Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten on voinut alkaa ärsyttää niin älyttömästi luksusleuhkintabloggaajat

Vierailija
11.05.2021 |

Otetaan nyt esimerkkinä tämä eräs jalkapalloilijan vaimo, joka asuu uudessa talossaan ja postailee tämän tästä julkaisuja miten ihana on kun on sitä ja tätä ja poreammetta takapihalla. Onko se tämä korona-aika vai mikä kun pelkän ihailun sijaan kaikki meillä on rahaa mälläily kertakaikkiaan ärsyttää ihan hirveästi!

Koko ajan niin ihanaa, vaaleaa, valoisaa, mahtavaa, hymyä, juhlia ja hattaraa. Kyllä tämä kymmenen vuotta sitten vielä meni kun blogit tarjoili hiukan näkymää eritavalla kuin nykyään, mutta nyt vain ärsyttää aivan tuhottomasti tämä materialla mässäily ja kaiken oman hyväosaisuuden korostaminen.

Mielipiteitä varmaan saa olla, ja tämä on minun omani. Olisi kiva nähdä joskus ihan oikeasti sitä todellisuutta eikä aina vaan miten kaikki on aina niin ihanaa.

Kommentit (115)

Vierailija
21/115 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää se jatkuvan kamamäärän saaminen. Joo, ymmärrän että yritykset saavat tuotteileen näkyvyyttä tätä kautta. Mutta kyllä mä joka kerta mietin kun joku Sara Parikka esim. saa kasan lastenvaatteita tai leluja, että tarvitseeko tuo lisää tavaraa eikö voisi lahjoittaa osaa vaikka eteenpäin jollekin vähävaraiselle. Ja en siis nyt ajattele, että minun pitäisi mitään saada, ei ole lapsia ja taloudellinen tilanne kuosissa. Jotenkin toi materilaismi hypetys vaan ärsyttää.

Tämä. Ylipäänsä se uutta uutta lisää lisää elämäntapa/sisältö tuntuu niin tyhjältä. Ihan kuin koko elämä olisi vaan mainoskatalogi.

Vierailija
22/115 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän jollain tapaa bisneksenä bloggailun ja toisaalta sen tarpeen näyttää omaa tyyliä ja kommunikoida sillä.

Mutta; suurimmassa osassa blogeista ja instatileistä tuntuu olevan kilpavarustelua ja muikistelua. Käydään ketjuliikkeestä ostamassa trendikledjut, kun ei ole omaa tyyliä (tai se on joku basicbiätch- klassikkotyyli) ja siihen lätkitään päälle luksusasustetta. Ei mitään omaperäistä ja kestävää bisnestä, tai jos on joku bisness, se on ennalta-arvattava oma pikku vaatemallisto, luonnonkosmetiikkamerkki jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/115 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää se jatkuvan kamamäärän saaminen. Joo, ymmärrän että yritykset saavat tuotteileen näkyvyyttä tätä kautta. Mutta kyllä mä joka kerta mietin kun joku Sara Parikka esim. saa kasan lastenvaatteita tai leluja, että tarvitseeko tuo lisää tavaraa eikö voisi lahjoittaa osaa vaikka eteenpäin jollekin vähävaraiselle. Ja en siis nyt ajattele, että minun pitäisi mitään saada, ei ole lapsia ja taloudellinen tilanne kuosissa. Jotenkin toi materilaismi hypetys vaan ärsyttää.

Tämä. Ylipäänsä se uutta uutta lisää lisää elämäntapa/sisältö tuntuu niin tyhjältä. Ihan kuin koko elämä olisi vaan mainoskatalogi.

Eikä tunnu kovin uskottavalta kun joka viikko hehkutetaan aina eri pesuainetta tai shampoota. "Tää ekopesu on ollut meidän suosikki pyykinpesuaine jo pitkään". Seuraavalla viikolla " Ollaan aina pesty meidän vaatteet OMOlla, kun se jättää pyykin niin ihanan raikkaaksi".

