Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi erosit kirkosta?

Vierailija
10.05.2021 |

Vai onko vasta harkinnassa ? Uskontoja riittää maailmalla joka lähtöön.

Miksi erosit kirkosta?

Vaihtoehdot

Kommentit (180)

Vierailija
1/180 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin kirkon tekopyhyyden takia. Minun käsittääkseni kirkon oppien mukaan pitäisi elämän olla jokseenkin tasa-arvoista, mutta erosin jo naispappeuskiistojen aikaan ja homojen oikeuksien polkeminen vain vahvistaa mielipidettäni. En tiedä mihin uskon, mutta lapsikasteeseen en ainakaan. Ihmisen tulee itse saada päättää aikuisena, haluaako kuulua johonkin seurakuntaan tai lahkoon. Silloin sitä tulisi hiukan mietittyäkin.

Vierailija
2/180 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kristitty, enkä siksi halua maksaa kirkollisveroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/180 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin, koska kirkko on liian liberaali. Sopivaa vaihtoehtoa en ole löytänyt.

Vierailija
4/180 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minut oli pakotettu jäseneksi ilman lupaani.

Vierailija
5/180 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappi pärjää ilman minun ruokani

Vierailija
6/180 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en usko jumaliin

Vierailija
7/180 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella tututtavalla on nykyään sama tilanne kun ovat kääntyneet miehensä myötävaikutuksessa musl1meiksi. Voi kumpa moni muukin tekisi samoin.

Vierailija
8/180 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko jumalaan, en ole koskaan uskonut. Miksi siis olla jäsenenä yhteisössä, jonka perustavanlaatuisista dogmeista ei ole yhtään samaa mieltä. Kun en kuitenkaan ole valmis teeskentelemään pelkkien kirkkohäiden takia.

Vierailija
9/180 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin 1990-luvun laman aikaan kun mulla oli iso asuntolaina maksettavana ja epävarmat tulot. En halunnut maksaa veroa siis. 

Kävin jopa kansliassa kirkkoherran luona kertomassa asian ja hän ymmärsi.

Menin naimisiin maistraatissa joten en vienyt kirkolta resursseja häidemme vuoksi. 

Vaimo kuuluu yhä kirkkoon joten lapsemme on kastettu. 

Vierailija
10/180 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin, koska kirkossa papit vaihtavat sukupuolta, homoja suositaan, laittomasti maahantunkeutuneita kristittyjen vihaajia suojellaan ja muslimien kanssa veljeillään, eikä edes yritetä saada heitä luopumaan islamista. Paikallisen seurakunnan lehden joka numerossa oli kuva jostain kolmen e-kirjaimen ihmisestä ja tietysti muslimista.

Vierailija
11/180 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paavilla on paljon kannattajia. Miksi on aina puolalainen?

Vierailija
12/180 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nähnyt mitään syytä kuulua evlut-kirkkoon.

Vierailija
13/180 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut oli liitetty uskonnolliseen yhteisöön kysymättä minun mielipidettäni. En hyväksy sellaista. Jokainen päättäköön uskonnollisen ja poliittisen vakaumuksensa aikuisena.

Vierailija
14/180 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erosin kirkon tekopyhyyden takia. Minun käsittääkseni kirkon oppien mukaan pitäisi elämän olla jokseenkin tasa-arvoista, mutta erosin jo naispappeuskiistojen aikaan ja homojen oikeuksien polkeminen vain vahvistaa mielipidettäni. En tiedä mihin uskon, mutta lapsikasteeseen en ainakaan. Ihmisen tulee itse saada päättää aikuisena, haluaako kuulua johonkin seurakuntaan tai lahkoon. Silloin sitä tulisi hiukan mietittyäkin.

Erosin kirkon tekopyhyyden takia. Käsittääkseni kristillisen kirkon tulisi elää kristillisten ja raamatun oppien mukaan, eikä olla joku kaikkia miellyttävä suvakisti-instituutio. Homous on raamatun mukaan synti, eikä naispappeus kuuluu kristinuskoon. Lapset saa sitten ihan ite miettiä mihin uskovat ja haluavat kuulua.

Naispappeus kiistoissakin näkyi evlut kirkon tekopyhyys. Ensin luvataan, että kaikki saavat itse päättää pitävätkö naispappien kanssa liturgioita yms, mutta kun tuli kaksi kieltäytyjää, niin saivat potkut.

Miksi evlut kirkko on niin erilaisessa asemassa todellisiin uskontoihin, esim. ortodoksismiin ja islamiin verrattuna? Ei ortodoksit hyväksy homoja tai naispappeja ja Vuosaaren imaami on telkkarissakin sanonut, että homot pitää tappaa. Noi ainakin on rehellisesti jotain mieltä ja seisoo sen takana. Tuo kaveri ei saanut syytettä viharikoksesta muuten.

Vierailija
15/180 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jennia kirjoitti:

Erosin kirkosta koska  en halua maksaa kirkollisverosta. En hyödy kirkollisveron maksamisesta mitään. 

Mutta kirkollisvero onkin vain pieni osa kirkon rahoituksesta. Jokainen meistä maksaa yhteisöveron muodossa kirkolla kaikissa ostamissaan tavaroissa tai palveluissa. Jokainen muslimien omistama pizzeria maksaa veroa evlut kirkolle.

Paljon pitäisi muuttaa valtion ja kirkon kytköksestä, että päästäisiin oikeasti eroon maksamisesta.

Vierailija
16/180 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erosin 1990-luvun laman aikaan kun mulla oli iso asuntolaina maksettavana ja epävarmat tulot. En halunnut maksaa veroa siis. 

Kävin jopa kansliassa kirkkoherran luona kertomassa asian ja hän ymmärsi.

Menin naimisiin maistraatissa joten en vienyt kirkolta resursseja häidemme vuoksi. 

Vaimo kuuluu yhä kirkkoon joten lapsemme on kastettu. 

Miksi annoit pakkoliittää lapsesi?

Vierailija
17/180 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riparileirillä oli tosi hauskaa. Paljon kavereita ja Amorin sydämiä.

Vierailija
18/180 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella tututtavalla on nykyään sama tilanne kun ovat kääntyneet miehensä myötävaikutuksessa musl1meiksi. Voi kumpa moni muukin tekisi samoin.

Vai niin. Minä olen ihan ateisti.

Vierailija
19/180 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paavilla on paljon kannattajia. Miksi on aina puolalainen?

Nykyinen taitaa olla italialaista alkuperää oleva argentiinalainen, häntä edeltävä saksalainen.

Vierailija
20/180 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erosin kirkon tekopyhyyden takia. Käsittääkseni kristillisen kirkon tulisi elää kristillisten ja raamatun oppien mukaan, eikä olla joku kaikkia miellyttävä suvakisti-instituutio. Homous on raamatun mukaan synti, eikä naispappeus kuuluu kristinuskoon. Lapset saa sitten ihan ite miettiä mihin uskovat ja haluavat kuulua.

Naispappeus kiistoissakin näkyi evlut kirkon tekopyhyys. Ensin luvataan, että kaikki saavat itse päättää pitävätkö naispappien kanssa liturgioita yms, mutta kun tuli kaksi kieltäytyjää, niin saivat potkut.

Miksi evlut kirkko on niin erilaisessa asemassa todellisiin uskontoihin, esim. ortodoksismiin ja islamiin verrattuna? Ei ortodoksit hyväksy homoja tai naispappeja ja Vuosaaren imaami on telkkarissakin sanonut, että homot pitää tappaa. Noi ainakin on rehellisesti jotain mieltä ja seisoo sen takana. Tuo kaveri ei saanut syytettä viharikoksesta muuten.

Jos tietäisit mitään kristinuskon historiasta, niin tietäisit että naispappeja on aina ollut alkuseurakunnasta lähtien. He hoitivat niin lähetystyötä kuin kastoivat ihmisiä. Se että kristinusko on täynnä naisvihaa ja vaiensi tämänkin faktan ja koitti pimittää sitä,(koska Paavali nyt oli Jeesukselle äärimmäisen katkera siitä, että ei ikinä noussut saarnaajana Marian tasolle ja saavuttanut sitä ymmärrystä kuin Marialla ja Jeesuksella oli) ei tee miesten kehittämästä valheesta totta. Naisen paikka on kristinuskon keskiössä ja tulee aina olemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi