Miksi erosit kirkosta?
Vai onko vasta harkinnassa ? Uskontoja riittää maailmalla joka lähtöön.
Kommentit (180)
Aa... vanha ketju, johon olin jo vastannutkin...
Olin kännissä ja kiukku piti purkaa johonkin.
Assburger kirjoitti:
En usko Jumalaan tai mihinkään muuhunkaan yliluonnolliseen.
Pitkään olin tapakulttuurin takia kirkon jäsen, mutta kirkon suojissa toimivalle fundamentalismille en halunnut enää antaa tukeani.
En kuulu kirkkoon, mutta jos ihminen ei ymmärrä tai aisti jotain, se ei tarkoita, etteikö ilmiötä olisi tai että se olisi yliluonnollinen.
Tuskin lantakuoriainenkaan ihmisen elämää ymmärtää.
Tässä asioita joita en kertakaikkiaan sulata Suomen kirkossa:
-Kirkossa on vapaamuurareita
-Raamattu piti kääntää uudelleen, miksi?
-Naispappeus, vaikka se on Raamatussa kielletty
-Jumalanpalveluskäyntäntö muutettiin, miksi?
-Homoliitot hyväksytään, vaikka Raamattu kieltää ne. Huom. en syrji homoja ihmisinä. Minulle mm. eräs erittäin rakas ihminen on homo.
-Virsikirja uudistettiin, miksi? Edellinen virsikirja ja siinä olivat sovitukset olivat paljon puhuttelevampia ja runollisempia
-Kirkon kanta muuttuu poliitikkojen linjausten mukaan. Mitä tekemistä politiikalla on kirkon kanssa?
-En jaksa sulattaa sitäkään, että jumalanpalveluksissa esitetään viihteellistä musiikkia
-On leipäpappeja jotka eivät usko edes Jeesuksen jumaluuteen, mitä he kirkossa tekevät?
-Ihmiset tuuditetaan synnin uneen. Sellainen kirkko on vaarallinen ihmisen sielulle. Kirkon tehtävä on sielun pelastus
-
Vierailija kirjoitti:
-Homoliitot hyväksytään, vaikka Raamattu kieltää ne. Huom. en syrji homoja ihmisinä. Minulle mm. eräs erittäin rakas ihminen on homo.
-Virsikirja uudistettiin, miksi? Edellinen virsikirja ja siinä olivat sovitukset olivat paljon puhuttelevampia ja runollisempia
-Kirkon kanta muuttuu poliitikkojen linjausten mukaan. Mitä tekemistä politiikalla on kirkon kanssa?
-En jaksa sulattaa sitäkään, että jumalanpalveluksissa esitetään viihteellistä musiikkia
-On leipäpappeja jotka eivät usko edes Jeesuksen jumaluuteen, mitä he kirkossa tekevät?
-Ihmiset tuuditetaan synnin uneen. Sellainen kirkko on vaarallinen ihmisen sielulle. Kirkon tehtävä on sielun pelastus
-
Kysynkin: mitä virkaa kirkolla on?
Vastatkaa.
Ehdotukseni on, että kirkko pitää erottaa valtiosta tai,
Suomeen on perustettava toinen kirkko konservatiivisille ihmisille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kristitty, enkä siksi halua maksaa kirkollisveroa.
Monella tututtavalla on nykyään sama tilanne kun ovat kääntyneet miehensä myötävaikutuksessa musl1meiksi. Voi kumpa moni muukin tekisi samoin.
Siinäpä vasta hienoa vaihtoehto. En tule koskaan kääntymään musl1miks1.
Samaa mieltä kuin vastaaja 165 noiden uudistusten turhuudesta ja jopa haitallisuudesta.
Vanhat virret ja vanhat käännökset olivat osa sitä lempeyttä ja turvaa, jonka joskus kirkosta sai. Ne olivat pyhiä.
Niiden muuttaminen oli pyhäinhäväistys ja väkivaltaa.
Kirkko kääntyi avoimeen hyökkäykseen Suomea ja suomalaisia vastaan vuonna 2015. Tuona kohtalon vuotena evankelisluterilaisesta kirkosta tuli minun "viholliseni". En tunne nykyään lainkaan myötätuntoa kirkkoa tai sen papistoa kohtaan, ainoastaan syvää vihaa ja halveksuntaa sekä inhoa. He ovat puolensa valinneet ja se puoli ei ole suomalaiset Jumalan lapset.
Ei mikään noista.
Vaihtoehtoni on: Isäni on pappi, joka petti toisen papin kanssa äitiäni ja perustivat perheen. Hiippakuntaa ei kiinnostanut tämä vaan he saavat vieläkin olla samassa kirkossa töissä.
Minulla on suora linja, en tarvitse siihen mitään kirkkoa
Hyvä ketju. Tuskin kuitenkaan kirkkoa kiinnostaa... :(
En saa homona mennä naimisiin kirkossa, joten miksi maksaisin "palvelusta", jota en saa edes käyttää
Vierailija kirjoitti:
Kirkko kääntyi avoimeen hyökkäykseen Suomea ja suomalaisia vastaan vuonna 2015. Tuona kohtalon vuotena evankelisluterilaisesta kirkosta tuli minun "viholliseni". En tunne nykyään lainkaan myötätuntoa kirkkoa tai sen papistoa kohtaan, ainoastaan syvää vihaa ja halveksuntaa sekä inhoa. He ovat puolensa valinneet ja se puoli ei ole suomalaiset Jumalan lapset.
Suomalaisten rahat kuitenkin tuntuvat papistolle hyvin kelpaavan. Hyvä kauppa, suomalaiset rahoittavat papiston luxuselämän ja saavat silmille kusemiset palkaksi.
Erosin homojen sortamisen vuoksi. Nythän kirkosta on tullut sallivampi, mutta sieltä löytyy edelleen liikaa änkyröitä että liittyisin takaisin.
Olen homoseksuaali ja siihen aikaan kirkko tyssäsi eikä hyväksynyt homoseksuaalisuutta. Erosin kirkosta yli 20v sitten.
Assburger kirjoitti:
En usko Jumalaan tai mihinkään muuhunkaan yliluonnolliseen.
Pitkään olin tapakulttuurin takia kirkon jäsen, mutta kirkon suojissa toimivalle fundamentalismille en halunnut enää antaa tukeani.
Vierailija kirjoitti:
En kuulu kirkkoon, mutta jos ihminen ei ymmärrä tai aisti jotain, se ei tarkoita, etteikö ilmiötä olisi tai että se olisi yliluonnollinen.
Tuskin lantakuoriainenkaan ihmisen elämää ymmärtää.
Mutta mietipä tätä: jos et aisti mitään ympärilläsi, onko *todennäköisempää* se, että ympärilläsi ei ole mitään erityistä aistittavaa vai se, että siinä ympärilläsi on parituhatta vuotta sitten Lähi-Idässä asuneiden partaveikkojen kuvailema yliluonnollinen olento, jonka olisi helppo olla aistiesi havaittavissa, mutta joka syystä tai toisesta haluaa pysyä näkymättömissä?
Minäkään en aisti mitään selittämätöntä, minkä vuoksi arvelen, että mitään aistittavaa lähelläni ei ole, kertokoon partaveikkojen skriivailut raamatussa mitä tahansa :)
Kun on kyse asioista, joita ei voi havaita tai todistaa, on järkevää arvioida, mikä on todennäköistä ja mikä ei.
Ja itsehän en ole kuulunut kirkkoon 30 vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-
Kysynkin: mitä virkaa kirkolla on?
Vastatkaa.
Ehdotukseni on, että kirkko pitää erottaa valtiosta tai,
Suomeen on perustettava toinen kirkko konservatiivisille ihmisille
Evankelisluterilaisen kirkon verotusoikeus tullaan perumaan lähivuosina. Tällä tulee olemaan hyvin tervehdyttävä vaikutus kokonaisuuteen. Automaattisten rahahanojen sulkeuduttua tulevat nykyiset papiston irvikuvat, palkkapapit, häviämään. Liperit vain lepattavat perävalojen loisteessa syöttiläiden poistuessa metsästämään uusia höynäytettäviä lampaita.
Erosin siiinä aallossa kun kirkosta erottiin massoittain Räsäsen näkemysten vuoksi.
Kirkko on liikaa politisoitunut ja liian liberaali.
Olen hyvin konservatiivinen ihminen. Haluaisin, että kirkko kunnioittaisi Raamattua eikä lähtisi mukaan poliitikkojen antikristillisiin vouhotuksiin.