Vierailija
24/115 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä erehdyin joskus katsomaan jotain Youtube-kanavaa, jolla oli yli miljoona seuraajaa. Sen pitäjä oli menossa naimisiin ja hän tilasi Wishiltä häämekkoja, joiden kokeilusta hän teki videon. Muistaakseni hän tilasi viisi mekkoa ja videon lopulla hän sanoi, ettei tietenkään käytä niistä yhtäkään, koska ne on jotain Wishin mekkoja. Ihan turhaa tilattu netistä pazskaa, jota ei ole edes aikomustakaan käyttää. Samankaltaisia videoita oli kanavalla muitakin enkä vaan tajua niitä.

Vierailija
25/115 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdoton tyyli, SS-lyyli

Vierailija
26/115 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta aina on vaihtoehto. Esim. Pasi Viheraho

Vierailija
27/115 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin joku oikeasti äverias jaksaa postata kuvia luksus elämästään. Moni tuntemani tosi rikas (miljonääri) tekee paljon töitä, nauttii toki mukavasta elämästä mutta ei ne leuhki elämän tyylillään. Suurin osa noista wanna be ihmisistä on vaatimattomista oloista kotoisin ja kun saavat kiikkiin jonkun joka rahoittaa sitä luksuselämää niin sitähän pitää esitellä huonon itsetunnon takia sosiaalisessa mediassa. Vai tuleeko heti mieleen joku todella rikas yrittäjä joka jaksaa postata instaan jotain överi luksus tuotteittaan?

Vierailija
28/115 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en erityisemmin seuraa blogeja mutta instassa kyllä katselen eri julkkisten (joista osa siis bloggaamisella julkisuuteen tulleita) tarinoita. Ja mua ärsyttää tämä asia. Joo, olen osittain kateellinen, olisihan se kiva saada lahjakortteja, kukkia ja herkkuja kotiin. Mutta eniten ärsyttää tuo kuinka itsestään selvyytenä ne otetaan ja toiseksi, kun noilla olisi itsekin varaa ostaa, niin niille lahjoitetaan. Ymmärrän kyllä sen että tuolla tyylillä firma saa suht helposti mainosta, mutta itse olen alkanut boikotoimaan firmoja, jotka lahjoittaa rikkaille tavaroita. Vaikka Vappu Pimiän tytöille lähetettiin iso kasa pelejä. Olisi nyt vaikka lahjoittanut ne itse eteenpäin! Tai Didem saa vähän väliä jotain kukkapuskia, hitto vie ne vanhainkotiin ja osta omat kukat.

Vierailija
29/115 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te seuraatte näitä tyyppejä? Siksihän nuo saa rahaa kun pövästit seuraa.

Tämä on mulle se suurin mysteeri. Voisiko joku kertoa miksi seuraa jotakuta joka ärsyttää / jota kadehtii tai muuten vaan aiheuttaa pahaa mieltä?

Harmi kun kukaan ei vastaa tähän.

Vierailija
30/115 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en erityisemmin seuraa blogeja mutta instassa kyllä katselen eri julkkisten (joista osa siis bloggaamisella julkisuuteen tulleita) tarinoita. Ja mua ärsyttää tämä asia. Joo, olen osittain kateellinen, olisihan se kiva saada lahjakortteja, kukkia ja herkkuja kotiin. Mutta eniten ärsyttää tuo kuinka itsestään selvyytenä ne otetaan ja toiseksi, kun noilla olisi itsekin varaa ostaa, niin niille lahjoitetaan. Ymmärrän kyllä sen että tuolla tyylillä firma saa suht helposti mainosta, mutta itse olen alkanut boikotoimaan firmoja, jotka lahjoittaa rikkaille tavaroita. Vaikka Vappu Pimiän tytöille lähetettiin iso kasa pelejä. Olisi nyt vaikka lahjoittanut ne itse eteenpäin! Tai Didem saa vähän väliä jotain kukkapuskia, hitto vie ne vanhainkotiin ja osta omat kukat.

