Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten on voinut alkaa ärsyttää niin älyttömästi luksusleuhkintabloggaajat

Vierailija
11.05.2021 |

Otetaan nyt esimerkkinä tämä eräs jalkapalloilijan vaimo, joka asuu uudessa talossaan ja postailee tämän tästä julkaisuja miten ihana on kun on sitä ja tätä ja poreammetta takapihalla. Onko se tämä korona-aika vai mikä kun pelkän ihailun sijaan kaikki meillä on rahaa mälläily kertakaikkiaan ärsyttää ihan hirveästi!

Koko ajan niin ihanaa, vaaleaa, valoisaa, mahtavaa, hymyä, juhlia ja hattaraa. Kyllä tämä kymmenen vuotta sitten vielä meni kun blogit tarjoili hiukan näkymää eritavalla kuin nykyään, mutta nyt vain ärsyttää aivan tuhottomasti tämä materialla mässäily ja kaiken oman hyväosaisuuden korostaminen.

Mielipiteitä varmaan saa olla, ja tämä on minun omani. Olisi kiva nähdä joskus ihan oikeasti sitä todellisuutta eikä aina vaan miten kaikki on aina niin ihanaa.

Kommentit (115)

Vierailija
61/115 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuuhan se aika irvokkaalta kun samaan aikaan ihmisiä kuolee Intiassa kuin kärpäsiä ja moni Suomessakin on taloudellisesti tiukilla.

Mitä tämä nyt tarkoittaa? Että tulisi lahjoittaa rahansa niille jotka eivät viitsineet käydä koulujaan kunnolla, jotka ovat eläneet yli varojensa ja velkaantuneet koska eivät ole kiinnostuneet oman talouden hoidosta?

Kannattaa oikeasti ryhdistäytyä ja ottaa itseään niskasta kiinni. Täällä jokainen on oman onnensa seppä, jokainen vastaa itse omasta onnestaan. Saa sitä odottaa sitä lottovoittoa tai hyväntekijää elämänsä ohi jos tuon asenteen valitsee.

Siskon perheen talous romahti kun rattijuoppo kolaroi heidän kanssaan. Puoliso kuoli, sisko vammautui työkyvyttömäksi. Aika tiukilla on kahden lapsen kanssa eikä positiivinen asenne ole sitä leipää leventänyt. Niskastakaan ei voi ottaa kiinni kun kädet eivät enää toimi. Mutta varmaan se on oma vika että on köyhä.

Älä viitsi uhriutua. Hirveä tapaus teillä, mutta miksi hän ei saisi olla tiukilla, koska sadat tuhannet muutkin ovat?

Pääasia, että on ruokaa, lämmin koti ja terveydenhuolto. Mitä vielä pitäisi ilmaiseksi saada kenenkään?

Vierailija
62/115 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ukko pitää kädestä jotakin muijaa kun perhe mökillä 😡

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/115 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuuhan se aika irvokkaalta kun samaan aikaan ihmisiä kuolee Intiassa kuin kärpäsiä ja moni Suomessakin on taloudellisesti tiukilla.

Mitä tämä nyt tarkoittaa? Että tulisi lahjoittaa rahansa niille jotka eivät viitsineet käydä koulujaan kunnolla, jotka ovat eläneet yli varojensa ja velkaantuneet koska eivät ole kiinnostuneet oman talouden hoidosta?

Kannattaa oikeasti ryhdistäytyä ja ottaa itseään niskasta kiinni. Täällä jokainen on oman onnensa seppä, jokainen vastaa itse omasta onnestaan. Saa sitä odottaa sitä lottovoittoa tai hyväntekijää elämänsä ohi jos tuon asenteen valitsee.

No ei noi pari futisvaimoa ainakaan ole muuta tehneet onnensa eteen kuin napanneet rikkaan miehen. Saaneet lottovoiton ja hyväntekijän kertaheitolla. 

Vierailija
64/115 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siskon perheen talous romahti kun rattijuoppo kolaroi heidän kanssaan. Puoliso kuoli, sisko vammautui työkyvyttömäksi. Aika tiukilla on kahden lapsen kanssa eikä positiivinen asenne ole sitä leipää leventänyt. Niskastakaan ei voi ottaa kiinni kun kädet eivät enää toimi. Mutta varmaan se on oma vika että on köyhä.

Älä viitsi uhriutua. Hirveä tapaus teillä, mutta miksi hän ei saisi olla tiukilla, koska sadat tuhannet muutkin ovat?

Pääasia, että on ruokaa, lämmin koti ja terveydenhuolto. Mitä vielä pitäisi ilmaiseksi saada kenenkään?

Olisihan se kiva jos olisi vaikka tuo terveydenhuolto, mutta kehnosti toimii eikä yksityiseen ole varaa. Lapsetkin voisi joskus kaivata jotain muutakin kivaa kuin kirppisvaatteita ja kotipöydän ääressä syötyä litrajäätelöä. Toki me autamme mahdollisuuksien mukaan myös.

Ennen kaikkea kommenttini oli vastaus tuohon "kaikki on itsestä kiinni". Niin välittäminen on kylmää ja elämästä vieraantunutta, eikä ota huomioon esim mikä vaikutus voi olla onnettomuuksilla, vakavilla sairastumisia jne. Ei myöskään sitä että ihmisten resurssit ja taustat ovat erilaiset, siinä missä joku pärjää huonoistakin lähtökohdista, toisen voimat loppuvat eikä esim kouluun riitä voimia jos vanhemmat ovat väkivaltaisia hyväksikäyttäjiä.

Vierailija
65/115 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisihan se kiva jos olisi vaikka tuo terveydenhuolto, mutta kehnosti toimii eikä yksityiseen ole varaa. Lapsetkin voisi joskus kaivata jotain muutakin kivaa kuin kirppisvaatteita ja kotipöydän ääressä syötyä litrajäätelöä. Toki me autamme mahdollisuuksien mukaan myös.

Ennen kaikkea kommenttini oli vastaus tuohon "kaikki on itsestä kiinni". Niin välittäminen on kylmää ja elämästä vieraantunutta, eikä ota huomioon esim mikä vaikutus voi olla onnettomuuksilla, vakavilla sairastumisia jne. Ei myöskään sitä että ihmisten resurssit ja taustat ovat erilaiset, siinä missä joku pärjää huonoistakin lähtökohdista, toisen voimat loppuvat eikä esim kouluun riitä voimia jos vanhemmat ovat väkivaltaisia hyväksikäyttäjiä.

Ok. Toivon siskosi perheelle ja sinulle kaikkea hyvää. Kaikki ei todellakaan ole itsestä kiinni.

Pahoittelut, kun toin huonoa mieltä.

Vierailija
66/115 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MF joutuu sietämään miehensä nöyryyttäviä naisseikkailuja kaiken luxuksen vuoksi. Lisäksi MF:stä paistaa kauas epävarmuus omasta haluttavuudestaan miehensä silmissä.

Vierailija
67/115 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on se kateus joka ärsyttää, ei mikään muu.

Olen eri mieltä. Luulen, että tässä on kyse siitä, että bloggaajat ja influensserit on alettu nähdä selkeästi markkina- ja myyntimiehinä (ja naisina) mitä he ovatkin. Heidän "elämänsä" on mainoselämää, jolla tehdään rahaa.

Tämän lisäksi ne blogit jotka vielä 10 v sitten olivat kivaa seurattavaa vaikuttavat nyt to-del-la vanhanaikaisilta. Ajat ovat muuttuneet eikä shoppailu tai merkkiluksus tms enää olekaan statussymboleja. Tämä näkyy mm. Dark Academia -tyylisuuntauksessa, jossa sivistyneisyys, lukeminen ja taiteet ovat jotain millä pröystäillä, sen Vuittonin laukun, Versacen kenkien ja Dubain matkan sijaan.

Vierailija
68/115 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään seurailla blogeja ja instoja, mutta kun kaikille käy saman kaavan mukaan:

- ensi alkuun sisältö on hauskaa, elämänmakuista ja eritoten AITOA

- seuraajamäärät kasvavat

- sisältö alkaa muuttua

- "yhteistyö" ja "mainos", "tavarat saatu" postaukset alkavat

- sisältö alkaa lipsua (ennen reseptejä ja kännykkäkuvia, nyt ziljoona lähikuvaa hienolla järkkärillä jostain s**tanan maljakosta)

--> menee maku, lakkaan seuraamasta

Vierailija
69/115 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei noi pari futisvaimoa ainakaan ole muuta tehneet onnensa eteen kuin napanneet rikkaan miehen. Saaneet lottovoiton ja hyväntekijän kertaheitolla. 

Oikeasti luulet etteivät he ole esim tehneet mitään sen ulkonäkönsä eteen jolla osin tuo mies on saatu? Geenit vaan määrittävät kenellä näkyy siksari ja on kauniit hiukset ja kaikki meikit ja kynnet viimeisen päälle?

Vierailija
70/115 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin joku oikeasti äverias jaksaa postata kuvia luksus elämästään. Moni tuntemani tosi rikas (miljonääri) tekee paljon töitä, nauttii toki mukavasta elämästä mutta ei ne leuhki elämän tyylillään. Suurin osa noista wanna be ihmisistä on vaatimattomista oloista kotoisin ja kun saavat kiikkiin jonkun joka rahoittaa sitä luksuselämää niin sitähän pitää esitellä huonon itsetunnon takia sosiaalisessa mediassa. Vai tuleeko heti mieleen joku todella rikas yrittäjä joka jaksaa postata instaan jotain överi luksus tuotteittaan?

Keskisen Vesa?

Vierailija
71/115 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ne luksus-elämää elävät alkavat tuntua yhä etäisemmiltä. Jos kansainvälisen tason julkkiksista puhutaan, niin juuri Gwyneth Paltrow avautui kuinka koronan aikana kävi pohjalla ja oli ihan out of control, ajautui jopa syömään leipää.

Tästä on pakko sanoa että tuota otsikkoa väänneltiin ja vääristettiin siitä mitä hän oikeasti sanoi. Kyllä hän mainitsi syöneensä kauheasti pastaa ja leipää, mutta pointtina oli se että hän joi alkoholia runsaasti jokaikinen päivä ja siitä tajusi että nyt ei mene hyvin. Gwyneth on täysin todellisuudesta irtaantuneen rikkaan ihmisen karikartyyri, mutta tällä kertaa hän oikeasti sanoi jotain mitä tavallinenkin ihminen voisi sanoa. Ensimmäistä kertaa vuosiin :D.

Vierailija
72/115 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen elää niin kuin haluaa. Jos on rahaa, niin miksi se pitäisi piilottaa. Olet itse vastuussa tunteistasi, turha syyllistää niistä muita.

Vierailija
73/115 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee perässä jos noin paljon ärsyttää.

Vierailija
74/115 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilannehan on yksiselitteinen ja kuuluu näin; Kun heikkolahjainen saa tietovälineen ja alkaa suoltaa julki mitä sattuu, siirtyy vastuu mahdolliselle lukijalle / videon katsojalle.

Vierailija
75/115 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös vähän kyllästynyt vloggaajiin. Joskus katson jotain, mutta samalla alkaa ärsyttää se, kun jotkut saavat siitä höpötyksestä niin paljon rahaa. Ei minusta ole oikein jos joku tienaa parissa kuukaudessa melkein jonkun duunarin vuoden palkan. Minusta tämäkin on ihan ok touhua jos pysyy pienenä. Miisaskin teki gradun itsestään ja silloin minusta mennään jo vähän yli. Samalla ärsyttää välillä se, kun monilla on niin paljon läheisiä apuna ( tai ainakin siltä näyttää) jos on vaikeaa ja voivat puhua esim mielenterveys ongelmistaan. Muuten se on hyvä asia, mutta kun itse ei voi puhua kenellekään ja ei ole oikein läheisiäkään niin tuntuu vähän kurjalta. Tietysti tämä kaikki vaatii taitoja jos haluaa menestyä, mutta ehkä olen vanhan aikainen melko nuori ihminen, kun mietin että "turhasta" ei silti saisi tienata liikaa. Sama toki bloggaajia koskien. Lisäksi juuri se materian korostus ärsyttää myös.

Vierailija
76/115 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä oli jo keskustelua tuosta oman onnensa sepästä. Siellä sanoin, että ole nyt siinä oman onnesi seppä kun kaikille ei elämä anna edes alasinta ja lekaa, puhumattakaan taidosta takoa. Puhun siis ihan lähtökohdista: älystä tai sen puutteesta, vammoista (myls henkisistä) jne jne

Vierailija
77/115 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuontyyppiset vloggaajat edustavat minusta jo mennyttä maailmaa ja ihanteita. Nyt on nousussa minimalismi, ympäristön suojeleminen eli kerskakulutuksen loppu ja fiksu taloudenhallinta, siis velattomuus.

Vierailija
78/115 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää se jatkuvan kamamäärän saaminen. Joo, ymmärrän että yritykset saavat tuotteileen näkyvyyttä tätä kautta. Mutta kyllä mä joka kerta mietin kun joku Sara Parikka esim. saa kasan lastenvaatteita tai leluja, että tarvitseeko tuo lisää tavaraa eikö voisi lahjoittaa osaa vaikka eteenpäin jollekin vähävaraiselle. Ja en siis nyt ajattele, että minun pitäisi mitään saada, ei ole lapsia ja taloudellinen tilanne kuosissa. Jotenkin toi materilaismi hypetys vaan ärsyttää.

Mä en erityisemmin seuraa blogeja mutta instassa kyllä katselen eri julkkisten (joista osa siis bloggaamisella julkisuuteen tulleita) tarinoita. Ja mua ärsyttää tämä asia. Joo, olen osittain kateellinen, olisihan se kiva saada lahjakortteja, kukkia ja herkkuja kotiin. Mutta eniten ärsyttää tuo kuinka itsestään selvyytenä ne otetaan ja toiseksi, kun noilla olisi itsekin varaa ostaa, niin niille lahjoitetaan. Ymmärrän kyllä sen että tuolla tyylillä firma saa suht helposti mainosta, mutta itse olen alkanut boikotoimaan firmoja, jotka lahjoittaa rikkaille tavaroita. Vaikka Vappu Pimiän tytöille lähetettiin iso kasa pelejä. Olisi nyt vaikka lahjoittanut ne itse eteenpäin! Tai Didem saa vähän väliä jotain kukkapuskia, hitto vie ne vanhainkotiin ja osta omat kukat.

Tämä. Myös Valeäiti on hyvä esimerkki tästä. Instassakin lähes päivittäin kaupallisia yhteistöitä. Lisäksi saa tolkuttomat määrät ilmaista settiä ja kaikki otetaan ahneesti vastaan. Sama nainen on avoimesti kertonut omaavansa huipputulot. Kuitenkin kehtaa vielä MYYDÄ eteenpäin saamansa vaatteet ja tarvikkeet, oikein perustanut sitä varten oma instakirpparitilin. Eikö voisi lahjoittaa enemmän tarvitseville..? Jotenkin vaan niin... noloa.

Vierailija
79/115 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että tämä oikeasti on muuttuva trendi. Itselläni on ihan samanlaisia ajatuksia. En varsinaisesti ärsyynny, mutta ei oikein kiinnosta enää seurata "luxusta".

Olen suunnitellut ja rakentanut meille talon, lapset ovat jo koululaisia joten vauvakuplista on aikaa, koulut käyty. Sekin voi vaikuttaa, etten ihannoi ketään enkä ole kateellinen kellekään. Ja ehkä tämä korona-aika saa ihmiset arvostamaan "tavallisuutta" kaiken kiiltävän pinnan sijaan.

Kovasti sinulla on tarve kiillottaa omaa sädekehääsi. Mitä tekemistä blogien lukemisella on sen kanssa, että olet suunnitellut ja rakentanut talon? Mitäpä muuta, kuin halusi tulla kertomaan omista "saavutuksistasi". 

Entä jos et olisi rakentanut, mitä sitten? Olisitko kirjoittanut kommentin näin: "Ei kiinnosta enää seurata luksusta. Itselläni ei ole taloa, eikä lapsia, koulutkin on käymättä. En ole kateellinen kellekään vaan arvostan tavallisuutta". 

Eikö tulisi hieman erilainen vaikutelma? 

Vierailija
80/115 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin SS:n pitkäaikaisen seuraamiseni komerosiivouspostaukseen. Rouva hehkuttaa kuinka rentouttavaa ja terapeuttista on järjestellä komerot - mutta hänen kotonaan ne siivosi ja organisoi palkattu ammattijärjestelijä. Varmaan oli rentouttavaa ja terapeuttista katsella kuinka joku muu siivoaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän