Miten on voinut alkaa ärsyttää niin älyttömästi luksusleuhkintabloggaajat
Otetaan nyt esimerkkinä tämä eräs jalkapalloilijan vaimo, joka asuu uudessa talossaan ja postailee tämän tästä julkaisuja miten ihana on kun on sitä ja tätä ja poreammetta takapihalla. Onko se tämä korona-aika vai mikä kun pelkän ihailun sijaan kaikki meillä on rahaa mälläily kertakaikkiaan ärsyttää ihan hirveästi!
Koko ajan niin ihanaa, vaaleaa, valoisaa, mahtavaa, hymyä, juhlia ja hattaraa. Kyllä tämä kymmenen vuotta sitten vielä meni kun blogit tarjoili hiukan näkymää eritavalla kuin nykyään, mutta nyt vain ärsyttää aivan tuhottomasti tämä materialla mässäily ja kaiken oman hyväosaisuuden korostaminen.
Mielipiteitä varmaan saa olla, ja tämä on minun omani. Olisi kiva nähdä joskus ihan oikeasti sitä todellisuutta eikä aina vaan miten kaikki on aina niin ihanaa.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää se jatkuvan kamamäärän saaminen. Joo, ymmärrän että yritykset saavat tuotteileen näkyvyyttä tätä kautta. Mutta kyllä mä joka kerta mietin kun joku Sara Parikka esim. saa kasan lastenvaatteita tai leluja, että tarvitseeko tuo lisää tavaraa eikö voisi lahjoittaa osaa vaikka eteenpäin jollekin vähävaraiselle. Ja en siis nyt ajattele, että minun pitäisi mitään saada, ei ole lapsia ja taloudellinen tilanne kuosissa. Jotenkin toi materilaismi hypetys vaan ärsyttää.
Mä en erityisemmin seuraa blogeja mutta instassa kyllä katselen eri julkkisten (joista osa siis bloggaamisella julkisuuteen tulleita) tarinoita. Ja mua ärsyttää tämä asia. Joo, olen osittain kateellinen, olisihan se kiva saada lahjakortteja, kukkia ja herkkuja kotiin. Mutta eniten ärsyttää tuo kuinka itsestään selvyytenä ne otetaan ja toiseksi, kun noilla olisi itsekin varaa ostaa, niin niille lahjoitetaan. Ymmärrän kyllä sen että tuolla tyylillä firma saa suht helposti mainosta, mutta itse olen alkanut boikotoimaan firmoja, jotka lahjoittaa rikkaille tavaroita. Vaikka Vappu Pimiän tytöille lähetettiin iso kasa pelejä. Olisi nyt vaikka lahjoittanut ne itse eteenpäin! Tai Didem saa vähän väliä jotain kukkapuskia, hitto vie ne vanhainkotiin ja osta omat kukat.
Tämä. Myös Valeäiti on hyvä esimerkki tästä. Instassakin lähes päivittäin kaupallisia yhteistöitä. Lisäksi saa tolkuttomat määrät ilmaista settiä ja kaikki otetaan ahneesti vastaan. Sama nainen on avoimesti kertonut omaavansa huipputulot. Kuitenkin kehtaa vielä MYYDÄ eteenpäin saamansa vaatteet ja tarvikkeet, oikein perustanut sitä varten oma instakirpparitilin. Eikö voisi lahjoittaa enemmän tarvitseville..? Jotenkin vaan niin... noloa.
Jep. Ensin tekee postauksen jossa käy Reiman liikkeessä vapaasti valitsemassa ilmaiseksi jokaiselle lapselleen täydelliset varustesetit ja seuraavana sama takki ilmestyy kirpparipuolelle myyntiin hintaan 50€. Ei mielestäni kovinkaan tyylikäs tapa toimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä näkyy mm. Dark Academia -tyylisuuntauksessa, jossa sivistyneisyys, lukeminen ja taiteet ovat jotain millä pröystäillä, sen Vuittonin laukun, Versacen kenkien ja Dubain matkan sijaan.