Ihan vilpittömästi kysyn, miksi sä katsot näitä stooreja?

Vierailija
31/115 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse seuraan vain bloggaajia joihin voin samaistua.

Mulla tuskin koskaan on varaa kahteensataan neliöön hietaniemessä tai ferrareihin, siispä en niitä seuraa.

Vierailija
32/115 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te seuraatte näitä tyyppejä? Siksihän nuo saa rahaa kun pövästit seuraa.

Tämä on mulle se suurin mysteeri. Voisiko joku kertoa miksi seuraa jotakuta joka ärsyttää / jota kadehtii tai muuten vaan aiheuttaa pahaa mieltä?

Harmi kun kukaan ei vastaa tähän.

Muakin harmittaa. Voisiko joku vastata?

Vierailija
33/115 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ärsyttää nykyään se, että jokaisen blogin vähintään joka toinen postaus on yhteistyö tai maksettu mainos. Missä on aitous ja elämänmakuisuus? Ja elämänmakuisuudella en tarkoita näitä bloggaajia, jotka kertovat kaikki lastensa ja parisuhteensa asiat avoimesti koko kansalle välittämättä kenenkään oikeudesta yksityisyyteen saatika että olisi joku hienotunteisuuden taju. 

Jos näen instassa ym. sosiaalisessa mediassa maksettuja mainoksia, poistun aika äkkiä seuraajista. Ei kiinnosta lukea kuinka joku on saanut maljakon tai villapaidan ja ah niin kivaa. Kuvat joka päivä joko samasta huikean uniikista ikkuna/pihanäkymästä tai sitten just luksusesineitä. Tylsää ja suoraan sanottuna pöljää. 

Sitäkään en ymmärrä, että kuka enää viitsii blogeja lukea, kun sisältö on aina samalla kaavalla: uutta kotiin, uutta tyyliin, lapset sitä, parisuhde tätä, resepti, kosmetiikka ja sama rulla uudestaan..

Vierailija
34/115 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapun kohdalla aloin katsomaan koska siellä on aina joskus kivoja ruokaohjeita ja alunperin taisin päätyä jonkun alekoodin perässä sinne. Didemin kohdalla aloin katsoa useammin kun tuli koira. Ylipäätänsä olen vasta korona-aikana löytänyt instan ja ihan huvikseni selaillut eri julkkisten stooreja. Suoranaisesti en seuraa julkkiksista kuin Minna Kuukkaa ja muutamaan ruokabloggaajaa. Mutta ethän sä voi tietää mitä sieltä tulee ja vaikka voi hypätä seuraavaan niin kyllä mä jään välillä äimistelemään että mitä hemmettiä. Joiden julkkisten kohdalla riitti kertakäynti, kuten tämän josta keskustelu lähti tai jotkut tosi-tv tyypit.

Vierailija
35/115 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää ja huvittaa muutamat seesteiset ja isohuuliset bloggaajat lilyssä ja indiedayssä, huulitäyte tuo seesteisyyden elämään? Samoin se yksi bloggaaja vaimo, eikö yhtään vähempää voisi syytää niitä lasten kuvia nettiin nyt tulee taas tuutin täydeltä ja on jo tullut vuosia muutenkin?

Vierailija
36/115 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapun kohdalla aloin katsomaan koska siellä on aina joskus kivoja ruokaohjeita ja alunperin taisin päätyä jonkun alekoodin perässä sinne. Didemin kohdalla aloin katsoa useammin kun tuli koira. Ylipäätänsä olen vasta korona-aikana löytänyt instan ja ihan huvikseni selaillut eri julkkisten stooreja. Suoranaisesti en seuraa julkkiksista kuin Minna Kuukkaa ja muutamaan ruokabloggaajaa. Mutta ethän sä voi tietää mitä sieltä tulee ja vaikka voi hypätä seuraavaan niin kyllä mä jään välillä äimistelemään että mitä hemmettiä. Joiden julkkisten kohdalla riitti kertakäynti, kuten tämän josta keskustelu lähti tai jotkut tosi-tv tyypit.

Mäkin seurasin joskus wtd-natan blogia ruokaohjeiden takia ja sitten havahduin siihen että eihän täällä ole enää muuta kuin kaupallisia yhteistöitä, rahoilla leveilyä, oman yrittäjyyden ja kovan työnteon korostamista jne jne. Ja tajusin että VMP, nämä jutut ei kiinnosta mua ollenkaan.

Joskus olen kurkannut joko niitä reseptejä olisi taas, mutta ei. Olkoon.

Vierailija
37/115 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurasin tätä blogia jo vuonna 2008 kun hän asui vielä Hollannissa. Muistan luulleeni hänen olevan joku oikeustieteiden kansainvälinen opiskelija tai joku muu tosi menestynyt naisyrittäjä, kun muutaman kerran kommentoi seuraajilleen että kunhan teet kovasti töitä niin voit saada ostettua myös nämä samat jutut itsellesi.

Oli kyse muistaakseni joistakin louboutinin uutuuskengistä, johon joku oli kommentoinut että voi kun itselläkin olisi varaa moiseen, on vaan niin pienet tulot.

Järkytys oli suuri kun selvisi että olikin futisvaimo, olin mielessäni kehitellyt jo huikean tarinan kansainvälisestä boss womanista. SS siis kyseessä.

Muistan itsekin tämän. Sitten paljastui että oli tradenomi-opiskelija ja vaikutti todennäköiseltä, että eli miehensä rahoilla. #girlboss juu

Vierailija
38/115 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää esim. eräs Karoliina. Kamaa vähennetään ja myydään kirppiksillä...hyvähän sitä on vähennellä kun uutta saa. Sitten pidetään ostolakkoja ja minimointia. Ollaan niin erityisherkkiä ja hillutaan naapureitten ja sukulaisten kanssa. Toi ei tule kestämään kauaa.

Vierailija
39/115 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

[q[/quote]

Mäkin seurasin joskus wtd-natan blogia ruokaohjeiden takia ja sitten havahduin siihen että eihän täällä ole enää muuta kuin kaupallisia yhteistöitä, rahoilla leveilyä, oman yrittäjyyden ja kovan työnteon korostamista jne jne. Ja tajusin että VMP, nämä jutut ei kiinnosta mua ollenkaan.

Joskus olen kurkannut joko niitä reseptejä olisi taas, mutta ei. Olkoon.[/quote]

Tämä niin totta! Hän tekee töitä enemmän kuin kukaan (argh) ja kaikki on myytävänä. Todella itseriittoinen tyyppi. Ei huvita rahoittaa häntä yhtäään.

Vierailija
40/115 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole seurannut kyseistä blogia. En ole seurannut muutenkaan vastaavia blogeja yli viiteen vuoteen. Omalla kohdalla johtuu varmasti arvojen muuttumisesta. Viime vuosina on puhuttu niin paljon siitä miten maapallo hukkuu muoviin, miten ihmiset tilaa Kiinasta ja ulkomailta kaikkea täysin turhaa, miten Suomessa ei ole töitä. Koronan aiheuttama tuleva lama on ollut jotenkin tässä sellainen viimeinen niitti. Jotenkin oon alkanut melkein halveksumaan ihmisiä, jotka tilaa Kiinasta ja ulkomailta, ostaa koko ajan jotain uutta jne. Sen sijaan oon alkanut ihailemaan kotimaisuutta, suomalaisten pienyrittäjien tekemiä juttuja ja ihmisiä jotka suosii kotimaisuutta eikä osta jatkuvasti jotain uutta turhaketta.   Itellä on muuttunut jopa pukeutumistyylikin ihan toisenlaiseen. En vaan kehtaa kulkea ihmisten ilmoilla enää lapsityöläisten köyhissä maissa tekemissä vaatteissa. Tunnen itseni silloin noloksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi