa tietää mikä ylellisyys on tänään häntä varten.

Vierailija
105/115 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää se jatkuvan kamamäärän saaminen. Joo, ymmärrän että yritykset saavat tuotteileen näkyvyyttä tätä kautta. Mutta kyllä mä joka kerta mietin kun joku Sara Parikka esim. saa kasan lastenvaatteita tai leluja, että tarvitseeko tuo lisää tavaraa eikö voisi lahjoittaa osaa vaikka eteenpäin jollekin vähävaraiselle. Ja en siis nyt ajattele, että minun pitäisi mitään saada, ei ole lapsia ja taloudellinen tilanne kuosissa. Jotenkin toi materilaismi hypetys vaan ärsyttää.

Mä en erityisemmin seuraa blogeja mutta instassa kyllä katselen eri julkkisten (joista osa siis bloggaamisella julkisuuteen tulleita) tarinoita. Ja mua ärsyttää tämä asia. Joo, olen osittain kateellinen, olisihan se kiva saada lahjakortteja, kukkia ja herkkuja kotiin. Mutta eniten ärsyttää tuo kuinka itsestään selvyytenä ne otetaan ja toiseksi, kun noilla olisi itsekin varaa ostaa, niin niille lahjoitetaan. Ymmärrän kyllä sen että tuolla tyylillä firma saa suht helposti mainosta, mutta itse olen alkanut boikotoimaan firmoja, jotka lahjoittaa rikkaille tavaroita. Vaikka Vappu Pimiän tytöille lähetettiin iso kasa pelejä. Olisi nyt vaikka lahjoittanut ne itse eteenpäin! Tai Didem saa vähän väliä jotain kukkapuskia, hitto vie ne vanhainkotiin ja osta omat kukat.

Tämä. Myös Valeäiti on hyvä esimerkki tästä. Instassakin lähes päivittäin kaupallisia yhteistöitä. Lisäksi saa tolkuttomat määrät ilmaista settiä ja kaikki otetaan ahneesti vastaan. Sama nainen on avoimesti kertonut omaavansa huipputulot. Kuitenkin kehtaa vielä MYYDÄ eteenpäin saamansa vaatteet ja tarvikkeet, oikein perustanut sitä varten oma instakirpparitilin. Eikö voisi lahjoittaa enemmän tarvitseville..? Jotenkin vaan niin... noloa.

Jep. Ensin tekee postauksen jossa käy Reiman liikkeessä vapaasti valitsemassa ilmaiseksi jokaiselle lapselleen täydelliset varustesetit ja seuraavana sama takki ilmestyy kirpparipuolelle myyntiin hintaan 50€. Ei mielestäni kovinkaan tyylikäs tapa toimia.

No se vaatteiden valinta on duuni, joten jotain palkkaa siitäkin sopii ottaa.  Ja etenkin jos ei niitä tarvitse, niin sittenhän se on oikein kannatettavaa että panee myyntiin ja saa sillä tavalla palkan tekemästään työstä eli bloggaamisesta sinunkin iloksesi.

Typerää kadehtimista.

Vierailija
106/115 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monimiljonäärin vaimo siskoineen, kaikilla rikkaat miehet ja jos ei asuta Kauniaisissa niin sitten Ullanlinnassa vähintään 10 huoneen kämpässä.

Kaikilla on kalleinta mitä rahalla saa, viikottaisia hemmotteluhoitoja.

Kukin elää kuten haluaa mutta kaikki pitää esitellä ig storyissä jotta varmasti kaikki saa tietää mikä ylellisyys on tänään häntä varten.

Koeta nyt kasvaa ja päästä tuota kateudestasi.   Sehän on ihan hänen oma asiansa, jos haluaa kertoa onnestaan.  Aivan samoin kuin sinun oma asiasi, luetko sen ja iloitsetko hänen kanssaan, vai valitsetko jälleen kateudessa kärvistelyn, vaikka olisit voinut jättää jutun lukematta ja elää omaa pientä elämääsi valiten jonkun muun kadehdittavan.   Kateus on tauti.  Jos se on, aina löytää jotakin mitä kadehtia.

Vierailija
107/115 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
108/115 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on alkaneet herätä siihen, etteivät he itse saa näiden seuraamisesta mitään muuta kuin pahan mielen. Pröystäily herättää kateutta ja riittämättömyyden tunnetta. Varsinkin, jos omassa elämässä on vaikeaa tai taloudellisesti tiukkaa ja näkee, miten jollekin bloggaalle kannetaan ja annetaan ilmaiseksi kaikki eteen. Ei sellaisesta tule hyvä fiilis, vaikka elämä nyt on lähtökohtaisestikin epäreilua.

Kaupallisia yhteistöitä ei muutenkaan jaksa, kun eihän se bloggaaja voi oikeasti kertoa, mitä mieltä on tuotteesta ihan rehellisesti. Jos se on ihan surkea, mutta on sopparit tehty ja rahat ja tuotteet saatu, niin ne huonotkin puolet on pakko yrittää vetää hyviksi. Ei tuollaisella tuotearvostelulla ole mitään arvoa lukijalle.

