Miten on voinut alkaa ärsyttää niin älyttömästi luksusleuhkintabloggaajat
Otetaan nyt esimerkkinä tämä eräs jalkapalloilijan vaimo, joka asuu uudessa talossaan ja postailee tämän tästä julkaisuja miten ihana on kun on sitä ja tätä ja poreammetta takapihalla. Onko se tämä korona-aika vai mikä kun pelkän ihailun sijaan kaikki meillä on rahaa mälläily kertakaikkiaan ärsyttää ihan hirveästi!
Koko ajan niin ihanaa, vaaleaa, valoisaa, mahtavaa, hymyä, juhlia ja hattaraa. Kyllä tämä kymmenen vuotta sitten vielä meni kun blogit tarjoili hiukan näkymää eritavalla kuin nykyään, mutta nyt vain ärsyttää aivan tuhottomasti tämä materialla mässäily ja kaiken oman hyväosaisuuden korostaminen.
Mielipiteitä varmaan saa olla, ja tämä on minun omani. Olisi kiva nähdä joskus ihan oikeasti sitä todellisuutta eikä aina vaan miten kaikki on aina niin ihanaa.
Kommentit (115)
Miksi te seuraatte näitä tyyppejä? Siksihän nuo saa rahaa kun pövästit seuraa.
Se on se kateus joka ärsyttää, ei mikään muu.
Eihän se noille bloggaajille ole mitään leuhkintaa.
Sehän on heille jokapäiväistä elämää, josta he blogissaan kertovat.
Aivan sama kuin joku puutarhabloggaaja kertoo ja ylistää miten hyvin siemet ovat lähteneet itämään ja miten hyvin taimet ovat kasvaneet. Ja miten hyvä sato häntä kohta odottaa.
Onko sekin leuhkimis bloggaamista, että hehkuttaa siitä?
Luksus on noille luxbloggaajille tavallista arkea, ja siitähän sitä niissä teksteissä kerrotaan, että mitä kuuluu ja mitä on tapahtunut ja mikä tekee iloisen mielen jne jne.
Vierailija kirjoitti:
Eikös blogit ala olla jo muutenkin ihan kuolleita jäänteitä, kuka niitä edes jaksaa tai kerkeää nykyisin lukemaan.
Eivät ole kuolemassa mihinkään. Edelleen luetaan ja kommentoidaan ja niistä puhutaan muutenkin.
Poliittiset logit ovat erittäin suosittuja.
Vierailija kirjoitti:
Ai tarkoitatko SS blogia?
Vai MF...
Tuntuuhan se aika irvokkaalta kun samaan aikaan ihmisiä kuolee Intiassa kuin kärpäsiä ja moni Suomessakin on taloudellisesti tiukilla.
Luulen, että tämä oikeasti on muuttuva trendi. Itselläni on ihan samanlaisia ajatuksia. En varsinaisesti ärsyynny, mutta ei oikein kiinnosta enää seurata "luxusta".
Olen suunnitellut ja rakentanut meille talon, lapset ovat jo koululaisia joten vauvakuplista on aikaa, koulut käyty. Sekin voi vaikuttaa, etten ihannoi ketään enkä ole kateellinen kellekään. Ja ehkä tämä korona-aika saa ihmiset arvostamaan "tavallisuutta" kaiken kiiltävän pinnan sijaan.
Minusta tuo on köyhää elämää, jos materia on kaikki kaikessa. Pelkkää tavaraahan se vaan on. Ja aina pitää hankkia lisää ja lisää, uudempaa mallia ja isompaa, että pääsee leveilemään muille. Mitä tuossa nyt on kadehdittavaa, jättää blogit seuraamatta ja omaan arvoonsa tuollaiset makeilijat.
Ehkä ne luksus-elämää elävät alkavat tuntua yhä etäisemmiltä. Jos kansainvälisen tason julkkiksista puhutaan, niin juuri Gwyneth Paltrow avautui kuinka koronan aikana kävi pohjalla ja oli ihan out of control, ajautui jopa syömään leipää.
Joskus kyllä mietin, että olisi kivaa jos kotona olisi vähän enemmän tilaa, mutta muuten on vaikea kadehtia tyyppiä, jonka sisustus on heiniä myöten jostain geneeristen blogisisustusten katalogista, jonka vaaleasta Grani-katakombista puuttuvat kerrokset, kirjahyllyt ja syvyys ja jonka mielestä ei ole outoa mennä Gloria-lehteen ylistämään valkoista henkkamaukka-collegepukua ja mahdollisuutta asustaa sitä hiuspannalla. Joko minä en tajua tai sitten blogitodellisuus on irtautunut täysin omastamme.
Mua ei kyllä pänni yhtään.. en kyllä noita ikinä lue, enkä ole koskaan lukenut.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se noille bloggaajille ole mitään leuhkintaa.
Sehän on heille jokapäiväistä elämää, josta he blogissaan kertovat.
Aivan sama kuin joku puutarhabloggaaja kertoo ja ylistää miten hyvin siemet ovat lähteneet itämään ja miten hyvin taimet ovat kasvaneet. Ja miten hyvä sato häntä kohta odottaa.
Onko sekin leuhkimis bloggaamista, että hehkuttaa siitä?
Luksus on noille luxbloggaajille tavallista arkea, ja siitähän sitä niissä teksteissä kerrotaan, että mitä kuuluu ja mitä on tapahtunut ja mikä tekee iloisen mielen jne jne.
Ei pidä paikkaansa, ei ketään kiinnosta se tavallinen arki, ketkä näitä seuraavat.
Esim. sisustusbloggaajat välillä näyttävät, miltä heillä oikeasti näyttää, että se on sen kaksi minuuttia niin siisti, miltä se koti näyttää kuvissa tai telkkarissa, muuten on ihan tavallista. Kauneusbloggaajat kertovat välillä, etteivät olekaan niin kuvankauniita, vaan se on heidän työtään näyttää hyvältä kuvissa.
Eivät edes Kardashianit asuneet oikeasti niissä valkoisissa tyhjissä asunnoissa, mitä siinä "tositeeveessä" näytettiin.
Monen mielestä tavallinen elämä on tylsää, tahdotaan jotain "luksusta" ja mielikuva siitä myy. Ajatellaan, että onni tulee kodista, mitä kelpaa esitelllä, hienoista vaatteista, autoista, tai vaikka meikeistä. Näiden valmistajat sitten maksavat mainostajille ja käärivät hyvät rahat.
Bloggaaja tienaa mitä ? 90 000 e vuodessa.
3 lasta ja mies tienaa vähän paremmin.
Miehen työt loppuu joskus. Valmentajia tulee, nuorempia entisiä jalkapalloilijoita valmistuu valmentajiksi.
Jos joukkue ei pärjää, valmentaja saa kenkää.
Heillä on 3 lasta, jouden menot kasvaa jatkuvasti.
Hän on toiminut bloggaajana niin kauan, hänet tunnistetaan päivittäin. Onko se sen arvoista ?
Vierailija kirjoitti:
Miksi te seuraatte näitä tyyppejä? Siksihän nuo saa rahaa kun pövästit seuraa.
Tämä on mulle se suurin mysteeri. Voisiko joku kertoa miksi seuraa jotakuta joka ärsyttää / jota kadehtii tai muuten vaan aiheuttaa pahaa mieltä?
Seurasin tätä blogia jo vuonna 2008 kun hän asui vielä Hollannissa. Muistan luulleeni hänen olevan joku oikeustieteiden kansainvälinen opiskelija tai joku muu tosi menestynyt naisyrittäjä, kun muutaman kerran kommentoi seuraajilleen että kunhan teet kovasti töitä niin voit saada ostettua myös nämä samat jutut itsellesi.
Oli kyse muistaakseni joistakin louboutinin uutuuskengistä, johon joku oli kommentoinut että voi kun itselläkin olisi varaa moiseen, on vaan niin pienet tulot.
Järkytys oli suuri kun selvisi että olikin futisvaimo, olin mielessäni kehitellyt jo huikean tarinan kansainvälisestä boss womanista. SS siis kyseessä.
Mua ärsyttää se jatkuvan kamamäärän saaminen. Joo, ymmärrän että yritykset saavat tuotteileen näkyvyyttä tätä kautta. Mutta kyllä mä joka kerta mietin kun joku Sara Parikka esim. saa kasan lastenvaatteita tai leluja, että tarvitseeko tuo lisää tavaraa eikö voisi lahjoittaa osaa vaikka eteenpäin jollekin vähävaraiselle. Ja en siis nyt ajattele, että minun pitäisi mitään saada, ei ole lapsia ja taloudellinen tilanne kuosissa. Jotenkin toi materilaismi hypetys vaan ärsyttää.
Onks tää se kauniaisten monimiljonäärin vaimo?
Eikös blogit ala olla jo muutenkin ihan kuolleita jäänteitä, kuka niitä edes jaksaa tai kerkeää nykyisin lukemaan.