="On ok pröystäillä, kunhan sen tekee minun valitsemallani tavalla"
?
No, tavallaan kyllä. Mielestäni on hienoa pröystäillä sillä, että on opiskellut, lukenut paljon, tietää tai osaa jostain asiasta paljon, on kiinnostunut asioista. Se ei välttämättä tarkoita, että on akateeminen vaan esim. intohimoinen käsityöharrastaja tai muuten vaan asioita tutkiva ihminen on sivistynyt, sellainen jolla on laajasti tietoa, joka arvostaa tietoa jne.
Se on jotain verrattuna siihen, että "ostin 2000 euron laukun koska se on mun rakkauslaukku eikö oo ihanaa jee tykkäätkö sinä tästä"
Sami Kuronen ärsyttää mua.
Kuumat blondit = yli 35 vuotias nainen ei Samille kelpaa
Kaiken mainostaminen=unikulma ,kylpyläosasto kotiin ym ym
Lapsensa äidin tietoinen pettäminen
Tempparit=syyllistää pettäjiä, moraaliton ohjelma..tuhotaan nuoria psyykkisesti
Vauvojen silittely teeveessä..yööök
MISSIKISAT=SAMIN TINDERI
Vierailija kirjoitti:
Varmaan oli rentouttavaa ja terapeuttista katsella kuinka joku muu siivoaa.
Älä nyt. Onhan heillä myös urheilullinen perhe, kun mies ja lapset liikkuu ja rouva juo ulkosoffalla kahvia.
Siis blogit ja markkinointihan on ylipäätään mielikuvien luomista. Jos saa luotua sen mielikuvan urheilullisesta kodinhengettärestä niin mikäs siinä.
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan oon alkanut ihailemaan kotimaisuutta, suomalaisten pienyrittäjien tekemiä juttuja ja ihmisiä jotka suosii kotimaisuutta eikä osta jatkuvasti jotain uutta turhaketta. Itellä on muuttunut jopa pukeutumistyylikin ihan toisenlaiseen. En vaan kehtaa kulkea ihmisten ilmoilla enää lapsityöläisten köyhissä maissa tekemissä vaatteissa. Tunnen itseni silloin noloksi.
Ihailet lähinnä hyvätuloisia tässä tapauksessa. Pienituloinen säästäjä ei "ole olemassa" sinulle, koska hän ei pysty millään näyttämään ulospäin muuta kuin sitä, että on köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Joo, ja eilen katsoin kun Karita Tykkä piti Gauharin Insta liveä.....koko ajan sanoi että tämä ainakin lähtee mukaan jne..... Sai varmaan yli 1000€ rompetta mukaansa itselleen ja pojalleen. Keimaili tunnin kameran edessä. Hirveän itseriittoinen tyyppi!!!
Ja katsoit tätä tunnin!?!
Sinä se sekaisin olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan oon alkanut ihailemaan kotimaisuutta, suomalaisten pienyrittäjien tekemiä juttuja ja ihmisiä jotka suosii kotimaisuutta eikä osta jatkuvasti jotain uutta turhaketta. Itellä on muuttunut jopa pukeutumistyylikin ihan toisenlaiseen. En vaan kehtaa kulkea ihmisten ilmoilla enää lapsityöläisten köyhissä maissa tekemissä vaatteissa. Tunnen itseni silloin noloksi.
Ihailet lähinnä hyvätuloisia tässä tapauksessa. Pienituloinen säästäjä ei "ole olemassa" sinulle, koska hän ei pysty millään näyttämään ulospäin muuta kuin sitä, että on köyhä.
Riippuu myös siitä onko vain köyhä vai myöskin henkisesti köyhä.
Minä seuraan monia suomalaisia käsityön tekijöitä, taiteilijoita ja pienyrittäjiä yms. joista moni on varmasti taloudellisesti tosi köyhiä, mutta seuraaminen on tosi inspiroivaa. Ja ei minulla ole useinkaan varaa ostaa heiltä mitään mutta silti seuraan, tykkään, kommentoin jne. jotta mahdollisimman moni, jolla on varaa, näkisi heidän töitään.
Vierailija kirjoitti:
MF joutuu sietämään miehensä nöyryyttäviä naisseikkailuja kaiken luxuksen vuoksi. Lisäksi MF:stä paistaa kauas epävarmuus omasta haluttavuudestaan miehensä silmissä.
Todella mauton kommentti oli se, kun Metti poistatti ripsienpidennykset. Mikaelin mukaan näyttää näin ”16-vuotiaalta”. Mies ilmeiseti toivoo Metin olevan 16- vuotias. Mutta Metti ei todella näytä 16- vuotiaalta 😆
Vierailija kirjoitti:
Joo, ja eilen katsoin kun Karita Tykkä piti Gauharin Insta liveä.....koko ajan sanoi että tämä ainakin lähtee mukaan jne..... Sai varmaan yli 1000€ rompetta mukaansa itselleen ja pojalleen. Keimaili tunnin kameran edessä. Hirveän itseriittoinen tyyppi!!!
Kyseisestä firmasta on itselläni mennyt aivan maku. Vähän kun Balmuir aikoinaan,kaikki bloggaajat nukkui heidän törkkupeittojensa alla. Nyt sama täällä,joka paikassa ne mekot ja neuleet!
Elämä on lyhyt ja meistä jokainen nauttii siitä tavallaan. Minusta ei ole mitään väärää nauttia materiasta oman perheen kanssa! Olen itse työnarkomaanien suvusta, enkä ymmärrä miksi täällä jauhetaan älykkyydestä ja sivistyksestä kuin se olisi bloggaajien elämän vastakohta. Kyllä suorittaminenkin on pahimmillaan pinnallista ja itsekeskeistä. Minusta sivistyneiltä ihmisiltä (joita osa bloggareita haukkuvista kuvittelee olevansa) ovat itseasiassa käytöstavattomia ja ajatusmaailmaltaan rajoittuneita. Keskittykää siihen, mikä on teille tärkeää ja antakaa toisten tavoitella itselleen tärkeitä asioita. Me ollaan niin pieni hetki täällä. Menetin läheisen ja toivon että hän sai elää itsensä näköistä elämää ja samaa toivon kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuuhan se aika irvokkaalta kun samaan aikaan ihmisiä kuolee Intiassa kuin kärpäsiä ja moni Suomessakin on taloudellisesti tiukilla.
Mitä tämä nyt tarkoittaa? Että tulisi lahjoittaa rahansa niille jotka eivät viitsineet käydä koulujaan kunnolla, jotka ovat eläneet yli varojensa ja velkaantuneet koska eivät ole kiinnostuneet oman talouden hoidosta?
Kannattaa oikeasti ryhdistäytyä ja ottaa itseään niskasta kiinni. Täällä jokainen on oman onnensa seppä, jokainen vastaa itse omasta onnestaan. Saa sitä odottaa sitä lottovoittoa tai hyväntekijää elämänsä ohi jos tuon asenteen valitsee.
No ei noi pari futisvaimoa ainakaan ole muuta tehneet onnensa eteen kuin napanneet rikkaan miehen. Saaneet lottovoiton ja hyväntekijän kertaheitolla.
Muuta tehneet? Sehän se vasta hieno saavutus onkin jos ovat onnistuneet noin hyvin pelaamaan asiansa. Hyvän puolison valinta on haastavampaa kuin hyvän työn löytäminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuuhan se aika irvokkaalta kun samaan aikaan ihmisiä kuolee Intiassa kuin kärpäsiä ja moni Suomessakin on taloudellisesti tiukilla.
Mitä tämä nyt tarkoittaa? Että tulisi lahjoittaa rahansa niille jotka eivät viitsineet käydä koulujaan kunnolla, jotka ovat eläneet yli varojensa ja velkaantuneet koska eivät ole kiinnostuneet oman talouden hoidosta?
Kannattaa oikeasti ryhdistäytyä ja ottaa itseään niskasta kiinni. Täällä jokainen on oman onnensa seppä, jokainen vastaa itse omasta onnestaan. Saa sitä odottaa sitä lottovoittoa tai hyväntekijää elämänsä ohi jos tuon asenteen valitsee.
Siskon perheen talous romahti kun rattijuoppo kolaroi heidän kanssaan. Puoliso kuoli, sisko vammautui työkyvyttömäksi. Aika tiukilla on kahden lapsen kanssa eikä positiivinen asenne ole sitä leipää leventänyt. Niskastakaan ei voi ottaa kiinni kun kädet eivät enää toimi. Mutta varmaan se on oma vika että on köyhä.
Älä viitsi uhriutua. Hirveä tapaus teillä, mutta miksi hän ei saisi olla tiukilla, koska sadat tuhannet muutkin ovat?
Pääasia, että on ruokaa, lämmin koti ja terveydenhuolto. Mitä vielä pitäisi ilmaiseksi saada kenenkään?
Olisihan se kiva jos olisi vaikka tuo terveydenhuolto, mutta kehnosti toimii eikä yksityiseen ole varaa. Lapsetkin voisi joskus kaivata jotain muutakin kivaa kuin kirppisvaatteita ja kotipöydän ääressä syötyä litrajäätelöä. Toki me autamme mahdollisuuksien mukaan myös.
Ennen kaikkea kommenttini oli vastaus tuohon "kaikki on itsestä kiinni". Niin välittäminen on kylmää ja elämästä vieraantunutta, eikä ota huomioon esim mikä vaikutus voi olla onnettomuuksilla, vakavilla sairastumisia jne. Ei myöskään sitä että ihmisten resurssit ja taustat ovat erilaiset, siinä missä joku pärjää huonoistakin lähtökohdista, toisen voimat loppuvat eikä esim kouluun riitä voimia jos vanhemmat ovat väkivaltaisia hyväksikäyttäjiä.
Kirjoitin tuon ylläolevan ja huhtikuun toimeentulotukea tuli 500e koska sairaalakulut olivat niin suuria eikä julkisella asiat etene. Silti, kävimme lapsineen ostamassa litrajäätelöä, kermaa, minivaahtokarkkeja ja 1 Daim joka murskattiin. Kotona tehtiin fariinisokerista itse kinuski ja annokseen pilkottiin banaania. Itseasiassa näistä riitti neljäksi päiväksi jäätelöannokset jotka olivat 10 x paremmat kuin jäätelökioskilla, ja tuli sen 10x myös halvemmaksi. Ilo oli syödä kotipöydän ääressä.
Meillä jokaisella on oma tarina siellä taustalla, mikä on mihinkin johtanut. En tosiaan edes haluaisi että kukaan ulkopuolinen ihminen alkaisi kustantamaan meille luksuselämää siksi että meilläkin täytyisi olla yhtä leveä elämä kuin hyvätuloisilla. Ei tarvitse. Täysin vääristynyt ajatus edes satumaailmaan.
Teennäisyys se on mikä ärsyttää. Kyse ei ole kateudesta.
Kyse on siitä, että elämä näytetään niissä kiiltokuvamaisen säröttömänä ( ja samalla persoonattomana). Ihmisyys ja mielenkiinto puuttuu. Enkä tarkoita sitä, että kaikki elämän ongelmat pitäisi revitellä julkisuuteen, mutta tuollaisista saippuapalamaisista blogeista ei ihmiset saa otetta. Kauniita kuvia on kiva katsella, mutta siihenkin tylsistyy nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei noi pari futisvaimoa ainakaan ole muuta tehneet onnensa eteen kuin napanneet rikkaan miehen. Saaneet lottovoiton ja hyväntekijän kertaheitolla.
Muuta tehneet? Sehän se vasta hieno saavutus onkin jos ovat onnistuneet noin hyvin pelaamaan asiansa. Hyvän puolison valinta on haastavampaa kuin hyvän työn löytäminen.
Hyvä puoliso on sama kuin rikas puoliso?
Ihmiset on alkaneet herätä siihen, etteivät he itse saa näiden seuraamisesta mitään muuta kuin pahan mielen. Pröystäily herättää kateutta ja riittämättömyyden tunnetta. Varsinkin, jos omassa elämässä on vaikeaa tai taloudellisesti tiukkaa ja näkee, miten jollekin bloggaalle kannetaan ja annetaan ilmaiseksi kaikki eteen. Ei sellaisesta tule hyvä fiilis, vaikka elämä nyt on lähtökohtaisestikin epäreilua.
Kaupallisia yhteistöitä ei muutenkaan jaksa, kun eihän se bloggaaja voi oikeasti kertoa, mitä mieltä on tuotteesta ihan rehellisesti. Jos se on ihan surkea, mutta on sopparit tehty ja rahat ja tuotteet saatu, niin ne huonotkin puolet on pakko yrittää vetää hyviksi. Ei tuollaisella tuotearvostelulla ole mitään arvoa lukijalle.
Huomaa, että korona-aikana yhteistyöpostaukset ovat kautta linjan lisääntyneet (tai sitten matkustamisen ja illanviettojen ollessa tauolla ne ovat ne, mitkä ovat jääneet jäljelle). Katsojan näkökulmasta nämä ovat kuitenkin pidemmän päälle nollapostauksia. Olisi paljon elämänmakuisempaa lukea vaikka neulomisharrastuksen aloittamisesta kuin lukea yhteistyöpostaus the merinovillaoloasusta.
Viime aikoina olen paljon miettinyt näiden somevaikuttajien puolisoiden roolia. Mitenköhän suhtautuvat suljettujen ovien takana siihen, että oma persoona ja koti on osa julkista kiiltokuvaa? Keski-ikäiset miehet kun ihan tavallisissakin suhteissa helposti kokevat elävänsä "kulissielämää."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MF joutuu sietämään miehensä nöyryyttäviä naisseikkailuja kaiken luxuksen vuoksi. Lisäksi MF:stä paistaa kauas epävarmuus omasta haluttavuudestaan miehensä silmissä.
Todella mauton kommentti oli se, kun Metti poistatti ripsienpidennykset. Mikaelin mukaan näyttää näin ”16-vuotiaalta”. Mies ilmeiseti toivoo Metin olevan 16- vuotias. Mutta Metti ei todella näytä 16- vuotiaalta 😆
Kyllä näyttää, kroppa kuin pikkulapsella. Siksi kai se Miklu siitä kiinnostuikin...
On ok olla rikas, on ok ostaa mitä ikinä haluaa ja maksaa siitä tuotteesta mitä haluaa, mutta niiden esittely on junttia ja rahvaanomaista.
Vierailija kirjoitti:
Eikös blogit ala olla jo muutenkin ihan kuolleita jäänteitä, kuka niitä edes jaksaa tai kerkeää nykyisin lukemaan.
Ikävää, jos ovat kuolleita jäänteitä, koska en ole vielä edes alkanut niitä seuraamaan.
Enemmän ihmettelen sitä, että jotkut jaksavat niitä lueskella. Se mitä niitä joskus lehdissä lainaillaan, tuntuvat kovin tylsiltä. - Kutenkin ihan kiva, että niitä on, kun näköjään jotkut niistä seuraavat ja niistä tykkäävät eli johonkin tarpeeseen vastaavat.
Vielä enemmän ihmettelen ja oikeati ottaa päähän nämä narisijat, kuten aloituksen tekijä. Ei ole pakko lukea niitä. Jos kateus on niin määräävä luonteenpiirre, että jonkun toisen menestys ja tyyvyväisyys elämäänsä ahdistaa tai saa raivan aikaan, silloin niitä ei pidä lukea. Tai pitää tehdä itsestään parempi ja menestyvämpi ihminen, jotta pystyy vielä parempaan ja ihampaan elämään - ja ennenkaikkea kateuden sijaan oppii ehkä jopa olemaan kiitollinen siitä kaikesta hyvästä, mitä elämässään on saanut.
="On ok pröystäillä, kunhan sen tekee minun valitsemallani tavalla"
?