Ilman kaupallista yhteistyötä bloggaaja ei tienaa blogillaan yhtään mitään. Vanha sanonta "sen lauluja laulat, kenen leipää syöt" pitää tässäkin paikkansa. Olen blogannut pian 10 vuotta, mutta omaksi huvikseni. Voin blogata niin usein tai harvoin kuin huvittaa ja ihan mistä aiheesta haluan. Jos haluaisin tienata blogillani, mun pitäisi lähteä mukaan tuohon kaupalliseen yhteistyöhön ja sen lisäksi saada ihmiset joko ärsyyntymään tai ihastumaan (mielellään molempia), jotta blogini saisi tarpeeksi klikkauksia. Tienaan elantoni paljon helpommallakin. 

Vierailija
109/115 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on alkaneet herätä siihen, etteivät he itse saa näiden seuraamisesta mitään muuta kuin pahan mielen. Pröystäily herättää kateutta ja riittämättömyyden tunnetta. Varsinkin, jos omassa elämässä on vaikeaa tai taloudellisesti tiukkaa ja näkee, miten jollekin bloggaalle kannetaan ja annetaan ilmaiseksi kaikki eteen. Ei sellaisesta tule hyvä fiilis, vaikka elämä nyt on lähtökohtaisestikin epäreilua.

Kaupallisia yhteistöitä ei muutenkaan jaksa, kun eihän se bloggaaja voi oikeasti kertoa, mitä mieltä on tuotteesta ihan rehellisesti. Jos se on ihan surkea, mutta on sopparit tehty ja rahat ja tuotteet saatu, niin ne huonotkin puolet on pakko yrittää vetää hyviksi. Ei tuollaisella tuotearvostelulla ole mitään arvoa lukijalle.

Ilman kaupallista yhteistyötä bloggaaja ei tienaa blogillaan yhtään mitään. Vanha sanonta "sen lauluja laulat, kenen leipää syöt" pitää tässäkin paikkansa. Olen blogannut pian 10 vuotta, mutta omaksi huvikseni. Voin blogata niin usein tai harvoin kuin huvittaa ja ihan mistä aiheesta haluan. Jos haluaisin tienata blogillani, mun pitäisi lähteä mukaan tuohon kaupalliseen yhteistyöhön ja sen lisäksi saada ihmiset joko ärsyyntymään tai ihastumaan (mielellään molempia), jotta blogini saisi tarpeeksi klikkauksia. Tienaan elantoni paljon helpommallakin. 

Tällaiset blogit oli parhaita! Eikä ollut koskaan turhia täytepostauksia kun mitään velvotteita säännölliseen postaamiseen ei ollut.

Vierailija
110/115 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis somevaikuttajan työhän nimenomaan on oman elämän ja haluamiensa asioiden jakaminen somessa joten tottakai kuvissa ja stooreissa näkyy ne asiat mitä haluaa. Miksi kukaan haluaisi jakaa omaan somekanaviinsa sellaisia kuvia tai videoita joista ei tykkää? Seuraajia kiinnostaa vaikuttajat ja heidän jakamansa sisällöt, seuraan itsekin monia vaikuttajia ja jos en jostain pidä, ei tarvitse seurata. Aina voi valita seuraako vaiko ei, joten minkä takia valittaa kun voi vain yksinkertaisesti olla seuraamatta jos ei tykkää.

Vierailija
111/115 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuuhan se aika irvokkaalta kun samaan aikaan ihmisiä kuolee Intiassa kuin kärpäsiä ja moni Suomessakin on taloudellisesti tiukilla.

Mitä tämä nyt tarkoittaa? Että tulisi lahjoittaa rahansa niille jotka eivät viitsineet käydä koulujaan kunnolla, jotka ovat eläneet yli varojensa ja velkaantuneet koska eivät ole kiinnostuneet oman talouden hoidosta?

Kannattaa oikeasti ryhdistäytyä ja ottaa itseään niskasta kiinni. Täällä jokainen on oman onnensa seppä, jokainen vastaa itse omasta onnestaan. Saa sitä odottaa sitä lottovoittoa tai hyväntekijää elämänsä ohi jos tuon asenteen valitsee.

No ei noi pari futisvaimoa ainakaan ole muuta tehneet onnensa eteen kuin napanneet rikkaan miehen. Saaneet lottovoiton ja hyväntekijän kertaheitolla. 

Muuta tehneet? Sehän se vasta hieno saavutus onkin jos ovat onnistuneet noin hyvin pelaamaan asiansa. Hyvän puolison valinta on haastavampaa kuin hyvän työn löytäminen.

Hyvä puoliso on sama kuin rikas puoliso?

Riippuu mistä tykkää, mutta ei se raha ainakaan siitä miehestä huonoa tee.

Vierailija
112/115 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä kuka seuraa näitä blogeja ja instastooreja yms ja miksi. Varmaan samat tyypit, jotka vahtaa temppareita ja muuta kuraa.

Vierailija
113/115 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän HV ja MF eivät muuten ole enää väleissä?

Vierailija
114/115 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksihän HV ja MF eivät muuten ole enää väleissä?

No todennäköisesti eivät vain näe toisiaan koska Hanna asuu Kaunaisissa + Corona.

Vierailija
115/115 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tod näk ovat kun olivat yhdessä juhlimassa Helsingin yössä joku kuukausi sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä