Miksi erosit kirkosta?
Vai onko vasta harkinnassa ? Uskontoja riittää maailmalla joka lähtöön.
Kommentit (180)
En usko jumaliin, en taivaaseen en helvettiin.
Moni kristinuskon omima asia olisi olemass sillan uskontoakin.
Uskonto vastustaa aina kehitystä, etenkin ihmisoikeuksien kehitystä. Mistä se kertoo?
Suomessa kirkko edelleen syrjii naisia ja homoja.
Kirkko käyttää lapsikastetta häikäilemättömästi hyväkseen jäsenhankinnassa.
Kirkko puolustaa ympärileikkausta, tietenkin kun uskonnollinen riitti. Muualle ei ole sille merkitystä.
Kirkko peittelee pedofiilejä keskuudessaan, kuten muitakin henkistä pahoinpitelyä harrastavia tai työsuojelurikokseen syyllistyneitä.
Eli aika läpi mätä organisaationa, ei tee hyvää, enkä usko heidän tarinoihinsa.
Tätä ei kysytty, mutta en ole eronnut koska minua ei ole koskaan liitetty kirkkoon enkä ole itse siihen liittynyt.
En tiedä koska olin silloin 2v.
Vierailija kirjoitti:
Onnen Pekka tai Pirjo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erosin kirkon tekopyhyyden takia. Minun käsittääkseni kirkon oppien mukaan pitäisi elämän olla jokseenkin tasa-arvoista, mutta erosin jo naispappeuskiistojen aikaan ja homojen oikeuksien polkeminen vain vahvistaa mielipidettäni. En tiedä mihin uskon, mutta lapsikasteeseen en ainakaan. Ihmisen tulee itse saada päättää aikuisena, haluaako kuulua johonkin seurakuntaan tai lahkoon. Silloin sitä tulisi hiukan mietittyäkin.
Erosin kirkon tekopyhyyden takia. Käsittääkseni kristillisen kirkon tulisi elää kristillisten ja raamatun oppien mukaan, eikä olla joku kaikkia miellyttävä suvakisti-instituutio. Homous on raamatun mukaan synti, eikä naispappeus kuuluu kristinuskoon. Lapset saa sitten ihan ite miettiä mihin uskovat ja haluavat kuulua.
Naispappeus kiistoissakin näkyi evlut kirkon tekopyhyys. Ensin luvataan, että kaikki saavat itse päättää pitävätkö naispappien kanssa liturgioita yms, mutta kun tuli kaksi kieltäytyjää, niin saivat potkut.
Miksi evlut kirkko on niin erilaisessa asemassa todellisiin uskontoihin, esim. ortodoksismiin ja islamiin verrattuna? Ei ortodoksit hyväksy homoja tai naispappeja ja Vuosaaren imaami on telkkarissakin sanonut, että homot pitää tappaa. Noi ainakin on rehellisesti jotain mieltä ja seisoo sen takana. Tuo kaveri ei saanut syytettä viharikoksesta muuten.Jos tietäisit mitään kristinuskon historiasta, niin tietäisit että naispappeja on aina ollut alkuseurakunnasta lähtien. He hoitivat niin lähetystyötä kuin kastoivat ihmisiä. Se että kristinusko on täynnä naisvihaa ja vaiensi tämänkin faktan ja koitti pimittää sitä,(koska Paavali nyt oli Jeesukselle äärimmäisen katkera siitä, että ei ikinä noussut saarnaajana Marian tasolle ja saavuttanut sitä ymmärrystä kuin Marialla ja Jeesuksella oli) ei tee miesten kehittämästä valheesta totta. Naisen paikka on kristinuskon keskiössä ja tulee aina olemaan.
Julkipakanana arvostan enemmän Päivi Räsäsen rehellisiä konservatiivisiä näkemyksiä kuin jonkun liberaalipapin pyrkimyksiä olla mahdollisimman moderni ja trenditietoinen. Luterilainen kirkon tavoitteena on vain mahdollisimman suuri jäsenmäärä mutta kun yhteen suuntaan kumartaa niin toiseen suuntaan pyllistää. Minua ei sinällään häiritse uskovaiset ihmiset kunhan heidän kanssaan voi puhua tavallisistakin asioista eivätkä he ole tunkemassa Jeesusta mukaan jokaiseen keskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnen Pekka tai Pirjo!
Onnen Pirjo 😁
1) En usko raamatun tai minkään muunkaan uskonnollisen tekstin todenperäisyyteen, vaikka hyviä (toki muualtakin saatavia) moraalioppeja saattaisikin olla mukaan ripoteltu.
2) En halunnut maksaa kirkollisveroa, koska se on entisen TV-luvan (nyk. YLE-vero) tasoinen vanhentunut ja kuvottava 'köyhän kansan' pakkoverotusmetodi.
Kirkosta eroamiskaavaketta maistraatissa täyttäessäni ensimmäinen kysymys oli "Uskontokunta josta erotaan". Piti kysyä virkailijalta apua kun en ollut mihinkään uskontokuntaan koskaan liittynyt. 'Mikä on se yleisin', taisin sanoa. Jälkeenpäin ajatellen olisi pitänyt vain kirjoittaa "kaikki".
En hyväksy homojen syrjintää. Diakoniatyöhön menee vain muutama prosentti varoista, vaikka ihmiset kuvittelevat, että kirkko auttaa köyhiä ja muutenkin rahankäyttö ärsyttää. Diakonit ja muut ruohonjuuritason tekijät saavat minipalkkaa ja turhat byrokraatit hallinnossa isoa.
Vierailija kirjoitti:
Erosin, koska kirkko on liian liberaali. Sopivaa vaihtoehtoa en ole löytänyt.
Minulla sama, mutta löysin erittäin sopivan jatkajan. Lutter-säätiön Lähetyshiippakunta
Vierailija kirjoitti:
Tieteellinen maailmankatsomus.
Mulla taas taikauskoton katsomus 😁
Vierailija kirjoitti:
En hyväksy homojen syrjintää. Diakoniatyöhön menee vain muutama prosentti varoista, vaikka ihmiset kuvittelevat, että kirkko auttaa köyhiä ja muutenkin rahankäyttö ärsyttää. Diakonit ja muut ruohonjuuritason tekijät saavat minipalkkaa ja turhat byrokraatit hallinnossa isoa.
Lisäksi leikkaavat diakoniasta ja lapsityöstä ekana kun tulit laskee. Mistä se kertoo?
Näin kertoi kirkon edustaja kun haastateltiin eroakirkosta.fi 18-vuotias haastattelussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi leikkaavat diakoniasta ja lapsityöstä ekana kun tulit laskee. Mistä se kertoo?
Näin kertoi kirkon edustaja kun haastateltiin eroakirkosta.fi 18-vuotias haastattelussa.
Varmasti. Kertoihan yksi diakoniatyöntekijä, että samaan aikaan kun piispa osti sampanjaa kirkon laskuun vierailleen, niin heidän ilmaisesta ruokatarjoilustaan poistettiin mehu, kun se oli liian kallista. Lehdessä uutisoitiin tuosta, onneksi olin jo ajat sitten eronnut kirkosta tai olisi taas otsasuoni liikaa pullistunut.
Miesporukka kirjoitti houreissaan naisia alistavan kirjan. Ei, en todellakaan uskosellaiseen potaskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti. Kertoihan yksi diakoniatyöntekijä, että samaan aikaan kun piispa osti sampanjaa kirkon laskuun vierailleen, niin heidän ilmaisesta ruokatarjoilustaan poistettiin mehu, kun se oli liian kallista. Lehdessä uutisoitiin tuosta, onneksi olin jo ajat sitten eronnut kirkosta tai olisi taas otsasuoni liikaa pullistunut.
Ihan tyypillistä piispojen ja röyhkeyden pappien toimintaa
Vierailija kirjoitti:
Miesporukka kirjoitti houreissaan naisia alistavan kirjan. Ei, en todellakaan uskosellaiseen potaskaan.
Hyvä kuvaus! Pohjanmaalla sama miesporukkatouhu jatkuu ja kirkko suojelee sitä.
Erosin lapsikasteen takia. Silee ei ole perustaa Raamatussa. Nykyään ei tulisi mieleenkään liittyä takaisin .. joogat.. homoseksuaalit ..syntisten pöytä... Synnin ihannointi jne.. kiertäkää kaukaa.
Ev.lut kirkon liian liberaali linja ei sopinut minulle. Erosin siitä, kävin johdantokurssin ja liityin katoliseen kirkkoon. Se on ollut elämäni paras päätös.
En usko enkä halunnut maksaa kirkollisveroa kun oli silloin aikoinaan erotessa rahat tiukilla. Mutta olen kyllä sitä mieltä että kirkko tekee paljon hyvääkin ja varmaan liityn takaisin jossain vaiheessa, ainakin jos verotus muuten laskisi.
En usko Jumalaan enkä halua maksaa kirkollisveroa. Lahjoitan vastaavan summan mieluummin hyväntekeväisyyteen.