Miten on voinut alkaa ärsyttää niin älyttömästi luksusleuhkintabloggaajat
Otetaan nyt esimerkkinä tämä eräs jalkapalloilijan vaimo, joka asuu uudessa talossaan ja postailee tämän tästä julkaisuja miten ihana on kun on sitä ja tätä ja poreammetta takapihalla. Onko se tämä korona-aika vai mikä kun pelkän ihailun sijaan kaikki meillä on rahaa mälläily kertakaikkiaan ärsyttää ihan hirveästi!
Koko ajan niin ihanaa, vaaleaa, valoisaa, mahtavaa, hymyä, juhlia ja hattaraa. Kyllä tämä kymmenen vuotta sitten vielä meni kun blogit tarjoili hiukan näkymää eritavalla kuin nykyään, mutta nyt vain ärsyttää aivan tuhottomasti tämä materialla mässäily ja kaiken oman hyväosaisuuden korostaminen.
Mielipiteitä varmaan saa olla, ja tämä on minun omani. Olisi kiva nähdä joskus ihan oikeasti sitä todellisuutta eikä aina vaan miten kaikki on aina niin ihanaa.
Kommentit (115)
Blogit oli kivoja kun niitä pidettiin vielä harrastuksena. :(
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ne luksus-elämää elävät alkavat tuntua yhä etäisemmiltä. Jos kansainvälisen tason julkkiksista puhutaan, niin juuri Gwyneth Paltrow avautui kuinka koronan aikana kävi pohjalla ja oli ihan out of control, ajautui jopa syömään leipää.
*mussuttaa juustosämpylää*
Tuo blogi ei häiritse minua. Mielestäni blogissa varjellaan myös hyvin lasten yksityisyyttä. Toisin kuin eräässä toisessa blogissa (butimahuman jne.), jossa lapset ovat näkyvästi esillä ja kaupallisia yhteistyöpostauksia on ihan jatkuvasti. Lapsilla pitäisi olla oikeus yksityisyyteen.
On jokin tuote, joka saadaan kaupallisena yhteistyönä. Vaikka tuote olisi aivan susisurkea, silti sitä ylistetään korneilla lavastetuilla kuvilla. Niiden läpi näkee, ettei ole aitoa.
Mietin vaan, että mitä tarkoittaa SS-blogin uusimmassa postauksessa Iiomama ja Iiopapa? Ovat isovanhempien lempinimiä, mutta mistä nimet tulevat?
Yleisesti blogit ovat mielestäni yhä ihan kivaa ajanvietettä.
Eihän me tiedetä, vaikka lahjoittaisivatkin ne saamansa pelit ja vehkeet jonnekin. Tosin osa varmasti myykin saamiaan tavaroita, onhan tuo ihmistyyppi monesti aika bisnesvainuinen.
Luulisi, että noilla rikkaiden miesten vaimoilla on usein joku alemmuuskompleksi, jonka vuoksi heidän pitää olla näytillä ja koittaa tehdä omaa uraa, jotta voivat olla myös ”muutakin kuin jonkun vaimoja”. Esim. Sirpa Selänteen naama on jatkuvasti jossakin, ymmärsin joskus rivien välistä että harmittelee kun oma ura on jäänyt kokonaan tekemättä miehen työn vuoksi. Olisi muistaakseni halunnut näyttelijäksi tms.
Oli miten oli, itseäkin ihmetyttää kuinka ihmiset jaksavat seurata noita blogeja, mutta ei ole minulta pois.
Vierailija kirjoitti:
Onks tää se kauniaisten monimiljonäärin vaimo?
Keitä nämä on?
Mua ei ärsytä, kun en ole koskaan seurannut kuin sellaisia blogeja, jotka itseäni kiinnostavat. Ei ole tuttuja mulle tällaiset bloggaajat enkä ole oppinut heidän nimiäänkään, vaikka satunnaisesti seuraan Netissä iltapäivälehtiä.
Miksi kiusata itseään heillä?
Mua ärsyttää metti forsselin valitus siitä kun elämä on niin rankkaa ja stressaavaa. Hän ei ole taloudellisessa vastuussa itsestään tai lapsistaan. Hän stressaantuu kun joutuu valitsemaan uuteen ökykotiin parkettia ja kultaisia suihkuja. Todella naiivia. Ei olis hänestä kyllä oikeaan työelämään.
Maailmassa on monta asiaa jotka minua ärsyttää, joten olen minimoinut altistumiseni niille mahdollisuuksien mukaan.
Tähän sopii sanonta,mitä p a s k a l l a.Jos ei oo peltookaan.Tyhmää kulutusta.Ei käytönnöllistä ,rahan arvo laskee,jälleen myydes romuissa.Ketä kiinnostaa,onks muka parempi ihminen jos joku merkku.No eiiii!! Säälittävä.
Kiinnostaisi tietää kun jotkut bloggaajat kertoo kuinka paljon ovat "tienanneet" niin paljonkohan siitä 50te + tuloista on tavarana? Veikkaisin että reippaasti yli 70%. Mielestäni ilmainen tavara ei ole tienaamista.
Parhaita on musta nää bloggaajat, jotka tekee yhteistyötä lainafirmojen kanssa ja kertoo avoimesti että rahoittavat elämänsä lainalla. Ihan naurettavaa postailla luksusjutuista, jotka on hankittu velkarahalla.
Hannalla on aina jotenkin kova tarve kertoa isoisänsä suomenruotsalaisuudesta ja koulutuksesta. Tulee välillä sellainen fiilis että häntä jotenkin harmittaa ettei ole suomenruotsalainen ja käynyt Hankenia.
Mä jotenkin kyllästyin tässä Vappu-äitienpäiväaikaan siihen, muten ihanaa on, kun kaikki kannetaan ovelle. Minustakin olisi ihana, kun joku kantaisi vappujuomat ja -herkut ovelle ja itse voisi keskittyä instaamaan, että kattokaa, miten ihania!! Sen sijaan juoksen itse tuolla tuskaisena tarjoilujen ja koristelimme perässä.
Nimim. Koskaan en ole saanut kukkalähetystä kotiin
Vierailija kirjoitti:
Tuntuuhan se aika irvokkaalta kun samaan aikaan ihmisiä kuolee Intiassa kuin kärpäsiä ja moni Suomessakin on taloudellisesti tiukilla.
Mitä tämä nyt tarkoittaa? Että tulisi lahjoittaa rahansa niille jotka eivät viitsineet käydä koulujaan kunnolla, jotka ovat eläneet yli varojensa ja velkaantuneet koska eivät ole kiinnostuneet oman talouden hoidosta?
Kannattaa oikeasti ryhdistäytyä ja ottaa itseään niskasta kiinni. Täällä jokainen on oman onnensa seppä, jokainen vastaa itse omasta onnestaan. Saa sitä odottaa sitä lottovoittoa tai hyväntekijää elämänsä ohi jos tuon asenteen valitsee.
Minulla on raksatili Instagramissa, jossa siis on aiheena vain talon rakentaminen ja sisustaminen ja pihatyöt. Olen huomannut, että joistain samanlaisista tileistä tulee fiilis, että haalitaan kaikki se mikä on sillä hetkellä in, ja tavoitellaan ehkä niin lisää seuraajia ja jotain muuta, mitä ei voi yhdessä lauseessa kuvailla.
Huomaan ärsyyntyväni, jos tili on pelkkää in-juttua: rimakattoa ja Blaun keittiötä ja kalanruotoparkettia ja marmoria siellä täällä ja Artekin valaisimet... Ymmärrän, että moni näistä aidosti tykkää, mutta silti.
Käyttäjätiedoista ainakin valkenee se tosiseikka, että suurin osa omista seuraajistani on 20-35-vuotiata. Ehkä se on myös ikäjuttu, että haetaan hyväksyntää.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää se jatkuvan kamamäärän saaminen. Joo, ymmärrän että yritykset saavat tuotteileen näkyvyyttä tätä kautta. Mutta kyllä mä joka kerta mietin kun joku Sara Parikka esim. saa kasan lastenvaatteita tai leluja, että tarvitseeko tuo lisää tavaraa eikö voisi lahjoittaa osaa vaikka eteenpäin jollekin vähävaraiselle. Ja en siis nyt ajattele, että minun pitäisi mitään saada, ei ole lapsia ja taloudellinen tilanne kuosissa. Jotenkin toi materilaismi hypetys vaan ärsyttää.
Miksi jonkun pitäisi saada ne lahjaksi? Myisi edullisesti. Se olisi oikeaa hyväntekeväisyyttä.
Tuo hyväntekeväisyysmyytti ja ilmainen raha ja tavara vain lisäävät avuttomuutta.
Joo, ja eilen katsoin kun Karita Tykkä piti Gauharin Insta liveä.....koko ajan sanoi että tämä ainakin lähtee mukaan jne..... Sai varmaan yli 1000€ rompetta mukaansa itselleen ja pojalleen. Keimaili tunnin kameran edessä. Hirveän itseriittoinen tyyppi!!!
Pienellä ihmisellä on valta. Te päätätte ketä seuraatte. Itse en seuraa yhtään julkkista, vaan valitsen seurattavat muista miellyttäviä juttuja julkaisevista.
Julkkikset lyöttäytyvät usein yhteen ja kommentoivat ristiin toistensa juttuja.
Miksi "pieni ihminen" ei lyöttäydy yhteen vertaistensa kanssa ja edistä toistensa some-menestystä?
Kuka vaan voi tienata somella, jos pieni ihminen tekee sanattoman yya sopimuksen vertaistensa kanssa. Maailmaa voi muuttaa, jos haluat. Älä anna tykkäyksiä niille, jotka eivät itse jaa tykkäyksiä sinulle tai muille. Anna niille, jotka antavat sinulle ja muille pyynteettömästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuuhan se aika irvokkaalta kun samaan aikaan ihmisiä kuolee Intiassa kuin kärpäsiä ja moni Suomessakin on taloudellisesti tiukilla.
Mitä tämä nyt tarkoittaa? Että tulisi lahjoittaa rahansa niille jotka eivät viitsineet käydä koulujaan kunnolla, jotka ovat eläneet yli varojensa ja velkaantuneet koska eivät ole kiinnostuneet oman talouden hoidosta?
Kannattaa oikeasti ryhdistäytyä ja ottaa itseään niskasta kiinni. Täällä jokainen on oman onnensa seppä, jokainen vastaa itse omasta onnestaan. Saa sitä odottaa sitä lottovoittoa tai hyväntekijää elämänsä ohi jos tuon asenteen valitsee.
Siskon perheen talous romahti kun rattijuoppo kolaroi heidän kanssaan. Puoliso kuoli, sisko vammautui työkyvyttömäksi. Aika tiukilla on kahden lapsen kanssa eikä positiivinen asenne ole sitä leipää leventänyt. Niskastakaan ei voi ottaa kiinni kun kädet eivät enää toimi. Mutta varmaan se on oma vika että on köyhä.
Vieläkö sitä Gwynethin vaginan tuoksuista kynttilää saa ostettua? Pitäisi varmaan tukea kamppailevaa yrittäjää. Tuo on jo huolestuttavaa.